Garnalenbakje van Nanoe


Wel een stuk kaler zo.
Dat was ook het idee. Ze heeft nog wel een kleine aanpassing gemaakt om de slangetjes het naar hun zin te maken die vonden het duidelijk te kaal en er moeten nog wat plantjes bij.

De twee foto komt niet uit het achterste van de hond. Maar is je gelooft het niet blauwe spons uit de tweede filterpot.
 

Bijlagen

  • IMG_20201220_130800.jpg
    IMG_20201220_130800.jpg
    458.1 KB · Weergaven: 147
  • IMG-20201219-WA0017.jpeg
    IMG-20201219-WA0017.jpeg
    167.7 KB · Weergaven: 154
Nou muren verven, nieuwe keuken, andere carport, nieuwe vloer :Dk :Dk ;)

Hoho, die vloer is prima!
Keuken moet inderdaad vernieuwd, maar dat komt wel.
Muur moet ook geverfd worden, staat op de planning.
Die carport staat ook op de planning, alleen dan zonder dakje ;)
Parkeren op eigen terrein is al luxe, dus hopelijk kunnen we over 1,5 jaar onze auto altijd kwijt voor de deur op eigen terrein.
 
Nou dan heb ik toch 3 van de 4 klussen goed geraden terwijl ik nog nooit bij je ben geweest :Dk :Dk. Ach ja dat soort klussen hebben de meesten wel denk ik Nanoe en dat komt allemaal wel moet je maar denken.
 
Welke plannen?

Wij plannen hier nooit wat, het gebeurt gewoon.
Zo ook dit verhaal :ROFLMAO::DD
Dat maakt het toch ook juist leuk. Same here. Zo heb je geen plannen, halfuur later heb je alles op de kop om een nieuwe inrichting of inderdaad zo'n klus. Daar moet je zin in hebben :DD
 
Dat maakt het toch ook juist leuk. Same here. Zo heb je geen plannen, halfuur later heb je alles op de kop om een nieuwe inrichting of inderdaad zo'n klus. Daar moet je zin in hebben :DD

Hahaha beginnen is altijd leuk, aan het einde alle zooi weer opruimen is iets minder.
En dit soort dingen bedenken terwijl er nog 2 jonge kinderen over de vloer huppelen is ook niet altijd heel handig, maar ach, we hebben het weer gered.
De oudste vooral opdrachten geven en laten helpen, de jongste heeft gewoon een heel lang middagslaapje gedaan (lees nog een hele tijd gespeelt met zn knuffels in zn bed)
 
Hahaha beginnen is altijd leuk, aan het einde alle zooi weer opruimen is iets minder.
En dit soort dingen bedenken terwijl er nog 2 jonge kinderen over de vloer huppelen is ook niet altijd heel handig, maar ach, we hebben het weer gered.
De oudste vooral opdrachten geven en laten helpen, de jongste heeft gewoon een heel lang middagslaapje gedaan (lees nog een hele tijd gespeelt met zn knuffels in zn bed)
Dat opruimen is altijd weer zo'n hamer achteraf... Dat wat je het liefst laat liggen en denkt; dat komt morgen wel :DD
 
Helaas wat minder nieuws, veel doden in garnalenland.
Waarom is onbekend, mogelijk ineens nitrietpiek? Maar waarvan? Belasting is laag.
Wel wat minder stroming aan het oppervlak, dus misschien daardoor?
Hoe het ook zij, een groot deel van de garnalen heeft het loodje gelegd.

De rest doet het gelukkig nu prima, dus dat aantal wordt vanzelf weer aangevuld.

Totaaltje: momenteel even met bubbels voor wat meer oppervlaktebeweging
20210109_174802.jpg


Hoofdbewoners:
20210109_174837.jpg


De prachtige (juist, kan er natuurlijk even totaal niet opkomen hoe die dingen ook alweer heten, maar dat weten jullie vast zelf wel :DD

20210109_174846.jpg
 
mooie bakje hoeveel liter is het want al aardig wat belasting met die vissen dan is er nie veel ruimte meer voor garnalen een zoon vis is gewoon 10/20 garnalen in verhouding aan belasting
 
Heb je ooit jonkies gehad met de garnalen Nanoe? Want ik heb een keer jonkies gezien bij de vuurgarnalen maar waarom er verder geen komen.. Geen idee. Misschien zijn puntslakken ze als een hartig hapje gaan zien...? Maar jij had ook pech met je bewoners.....
 
Laatst bewerkt:
@gpatton uhm, er zwemmen 14 vuurneons in, 3 sewellia's, 2 L236, maar die zijn nog mini, nog wat aaltjes en dan de garnalen. Maar het is 100 liter, dus belasting is echt idioot laat hoor :DD
Zeker met de filtercapaciteit die we eraan hebben hangen.

@Friesian we begonnen ooit met 25 garnalen. Laatst de bak leeg gehaald en toen kwamen er meer dan 200 garnalen uit. Waar die allemaal vandaan kwamen geen flauw idee. Zoveel zag je er nooit :LOL: en de torenslakjes zijn we helemaal kwijt in de kleine bak!!
 
je zou dan nog drijf plantjes kunnen proberen om een nog beter water kwaliteit te geven maar blijft gek je hebt er ook al een lucht steentje in hangen en gewoon een goeie setup
 
je zou dan nog drijf plantjes kunnen proberen om een nog beter water kwaliteit te geven maar blijft gek je hebt er ook al een lucht steentje in hangen en gewoon een goeie setup
Dat steentje heb ik er na deze sterfte ingehangen. Die zit er normaal niet in
 
Dat steentje heb ik er na deze sterfte ingehangen. Die zit er normaal niet in
oke kun je er meschien in houden ik hebt zelf ook in al me bakken een over anderen manier lucht omdat de garnalen er echt benefit van hebben het help met de afbraak van voer en operavlakte beweging
 

Terug
Bovenaan