geband uit topic?


Ik kan me de tijd nog herinneren dat Beheer ingreep als er een ontsporing kwam. Topic (tijdelijk) op slot of opgeschoond. Of nog rigoreuzer het topic verwijderen?

die visie heeft beheer blijkbaar laten varen?
 
Ik kan me de tijd nog herinneren dat Beheer ingreep als er een ontsporing kwam. Topic (tijdelijk) op slot of opgeschoond. Of nog rigoreuzer het topic verwijderen?

die visie heeft beheer blijkbaar laten varen?
Vaak was het dan al te laat Albert en had men elkaar al voor alles en nog wat uitgemaakt. Vaak gingen anderen zich ook mengen in zo n discussie en waren de rapen gaar. Zoals je weet zijn wij niet 24/7 online en zien we niet alles.
De negeerfunctie heeft dit soort brandjes zoals ik al zei sterk vermindert. Ook zette men de ruzie vaak voort via de pb en dat kan nu ook niet meer.

Natuurlijk schonen we nu ook op zn tijd nog weleens wat op of passen een post aan maar situaties zoals we hebben gehad worden echt wel voorkomen met de negeerfunctie.
 
Ik snap dat het voor de moderators een vorm is om minder werk te hebben aan uit de hand gelopen discussies. Ruzie en brandje, elkaar uitschelden en verder gaan in PB is natuurlijk ongewenst gedrag. Maar je tekst geeft eigenlijk al een stukje gelijk aan mijn tekst......er vormen zich langzaam aan bubbels en onzichtbaar voor iedereen horen we stukje bij beetje alleen nog maar onze eigen meningen terug.

Of het negeren meevalt? Geen idee, wie weet heb ik het idee dat ik mijn teksten aan het voordragen ben in een volle zaal.....maar stiekem heeft de helft van de zaal mij al genegeerd en ziet of hoort niet eens meer dat ik wat zeg. Moet je je eens voorstellen dat dit in het echt gebeurt......
 
Nou op persoonlijke titel wil ik er dit dan op zeggen. Ik doe dit werk nu bijna 10 jaar en in het verleden hadden we vaak conflicten en ruzies tussen leden waar wij moesten ingrijpen. Maar wij zijn ook vrijwilliger en niet de hele dag online en soms waren we dan al te laat en was het flink uit de klauwen gelopen en daarbij hadden wij er weer veel werk van.
Sinds deze negeerfunctie er is, is het aantal brandjes gigantisch minder geworden omdat men nu sneller een ander negeert. Ik zal niet ontkennen dat er ook nadelen aan kunnen zitten maar het aantal uit de hand gelopen topics is heel sterk verminderd en ik vindt dit de sfeer zeer zeker ten goede komen op het forum.

Daarbij denk ik dat als iedereen zijn gezonde verstand gebruikt en de algemene normen en waarden hanteert dat het met negeren ook wel zal meevallen.

Verdrietig om te horen dat een forum waarop men de liefde voor een hobby en dieren deelt zo uit de hand kan lopen. En hierbij in ieder geval mijn waardering dat je dit als vrijwilliger doet. Toch knelt bij mij de schoen nog wel een beetje, ik vind namelijk dat jullie als forum een belangrijke functie hebben als informatiebron. Niet alleen actuele topics maar ook topics uit het verleden zullen in google als zoekresultaat bron van informatie voor mensen worden. Als jullie een systeem creëren waarbij kritisch tegengeluid zo makkelijk tegengegaan kan worden (en zo makkelijk is het blijkbaar, want iedereen lijkt al wel iemand te hebben bij wie ie op de blokkeerlijst staat), en waarin mensen al gewoon niet meer reageren omdat ze weten dat ze dan weer op een blokkeerlijst terecht komen, dan is dat echt niet oké in mijn ogen. Er vanuit gaan dat iedereen gezond verstand gebruikt zoals je schrijft is ook geen garantie tot succes, immers dan zou het in het begin ook niet uit de hand gelopen zijn toch? Sorry maar daarin ligt toch echt de taak voor moderatoren van een forum, ook als dat betekent dat je er even werk mee hebt (wat met het aantal topics op dit forum toch ook nog wel weer meevalt?). En als er dan gelegenheid toe is, zie het topic waar het om gaat, dan zie ik weinig moderatie toegepast worden, terwijl het topic in mijn ogen toch echt wel aanleiding geeft daartoe. Je kunt niet alles uit de weg gaan alleen om de lieve vrede te bewaren.
 
