Garnalenbakje van Nanoe


Hoe gaat het met de garnaaltjes?
Perfect.

IMG_20210123_173300.jpg


IMG_20210123_173109.jpg
 
Nou dat komt denk ik nog wel want mosjes groeien niet knijterhard maar ik het het ook bij de garnalen en als je er niks aan doet is het net een pruik waarin je de garnalen niet terugvindt :DD

Klopt, maar kan dat wel waarderen.
Als het echt de spuigaten uitloopt knip ik het wat bij, maar dat is echt zelden!
 
Mijn prachtige zelfbouw filter is vandaag gefaald voor de belangrijkste test van allemaal. (in ieder geval voor getrouwde stellen)..

De WAF test...

Aangezien de WAF te laag was heeft de diebo weer een leuke boterham aan ons verdient....

Filtermateriaal is over gezet en er is nu aanmerkelijk met ruimte in de kast

IMG-20210126-WA0036.jpg
 
Ze hadden denk ik een hond op proef maar dat beviel niet :DD


Het is een ding.

In het kort, als de vrouw de huizes het niets vind mag de man het niet kopen of moet het worden vervangen.

In dit geval kon judith het filter niet in haar eentje openen dus onderhouden. Schoot er gisteren en slang los bij het onderhoud en dat was de druppel...

(en de flow naam nogal dramatisch af met zuurstof problemen in de bak tot gevolg)
 
Laatst bewerkt:
Ik ben oprecht verbaast dat deze term in aquarium land niet bekend is....
kan het misschien zijn dat vele mannen ook niks van hun vrouw aantrekken? ik heb geen goedkeuring van de vrouw nodig. zoals nu ik heb een nieuwe auto gekocht. daarna bel ik mijn vrouw ga je meezaterdag., zij zegt waarom ik zeg mijn nieuwe auto ophalen. ja soms heb je dat he. ik kende de WAF term ook niet. wel de HAF maar daar moet de vrouw rekening mee houden :)
 
Btw een vraagje.. Waarom heb je bij het filter van JBL Eheim kraantjes?

Nanoe heeft dat filter gekocht en neergezet.

En nog een andere eigenschap van vrouwen is dat ze weigeren handleidingen lezen en zich niet inlezen wat ze kopen. Dus pas achteraf kreeg ze te horen dat die kranen en beetje dubbelop zijn.

Maar in haar verdediging die kranen zaten er al op (we hebben de oude buizen laten zitten.) en anders liggen ze ook maar in de kast te liggen...
 
In dit geval kon judith het filter niet in haar eentje openen dus onderhouden. Schoot er gisteren en slang los bij het onderhoud en dat was de druppel...

(en de flow naam nogal dramatisch af met zuurstof problemen in de bak tot gevolg)
Dus jij hebt een niet goed functionerend filter gebouwd maar verwacht wel dat je vrouw hem onderhoud :juggle:;)):DD
 
Wat is je punt...

Ik zet als ik judith moet geloven ook een 2.5 meter bak in de kamer neer en laat haar hem onderhouden.

Het filter was prima alleen de buizen verstopte omdat het mini siporax in de buizen ging zitten (is wel een dingetje bij ons filtermateriaal in buizen) en de pomp (die ik niet gekocht heb) was niet krachtig genoeg...ik bedoel 2100 liter per uur op een bak van 150 liter bak zonder belasting is toch schromelijk te weinig... :p

En ja dat je met zijn tweeën de filterpotten moest openmaken omdat 't die dingen redelijk vast zitten en ik vergeten was een pot opener te kopen was wel een dingetje... Alleen ik had verwacht dat dat een keer in de 4 maanden nodig zou zijn. En dat ging ook goed het eerste half jaar. Maar daarna is er iets gebeurt waardoor de flow na 2 weken ineens afnam (achteraf dus rotzooi in de leidingen)..
 
Laatst bewerkt:
Hoe ga ik het goed brengen?
Nou, misschien maar gewoon zeggen zoals het is.

Het garnalenbakje is te klein. Al een tijdje fantaseren we over een grotere bak op die plek.
De kast is 240cm lang, 40 diep. Ideale maat zou je zeggen.
Alleen staat hij dan een stukje voor een raam en voor een belangrijk stopcontact, dus dat kan niet.
Het zal ergens tussen 150x39x40 cm (lxdxh) en 200x39x40 cm worden.
Dus lager dan de huidige bak, zodat het ook geen enorm obstakel wordt.
De inwoners zullen hetzelfde blijven, maar de vuurneons zullen bijv wel uitgebreid worden.

Het wanneer, nog geen idee. Ergens komend jaar. De potfilter die we gekocht hebben, blijft erop staan. De belasting zal immers niet heel veel hoger worden (pot kan officieel tot 200 liter). Het uitdenken en voorbereiden is wel erg leuk.
Ook het juist hout zoeken wordt nog een uitdaging, want ik heb natuurlijk weer iets in mn hoofd en zie dat maar eens te vinden....

Tot zover de ideeën
 
Hele mooie plannen. Heel spannend.
En mooi hout bij vkc natuurlijk.

Dat hout wat Farsana heeft is erg mooi.
 

Terug
Bovenaan