Dank u allen voor de complimentjes. 😅
Ik heb gewoon mazzel dat ik schone vissen heb...... die hun poep netjes onder het substraat vegen of zoiets...
(Kom ik op een dag bij groot onderhoud opeens een verborgen poop stash tegen van een kilo. Bah. 🤣)
Je bak en vissen zien er goed uit man
👍
Ik heb dan alleen die twee planten er in staan, en ook geen bodembedekking, maar
ook ik heb bijna vanaf het begin erg veel last van alg op de ramen.
Geen draad alg of zoiets ...
Op de twee zijruiten en achterruit laat ik het lekker zitten, dat vind ik niet storend .
Alleen van de bodem en voorruit haal ik het wekelijks weg.....ik zou willen dat er iets
tegen te doen was, maar slakken of algeneters is ook niet effectief [ helaas
🙁 ]
Maar die goudvissen van jou zijn toch nog lang niet te groot voor jouw bak ....
[ geen zorgen voor de dag van morgen
]
---
Ik laat ook de alg zitten die niet op de voorruit zit. Het idee is dat er dan meer te scharrelen valt in de bak.
🙂 Hoe staat het bij jou met de verlichting? Een beetje meer of minder kan al best verschil maken. ^^
Haha en inderdaad, het gaat nu nog wel hoor die goudjes. Ik hoop alleen dat de twee grootste (tevens de actiefste) enigszins.... stoppen met groeien op een gegeven moment. 🤣 Ze zouden best nog 2x zo groot kunnen worden in de loop der tijd, en dan vind ik het wat zielig in mijn bak. Als ik het geld had gehad voor een grote plexiglas bak..... Hij gaat er binnen nu en een paar jaar hoe dan ook komen.
Bij veel gedomesticeerde dieren zie je vaak dat witte exemplaren over het algemeen wat zwakker zijn, wit is ook niet de oorspronkelijke kleur, maar ontstaat door (terug-)kruisingen/inteelt. Bij paarden zie je vaak dat hoefproblemen vaker voorkomen bij witte benen/hoeven, en bij andere soorten zie je wel huidproblemen op plekken waar de huid/vacht wit is. Maar dat zal jou waarschijnlijk ook niet verbazen. Ik denk dan ook dat je witje wat kwetsbaarder was en inderdaad een (interne?) parasiet heeft opgelopen. Maar de rest ziet er blakend uit. Bij mij gaan Bessie de Ancistrus en Roodkapje af en to ‘los’ op de baardalgen, die ik alleen bij de WW van de ruit haal.
Dank voor je inzicht. Het is wel frappant ja dat het precies de witte van het stel is (oorspronkelijk oranje-witte; dit was de "sarasa" waarover jij me verbeterde
😉 ) die is gaan aftakelen. Wellicht dat de parasiet die hem velde in principe algemeen onder vissen voorkomt, en bij een beperkte weerstand de overhand krijgt.
Kan ik een keer wat van die baardalgen bij je bestellen? Klinkt wel als een smakelijk hapje voor mijn vissen.
Sneu dat de witte toch de geest heeft gegeven
😢
Vind je aquarium er wel spik en span uitzien hoor. Zeker met die 5 goldies erin mag je niet mopperen.
Lees net ook het garnalen plan. Strak idee en zullen de goldies op prijs stellen. Veel protientjes en erg lekker voor ze
Zal wel leuk zijn wat van die scharrelende garnaaltjes op de bodem.
Die zwarte is aardig flink aan het worden
😱 Weet je al wat mannen of vrouwen zijn? Zie je al gedrag of paai pukkels?
Ja garnalen zouden leuk zijn, maar ik DENK...... dat..... daar.... niet veel van overblijft als ik die in de goudvissenbak doe. ^^' En in de andere twee bakken is het al helemaal gevaarlijk voor ze. Daarom liever in een ooit op te zetten 4e bak. (De lege bak op mijn bank is ondertussen veranderd in een bankmeubel met allerlei troep erop. xD)
Yep de zwarte zijn vaak het grootst hè....
Geldt in dit geval zeker.
Man: de zwarte vis en de goud-grijze
Vrouw: de twee oranje-witte
Waarschijnlijk vrouw: de olijfgrijs/gouden vis
De zwarte heeft nu paaipukkels en die andere... weet ik even niet, maar eerder dit jaar wel. Ze jagen allebei wel eens achter het grote vrouwtje aan.