Eigenlijk wilde ik eerst niet reageren in dit topic. Maargoed bloed kruipt waar het niet gaan kan, onkruid kom je vaak op verschillende plaatsen tegen.

Mijn gedachten....
Persoonlijk ben ik geen voorstander van de functie negeren in een topic. Zelf heb ik 1 persoon op een algehele blokkade staan na een zeer kwetsende vreselijke opmerking. Er om kunnen lachen als er weer(!!) een melding komt van dode dieren is gewoon verschrikkelijk.

Alleen al een jonge hond, je huisdier zien verongelukken is verschrikkelijk om mee te maken. Zoiets blijft op je netvlies gebrand staan. Je trekt daaruit ook lering hoe je dat het beste kunt voorkomen. Je wilt dat echt niet (meer) meemaken.

Als oud agrariër heb ik als varkenshouder de nodige narigheid meegemaakt. Dat je 's-morgens de deuren van de afdelingen opendeed met de gedachte, hopelijk geen uitval!

Nadat ik daarover meldde dat ik daar niet van gecharmeerd ben heeft die persoon mij een blokkade opgelegd wat ik eerst niet eens wist dat het zo werkte. Dus heb ik die persoon ook een blokkade opgelegd. Niet dat ik het een fijn iets vindt maar er zijn nu eenmaal grenzen ook al heeft iemand bijvoorbeeld groepen gemodereerd op Feestboek of bijvoorbeeld gemodereerd bij een provider.

Maar dit is dus geen ban in een topic, temidden in een discussie, maar een algehele ban. Dat is dan eenmaal zo en niet anders. Liever zou ik het helemaal nooit doen maar heb je gewoon geen andere keuze.

Ik ben al jaren actief op fora en elk systeem werkt weer anders.
 
Laatst bewerkt:
Óf ik ben naïef en heb niet door dat iets ergerlijk is, óf ik ben zo relaxed dat ik me er niet aan stoor.
Beide bewering zijn een beetje aanmatigend.
Maar feit is dat ik niet eens wéét waar die negeerfunctie überhaupt zit.
Hoeft ook niet.
Ik zal hem niet nodig hebben.
Het/mijn leven is al gecompliceerd genoeg zonder ergernissen op een forum. :)
Als ik me daar nou ook nog eens aan moet gaan storen...
 
Dat is me gelukkig nog nooit overkomen (hoop ik, tenzij mensen me zo irritant vinden maar dan zie ik hun topics toch niet). Als dat zo zou zijn, dan zou ik me niet fijn voelen trouwens. Ik blijf graag met iedereen in gesprek😀
Jij bent dan ook iemand die graag allenmans vriend wilt zijn? En belangrijk vindt wat andere mensen van je vinden? #nohate just a question.
 
Sorry maar daarin ligt toch echt de taak voor moderatoren van een forum, ook als dat betekent dat je er even werk mee hebt (wat met het aantal topics op dit forum toch ook nog wel weer meevalt?).
Dat is ook zo en dat is opzich ook geen probleem maar ik denk dat je onderschat hoe het al uit de hand kan lopen voordat wij iets hebben opgemerkt of hoe het via de pb tekeer kan gaan. Ik kan geen namen of voorvallen noemen maar ik ken gevallen waar je mond van zou openvallen hoor.
24/7 modereren kan niet en ook de pb s zien wij niet dus dan voorkom je niet altijd escalaties. Vaak zag je ook dat men in andere topics doorging met de strijd en dat het niet tot 1 topic beperkt bleef. Zoals ik al zei heeft dit systeem ook vast zn nadelen maar ik denk zelf meer voordelen. Maar dat komt misschien ook omdat ik hele taferelen heb meegemaakt en als lid zie je dit vaak niet omdat je niet alle topic leest.
Gelukkig is het de laatste tijd rustig en gedragen de meeste leden zich prima maar dat is weleens anders geweest hoor.
 
