Wat is er nieuw

Giebeltje's Goudvis Avonturen

Topicstarter
Giebeltje

Giebeltje

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
30 juni 2019
Wat dat betreft is het makkelijk, het lokale tuincentrum heeft geen waterplantjes voor het aquarium, en Ranzijn Tuin&Dier zit te ver weg voor mij momenteel. Dat trekken mijn knieen niet. Ik moet nl. een uur fietsen voordat ik daar ben. En de kwaliteit is daar vergelijkbaar met wat ik online kan kopen.

In ieder geval waren gisteren al een paar plantjes losgekomen, dus ik heb maar eens een tochtje naar een doos op zolder ondernomen en daar wat vuurstenen uit mijn verzameling gehaald. Daarmee kon ik ze mooi klem zetten tegen de achterwand. Er zitten kleistaafjes bij, en ik heb nog wat plantenvoeding toegevoegd, dus nu hoop ik dat ze gaan groeien.

Olympus

Well-known member
Lid geworden
25 juli 2011
Prachtige, gezonde, en goed groeiende vissen! Petje af. Begint nu toch wel te kriebelen weer haha, misschien over een aantal jaar.

Topicstarter
Giebeltje

Giebeltje

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
30 juni 2019
Dank je voor het compliment. Zoals je in dit topic, en ook in dat over mijn 200l bak, kunt zien, is het in het verleden ook weleens goed mis gegaan hier. Gelukkig heb ik veel bijgeleerd, en draait mijn bak nu goed.

Olympus

Well-known member
Lid geworden
25 juli 2011
Dank je voor het compliment. Zoals je in dit topic, en ook in dat over mijn 200l bak, kunt zien, is het in het verleden ook weleens goed mis gegaan hier. Gelukkig heb ik veel bijgeleerd, en draait mijn bak nu goed.
Top! ja iedereen heeft onbewust fouten gemaakt, hoort erbij.
En als je eenmaal een goede routine hebt, gewoon vasthouden en niks veranderen! Dan heb je sowieso succes.

Topicstarter
Giebeltje

Giebeltje

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
30 juni 2019
79C5399D-3E6A-4289-ADD1-F0A6992A9359.jpeg
Is dit nou een Phoenixtail? Volgens mij heeft Nicolientje’s staart extreem lange punten. Ik zocht Phoenix goldfish op, en de echte Phoenix is een eivormige vis zonder rugvin maar wel met zo’n staartvorm.

Olympus

Well-known member
Lid geworden
25 juli 2011
Ik snap de vergelijking, maar het is een 'normale' sluier. Een fantail zeg maar, misschien een beetje ryukin bloed. Maakt ze er niet minder leuk om natuurlijk (en zijn vaak een stuk sterker dan extreem veredelde varianten).

Topicstarter
Giebeltje

Giebeltje

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
30 juni 2019
Daar had ik haar natuurlijk ook voor gekocht: een Sluier zonder toeters en bellen, omdat ik een bak met zand, hout en planten heb. Maar van bovenaf gezien leken die staartpunten zo enorm lang, vandaar de vraag. Ik weet dat er wel hybriden rondzwemmen met een Phoenix staartvorm, ook in Nederland. Ik vind Nicolientje's staart in ieder geval erg mooi geworden.

jessicapilon

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
12 februari 2011
Leeftijd
55
Forse vissen zo te zien die zich makkelijk laten vangen dus.

Topicstarter
Giebeltje

Giebeltje

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
30 juni 2019
Forse vissen zo te zien die zich makkelijk laten vangen dus.
Nou, ik heb ze de laatste tijd steeds bij de waterwissels aangeraakt om ze er een beetje aan te laten wennen. Want stress wil ik echt zien te voorkomen.

Topicstarter
Giebeltje

Giebeltje

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
30 juni 2019
Mee zunne grote bakkus! :love:

Ben benieuwd naar je plantjes! Het duurde bij mij wel even voor ze op gang kwamen maar was ook met een nieuwe bodem (oude bak) maar daarna zitten ze snel aan het oppervlak.
Ik heb er ook nog 2 bakjes ervan in liggen maar twijfel ze te verpoten of toch maar valiseneria oid op cocos te gaan kiezen.
Helaas heb ik met dieren en planten wel de wens ze zelf uit te kiezen ipv ff bestellen dus moet nog even wachten. Als de locale intratuin weer open gaat wil ik ff shoppen.
De Pogestemon stellatus octopus 🐙 is goed aangeslagen denk ik, was een prima tip! Ook de Vallisneria gigantea doet het tot nu toe goed. De Limnobium laevigatum en Salvinia natans waren geen heel stevige plantjes, dus ik zie soms ‘s avonds de visjes stiekem snacken als het licht uit is...

michelle1

Well-known member
Lid geworden
31 december 2015
Mooie handjes vol :DD

Probeer ze van achter langs te pakken. De kieuwen niet aan te raken. Ik weet dat ze niet altijd zin hebben om in je hand te liggen en altijd willen mee werken. Als je ze van achter pak en je vingers wat spreid voor de borst vinnen kunnen ze nog weinig. De borstvinnen zijn hun aandrijving.:DD

Topicstarter
Giebeltje

Giebeltje

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
30 juni 2019
Over een maandje of zo probeer ik het weer, maar dan bij “hoog water”. Ik stond er ook een beetje onhandig voor, en dan met die camera. Best lastig om dat goed voor elkaar te krijgen. Zonder camera in de hand, als ik met ze oefen, dan kan ik ze wel heel rustig onder hun buik aanraken.

michelle1

Well-known member
Lid geworden
31 december 2015
Over een maandje of zo probeer ik het weer, maar dan bij “hoog water”. Ik stond er ook een beetje onhandig voor, en dan met die camera. Best lastig om dat goed voor elkaar te krijgen. Zonder camera in de hand, als ik met ze oefen, dan kan ik ze wel heel rustig onder hun buik aanraken.
Mijne willen ook niet altijd mee werken hoor. Maar oefenen met de hand van achter te komen en hem dan op te tillen op de zij. Als je dit wat vaker doe op de zij omhoog, blijven ze op een gegeven moment wel even rustig op hun zij drijven. Als de borstvinnen niet meer naar voren kunnen door je vinger dan kunnen ze geen spurtje nemen. De meeste blijven wat rustiger als ze op de zij liggen ipv rechtop. Mijn ranchu is de enige die ik rechtop in de hand kan houden. Sumo is helemaal wat want die past niet in me hand, is te dik maar die blijft aardig rustig.

Maar het blijft altijd een uitdaging of er mede werking word verleend.;)

Bovenaan