geband uit topic?


Negeren en blokkeren is niet altijd hetzelfde. Blokkeren is wel een vorm van negeren maar andersom niet per se. In dit geval blokkeerde een TS een persoon terwijl die ook gewoon het commentaar van de ander niet kan beantwoorden (negeren). Is ook niet hetzelfde als weglopen bij een verhitte discussie. Op het moment dat de temperatuur zo ver gestegen is moet er eerst afkoeling plaatsvinden eer er weer fatsoenlijk gepraat kan worden anders spreekt men van ruzie waar het gesprek wordt gedomineerd door emoties ipv argumenten. Hier zal dan in de regel men later weer bij elkaar terug kunnen komen terwijl dat bij een blokkade in principe niet kan.

gr
Stefan
Dat het gevolg van de negeerstand is dat iemand ook andere commentaren niet kan lezen, is een technische functie van het forum waarop de gebruiker geen invloed heeft. In het echte leven kun je weglopen en daarmee verdere reacties kunt vermijden, op een forum heb je die luxe niet en is de negeerstand of uitloggen de enige mogelijkheid. Ik kan mij bijzonder goed voorstellen dat iemand wel andere topics wil lezen/volgen/beantwoorden maar even (of langdurig) genoeg heeft van 1 persoon, dus dan zet je die op de negeerstand. Als men is afgekoeld en de discussie wil voortzetten, kun je iemand ook van de negeerstand af halen. Wil iemand dat niet, dan is dat toch z'n goed recht? Je hebt me nog steeds niet uitgelegd waarom dat een teken van zwakte zou moeten zijn, de negeerstand gebruiken.
 
Zo is er ook de mogelijkheid om delen van het forum te negeren, wil je niets uit de babbelbox lezen dan kan je dat zelf op negeren zetten en krijg je daar niets meer van te zien, dat werkt ook op topic niveau.

Dat lijkt me een prima functie, maar daarnaast is er nu dus de mogelijkheid om als TS ervoor te zorgen dat mensen die een kritisch tegengeluid laten horen het hele topic niet meer kunnen lezen of erin beantwoorden. Alleen in dit topic al werd toch wel duidelijk wat dit in de hand werkt? Mensen die uit angst hiervoor ergens niet reageren, mensen die berichten van andere mensen niet kunnen lezen en daardoor delen van de context missen, sorry maar dat werkt toch niet zo..?
 
Das te moeilijk John.:D Ik kies voor een..... Banjo :cool:
banjo GIF
 
Het was mij ook niet duidelijk dat als ik bij iemand op 'negeren' klik, dat dan betekent dat ik die persoon eigenlijk beperk in zijn doen. Mijn veronderstelling was dat als ik iemand negeer, ik gewoon de berichten van die persoon zelf niet meer te zien krijg en er op die manier 'geen last meer van heb'.
(Wellicht dacht Musketier dat ook toen hij enkelen onder ons 'negeerde').
Zojuist heb ik een willekeurig iemand genegeerd, (en natuurlijk ook weer gedenegeerd), maar er was daarbij geen uitleg dat je dan feitelijk iemand beperkingen oplecht.

Tijdens een verhitte discussie is het aan een ieder om een ander te negeren (in de echte betekenis van het woord). Dat kan gewoon door aan iemand's berichten voorbij te scrollen. Als je daar nog steeds een hoge bloeddruk van krijgt zou het fijn zijn wanneer er de optie is om op iemand's profiel op 'negeren' te klikken, en dat dat dan betekent dat jij als negeerder er voor kiest om niet geconfronteerd te worden met berichten, topics of pb's van die persoon. Dan kies je zelf bewust voor die 'beperking', in plaats van dat jij een ander ongevraagd beperkt.

Er is irl net zo een verschil tussen iemand op een feestje negeren door hem geen aandacht meer te geven, of iemand te knevelen en buiten de feestzaal te sluiten, alleen omdat jij niet graag hoort wat hij te zeggen heeft. Het eerste is zelf je grenzen bepalen en zorgen voor je eigen peace of mind. Het tweede is een kinderachtige vorm van tirannie.

Mijn inziens zijn de enigen die op een forum iemand zouden moeten kunnen bannen, blokkeren of beperken, de moderators, in een geval dat dat terecht is omdat iemand zich niet aan de forumregels houdt.