Vaak was het dan al te laat Albert en had men elkaar al voor alles en nog wat uitgemaakt. Vaak gingen anderen zich ook mengen in zo n discussie en waren de rapen gaar. Zoals je weet zijn wij niet 24/7 online en zien we niet alles.
De negeerfunctie heeft dit soort brandjes zoals ik al zei sterk vermindert. Ook zette men de ruzie vaak voort via de pb en dat kan nu ook niet meer.

Natuurlijk schonen we nu ook op zn tijd nog weleens wat op of passen een post aan maar situaties zoals we hebben gehad worden echt wel voorkomen met de negeerfunctie.
Mijn persoonlijke mening is dan weer dat mensen die echt ruzie achtig bezig zijn, wat dus heel wat anders is dan gewoon van mening verschillen, over het algemeen wel degelijk gecorrigeerd worden door overige leden. Want dit type mensen zijn gelukkig gewoon in de minderheid.
 
Er bestaat ook zoiets als een ban op spammers. En dat is een goede zaak. Nep rijbewijzen, nep diploma's met een vals account kan en mag geen probleem vormen op welk forum dan ook want dat heeft niets te maken met een discussie, sowieso niet als dit in verschillende topics gebeurd.

En ruzie maken/zoeken is altijd verkeerd... Beter een goede buur dan een verre vriend.
 
Eigenlijk wilde ik eerst niet reageren in dit topic. Maargoed bloed kruipt waar het niet gaan kan, onkruid kom je vaak op verschillende plaatsen tegen.

Mijn gedachten....
Persoonlijk ben ik geen voorstander van de functie negeren in een topic. Zelf heb ik 1 persoon op een algehele blokkade staan na een zeer kwetsende vreselijke opmerking. Er om kunnen lachen als er weer(!!) een melding komt van dode dieren is gewoon verschrikkelijk.

Alleen al een jonge hond, je huisdier zien verongelukken is verschrikkelijk om mee te maken. Zoiets blijft op je netvlies gebrand staan. Je trekt daaruit ook lering hoe je dat het beste kunt voorkomen. Je wilt dat echt niet (meer) meemaken.

Als oud agrariër heb ik als varkenshouder de nodige narigheid meegemaakt. Dat je 's-morgens de deuren van de afdelingen opendeed met de gedachte, hopelijk geen uitval!

Nadat ik daarover meldde dat ik daar niet van gecharmeerd ben heeft die persoon mij een blokkade opgelegd wat ik eerst niet eens wist dat het zo werkte. Dus heb ik die persoon ook een blokkade opgelegd. Niet dat ik het een fijn iets vindt maar er zijn nu eenmaal grenzen ook al heeft iemand bijvoorbeeld groepen gemodereerd op Feestboek of bijvoorbeeld gemodereerd bij een provider.

Maar dit is dus geen ban in een topic, temidden in een discussie, maar een algehele ban. Dat is dan eenmaal zo en niet anders. Liever zou ik het helemaal nooit doen maar heb je gewoon geen andere keuze.

Ik ben al jaren actief op fora en elk systeem werkt weer anders.
Mag ik hier ook even iets over zeggen. Ik ben het onmiddellijk eens dat kwetsende opmerkingen niet plezierig zijn en overigens ook niet nodig zijn om aan iemand toe te dienen. Maar door zo iemand middels de negeer knop uit te sluiten betekend ook dat de desbetreffende persoon nooit kan inzien dat ook jouw mening niet alleen telt maar ook wel degelijk leerzaam kan zijn. Want, zo denk ik dan maar weer, van je grootste vijand is wel iets op te steken. Dus mijn reactie zou zijn; op een kwetsende of ruzieachtige toon reageer ik niet. Ik negeer dan dus zonder de knop te gebruiken! Vaak hebben de mensen dan wel degelijk in de gaten dat er ergens een fatsoensregel is overtreden. Maar ook deze mening is een mening met respect voor de jouwe!
 
