Mooie basis. Is dit ook een Superfish Start 50? Of een 70?
Wat een geweldig leuke uitvoering en goed onderbouwd idee! Ik zag gisteren die filterpotten nog bij Cranenbroek.Omdat er van 100 liter naar ruim 1000 liter zijn gegaan.
Stond ons 100 liter bakje te niksen.
Dus daar plannen voor gemaakt en afgelopen weken voorbereid.
Vandaag alles gekoppeld, bak gevuld, hout erin en draaien maar.
En zo makkelijk ging het natuurlijk niet, lekkage, een pomp die je te goed hoort.
Alles is nu opgelost.
Bakje hoeft ook niet ingedraaid te worden. Het filtermateriaal heeft een week in het bioloog gelegen, dus bevat genoeg bacteriën.
Van de week dus vissen halen. (Rasbora Galaxy)
De garnalen komen erin als het hout eindelijk goed gewaterd is en het mos daarop zit.
De bak zelf. Er staat op dit moment alleen hout in.
Bekijk bijlage 297475
De pomp en filterbakken.
1 grove spons
1 fijne spons
2 siporax en wat bioballen om ervoor te zorgen dat de siporax niet door het systeem heen vliegt.
Lijkt me wel voldoende voor 100 liter.
Bekijk bijlage 297476
Ziet er goed uit! Mos als enige plantje? Op een paar drijvers na
Werkelijk waar, prachtig hoor!
En een kort filmpje
En een kort filmpje
Opruimen dus in de dubbele betekenis; jij en je garnalen
gave bak Judith, ik kom echt nog eens langs om ze in het echie te zien 😉
Ik vind het echt een prachtig bakje hoor. Die eenvoud komt echt heel mooi tot zijn recht!Dwergnaaldgras sloeg niet aan.
Er missen wat dat betreft voedingsstoffen om planten echt goed te laten groeien.
Alleen de mossen groeien enorm goed.
Dat is dan ook het enige wat erin zit en dat houden we zo.
Bekijk bijlage 307689
Ook de garnalen planten zich erg goed voort. Net zoals de torenslakken.
Bekijk bijlage 307690
Goedemorgen..
Ik denk dat ik een beetje verkeerd kijk met mijn oortjes, hihi, maar je bakje is iets groter en ook prachtiger dan mijn 30 liter bakje. Echt - zeer smaakvol ingericht. Daar zal @rjoemman ook de nodige hulp hebben verricht met emmers water.😉😀
Hoe heb je trouwens die plantjes op het hout gedaan en wat zijn dat voor plantjes? Het maakt het extra mooi @Nanoe !
Je hebt dus een kerstbakjeEr staat xmas mos op.
Je hebt dus een kerstbakje
Laat me raden. De garnalen zingen Driving home for Christmas.
Aha, eerst even bij Linda de Mol aankloppen en vragen om het koffertje met 5 miljoen.
Of wachten tot de deurbel gaat en je bij het openen hoort Goeiiiiiiiienavond Nanoe, Gaston hier. Je hebt de postcode kanjer gewonnen.🙂
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.