Wat ik zo fijn vind aan het Aquforum is dat er leden die gepassioneerd zijn om hardnekkige desinformatie en misvattingen over aquaristiek en de juiste verzorging van waterleven, de wereld uit te helpen, zodat aquaristiek iets moois blijft en vissenleed beperkt wordt. Dat is veel waard en een nodig tegengeluid in een wereld waar men van alles wordt aangesmeerd vanwege winstbejag, en waar men zoekt naar het advies dat hen het gemakkelijkst uit komt in plaats van het advies dat het meest zinnig is.
Met hoe de functie 'negeren' nu werkt, loop je in theorie kans dat dit forum volloopt met leden die de correcte zorg voor aquaria in de wind slaan omdat het hen niet uitkomt, en dat de genen die wèl weten hoe het moet monddood gemaakt worden. Bijgevolg wordt het Aquaforum gewoon nog zo'n plek online waar je bevestigd wordt in je idee dat als jij het leuk vindt om te doen (hetzij verkeerde bakmaten, wateronderhoud, visbestanden etc.), je het gewoon lekker moet doen in plaats van dat je je verantwoordelijkheid neemt voor levende wezens.
 
In veel gevallen werkt de software welke dit mogelijk maakt prima, en inderdaad kan je dan niet meer reageren als de TS jou heeft genegeerd, waar inderdaad dus het hele topic ook niet meer leesbaar is voor je, ik weet niet of dit nog verder af te regelen is, maar dat kan worden onderzocht.
 
Er is irl net zo een verschil tussen iemand op een feestje negeren door hem geen aandacht meer te geven, of iemand te knevelen en buiten de feestzaal te sluiten, alleen omdat jij niet graag hoort wat hij te zeggen heeft. Het eerste is zelf je grenzen bepalen en zorgen voor je eigen peace of mind. Het tweede is een kinderachtige vorm van tirannie.

Eh...kinderachtig? Knevelen? Gelukkig ken ik weinig kinderen die dat normaal vinden...:D
 
In veel gevallen werkt de software welke dit mogelijk maakt prima, en inderdaad kan je dan niet meer reageren als de TS jou heeft genegeerd, waar inderdaad dus het hele topic ook niet meer leesbaar is voor je, ik weet niet of dit nog verder af te regelen is, maar dat kan worden onderzocht.
Dat zou fijn zijn.🙂
Eh...kinderachtig? Knevelen? Gelukkig ken ik weinig kinderen die dat normaal vinden...:D
Je begrijpt wat ik bedoel. De meest 'kinderachtige' personen zijn doorgaans van volwassen leeftijd. Ik heb die term ook zo niet bedacht.:DD

Dankjewel @Friesian, gezien ik iemand ben die vaak moeilijk uit zijn woorden komt, neem ik je compliment ter harte.🙂
 
Kijk, ik ben, zoals algemeen bekend, een heel vriendelijke en ook aardige man. Waarschijnlijk zijn er nog veel meer positieve eigenschappen aan mij te plakken. :):););)

Toch wordt ik ook door een paar mensen genegeerd. Niet omdat ik ze onheus behandeld zou hebben, wel omdat ik het niet eens was met een gegeven mening.
M.i. is dit erg jammer. Want je kan altijd, nu ben ik wel serieus, iets leren van een andere mening. Wanneer je meningen die niet stroken met je eigen bedenksel domweg afwijst doe je jezelf dus eigenlijk tekort. Ik wil in ieder geval mijn mening kunnen geven maar wel met respect voor elke andere ideeën!
 
Hier is voor gekomen om ruzies welke in het verleden veel voorkwamen te voorkomen, nu word het moeilijker om iemand van topic naar topic te achtervolgen en vervolgens ook nog eens via de pb (dus buiten zicht) met nog hardere bewoordingen aan te vallen.
Scheldpartijen en ruzies, Ton, worden vaak wel via andere bezoekers van deze site gecorrigeerd. Waardoor daders van iets dergelijks zich vaak zelf al wel teruggetrokken hebben.
 
He verdraaid, ik ben weer geband uit het topic 😂🙈 Mochten er lotgenoten zijn die willen bespreken wat dit met hen doet, wil ik die hier graag een plekje bieden, wees gerust, ik zal je niet blokkeren 👊
 
Het is jouw topic dus dan kunnen mensen die je op negeren hebt gezet je topic niet zien als het goed is.

Hoezo? Als het goed is?