Dat is ook zo en dat is opzich ook geen probleem maar ik denk dat je onderschat hoe het al uit de hand kan lopen voordat wij iets hebben opgemerkt of hoe het via de pb tekeer kan gaan. Ik kan geen namen of voorvallen noemen maar ik ken gevallen waar je mond van zou openvallen hoor.
24/7 modereren kan niet en ook de pb s zien wij niet dus dan voorkom je niet altijd escalaties. Vaak zag je ook dat men in andere topics doorging met de strijd en dat het niet tot 1 topic beperkt bleef. Zoals ik al zei heeft dit systeem ook vast zn nadelen maar ik denk zelf meer voordelen. Maar dat komt misschien ook omdat ik hele taferelen heb meegemaakt en als lid zie je dit vaak niet omdat je niet alle topic leest.
Gelukkig is het de laatste tijd rustig en gedragen de meeste leden zich prima maar dat is weleens anders geweest hoor.
Als dit zo is dan wordt de negeerknop dus nu bijna uitsluitend gebruikt als een jemaghetnietmetmijoneenszijn knop?
 
Jij bent dan ook iemand die graag allenmans vriend wilt zijn? En belangrijk vindt wat andere mensen van je vinden? #nohate just a question.
Ik sta hier verder buiten en ga niet antwoorden voor een ander, maar dit triggert me wel. ;) Het feit dat jij deze vragen stelt, voorspelt denk ik al dat haar antwoord op jouw vragen niet helemaal jouw cup of tea zal zijn...
 
Jij bent dan ook iemand die graag allenmans vriend wilt zijn? En belangrijk vindt wat andere mensen van je vinden? #nohate just a question.
Nee, ik hoef geen allemansvriendje te zijn, en het interesseert me niet echt wat andere mensen van me vinden. Ik vind het echter wel belangrijk dat een ieder zijn/haar mening kan uiten, maar wel genuanceerd en respectvol. Als ik geen kennis zou hebben van een discussie omdat iemand anders mij dat verhindert vanwege mijn mening/manier van uiten zou ik dat niet leuk vinden.
 
Mag ik hier ook even iets over zeggen. Ik ben het onmiddellijk eens dat kwetsende opmerkingen niet plezierig zijn en overigens ook niet nodig zijn om aan iemand toe te dienen. Maar door zo iemand middels de negeer knop uit te sluiten betekend ook dat de desbetreffende persoon nooit kan inzien dat ook jouw mening niet alleen telt maar ook wel degelijk leerzaam kan zijn. Want, zo denk ik dan maar weer, van je grootste vijand is wel iets op te steken. Dus mijn reactie zou zijn; op een kwetsende of ruzieachtige toon reageer ik niet. Ik negeer dan dus zonder de knop te gebruiken! Vaak hebben de mensen dan wel degelijk in de gaten dat er ergens een fatsoensregel is overtreden. Maar ook deze mening is een mening met respect voor de jouwe!
En dat is dus juist waar ik achter kwam en zo jammer vindt. Anders waren we er met zekerheid uitgekomen. Maar helaas is het nu eenmaal zo.

Verder boeit me het me niet echt. Tis zoals het is, soms moet je de dingen accepteren die er gebeuren. Maar soms kun je ook flink boos zijn met recht. Je begrijpt ongetwijfeld wat ik bedoel.....

**Edit** verwijderd.
 
Er zijn op dit forum, net als op veel plaatsen online, zat mensen die telkens hun eigen mening weer geven. Ik doe dat ook. Op zich niets mis mee.

Ik lees vaak meningen van andere mensen, soms kan ik er wat mee, soms niet. Ook niets mis mee denk ik.

Maar soms zijn er ook "meningen'" die ik zo vaak lees, of waar ik me door een bepaalde toon meer aan erger, dat ik sommige mensen wel eens op negeer zet. Niet omdat ik niet open sta voor de mening van een ander, niet omdat ik te dom ben om de genialiteit van bepaalde medeforummers te erkennen, maar omdat ik er soms (even) geen zin in heb. De optie van de negeerfunctie maakt mijn forumbeleving prettiger. Zelfs alleen al weten dat de optie er is, maakt het prettiger. Ik ga er zomaar vanuit dat andere mensen net zo goed eenzelfde reactie kunnen hebben bij mijn reacties, welke soms alleen al door de lengte ervan storend kunnen werken.

