Wat is er nieuw

Goeden Dag Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Moge Marcel en Andre.
 
Goedemorgen allemaal🙂
Sterkte/succes/veel plezier in deze nieuwe werkweek (zelf doorhalen wat niet van toepassing is):DD
 
Moge JW en jij ook veel succes.
 
Moge Corne.
 

Goede morgen
 
Moge Jaap.
 
Ach wat een blik Ben en hoe oud is hij of zij?
Het is een hij. Onze overeenkomsten zijn groot want wij vertoeven in een voor mens/dier vergelijkbare leeftijd. Het beestje wordt 11 jaar in september. Maal 7 wordt als vergelijking met een mens dus wel verteld meen ik? Hij heeft een vertroebeld oog waar men niet veel aan kon doen. Iets wat ik sneu vind voor het dier. Hij is erg aanhankelijk en is, doordat hij veel vaker hier als logé heeft vertoefd op bekend terrein.
 
Ja dat is een redelijke leeftijd Ben maar ja met wat geluk is hij nog jaren bij jullie en het is mooi dat jullie zonodig op hem kunnen passen.
Bijkomend voordeel is dat het ook goed is voor jullie beiden om even lekker te wandelen😉
 
Middag allemaal.
 
Goedemiddag
 
Een frisse goedemiddag gewenst vanaf een heerlijk koel lab (17 graden dankzij de airco):petjeaf:
 
De tweede Nederlander die is omgekomen dit weekend:

Zoiets is natuurlijk altijd triest maar zeker in het geval van minderjarigen. De vraag is of minderjarigen de risico's en de gevolgen daarvan goed kunnen overzien. Het is niet 'al' 18 maar 'nog maar' 18.

Wat ik wil zeggen is dat je met 18 nog maar een kind bent :sorry:
 
Zoiets is natuurlijk altijd triest maar zeker in het geval van minderjarigen. De vraag is of minderjarigen de risico's en de gevolgen daarvan goed kunnen overzien. Het is niet 'al' 18 maar 'nog maar' 18.
Bewijst eens te meer dat het een levensgevaarlijke sport is. Op het moment dat je deze sport beoefent zou je je idd bewust moeten zijn welke risico's je neemt🙁
 
Middag. Waait weer lekker hierzo. Straks de accu vd e-bike maar standje hoger om half 3
 
Middag binnenkomers.
 
Koffietijd, net voor de regen aan thuis.
 
Zoiets is natuurlijk altijd triest maar zeker in het geval van minderjarigen. De vraag is of minderjarigen de risico's en de gevolgen daarvan goed kunnen overzien. Het is niet 'al' 18 maar 'nog maar' 18.

Wat ik wil zeggen is dat je met 18 nog maar een kind bent :sorry:
Ag sommige 18 jarige weten meer dan 30 jarigen. Het is maar helemaal persoonlijk. Lijkt me erger als ze voor de rest van hun leven invalide raken en vast zitten in een lichaam waar ze niets mee kunnen. Zijn genoeg mensen die met trots willen kunnen zeggen dat ze doen waar ze van houden tot hun dood. Ik hoop vooral dat hij dat kan zeggen. Aan het leven zit geen tijd verbonden. Dood gaan we allemaal, je kan het maar beter goed doen🙊, leven doen we allemaal, je kan het maar beter goed doen😇
 
Ag sommige 18 jarige weten meer dan 30 jarigen. Het is maar helemaal persoonlijk. Lijkt me erger als ze voor de rest van hun leven invalide raken en vast zitten in een lichaam waar ze niets mee kunnen. Zijn genoeg mensen die met trots willen kunnen zeggen dat ze doen waar ze van houden tot hun dood. Ik hoop vooral dat hij dat kan zeggen. Aan het leven zit geen tijd verbonden. Dood gaan we allemaal, je kan het maar beter goed doen🙊, leven doen we allemaal, je kan het maar beter goed doen😇
Ik denk dat ook zo n team wel alles aan de veiligheid doet en dit soort ongevallen zijn zeldzaam gelukkig. Misschien is een 18 jarige wat onbesuisder maar goed de motorcoureur die het leven heeft gelaten was al 30 en dat gebeurde tijden de opwarmronde om het even zo te noemen.
Soms hoeft het niet keihard te gaan en dan nog kan het verkeerd aflopen. Motor en autosport blijft een sport meet risico s.
 
Precies John… en bij zo’n Formule auto als ze daar met 200+ ofzo op de zijkant knallen, zoals in het filmpje te zien is, heb je weinig kans denk ik. Bij een tourwagen zoals Porsche heb je meer kreukelzone enz naast je. En die auto’s vd lagere klasses zijn vaak wat ouder hoorde ik gisteren. F1 wagens moeten elk jaar een crashtest doen, al is dat vaak frontaal en ook niet vd zijkant.


je weet dat als je aan snelheidssporten doet, er een zeker risico aan kleeft van ongelukken. Net als bij Parachute springen of Klimsporten.

maakt het natuurlijk niet minder erg.
 