Is de negeerfunctie dan eigenlijk eerder een blokkeerfunctie of hoe zit het juist?
Want:
Dat de negeerder de berichten van de genegeerde niet meer ziet lijkt me logisch gezien de letterlijke betekenis van negeren (hoewel je ook iets kan negeren zonder hulpmiddelen: gewoon niet lezen/er niet op reageren en klaar, maar soit)
Maar:
Dat de genegeerde ganse topics niet zou zien omdat ze van de negerende (gelieve dit met de juiste klemtoon, dus op de tweede E, te lezen :br::DD) partij zijn... dat snap ik niet. Dat is niet wat negeren (tweede E!) betekent hoor bij mijn weten.
(men mag dit bericht gerust negeren (nog steeds nummer twee) , zelfs blokkeren mocht negeren (juist ja...) niet volstaan:DD)

Voor de genegeerden onder ons even een kopie uit het gewraakte topic....
 
Dat is me gelukkig nog nooit overkomen (hoop ik, tenzij mensen me zo irritant vinden maar dan zie ik hun topics toch niet). Als dat zo zou zijn, dan zou ik me niet fijn voelen trouwens. Ik blijf graag met iedereen in gesprek😀
 
Klopt, het zou ook helemaal geen 'negeer' functie moeten heten, maar iets als 'snoer-de-mond-van-degene-die-het-niet-met-je-eens-is-functie'
Als je iemand negeert dan zie je in de reguliere topics (dus die van een ander) alleen de berichten van die persoon niet maar die persoon kan wel reageren in dat topic. Tenzij je de TS bent en dan kan men niet meer in je topic reageren en dan ziet men dat topic ook niet meer.
 
Als je iemand negeert dan zie je in de reguliere topics (dus die van een ander) alleen de berichten van die persoon niet maar die persoon kan wel reageren in dat topic. Tenzij je de TS bent en dan kan men niet meer in je topic reageren en dan ziet men dat topic ook niet meer.

En ben je als forumleiding tevreden met deze werking..? Ik vind m namelijk tamelijk bijzonder en zo te lezen vinden meer mensen dat (misschien wel meer als iedereen alle berichten zou kunnen lezen 😂🙈). Zelfs in dit topic alleen al merk je toch dat allerlei mensen al langs elkaar heen praten of geen weet hebben van alle posts, dit wekt toch geen gezonde discussie in de hand? Is het niet meer de taak van forumleiding/moderatoren om een discussie prettig voor iedereen te houden, in plaats van hoe het nu is?
 
En ben je als forumleiding tevreden met deze werking..? Ik vind m namelijk tamelijk bijzonder en zo te lezen vinden meer mensen dat (misschien wel meer als iedereen alle berichten zou kunnen lezen 😂🙈). Zelfs in dit topic alleen al merk je toch dat allerlei mensen al langs elkaar heen praten of geen weet hebben van alle posts, dit wekt toch geen gezonde discussie in de hand? Is het niet meer de taak van forumleiding/moderatoren om een discussie prettig voor iedereen te houden, in plaats van hoe het nu is?

Voor de concentratiegestoorden onder ons: Verdeel bovenstaande quote desgewenst in drie delen zodat er gedurende het lezen/verwerken van de informatie geen misvattingen ontstaan (bovenop de reeds aanwezige).
:DD
Popcorn zit in de oven!!
 
Ik hoor hier in huis wel eens de uitdrukking “Make no waves”, oftewel je mag alles zeggen mits je anderen niet uitlokt tot vervelende reacties. Er zijn landen waar voortdurend conflicten ontstaan, die vaak getriggerd worden door provocaties over en weer.
 
Deze functies zijn een uitvloeisel van de huidige tijd. Men wil liever gesterkt worden in de eigen mening en andere meningen niet meer horen. In plaats van met elkaar in gesprek te gaan praat men tegen elkaar zonder te luisteren naar de boodschap. Het negeren en blokkeren versterkt op die manier dat je alleen nog mensen in topics zie die dezelfde mening hebben....misschien nu nog niet direct maar kijk naar bijvoorbeeld FB en andere sociale media. Uiteindelijk komt men in een bubbel terecht waarin alleen gelijkgestemden zitten en iedere andere mening wordt verbannen naar andere bubbels.

Mensen zouden meer moeten leren luisteren en met argumenten komen in plaats van alleen met onderbuik gevoelens reageren......en zich ook niet direct persoonlijk aangevallen voelen als iemand een andere mening heeft of dit wat sterk verwoord. Je hoeft niet boos te worden of je aangevallen te voelen als iemand een andere mening heeft.....dat is een keuze.