Maar er vanuit gaan dat iedereen die de negeerfunctie gebruikt automatisch dom, kortzichtig of beperkt in zijn denken is, lijkt mij een voorbarige conclusie.

Ik was niet bekend met het automatische gevolg dat je dan niet meer kan reageren in een topic gestart door degene die negeert. Ik denk zelf dat er op dit forum talloze andere manieren en plekken zijn om jouw mening te uiten, wanneer je echt het gevoel hebt dat deze zo enorm belangrijk is dat deze echt gelezen moet worden.

Ik kan de redenatie van Jessicapilon goed volgen, en begrijp dat deze keuze is gemaakt.
Dus wanneer je, doordat je genegeerd bent door iemand, niet meer kan reageren in het topic van die persoon? Wat let je om je eigen topic te openen over dezelfde materie, of verder te kletsen in het off-topic-topic? Wat zijn er nog meer voor opties?

Zoals met elke regel zullen er situaties zijn waarin deze beter tot z'n recht komt of minder goed. Dat op zich lijkt mij geen reden de regel te veranderen.
 
Laatst bewerkt:
Er zijn op dit forum, net als op veel plaatsen online, zat mensen die telkens hun eigen mening weer geven. Ik doe dat ook. Op zich niets mis mee.

Ik lees vaak meningen van andere mensen, soms kan ik er wat mee, soms niet. Ook niets mis mee denk ik.

Maar soms zijn er ook "meningen'" die ik zo vaak lees, of waar ik me door een bepaalde toon meer aan erger, dat ik sommige mensen wel eens op negeer zet. Niet omdat ik niet open sta voor de mening van een ander, niet omdat ik te dom ben om de genialiteit van bepaalde medeforummers te erkennen, maar omdat ik er soms (even) geen zin in heb. De optie van de negeerfunctie maakt mijn forumbeleving prettiger. Zelfs alleen al weten dat de optie er is, maakt het prettiger. Ik ga er zomaar vanuit dat andere mensen net zo goed eenzelfde reactie kunnen hebben bij mijn reacties, welke soms alleen al door de lengte ervan storend kunnen werken.

Maar er vanuit gaan dat iedereen die de negeerfunctie gebruikt automatisch dom, kortzichtig of beperkt in zijn denken is, lijkt mij een voorbarige conclusie.

Ik was niet bekend met het automatische gevolg dat je dan niet meer kan reageren in een topic gestart door degene die negeert. Ik denk zelf dat er op dit forum talloze andere manieren en plekken zijn om jouw mening te uiten, wanneer je echt het gevoel hebt dat deze zo enorm belangrijk is dat deze echt gelezen moet worden.

Ik kan de redenatie van Jessicapilon goed volgen, en begrijp dat deze keuze is gemaakt.
Dus wanneer je, doordat je genegeerd bent door iemand, niet meer kan reageren in het topic van die persoon? Wat let je om je eigen topic te openen over dezelfde materie, of verder te kletsen in het off-topic-topic? Wat zijn er nog meer voor opties?

Zoals met elke regel zullen er situaties zijn waarin deze beter tot hun recht komt of minder goed. Dat op zich lijkt mij geen reden de regel te veranderen.

Dus in theorie wordt jouw forumbeleving nu prettiger, wanneer ik jou, omdat jouw mening verschilt van de mijne, op "negeer" zet, jij dit topic niet langer meer kunt zien of aan kunt deelnemen? Misschien komt hier nog wel iets anders aan bod waar jij graag iets over wil zeggen, maar die mogelijkheid ontneem ik jou dan, met de redenering "je kunt er toch verder over kletsen in het off-topic-topic". Kan me niet voorstellen dat dat heel bevredigend is.

Ik krijg nog wel steeds likes uit het betreffende topic haha, ben wel benieuwd op welke post precies maar dat kan ik dus niet zien.
 
