Wat is er nieuw

Goeden Dag Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Middag, daar zijn we weer? Ff gekeken naar de Marathon van Londen tussendoor. Sifan Hassan loopt haar eeste marathon en wint die ‘ gewoon’ ff.
 
database zat vast, ja mooi die Siffan, zelfs 2x moeten stoppen vanwege kramp...
 
Zo we zijn er weer zie ik net.
 
Omdat in dit deel van het aquaforum het van belang schijnt te zijn om je mede lezertjes deelgenoot te maken van de weersomstandigheden in je omgeving het volgende:

Het is mijns inziens een goed idee om na het opstaan, in mijn geval meestal in de ochtend, het weer te testen. Je kan even naar buiten kijken en daaruit je conclusies trekken. Maar in de huidige omstandigheden blijkt dan dat je verrast wordt door aanzienlijk mindere temperaturen dan die je aanvankelijk mede te constateren door je eerdere blik buitenshuis. Naar buiten kijken daar kan je niet op vertrouwen dus. Vandaar mijn voorgaande opmerking over de weer test. Met name om de vaak tegenvallende temperatuur wat preciezer te testen moet je dit met lichaamsdelen doen. In mijn geval komen hier meerdere delen die hier gevoelig voor zijn in aanmerking. Bijvoorbeeld leerde ik als kind al dat je teen, beter je grote teen, een uitstekend deel is voor temperatuurmeting. Immers vroeger stak ik ter beoordeling mijn grote teen in mogelijk zwemwater teneinde de water warmte te beoordelen. Dit alvorens de beslissing een duik te nemen. Met dit in gedachten meende ik dat het een idee zou kunnen zijn om in de ochtend, wellicht naast een optische beoordeling van het weer, mijn teen uit het geopende raam te steken. Enige lenigheid, je merken het, is mij niet vreemd. Omdat een eenmalige test weinig zinvol is heb ik dit enige malen herhaald. Toch beviel deze methode mij niet. Dit omdat er een veel eenvoudiger methode daar was die ik overzag. Ik had ook gewoon na het openen van het raam mijn blik even naar onder kunnen richten...

Ik wens u allen een blijmoedige dag toe!!
 
Laatst bewerkt:
Middag Ben en ik ben iets korter met mn tekst over het weer. Dat is namelijk: droog en grijs met af en toe wat zon😉
 
Middag, weerbericht uit Banthum? Nou oke, bewolkt en 17graden en kans op regen.
en voetbal? Nou de ‘topper’ staat op spanning van beide kanten. Tadic is een clown, die moeten ze als scheidsrechte eens aanpakken.. maar dat durven ze niet blijkbaar, ruststand 1-0 en Ajax bakt er zeer weinig van. Fysiek is PSV betermtot nu toe. Maar ja, helaas 1-0 en de bal is rond enzovoorts.. dus het kan beide kanten op. En ik vrees dat het niet goed gaat voor PSV
 
Nou @biljoenblik weet nu ook wat een aardbevinkje is? Net verhuist en de ellende begint daar ook al.
Dat ligt bij Maastricht in het westen, hier in Heerlen (oosten) niets gemerkt. Maar ja, was ook druk bezig met het plaatsen van extra sluitwerk op de achterdeur.

Maar even heel serieus, er komen hier inderdaad aardbevingen voor. En hier 5 minuten lopen (waar ik gisteren foto’s heb gemaakt) is de kunraderbreuk.
Die kan soms ook goed van zich laten voelen.

 
Nou ja dan had je ook hier in de buurt kunnen gaan wonen en de woningen zijn hier veel goedkoper😉
 
Nieuwe tarieven Marcel:


Totaaltarief
per 1 mei 2023
Totaaltarief
per 1 juni 2023
Stroom enkeltarief per kWh € 0,45864 € 0,39764
Stroom normaaltarief per kWh € 0,48324 € 0,39925
Stroom daltarief per kWh € 0,4372 € 0,39554
Vaste leveringskosten per dag (stroom) € 0,20822 € 0,20822
Netbeheerkosten stroom per dag € 0,89286 € 0,89286
Gas per m3 € 1,38988 € 1,36476
Vaste leveringskosten per dag (gas) € 0,20822 € 0,20822
Netbeheerkosten gas per dag € 0,55769 € 0,55769
 