Persoonlijk vind ik deze functies op de lange termijn geen verbetering voor een gezond discussie platform.......en dat is wat een forum is: fo·rum: groep deskundigen die met het publiek discussiëren over een bep. kwestie. Hoe ga je dat doen als mensen met een andere mening worden genegeerd?
 
Dat is me gelukkig nog nooit overkomen (hoop ik, tenzij mensen me zo irritant vinden maar dan zie ik hun topics toch niet). Als dat zo zou zijn, dan zou ik me niet fijn voelen trouwens. Ik blijf graag met iedereen in gesprek😀
Dat is precies zoals ik erover denk. Ik wil met iedereen in gesprek blijven. We hoeven het niet eens te zijn want ik heb altijd respect ook voor die andere mening.
 
Ik hoor hier in huis wel eens de uitdrukking “Make no waves”, oftewel je mag alles zeggen mits je anderen niet uitlokt tot vervelende reacties. Er zijn landen waar voortdurend conflicten ontstaan, die vaak getriggerd worden door provocaties over en weer.

Dat is een lastig grijs gebied, want wat de ene prettig discussiëren vindt, kan iemand anders al als vervelend ervaren. Daarom is het handig om in dat soort situaties actieve moderatoren te hebben die hier en daar kunnen bijsturen mits nodig. En wat betreft landen waar vaak conflicten zijn, in veel gevallen worden kritische geluiden daar ook hardhandig aangepakt, Rusland om maar een actueel voorbeeld te noemen. Een onkunde om fatsoenlijke discussie te voeren ligt daar juist ook deels aan ten grondslag.
 
Deze functies zijn een uitvloeisel van de huidige tijd. Men wil liever gesterkt worden in de eigen mening en andere meningen niet meer horen. In plaats van met elkaar in gesprek te gaan praat men tegen elkaar zonder te luisteren naar de boodschap. Het negeren en blokkeren versterkt op die manier dat je alleen nog mensen in topics zie die dezelfde mening hebben....misschien nu nog niet direct maar kijk naar bijvoorbeeld FB en andere sociale media. Uiteindelijk komt men in een bubbel terecht waarin alleen gelijkgestemden zitten en iedere andere mening wordt verbannen naar andere bubbels.

Mensen zouden meer moeten leren luisteren en met argumenten komen in plaats van alleen met onderbuik gevoelens reageren......en zich ook niet direct persoonlijk aangevallen voelen als iemand een andere mening heeft of dit wat sterk verwoord. Je hoeft niet boos te worden of je aangevallen te voelen als iemand een andere mening heeft.....dat is een keuze.

Persoonlijk vind ik deze functies op de lange termijn geen verbetering voor een gezond discussie platform.......en dat is wat een forum is: fo·rum: groep deskundigen die met het publiek discussiëren over een bep. kwestie. Hoe ga je dat doen als mensen met een andere mening worden genegeerd?
Er zijn in sommige landen leiders die ook volgens dit principe werken. De negeer functie bestaat daar in een andere versie, Kampen, gevangenissen etc. Met als gevolg dat zo'n leider inderdaad denkt dat hij of zij, maar vaker hij, het bij het rechte eind heeft. Immers, er is toch geen tegenspraak?
 
En ben je als forumleiding tevreden met deze werking..?

Nou op persoonlijke titel wil ik er dit dan op zeggen. Ik doe dit werk nu bijna 10 jaar en in het verleden hadden we vaak conflicten en ruzies tussen leden waar wij moesten ingrijpen. Maar wij zijn ook vrijwilliger en niet de hele dag online en soms waren we dan al te laat en was het flink uit de klauwen gelopen en daarbij hadden wij er weer veel werk van.
Sinds deze negeerfunctie er is, is het aantal brandjes gigantisch minder geworden omdat men nu sneller een ander negeert. Ik zal niet ontkennen dat er ook nadelen aan kunnen zitten maar het aantal uit de hand gelopen topics is heel sterk verminderd en ik vindt dit de sfeer zeer zeker ten goede komen op het forum.

Daarbij denk ik dat als iedereen zijn gezonde verstand gebruikt en de algemene normen en waarden hanteert dat het met negeren ook wel zal meevallen.
 

Terug
Bovenaan