Dus in theorie wordt jouw forumbeleving nu prettiger, wanneer ik jou, omdat jouw mening verschilt van de mijne, op "negeer" zet, jij dit topic niet langer meer kunt zien of aan kunt deelnemen? Misschien komt hier nog wel iets anders aan bod waar jij graag iets over wil zeggen, maar die mogelijkheid ontneem ik jou dan, met de redenering "je kunt er toch verder over kletsen in het off-topic-topic". Kan me niet voorstellen dat dat heel bevredigend is.

Ik zou er beslist niet van wakker liggen. Het zou mijn forumbeleving niet aantasten.

Ik kan een mening geven, en jij hebt dmv hoe dit werkt, de mogelijkheid ervoor te kiezen die mening niet te willen lezen.

Op welke manier kan dat negatief zijn voor mij? Wanneer ik jou, tegen jouw wil, mijn mening op wil dringen... Dat klinkt niet goed toch?
 
Ik zou er beslist niet van wakker liggen. Het zou mijn forumbeleving niet aantasten.

Ik kan een mening geven, en jij hebt dmv hoe dit werkt, de mogelijkheid ervoor te kiezen die mening niet te willen lezen.

Op welke manier kan dat negatief zijn voor mij? Wanneer ik jou, tegen jouw wil, mijn mening op wil dringen... Dat klinkt niet goed toch?

Als het zo zou zijn, prima, maar dit zeg je toch echt verkeerd. Ik heb niet alleen de mogelijkheid je mening niet langer te lezen, maar ook de mogelijkheid ervoor te zorgen dat jij je mening niet langer kunt delen, met mij en anderen, en niet langer kunt zien hoe de verdere discussie verloopt. Dan is een fundamenteel verschil.
 
Ik heb niet alleen de mogelijkheid je mening niet langer te lezen, maar ook de mogelijkheid ervoor te zorgen dat jij je mening niet langer kunt delen, met mij en anderen, en niet langer kunt zien hoe de verdere discussie verloopt. Dan is een fundamenteel verschil.
Dat kan alleen als jij de TS bent en niet in andere topics.
 
Zover mij bekend zijn er 4-5 mensen die mij negeren, kan er niet wakker van liggen het leven is al gecompliceerd genoeg voor een adhd'er, het is niet mijn fout dat mensen niet tegen de directheid van mij kunnen.
 
Als het zo zou zijn, prima, maar dit zeg je toch echt verkeerd. Ik heb niet alleen de mogelijkheid je mening niet langer te lezen, maar ook de mogelijkheid ervoor te zorgen dat jij je mening niet langer kunt delen, met mij en anderen, en niet langer kunt zien hoe de verdere discussie verloopt. Dan is een fundamenteel verschil.

Als ik iets geleerd heb op dit forum, dan is het de betrekkelijkheid van de waarde van mijn mening. Persoonlijk vind ik dat een positief iets, maar ik kan me voorstellen dat verschillende mensen zoiets verschillend ervaren.

Ik heb op veel onderwerpen een flurrie aan meningen voorbij zien komen. Ik heb verschillende keren met verschillende mensen in verschillende draadjes de degen inhoudelijk gekruist. Ik durf het woord filtercapaciteit of filtermateriaal bijna niet meer te noemen :)

Ik heb meningen gegeven waar ik nu nog achter sta, maar ook meningen waar ik nu anders tegenaan kijk, of genuanceerder over denk.

Niets van dat alles is gebeurd binnen 1 topic.

Ik denk dat iets leren alleen kan wanneer informatie voorhanden is, gecombineerd met de wens om te leren. En ook tijd doet daar wat in denk ik. Een gecompliceerd proces.

Maar wanneer iemand jouw mening niet deelt heeft het geen zin die mening net zo vaak te herhalen tot de andere persoon zijn of haar mening herziet. Dat is mijn mening. Ik heb iets soortgelijks hier wel zien gebeuren, en ik smap het ergens wel. Veel mensen die hier geregeld zijn hebben het beste voor met de dieren, en dan kunnen de gemoederen hoog oplopen in topics waarvan soms van tevoren (bijna) te voorspellen is dat het niet goed zal aflopen.

