Goede Dag Topic


Status
Niet open voor verdere reacties.
Nou ik wist dat die klein zijn Albert maar er nooit bij stilgestaan wat die eigenlijk wegen. Toch bijzonder dat de natuur zoiets voorbrengt en dat het allemaal goed functioneert.
 
Nou ik wist dat die klein zijn Albert maar er nooit bij stilgestaan wat die eigenlijk wegen. Toch bijzonder dat de natuur zoiets voorbrengt en dat het allemaal goed functioneert.
En dat instinct, ook zo bijzonder. Vastgeplakt zitten in dat nest en bv precies weten wat er gevoerd moet worden. Zaken die ze eerst echt niet wilden eten worden nu in 'grote' hoeveelheden aan de jongen gevoerd.
Instinct vind ik wonderbaarlijk. Een handboek hebben ze niet.
 
John met 15 gram schat ik hun gewicht hoog in. Ze zitten zo tussen de 8,5 en 17 gram.
Het is ook zo mini en fragiel dat ik niet geringd heb, is bij deze vogels ook niet verplicht.
 
Mooi Albert.

Ben benieuwd hoeveel gas het bespaard.
Gas zal hij zeker besparen. Probleem is echter de stroom... Tot mijn verbazing kregen wij van Essent, maar ook anderen deden dit, het bericht dat de gasprijs in januari lichtelijk zal dalen in prijs nadat dit begin november al met 50 % (!) verhoogd was maar de stroom, die ook in november met 50 % verhoogd was, wordt in januari nogmaals verhoogd. Overigens denk ik zelf dat dit alles te maken heeft met het prijsplafon. Men ziet dit als een extra verdienmodel. Aan het einde van het jaar zijn er weer een aantal CEO's die een miljoenen bonus krijgen over de ruggen van velen... Dit is onder meer het gevolg van die veel geroemde marktwerking die de "onderklasse" betaald. Al onze energieleveranciers zijn eerder verkocht aan het buitenland. Die trouwens allemaal minder berekenen aan hun onderdanen!
 
Zo, nu nog even nadenken over mijn groet... Nou nee, hoeft ook eigenlijk niet, een gemeende groet met een goede inhoud, daar kan niks mis mee zijn.
Goedendag allemaal!
 
Gas zal hij zeker besparen. Probleem is echter de stroom... Tot mijn verbazing kregen wij van Essent, maar ook anderen deden dit, het bericht dat de gasprijs in januari lichtelijk zal dalen in prijs nadat dit begin november al met 50 % (!) verhoogd was maar de stroom, die ook in november met 50 % verhoogd was, wordt in januari nogmaals verhoogd. Overigens denk ik zelf dat dit alles te maken heeft met het prijsplafon. Men ziet dit als een extra verdienmodel. Aan het einde van het jaar zijn er weer een aantal CEO's die een miljoenen bonus krijgen over de ruggen van velen... Dit is onder meer het gevolg van die veel geroemde marktwerking die de "onderklasse" betaald. Al onze energieleveranciers zijn eerder verkocht aan het buitenland. Die trouwens allemaal minder berekenen aan hun onderdanen!
Ben, we hebben nog een vast contract tot sept 24.
we betalen voor stroom € 0,138 per Kwh. En gas € 0,3525 per m3 en vaste kosten € 0,1093 per dag.
dus stroom is voordeliger in gebruik tov gas.
 
1669389244088.png
 
Ik heb ze hier van de gemeente al blad zien blazen met een flinke woei. Het waait onmiddellijk weer weg. Laatst zaten de heren in de auto te lunchen, er kwam een flink wind op steken en ze konden weer opnieuw beginnen. De planners mogen wel eens logisch nadenken.
Net zoiets als eerst de grasmaaier erover op nat gras en dan blad laten blazen.
 
Ben, we hebben nog een vast contract tot sept 24.
we betalen voor stroom € 0,138 per Kwh. En gas € 0,3525 per m3 en vaste kosten € 0,1093 per dag.
dus stroom is voordeliger in gebruik tov gas.
Je hebt er dan nog geluk mee. Ons 5 jarig vaste contract is op eind september tot een einde gekomen. Wij gingen van 120 euro naar 370 euro. Wat vervolgens door Essent in november met 50% werd verhoogd omdat men weet dat de overheid in november en december 190 euro teruggave biedt.
 
