Wat is er nieuw

Goeden Dag Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Moge binnenkomers en de zon doet inderdaad zn best vandaag.
 
Mogge.

Prima voor de paneeltjes op het dak thuis
Ik denk zal eens kijken wat ze hier doen. Maar ben nu een week over naar andere provider dus die hadden nog geen verbinding met internet haha.
 
Goedemorgen :koffie:
 
Moge Jaap en Jef.
 
Ik hoorde de sirenes dus kan met een gerust hart nu middag allemaal zeggen.
 
Middag.

Ik ga de schuur maar eens inpakken.
 
Middag. Lunchbreek. En dan nog ff voor ik de fiets weer grijp en naar huis rees langs het water.
 
De zon schijnt wat tot een nu nog beperkte tevredenheid leidt. Maar ik mis de bijbehorende koppeling met de temperatuur. Deze is te laag. Maar natuurlijk gun ik de tijd om deze vergissing te corrigeren.
Daarom voor vandaag een koele maar niet minder gemeende groet; maak er een fijne dag van!
 
Middag heren van het goede leven.
 

Foei @jessicapilon streng modereren ineens? Gooi er nog maar een paar posts uit dan ipv die conclusie van me.
 

Foei @jessicapilon streng modereren ineens? Gooi er nog maar een paar posts uit dan ipv die conclusie van me.
Haha, nee Albert maar we hadden opgeroepen om ontopic te blijven en dat we alles daarna zouden verwijderen dus vandaar. Je post was goed bedoelt maar ja vaak krijg je dan toch weer een reactie en na onze post moeten we natuurlijk wel doen wat we hebben aangekondigd😉
Het was ook niet dat er posten stonden die niet door de beugel konden maar er kwam geen eind aan de discussie dus vandaar het verzoek om ontopic te blijven.
Een discussie moet kunnen natuurlijk maar soms gaat dit te lang door en draagt het niets meer bij aan een topic.
 
Haha, nee Albert maar we hadden opgeroepen om ontopic te blijven en dat we alles daarna zouden verwijderen dus vandaar. Je post was goed bedoelt maar ja vaak krijg je dan toch weer een reactie en na onze post moeten we natuurlijk wel doen wat we hebben aangekondigd😉
Het was ook niet dat er posten stonden die niet door de beugel konden maar er kwam geen eind aan de discussie dus vandaar het verzoek om ontopic te blijven.
Een discussie moet kunnen natuurlijk maar soms gaat dit te lang door en draagt het niets meer bij aan een topic.
Ja het begon ook wel uit de hand te lopen
 
Ja het begon ook wel uit de hand te lopen
Goed dat je dat zelf ook ziet Ice en het was meer omdat het een gebed zonder einde was en dat is jammer in een fototopic.
Maar goed de rust is weergekeerd en als er nog wel reacties op die discussie volgen dan worden die zoals aangekondigd netjes verwijderd😉
 
Middag Albert en voor velen ook een korte werkweek.
 
Goedemiddag samen....
 
Ff met de auto bij de dokter. Storing in de emissiewaarden. Ik vermoedt zelf de Lambdasonde. We gaan het zien.
 
Ff met de auto bij de dokter. Storing in de emissiewaarden. Ik vermoedt zelf de Lambdasonde. We gaan het zien.
Nou als fietsbezitter lees ik hier een boel dure woorden🤣
 
Avond allemaal.
 
Avond, goed bezig John…

nou de storing is er uit. Hen het advies gekregen om eens E5 te gaan tanken ipv de E10.en omdat we toch tegen Duitsland aan wonen kon ik beter daar tanken. Daar hebben ze de Superbenzin nog. goede tip vd garagehouder. Schijnt dat de motoren op E5 toch beter lopen en nog zuiniger zijn ook. Heeft met de verbranding en de toevoegingen te maken.
 
Ja je kent de omgeving hier Albert en dan weet je ook dat we hier onverharde wegen hebben en als transportmiddel paard en wagen dus ik snapte niks van je uitleg daarnet😉
 
Avond, goed bezig John…

nou de storing is er uit. Hen het advies gekregen om eens E5 te gaan tanken ipv de E10.en omdat we toch tegen Duitsland aan wonen kon ik beter daar tanken. Daar hebben ze de Superbenzin nog. goede tip vd garagehouder. Schijnt dat de motoren op E5 toch beter lopen en nog zuiniger zijn ook. Heeft met de verbranding en de toevoegingen te maken.
Heb hier het advies gekregen om vooral de ‘witte’ pomp benzines te mijden.
En beter merkbenzine te tanken.

Daar zit ook wel waarheid in.

Hoewel de benzine doorgaans dezelfde oorsprong heeft. Zijn het de additieven die het verschil maken.
Die additieven worden bij het laden van de tankauto toegevoegd. Ieder merk zijn eigen blend.
De ‘witte’ pomp heeft alleen de standaard benzine zonder extra additieven.
En dat is niet goed voor de motor. En vooral de sensoren.

Gewoon even wat extra info uit het vak.

E5 of E10 heeft niet veel effect op de moderne auto’s. Alleen oudere auto’s hebben baat bij E5.
Meestal is E5 ook een hogere octaan nummer. En dat zorgt weer voor een betere timing.
 
Goedenavond.

Nou, lekker die zon. Het is hier 23,5 graden binnen.
 
Avond, wachten op de accountant, straks eens zien of we de belasting nog ff op kunnen lichten…🙂
 
Ik moet nog een jaartje wachten voor ik de belasting weer kan plunderen.
Dubbele hypotheek, advies, notaris, kadaster, taxatie.
 
Zo, dat is weer gelukt. Belasting niet blij, wij blijer.
 
Moge Niels en Annemarie. Tis koud buiten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
AquaCafe
Help Users
      jessicapilon: middag Ed
      Terug
      Bovenaan