Dat meningen gegeven worden, dat mensen die moeite nemen, vind ik een groot goed, en is een grote kracht van dit forum. Maar tegen de wil opdringen heeft naar mijn mening geen zin.

Als voorbeeld, Ik ben begonnen met een vissenkom met 2 goudvissen. En ik vond dat ik het best goed deed, want ik sopte wekelijks de kom uit, en zorgde altijd voor plantjes. Ik had zelfs een luchtpompje in de kom.
Op dat moment stond ik zeer waarschijnlijk niet open voor informatie die ik nu zo vanzelfsprekend vind.

Daarna had ik een 60x30x30 aquarium, met daarin een combinatie van vissen waar ik nu mijn hoofd bij schud. En heel eerlijk, vertelde de verkoper me diverse dingen dat het niet handig was. Waterwaarden, combinaties etc. En ik dacht mwah, zal wel meevallen.

Niet al te lang geleden kreeg ik nog advies op dit forum, waarvan ik dacht dat ik het wel beter wist.

Ik zeg niet dat dat allemaal goed of wenselijk is, maar mensen hebben hun eigen leercurve, en helaas worden dieren daar soms het slachtoffer van.

Ook ik geef soms een mening waarvan ik denk dat dat de beleving van een aquariumhouder of zijn of haar vissen ten goede zal komen. Maar als die mening niet geaccepteerd wordt, dan houdt het op. Je kan niemand dwingen jouw mening over te nemen.

Als jij mij negeert kan ik in een door jou geopend topic niet meer reageren. Op de rest van het forum ben ik vrij die mening alsnog te geven, mits die inhoudelijk gezien voldoet aan de forumregels. Dat maakt alleen dat het makkelijker is voor jou specifiek, om die mening van mij te omzeilen.
Ik begrijp dat je daarmee angel uit een conflict kan halen.
 
Puntje bij paaltje: waar gáát het nou feitelijk allemaal over?
Jouw mening mijn mening....
Dusss.

Morgen is iedereen alweer vergeten dat ik dit gepost heb.
Het is vluchtiger dan uitgeblazen rook.

In de tussentijd: ignoring is a pretty good defence.
Als ik met iemand touwtrek en ik laat opeens los, wie heeft er dan gewonnen? 😉
 
Ik sta hier verder buiten en ga niet antwoorden voor een ander, maar dit triggert me wel. ;) Het feit dat jij deze vragen stelt, voorspelt denk ik al dat haar antwoord op jouw vragen niet helemaal jouw cup of tea zal zijn...
Hoezo? Het was gewoon een dood normale vraag. Heeft niks te maken met welk antwoord ik krijg. Ik respecteer haar antwoord gewoon. Maar haar antwoord hier ergens kwam bij mij wel zo over. Vandaar dat ik het vraag. Maar goed of het wel of niet my cup of tea is, is totaal irrelevant in deze.
Want er is geen goed of fout antwoord hier in.


Nee, ik hoef geen allemansvriendje te zijn, en het interesseert me niet echt wat andere mensen van me vinden. Ik vind het echter wel belangrijk dat een ieder zijn/haar mening kan uiten, maar wel genuanceerd en respectvol. Als ik geen kennis zou hebben van een discussie omdat iemand anders mij dat verhindert vanwege mijn mening/manier van uiten zou ik dat niet leuk vinden.
Duidelijk antwoord. Thanks. Dan is mijn "kwam bij mij over als" verkeerd ingebeeld.

Maar er zit een 100% goede argument in.
 
Zover mij bekend zijn er 4-5 mensen die mij negeren, kan er niet wakker van liggen het leven is al gecompliceerd genoeg voor een adhd'er, het is niet mijn fout dat mensen niet tegen de directheid van mij kunnen.
Je directheid wordt zeker gewaardeerd. Niet door allemaal maar de meeste wel. Maar er zijn blijkbaar mensen die daarvan afschrikken. Maar vaak zijn het mensen die je gelijk geven maar het niet willen zien.
 
