Wat is er nieuw

Garnalenbakje van Nanoe

sailjo

Well-known member
Lid geworden
21 januari 2020
zo kan ze beter leren tellen joh, elke dag even tellen of ze er allemaal nog zijn....

Hoogheid

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
1 maart 2018
Leeftijd
31
Het is wel echt een hele toffe afmeting trouwens! Ik ben echt zoooo benieuwd naar de foto's ! :love:

Topicstarter
Nanoe

Nanoe

Well-known member
Lid geworden
1 februari 2014
Naar, we hebben geen haast, naar toch maar bestellen en hij is klaar.

200x39x40cm. Vrijdag ophalen.
Alleen komende 2 weken staat hij nog werkeloos te zijn. Het hout wat ik gekocht heb moet nog ingewaterd worden en het moet zijn gifstoffen kwijt. Dus het moet nog zeker 2 weken in de badkuip liggen.

2 brokjes hout liggen lekker te liggen :DD
IMG-20210219-WA0005.jpeg

sailjo

Well-known member
Lid geworden
21 januari 2020
mooie stukjes, ben toch wel erg benieuwd naar je garnalenbakje zo...

jessicapilon

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
12 februari 2011
Leeftijd
55
Het hout wat ik gekocht heb moet nog ingewaterd worden en het moet zijn gifstoffen kwijt
Welke gifstoffen want ik heb vele garnalenbakjes gehad maar water het hout nooit in en verzwaar het vaak als ik het erin doe.

Topicstarter
Nanoe

Nanoe

Well-known member
Lid geworden
1 februari 2014
Welke gifstoffen want ik heb vele garnalenbakjes gehad maar water het hout nooit in en verzwaar het vaak als ik het erin doe.

Dat is een goeie vraag. En ik weet het antwoord niet....
Er is me bij vkc 2x duidelijk gezegd dat het echt minimaal 2 weken in het water moet liggen en regelmatig water verwisselen, vanwege de gifstoffen. Moet ook zeggen dat ik dit hout nog niet eerder heb gezien, behalve bij hen.
Het is geen kienhout, mangrovehout, spiderwood oid. Op internet zie ik het zo snel ook niet. Zodra ik erachter ben, zal ik het laten weten.

rjoemman

Well-known member
Lid geworden
17 november 2019
Leeftijd
50
Het is Azalea hout, mijn dochter Farsana heeft het in haar beide bakken.

De Azalea behoort tot dezelfde familie als de Rhododendron, wat beiden giftige planten zijn. Bij de azalea zijn voornamelijk de bloemen en de bladeren erg giftig. Mogelijke symptomen bij inname zijn: tranende ogen, slijm uit de neus, bloeddrukdaling, braken, krampen, verlamming en mogelijks sterfte.

Topicstarter
Nanoe

Nanoe

Well-known member
Lid geworden
1 februari 2014
Nou dat duurde niet zolang 😂
Het heet Azalea Root en is een vorm van spiderwood.

Kan niet overal vinden dat het stoffen afgeeft, maar wil het sowieso wateren voor het de bak in gaat. En heb liever niet dat alles meteen omligt. Stond ook op het kaartje dat het 2 weken met filter in moest wateren.

Hoogheid

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
1 maart 2018
Leeftijd
31
Erg goed uitgezocht hoor. Wat een fantastische stukken hout inderdaad zeg! :petjeaf:

Bovenaan