Ik vind het respectloos naar deze werknemers toe. Of ze nou van de sociale werkplaats komen of niet.
Ik denk ook wel dat het de instelling van de werknemers zelf is. dr is vaak een gebrek aan motivatie. Mensen werken tegenwoordig zelden om kwaliteit te leveren maar vooral voor het geld. Soms maken mensen er meer werk van om er zo weinig mogelijk werk van hoeven te maken. Dan dat het echte werk zou kosten (halve dag op de klok kijken, jezelf vervelen, langzaam werken en treuzelen omdat je geen zin hebt tot elke dag een sleur is, ipv te focussen op kwaliteit en bezig zijn met taken. Tuurlijk heeft iedereen een dag minder motivatie. Maar als elke dag een sleur word en ie geen uitdaging genoeg uit je werk kan halen. Maar je geen moeite neemt werk te zoeken waar je de uitdaging wel uit kan halen. Noem ik slechte motivatie. Dan krijg je dat, dat ze doen wat gevraagd worden, nét goed genoeg en ik het ergste geval doen ze nog hun best voor ook. Zal niet de eerste keer zijn dat ik hoor dat ik minder hard moest werken omdat het leek als of de rest dan niets deed, of het werk vooraf klaar is en er extra gedaan moet worden om de tijd op te vullen 😐
 
Ben, we hebben nog een vast contract tot sept 24.
we betalen voor stroom € 0,138 per Kwh. En gas € 0,3525 per m3 en vaste kosten € 0,1093 per dag.
dus stroom is voordeliger in gebruik tov gas.
Albert,

Heeft zo’n hybride pomp ook een aparte zekering nodig??
 
Je hebt er dan nog geluk mee. Ons 5 jarig vaste contract is op eind september tot een einde gekomen. Wij gingen van 120 euro naar 370 euro. Wat vervolgens door Essent in november met 50% werd verhoogd omdat men weet dat de overheid in november en december 190 euro teruggave biedt.
Het zijn ratten!

En allemaal door die elite partij in het leven geroepen. Privatiseren = kaalplukken.
Alle kapitaal voor inversteren in netwerken is er niet. Dat is door de aandeelhouders eruit getrokken.

Maar goed. Nu kunnen we daar weinig mee.
Misschien eens in de 4 jaar in Maart, kun je er verandering in brengen
 
Nou werk aan de winkel voor de bende van van Gaal. Weer niet best net als in de 1e wedstrijd.
 
Albert,

Heeft zo’n hybride pomp ook een aparte zekering nodig??
Hij zit idd op een aparte groep ja.

Nu hadden wij geluk. De wasmachine stond boven naast de cv en die had een aparte groep. Nu is die vrijgekomen omdat de wasmachine nu in de bijkeuken staat. Die vrijgekomen groep is nu gebruikt voor de buitenunit. Scheelde een hoop gedoe met nieuwe kabel trekken door de kruipruimte enzo.
 
After that. We are looking at upstars or downstairs.
Ik zou wel upstairs gaan, gelijk ff 100 euro doneren aan een goed doel om goed te maken wat nederland vandaag fout deed als ik het zo goed begrijp. Lekker rustig in de voetbalwereld om het zo te horen. Precies zoals ik het fijn vind 😂

zo snel mogelijk dr uit liggen is natuurlijk ook een taktiek om onder al dat gedoe uit te komen. "Jaa sorry had nog best langer in qatar willen blijven hoor, he verdorie liggen we er gelijk uit." Kunnen we gelijk onze aandacht leggen op het volgende commercieel opgeblazen evenement. Kerst? Ik kan het niet meer bijhouden 😂

mn kalender heb ik maar door gescheurd tm het einde van het jaar toen vorige maand mn rekening al leeg was😂 mijn eerst volgende grote evenement is volgend jaar weer met een vergoeding naar de tandarts te kunnen om in te halen wat ik dit jaar niet af kon maken. Ieder zn vooruitzichten, juigen jullie dan ook voor mij? heb zn gruwelijk hekel aan de tandarts 😂


Vandaag was echter een goeie dag, dat is waar het topic natuurlijk om draait😄 zoals ernst bobby en de rest altijd zingt, "trappie op en neer!" Stelletje soepkippen😁
 
Goedesmogges.. 2 graden buiten.. lekker fris, maar het lijkt er steeds wat meer op dat de winter dr aankomt volgens bepaalde betrouwbare weermodellen. En dan bedoel ik niet de Groningse ‘Jannes uit Roodeschool’
 
Goedesmogges.. 2 graden buiten.. lekker fris, maar het lijkt er steeds wat meer op dat de winter dr aankomt volgens bepaalde betrouwbare weermodellen. En dan bedoel ik niet de Groningse ‘Jannes uit Roodeschool’
Moge Albert en ik zal eens kijken wie die niet betrouwbare Jannes is:DD

Hier nu 4 graden maar goed goed weer om even levendvoer te halen.
 
Vanmorgen ff richting Zwolle met de ega, uurtje door de winkelstraat lopen en wat Black Saturday inkopen doen.


vandaag overigens 3 jr geleden dat de eerste poging is gedaan om een ICD bij me te plaatsen.
voor wie wil weten hoe zo’n ding eruit zit die ik links thv schouderblad onder de huid heb zitten…
BE382E4E-7F18-4FD1-B2EC-F2939381F578.jpeg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Terug
Bovenaan