Directheid is prima. Aardig of op z'n minst respectvol zijn voor elkaar moet wel altijd mogelijk blijven vind ik. Als het er voor iemand puur om gaat wie er wel of niet gelijk heeft, hard tegen hard, schiet je denk ik het doel van een stukje menselijkheid voorbij.... Voor pure botheid is geen excuus vind ik. Je komt wel elkaars huiskamer in met je berichten. :)

Hoezo? Het was gewoon een dood normale vraag. Heeft niks te maken met welk antwoord ik krijg. Ik respecteer haar antwoord gewoon. Maar haar antwoord hier ergens kwam bij mij wel zo over. Vandaar dat ik het vraag. Maar goed of het wel of niet my cup of tea is, is totaal irrelevant in deze.
Want er is geen goed of fout antwoord hier in.
Rustig maar, ik wist niet dat je boos zou worden. 😜 Gaat inderdaad niet om goed of fout.
 
Directheid is prima. Aardig of op z'n minst respectvol zijn voor elkaar moet wel altijd mogelijk blijven vind ik. Als het er voor iemand puur om gaat wie er wel of niet gelijk heeft, hard tegen hard, schiet je denk ik het doel van een stukje menselijkheid voorbij.... In deze vind ik dat er voor pure botheid geen excuus is. Je komt wel elkaars huiskamer in met je berichten zeg maar... :)


Rustig maar, ik wist niet dat je boos zou worden. 😜 Gaat inderdaad niet om goed of fout.
Ik ben niet boos. Maar vindt je aanname wel apart.
 
Directheid is prima. Aardig of op z'n minst respectvol zijn voor elkaar moet wel altijd mogelijk blijven vind ik. Als het er voor iemand puur om gaat wie er wel of niet gelijk heeft, hard tegen hard, schiet je denk ik het doel van een stukje menselijkheid voorbij.... Voor pure botheid is geen excuus vind ik. Je komt wel elkaars huiskamer in met je berichten. :)
Misschien zit ik wel in de tuin, of om m'n werk 😅 . Nee maar het probleem is dat teksten op een scherm geen emotie weergeven, althans niet altijd de werkelijke. Dit werkt in de hand dat iets verkeerd geïnterpreteerd kan worden. Ik gebruik daarom maar vaak emoticons dan komen dingen soms genuanceerder over of is het duidelijker als iets lollig bedoeld is.
 
Boosheid is óf frustratie, óf angst óf de combinatie ervan.(Hier Naam van één of andere bekend persoon. Ik weet het niet meer)

Dus de volgende keer dat je boos bent kan je jezelf afvragen welke het is en er wat aan doen.
 
Puntje bij paaltje: waar gáát het nou feitelijk allemaal over?
Jouw mening mijn mening....
Dusss.

Morgen is iedereen alweer vergeten dat ik dit gepost heb.
Het is vluchtiger dan uitgeblazen rook.

In de tussentijd: ignoring is a pretty good defence.
Als ik met iemand touwtrek en ik laat opeens los, wie heeft er dan gewonnen? 😉
Je post blijkt veel belangrijker dan je denkt. Zo heb ik gevoelige voetzolen. De oorzaak ligt bij jou. In dit topic wist je mij te voorzien van een dusdanig compliment over een van de nog niet genoemde positieve eigenschappen dit ik bezit. Door deze veer in mijn ko... achterste ben ik naast mijn schoenen gaan lopen. Hetgeen, als gezegd, dus niet bevorderlijk is voor voetzolen. Je bijdrage en daarmee je mening bleek van aanzienlijk pijnlijke invloed... :):):););)
 
Je post blijkt veel belangrijker dan je denkt. Zo heb ik gevoelige voetzolen. De oorzaak ligt bij jou. In dit topic wist je mij te voorzien van een dusdanig compliment over een van de nog niet genoemde positieve eigenschappen dit ik bezit. Door deze veer in mijn ko... achterste ben ik naast mijn schoenen gaan lopen. Hetgeen, als gezegd, dus niet bevorderlijk is voor voetzolen. Je bijdrage en daarmee je mening bleek van aanzienlijk pijnlijke invloed... :):):););)
Tja je moet ook niet alles geloven wat je leest Ben en dat had je nu een paar pijnlijke voetzolen kunnen besparen :LOL: ;)
 

Terug
Bovenaan