Garnalenbakje van Nanoe


Mooie basis. Is dit ook een Superfish Start 50? Of een 70?
 
Na een paar weken maar weer eens een update.

Overzicht
20200717_174118.jpg


Vuurneon
20200717_130213.jpg


20200717_130245.jpg


Zwangere dame
20200717_130143.jpg


Sewellia
20200717_174212.jpg
 
Omdat er van 100 liter naar ruim 1000 liter zijn gegaan.
Stond ons 100 liter bakje te niksen.
Dus daar plannen voor gemaakt en afgelopen weken voorbereid.

Vandaag alles gekoppeld, bak gevuld, hout erin en draaien maar.
En zo makkelijk ging het natuurlijk niet, lekkage, een pomp die je te goed hoort.
Alles is nu opgelost.
Bakje hoeft ook niet ingedraaid te worden. Het filtermateriaal heeft een week in het bioloog gelegen, dus bevat genoeg bacteriën.
Van de week dus vissen halen. (Rasbora Galaxy)
De garnalen komen erin als het hout eindelijk goed gewaterd is en het mos daarop zit.


De bak zelf. Er staat op dit moment alleen hout in.
Bekijk bijlage 297475

De pomp en filterbakken.
1 grove spons
1 fijne spons
2 siporax en wat bioballen om ervoor te zorgen dat de siporax niet door het systeem heen vliegt.
Lijkt me wel voldoende voor 100 liter.
Bekijk bijlage 297476
Wat een geweldig leuke uitvoering en goed onderbouwd idee! Ik zag gisteren die filterpotten nog bij Cranenbroek.
 
Ziet er goed uit! Mos als enige plantje? Op een paar drijvers na
 
Ziet er goed uit! Mos als enige plantje? Op een paar drijvers na

Yup, het christmas mos is het enige wat er, naast de drijvers, in groeit.
Er moet nog iets op de bodem, ik denk dwergnaaldgras.
Maar dit staat nog op de planning.
 
Mooi bak en schitterende garnalen!
 
Dwergnaaldgras sloeg niet aan.
Er missen wat dat betreft voedingsstoffen om planten echt goed te laten groeien.
Alleen de mossen groeien enorm goed.
Dat is dan ook het enige wat erin zit en dat houden we zo.

20200916_205306.jpg


Ook de garnalen planten zich erg goed voort. Net zoals de torenslakken.
20200916_205312.jpg
 
Dwergnaaldgras sloeg niet aan.
Er missen wat dat betreft voedingsstoffen om planten echt goed te laten groeien.
Alleen de mossen groeien enorm goed.
Dat is dan ook het enige wat erin zit en dat houden we zo.

Bekijk bijlage 307689

Ook de garnalen planten zich erg goed voort. Net zoals de torenslakken.
Bekijk bijlage 307690
Ik vind het echt een prachtig bakje hoor. Die eenvoud komt echt heel mooi tot zijn recht! :petjeaf:
 
Goedemorgen..
Ik denk dat ik een beetje verkeerd kijk met mijn oortjes, hihi, maar je bakje is iets groter en ook prachtiger dan mijn 30 liter bakje. Echt - zeer smaakvol ingericht. Daar zal @rjoemman ook de nodige hulp hebben verricht met emmers water.;):D

Hoe heb je trouwens die plantjes op het hout gedaan en wat zijn dat voor plantjes? Het maakt het extra mooi @Nanoe !
 
Goedemorgen..
Ik denk dat ik een beetje verkeerd kijk met mijn oortjes, hihi, maar je bakje is iets groter en ook prachtiger dan mijn 30 liter bakje. Echt - zeer smaakvol ingericht. Daar zal @rjoemman ook de nodige hulp hebben verricht met emmers water.;):D

Hoe heb je trouwens die plantjes op het hout gedaan en wat zijn dat voor plantjes? Het maakt het extra mooi @Nanoe !

Er staat xmas mos op.
Dat is ook het enige.

En emmers water? Daar doen we niet aan.
Gezien de lage belasting wordt de bak niet iedere week ververst.
Als hij wel ververst wordt hang ik er een slang in naar het riool. En vervolgens gaat hij in omgekeerde volgorde weer aan de kraan ;)
Gemak dient de mens.
 
Aha, eerst even bij Linda de Mol aankloppen en vragen om het koffertje met 5 miljoen.
Of wachten tot de deurbel gaat en je bij het openen hoort Goeiiiiiiiienavond Nanoe, Gaston hier. Je hebt de postcode kanjer gewonnen.:)
 
Aha, eerst even bij Linda de Mol aankloppen en vragen om het koffertje met 5 miljoen.
Of wachten tot de deurbel gaat en je bij het openen hoort Goeiiiiiiiienavond Nanoe, Gaston hier. Je hebt de postcode kanjer gewonnen.:)

Op die deurbel wacht ik idd, maar dan niet van gaston.
Daarvoor moet je eerst geld betalen, beetje zonde.
Ik ga ervan uit dat we een goed kerstcadeautje krijgen van een vriend van ons
 

Terug
Bovenaan