Wat is er nieuw

Goede Morgen Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vandaag, eigenlijk deze hele morgen en tot nu toe, heb ik mijn druk gemaakt met groot onderhoud voor een aantal van mijn gitaren. Een ervan had veel last van fretsprout, een amerikaans/engelse term waarvoor geen goede vertaling voor bestaat, er moest dus gevijld worden. Fretsprout ontstaat doordat het hout van de hals ietwat inkrimp en de metalen staafjes die frets heten nattuurlijk niet. Om je handen heel te houden tijden het spelen moet alles weer glad gemaakt worden door vijlen en polijsten. Daarna de toets geolied en voorzien van nieuwe snaren. Iets wat ik ook deed voor een paar andere gitaren. Er bleek ook nog een haperend stem mechaniek welke vroeg om een nieuw kunstof ringetje. Daarvoor moest ik op zoek in de onderdelen kast voor deze benodigdheid. Je weet dat je hebt maar kan het natuurlijk niet vinden. Normaal als er iets zoek is roep ik de hulp van mijn lief in die echt alles vind. Maar dingen met een wat technische achtergrond begrijpt ze weinig van dus ik miste haar hulp node. Tenslotte toch gevonden, alles staat weer heerlijk speelklaar!
Heel herkenbaar, dit. Manlief en ik zijn vandaag naar de stad geweest om mijn troubadourharpje, waar ik eindelijk op aan het spelen ben, te laten voorzien van studs en een strap, zodat ik het instrument op een ontspannen manier kan bespelen. En verder wordt er ook hier onderhoud gepleegd😀

Goedenavond overigens!
 
Avond folks, rond 17:00 uur trok er een berg zure appels over maar nu weer volop zonneschijn
Ja hier ook. Net nog even een rondje over de oude groeve gedaan.

Man man man het is geen porum meer. De heren natuurbeheer zijn bezig geweest.
Enorm veel bomen weg.
75% van de paden (ontstaan door de inwoners nadat de groeve is gesloten) zijn gebarricadeerd.
Je kunt nu alleen een rondje maken. Linksom of rechtsom.
Net als in de kantine.

De lol is er wel flink vanaf zo.
 
Goedemorgen.
 
Mogge brak na een kl*tenacht. Gister de 2e booster gehaald. En dat voel en merk ik nu. Vanaf 1 u de cijfers vd wekkerradio geregeld zien flippen. Ben dr maar afgegaan.. spierpijn, rillerig en koorts 37.9 gaf de Braun aan. Wordt dus een dagje bank en bed en hopen dat het met 1 dag klaar is.
 
Moge Albert en sterkte vandaag.
 
Moge Nina.
 
Moge Stefan en Andre.
 
Goedemorgen.

Booster? Corona is toch klaar. Tenminste als ik om mij heen kijk, zijn we weer helemaal normaal.
Alles kan, alles mag.
Files zijn weer terug normaal. Thuiswerken, wat is dat ook alweer….
 
Moge binnenkomers. Ik ben al bijna vergeten wat corona is😉
Nee ik kan me goed voorstellen dat je de booster neemt als je in de risicogroep valt.
 
Goedemorgen :koffie:
Andijk 🌤️ 6*C
 
Heel herkenbaar, dit. Manlief en ik zijn vandaag naar de stad geweest om mijn troubadourharpje, waar ik eindelijk op aan het spelen ben, te laten voorzien van studs en een strap, zodat ik het instrument op een ontspannen manier kan bespelen. En verder wordt er ook hier onderhoud gepleegd😀

Goedenavond overigens!
Harp! Een prachtig geluid heeft zo'n instrument, vind ik. Een "grote" maar ook zeker zo'n draagbare versie. Daar ga je vast heel veel plezier aan beleven!
 
Mogge brak na een kl*tenacht. Gister de 2e booster gehaald. En dat voel en merk ik nu. Vanaf 1 u de cijfers vd wekkerradio geregeld zien flippen. Ben dr maar afgegaan.. spierpijn, rillerig en koorts 37.9 gaf de Braun aan. Wordt dus een dagje bank en bed en hopen dat het met 1 dag klaar is.
Vervelend allemaal, Albert. Soms kan het ook anders, de mijne heb ik al een paar weken en ik heb er eigenlijk nooit iets van gemerkt. Wat mij trouwens wel opviel is dat de eerste booster, gegeven door een militair toen, tijdens het prikken pijnlijker was als eerder en ook nu weer nu de prikken door kundige dames geplaatst worden. Achteraf heb ik, gelukkig, nooit problemen gekend maar dit blijkt inderdaad voor iedereen nogal te verschillen.
 
De zon schijnt maar met nog weinig enthousiasme valt op... Goedendag allemaal!
 
Goedemorgen.

Booster? Corona is toch klaar. Tenminste als ik om mij heen kijk, zijn we weer helemaal normaal.
Alles kan, alles mag.
Files zijn weer terug normaal. Thuiswerken, wat is dat ook alweer….
Thuiswerken? Dat is wat ik, onder andere, de hele dag doe! Het leven van een gepensioneerde is nog niet zo eenvoudig...
 
Thuiswerken? Dat is wat ik, onder andere, de hele dag doe! Het leven van een gepensioneerde is nog niet zo eenvoudig...
Kom op Ben valt wel mee toch heeft vele voordelen dat thuis werken bv geen gezeur van collega's aan je hoofd geen baas die wel drie keer komt vragen heb dit of dat al gedaan of ook zo dood doener heb je dat rapport nu al klaar terwijl het al twee dagen op zijn bureau ligt.😱
En altijd goede koffie of thee 👍😉
Nee thuis werken is zo gek nog niet🙂😉
 
Middag allemaal en hier is het 8 graden en zonnig.
 
hier 10 ° en zonnig en voor dinsdag geven ze 20 ° en op donderdag en vrijdag veel regen en 10 °
 
hier 10 ° en zonnig en voor dinsdag geven ze 20 ° en op donderdag en vrijdag veel regen en 10 °
En voor het voleinde weekend ijsschotsen en ijsberen door de straten😆
 
Goedemiddag
bakje koffie hier, echte koffie met de hand gezet. Blijft voor mij toch het lekkerste.
Zonnetje erbij.
Vandaag hoef ik niet veel te doen, heerlijk zo'n luierdag.
 
Middag, hier weer aan de PCM. Even beetje eten en dan maar weer onder dekentje
 
Middag, hier weer aan de PCM. Even beetje eten en dan maar weer onder dekentje
Vervelend dat je zoveel last hebt Albert, had je bij de vorige booster ook dacht ik?
 
Kom op Ben valt wel mee toch heeft vele voordelen dat thuis werken bv geen gezeur van collega's aan je hoofd geen baas die wel drie keer komt vragen heb dit of dat al gedaan of ook zo dood doener heb je dat rapport nu al klaar terwijl het al twee dagen op zijn bureau ligt.😱
En altijd goede koffie of thee 👍😉
Nee thuis werken is zo gek nog niet🙂😉
Jij kent mijn vrouw niet... Maar oke, de liefde overwint ook dit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
AquaCafe
Help Users
      Kosmopoliet: :petjeaf:Middag room, John, Ed.
      Terug
      Bovenaan