Nou dat was dan wel een voetbalmiddag zeg. Lekker 3-0 tegen Ajax, wel een mafkees die wat moest gooien waardoor er ff moest worden afgekoeld (Ajax fan in neutraal vak? )🙂
ach hier gooien ze met plastic, in Italië nemen ze gewoon scooters mee naar binnen….
EA5A6D58-707A-4DF0-8150-8E304F4FF373.jpeg
 
Nieuwe tarieven Marcel:


Totaaltarief
per 1 mei 2023
Totaaltarief
per 1 juni 2023
Stroom enkeltarief per kWh € 0,45864 € 0,39764
Stroom normaaltarief per kWh € 0,48324 € 0,39925
Stroom daltarief per kWh € 0,4372 € 0,39554
Vaste leveringskosten per dag (stroom) € 0,20822 € 0,20822
Netbeheerkosten stroom per dag € 0,89286 € 0,89286
Gas per m3 € 1,38988 € 1,36476
Vaste leveringskosten per dag (gas) € 0,20822 € 0,20822
Netbeheerkosten gas per dag € 0,55769 € 0,55769
Ik heb vanaf 28-4 alleen nog maar mijn oude contract dat loopt tot juni 2024.
En gas heb ik nu al niet meer. Een verwarming trouwens ook niet.
 
Nou dat was dan wel een voetbalmiddag zeg. Lekker 3-0 tegen Ajax, wel een mafkees die wat moest gooien waardoor er ff moest worden afgekoeld (Ajax fan in neutraal vak? )🙂
ach hier gooien ze met plastic, in Italië nemen ze gewoon scooters mee naar binnen….
Bekijk bijlage 359523
De scheids kon het zonder scooter niet meer bijbenen🤣. Ja kijk ze overdrijven nu ook erg hoor want dat gooien met bier is al tientallen jaren aan de orde en een plastic bekertje kan denk ik weinig kwaad. Als ze gooien met andere voorwerpen die wel echt letsel kunnen aanrichten dan snap ik het maar ja alles wordt nu over een kam geschoren.
 
er hoeft gewoon niks gegooid te worden, direct staken en zonder fans uit spelen. Dan zal je wel zien dat het beter wordt hoor! Je kon nu al zien dat er door de omstanders snel gereageerd werd, en dat was niet om de gooier even te knuffelen ...
 
De scheids kon het zonder scooter niet meer bijbenen🤣. Ja kijk ze overdrijven nu ook erg hoor want dat gooien met bier is al tientallen jaren aan de orde en een plastic bekertje kan denk ik weinig kwaad. Als ze gooien met andere voorwerpen die wel echt letsel kunnen aanrichten dan snap ik het maar ja alles wordt nu over een kam geschoren.
Nou daar ben ik het dus niet mee eens. Sommige supporters gedragen zich als kleine kinderen. En zo moeten ze dus ook behandeld worden. Je kan ze niet vertellen met dit mag er wel gegooid worden en met dat weer niet. Dat is te moeilijk voor dit type kinderen. Er is gezegd, je mag niet gooien! En na wél gooien volgt er dus straf. Dat is wat deze eenvoudige zielen mogelijk begrijpen en mogelijk wordt dit dan ook weer extra duidelijk gemaakt door medebezoekers die wél een wedstrijd uit willen kijken. Echt de beste manier!
 
Ja dat is makkelijk gezegd maar op 50000 bezoekers hou je ten allen tijde een paar die zich niet kunnen gedragen. Dat is met de spreekkoren net zo.
En dat is ook altijd al zo geweest zolang ik mij herinner. Vroeger in het Oosterpark was de naam van de scheids ook altijd hondenlul al dacht ik elke week wel dat het een andere scheids was. Ook toen gooide men al met glazen en die waren destijds niet van plastic.
Om te denken dat 50000 mensen zich gaan gedragen is een utopie net als bij demonstraties. 99% doet het netjes maar een paar die niet normaal kunnen doen hou je erbij.
Ik denk dat we nog heel veel wedstrijden krijgen die men stil gaat leggen en dat gaat denk ik niet veranderen. Maar goed als het wel gebeurt dan zal me dat meevallen.

