Het "niet mogen" was een versimpeling om een voorbeeld buiten dit forum mogelijk te maken maar doet m.i. niet af aan de kwaliteit van het voorbeeld. Er kunnen natuurlijk tal van redenen zijn om iemand te negeren het is echter zo dat wij daar geen invloed op hebben. We zouden dus "kunnen vaststellen" dat iemand niet mogen geen reden is om iemand te negeren maar dat is jouw, en misschien ook wel mijn visie daarop maar niet iedereen zal die visie delen. Het is dus niet dat ik (of we) dat automatisch denk, maar dat ik door ervaring op dit forum weet dat het gebeurd.
Het boeit mij ook verder niet dat ik persoon A niet meer kan zien of horen maar wel dat andere personen reageren op A en ik dan buiten de discussie val. Als je als gebruiker voornamelijk in je eigen topics bezig bent (ik zeg niet dat jij dat doet, ik weet nog niet zo goed wie jij bent maar ik apprecieer de discussie 😉 ) dan maakt het weinig uit. Ik ben echter bijna overal actief en probeer te helpen waar dat kan en die persoon A ontneemt mij nu een deel van de globale informatie die er is.
Een voorbeeld:
TS: Kan ik in mijn 120L aquarium x.y.z vissen doen?
Persoon A (Iemand die mij negeert): Ja dat kan prima! Veel plezier. (deze regel zie ik dus niet)
TS: Ok bedankt!
Persoon B: Oh nou ik denk echt niet dat dit kan hoor!
Daniel komt binnen: Huh wat is hier aan de hand? Ik zou kunnen beslissen om dan maar gewoon door te gaan en het te laten voor wat het is, maar dat is niet hoe ik ben.
Het is denk ik net hoe je tegen dit forum aan kijkt. Als ik hier af en toe kom om een vraag te stellen of mijn fotoboek te updaten dan merk ik het niet maar als ik hier ben om te proberen zo veel mogelijk mensen te helpen met de aquarium hobby dan is het gewoon storend en vervelend. En als we op deze manier dit soort (de fanatieke en veel aanwezige leden) mensen van het forum gaan weren dan wordt dit het nieuwe Aquafora.nl waar de laatste reactie in het forum "Aquarium algemeen" meer dan een maand oud is. Tenminste, dat vermoed ik.
De appreciatie is wederzijds
🙂
Grappige (vind ik) anecdote in dit verband; in een vorig aquaforumleven heb ik jou volgens mij al eens een poosje op negeer gehad.
We hebben eerder al wel eens de internetdegens gekruist, waarbij het als ik het me goed kan herinneren vaak over filters en dat wat je er in stopt ging. Heel misschien herinner je je de naam gcj nog.
Ter info, ik heb geen hekel aan jou, hoe zou ik, ik ken je niet eens. En ik waardeer jouw inzet om altijd iedereen te willen helpen.
Wij hebben echter een volledig verschillende kijk op verschillende dingen. En dat is prima. Ik kan daar goed mee leven. Ik denk dat er verschillende waarheden naast elkaar kunnen bestaan. Al is het maar omdat omstandigheden zo enorm verschillend kunnen zijn.
Maar, nu komt er iemand en die vraagt, wat voor filter zal ik eens op mijn aquarium hangen, en jij zegt, ohhh, dan moet je een filter nemen met 1,5 keer de inhoud per uur, want dat is zat, en zo min mogelijk het filter schoonmaken, en co2 is niet nodig, en hier is een filmpje van de pond guru, over hoe je het beste het filter in kan richten. Ik overdrijf hier uiteraard, het gaat om het voorbeeld.
Ik kom binnen en zeg, ow nee, een filter moet zeker 5x de inhoud per uur doen, liever tegen de 10, met zo'n lamp ga je zonder co2 in de problemen komen, aio van planted box is het allerbeste wat je kan gebruiken als voeding, maak liefst elke maand tot 2 maanden je filter goed schoon, en die pond guru, da's een oplichter.
Ik denk dat je je een dergelijk draadje kan voorstellen.
Ja, iemand heeft iets aan verschillende meningen, maar het kan ook verwarrend gaan werken. Plus dat ik niet telkens behoefte voel aan hetzelfde riedeltje zo tegen elkaar.
Dus heb ik er destijds voor gekozen dat ik jouw bijdrage niet meer zou lezen. Geen idee wanneer of hoe lang, maar volgens mij was jij het
🙂
Hier in gaat het me er dus duidelijk niet om wie gelijk heeft, dat is helemaal geen issue. Ik probeerde alleen een onterecht gevoel van irritatie te voorkomen, en ook dat ik me liet verleiden tot weer een reactie op wat bijvoorbeeld jij typte.
Dat is een voorbeeld van hoe het voor mij was, en ik was dus blij met de optie.
Op deze manier heb ik in het verleden vaker mensen op negeer gehad.
Ik benadruk nog maar eens, ik heb geen hekel aan mensen op dit forum, ik ken ze niet eens. Maar soms is het prettig als je de lijnen van communicatie in draadjes (even) op zwart kan zetten.
Wat ik een goed punt vind eigenlijk, is dat het fijn is als je zelf makkelijk kan zien wie je op negeer hebt staan. Geen idee of dat nu zo is.
Ik kan me goed voorstellen dat je iets als dit af en toe wil kunnen heroverwegen.
Aanvulling,
Wat betreft jouw voorbeeld, als ik een topic met een vraag zie van iemand, en ik lees, ok, bedankt... Dan denk ik, prettig geregeld. Volgend topic.
Ik voel me dan dus niet buitengesloten of gehinderd in mijn drang om mensen te helpen.
Dat is een groot verschil, en misschien ook een reden waarom dit mij niet stoort.