Ik denk dat ook zo n team wel alles aan de veiligheid doet en dit soort ongevallen zijn zeldzaam gelukkig. Misschien is een 18 jarige wat onbesuisder maar goed de motorcoureur die het leven heeft gelaten was al 30 en dat gebeurde tijden de opwarmronde om het even zo te noemen.
Soms hoeft het niet keihard te gaan en dan nog kan het verkeerd aflopen. Motor en autosport blijft een sport meet risico s.
Ik ken iemand die met 5kmph een auto tegen zich aan gebotst kreeg, van zn fiets viel en zn rug brak. Daar schrok ik wel van. Zo simpel als dat kan het gaan... En als ik dan terug denk aan hoevaak ik me hoofd gevallen ben of op me fiets met 35kmph 😂 engeltje op me schouder 😜
 
Ja je kan pech hebben Don en dan zegt de snelheid niet alles. Al denk ik wel dat je met een hogere snelheid meer kans op ernstig letsel hebt.
Ook hangt het af van de snelheid van degene die jou aanrijdt want al sta je stil dan nog kan het fatale gevolgen hebben.
 
Ja je kan pech hebben Don en dan zegt de snelheid niet alles. Al denk ik wel dat je met een hogere snelheid meer kans op ernstig letsel hebt.
Ook hangt het af van de snelheid van degene die jou aanrijdt want al sta je stil dan nog kan het fatale gevolgen hebben.
Ongeluk zit in een klein hoekje!
 
Avond allemaal en we maken ons op voor een eindsprint in de tour.
 
Een frisse goedemiddag gewenst vanaf een heerlijk koel lab (17 graden dankzij de airco):petjeaf:
Heb jij ff geluk.
Vandaag 26 graden op het lab. Het klimaat systeem heeft het begeven.
Maar staat al op de agenda om compleet vervangen te worden.
Dus we houden hoop.
 
Avond Marcel.
 
Avond allemaal:petjeaf:
Heb jij ff geluk.
Vandaag 26 graden op het lab. Het klimaat systeem heeft het begeven.
Maar staat al op de agenda om compleet vervangen te worden.
Dus we houden hoop.
Das wel echt balen, op wat voor een lab werk je?
Ik hoop voor je dat het nieuwe systeem gauw in bedrijf is:juggle:
 
Ja je kan pech hebben Don en dan zegt de snelheid niet alles. Al denk ik wel dat je met een hogere snelheid meer kans op ernstig letsel hebt.
Ook hangt het af van de snelheid van degene die jou aanrijdt want al sta je stil dan nog kan het fatale gevolgen hebben.
Je kan pech hebben wanneer je van een hoog gebouw valt maar ook weer geluk wanneer je met je oog achter een spijker blijft hangen.... 🙂😉
 
Je kan pech hebben wanneer je van een hoog gebouw valt maar ook weer geluk wanneer je met je oog achter een spijker blijft hangen.... 🙂😉
Dat klopt Ben maar het is dan wel weer jammer als die spijker krom zou trekken🤣
 
Avond allemaal:petjeaf:

Das wel echt balen, op wat voor een lab werk je?
Ik hoop voor je dat het nieuwe systeem gauw in bedrijf is:juggle:
Daar zijn ze nog maar een paar jaar mee bezig, heb ik vernomen.
Maar het lijkt er nu wel op, dat de boel akkoord is.

De afgelopen weken werkte het wel goed. Vrijdagochtend was het koud. En daarna is het alleen maar warmer geworden….

Ik werk op een analytisch lab, alleen analyseren we organische (trace) componenten.
Veelal kunstoffen / onderdelen uit de auto industrie.
En afvalwater / grondwater monsters vanaf de site.
 
Een drugslab heb ik uit betrouwbare bron vernomen:DD😉

Avond JW en de kop is er weer af vandaag en nog maar 4 dagen te gaan voor het weekend aanbreekt.

Ik woon niet meer in Brabant he. Dus dat lab heb ik achter gelaten!
 
Ik werk op een analytisch lab, alleen analyseren we organische (trace) componenten.
Veelal kunstoffen / onderdelen uit de auto industrie.
En afvalwater / grondwater monsters vanaf de site.
Dan ben je indirect een collega, momenteel werk ik op t rubber proceslab bij de UT (Universiteit Twente)😊
In het verleden HLO en master materiaalkunde gedaan, dus ben deels opgegroeid als labrat:DD
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
AquaCafe
Help Users
      Ice78: 😬
      Terug
      Bovenaan