En natuurlijk wil ik iedereen een fijne avond toewensen.
 
als ik nu keek naar hoe de reactie van de omstanders was, dan denk ik dat de volgende toch nog wel een keer nadenkt hoor, voor die wat op het veld gaat gooien. Laat de sociale controle maar weer eens doen gelden. En ... veel strenger straffen !! En daarbij natuurlijk ook veel meer handhaving, laat de boosdoeners echt maar een uur voor de wedstrijd ergens opsluiten, en na de wedstrijd alle shit opruimen
 
Ik zag vorige week hoe het fouilleren gaat bij het voetbal en dat stelt eigenlijk niks voor. De helft kan doorlopen en de rest wordt even over het been gevoeld en loop maar door.
Niet voor niets weten ze telkens in de kuip nog "vuurpijlen" naar binnen te krijgen. Ik denk dat hier veel te verbeteren is net als het verbieden en verkopen van drank in het stadion.
 
dan denk ik dat de volgende toch nog wel een keer nadenkt hoor
Dat is vaak het probleem met die gasten en dat doen ze niet of ze kunnen het niet. Ze willen popie jopie zijn of zijn onder invloed van weet ik veel wat.
99% zal wel denken dit hoort niet en we willen geen gezeik met het publiek maar ja het is net die ene die daar anders over denkt.
Stadionverboden worden al met regelmaat opgelegd hier maar toch brengt dat die kleine groep niet op andere gedachten. Laatst met de FC hier dat akkefietje wat een stadionverbod heeft opgeleverd maar ja vrijdag toch weer een gek die met een beker ging gooien dus het opleggen van dat stadionverbod eerder dit jaar heeft niet afgeschrikt.
 
als het maar vaak genoeg gebeurd....
 
Goedemorgen

Omdat in dit deel van het aquaforum het van belang schijnt te zijn om je mede lezertjes deelgenoot te maken van de weersomstandigheden in je omgeving het volgende:

Het is mijns inziens een goed idee om na het opstaan, in mijn geval meestal in de ochtend, het weer te testen. Je kan even naar buiten kijken en daaruit je conclusies trekken. Maar in de huidige omstandigheden blijkt dan dat je verrast wordt door aanzienlijk mindere temperaturen dan die je aanvankelijk mede te constateren door je eerdere blik buitenshuis. Naar buiten kijken daar kan je niet op vertrouwen dus. Vandaar mijn voorgaande opmerking over de weer test. Met name om de vaak tegenvallende temperatuur wat preciezer te testen moet je dit met lichaamsdelen doen. In mijn geval komen hier meerdere delen die hier gevoelig voor zijn in aanmerking. Bijvoorbeeld leerde ik als kind al dat je teen, beter je grote teen, een uitstekend deel is voor temperatuurmeting. Immers vroeger stak ik ter beoordeling mijn grote teen in mogelijk zwemwater teneinde de water warmte te beoordelen. Dit alvorens de beslissing een duik te nemen. Met dit in gedachten meende ik dat het een idee zou kunnen zijn om in de ochtend, wellicht naast een optische beoordeling van het weer, mijn teen uit het geopende raam te steken. Enige lenigheid, je merken het, is mij niet vreemd. Omdat een eenmalige test weinig zinvol is heb ik dit enige malen herhaald. Toch beviel deze methode mij niet. Dit omdat er een veel eenvoudiger methode daar was die ik overzag. Ik had ook gewoon na het openen van het raam mijn blik even naar onder kunnen richten...

Ik wens u allen een blijmoedige dag toe!!
Klinkt alsof jij ook de jaar almanak leest. 🌦️


Je weet wel,? Dat kleine gele boekje dat in elk geval vroeger jaarlijks verscheen.
 
Goedemorgen


Klinkt alsof jij ook de jaar almanak leest. 🌦️


Je weet wel,? Dat kleine gele boekje dat in elk geval vroeger jaarlijks verscheen.
Mogguh. Na een kort nachie, en een tour door de stad Grun ivm afsluiting A7, weer naar t werk. En ut plenst. Tot vanmiddag maar weer.


dat gele boekje, ja. Dr waren er 2, de Enkhuizer en de Deventer Almanak weet ik nog. Mn Oma had er ook elk jaar 1.
weet alleen niet meer welke nou beter was.
 
Moge Albert. En ja hier regent het inmiddels ook.
 
Mogguh. Na een kort nachie, en een tour door de stad Grun ivm afsluiting A7, weer naar t werk. En ut plenst. Tot vanmiddag maar weer.


dat gele boekje, ja. Dr waren er 2, de Enkhuizer en de Deventer Almanak weet ik nog. Mn Oma had er ook elk jaar 1.
weet alleen niet meer welke nou beter was.
Hier de Enkhuizer. Werd ook graag cadeau gedaan met Sinterklaas :DD
 
Goedemorgen vroege vogels.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
AquaCafe
Help Users
      BlupGup: volgende wordt pygmaues John 😀
      Terug
      Bovenaan