Wat is er nieuw

Goeden Dag Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goedemiddag,
lekker wasjes aan het draaien. Eco programma dus dat duurt wel even. Ondertussen keukenlades aan het leegmaken, soppen en opnieuw sorteren. Minder fijn klusje.

Lekker in de korte broek lopen. Maar om de vrede te bewaren mag dit een dag of 2 zo blijven.
Ik belet je niet om in de korte broek te lopen hoor 😉

Maar zonder gekheid, ik ben wel blij met de frisse nachten omdat het dan in huis wat meer afkoelt.
 
Middag en we hebben momenteel ideaal weer. Ik draag geen korte broeken dus zal ik de 3/4 overwegen? Ach nee, dat doe ik de buren niet aan.
 
Middag en we hebben momenteel ideaal weer. Ik draag geen korte broeken dus zal ik de 3/4 overwegen? Ach nee, dat doe ik de buren niet aan.
Ik denk die loopt al heel de zomer in een krekettebevekte witte tshirt en een speedo rond joh! (Grapje natuurlijk)
 
Ik denk die loopt al heel de zomer in een krekettebevekte witte tshirt en een speedo rond joh! (Grapje natuurlijk)
Haha, geen speed hier dus ook geen Speedobroek.
 
Max heeft weer laten zien wie de beste is.. tja, als de auto goed is, en het team met strategie en pitsstops dan is het wel duidelijk. Moeten de anderen maar beter hun best doen, en binnen de lijnen blijven om geen penalties te krijgen. Max is, o nee hij wordt een GOAT.
 
Goedemiddag,
lekker wasjes aan het draaien. Eco programma dus dat duurt wel even. Ondertussen keukenlades aan het leegmaken, soppen en opnieuw sorteren. Minder fijn klusje.

Dat moet af en toe ook gebeuren. Hier hebben we dat voor de verhuizing gedaan. Wat een bende was dat.

En we zijn er nog niet van af. Nu hebben we een voedselmotten plaag. Erfenis van de vorige bewoners.
Met die warmte komen die poppen schijnbaar uit.
Gelukkig weet ik waar ze vandaan komen. Ik heb al kleefvallen en iedere dag even een rondje in het boilerhok.

Toch al wel een en ander aan voedsel weg moeten gooien. Maar goed, even flink volhouden. Dan kom je er wel vanaf.
 
Middag luitjes. Zo visite weg en dan het eind van de rit even zien verder.
 
Moge Marcel en hier is het ook 15 graden met zon en een stevige wind. Prima weertje zo tot de kerst.
Zeker prima weertje.
Vandaag aangenaam met max 22 graden. Heerlijk wandelweer.
En je kunt je huis ook lekker laten doorwaaien.

Maar zaterdag wordt het hier al weer 30 graden.
 
Deze ochtend met de wandeling ook nog een heel mooi vogeltje gespot. Het bleek de geelgors te zijn.
Heel erg mooi.

Wist je dat er een app is waar je ook met de geluiden de vogels op kan zoeken? 😄 Dat maakt soms ook het leven heel erg makkelijk 😁 leuk vogeltje is dat!
 
Nou mooi slot van de etappe en ze hebben zich bij Jumbo Visma verkeken al vindt ik het meer een kwestie van communicatie.
Maar goed de ploeg van Poga heeft het geel nog.
 
En we zijn er nog niet van af. Nu hebben we een voedselmotten plaag. Erfenis van de vorige bewoners.
Met die warmte komen die poppen schijnbaar uit.
Gelukkig weet ik waar ze vandaan komen. Ik heb al kleefvallen en iedere dag even een rondje in het boilerhok.
Ik heb ze ooit gehad en ik ben bang dat je ze hiermee niet weg gaat krijgen. Ik heb uiteindelijk alles gespoten met vlooienspray (langwerkende, 5-6 maanden). Alle kieren, naden, overgang plafond-muur, achter de sifon van de wasmachine etc. Ook (juist) in de keuken waar je dat spul eigenlijk niet mag gebruiken.
Veel werk, alles moeten soppen daarna.

Destijds kwamen ze uit een zak hondenkoekjes. Had het spinsel in de zak niet gezien, schud die zak leeg in een blik en toen ontdekte ik het pas. Had hem "plakken".


Eerder ook van die mottenvallen (deze werken goed). En elk mot die ik zag vlieg of zag zitten het leven ontnomen hehehe. Ze haalden mij in bij wijze van spreken.
 
Avond, vanmiddag nog even naar een open tuin van een kennis geweest.
 
Ik heb ze ooit gehad en ik ben bang dat je ze hiermee niet weg gaat krijgen. Ik heb uiteindelijk alles gespoten met vlooienspray (langwerkende, 5-6 maanden). Alle kieren, naden, overgang plafond-muur, achter de sifon van de wasmachine etc. Ook (juist) in de keuken waar je dat spul eigenlijk niet mag gebruiken.
Veel werk, alles moeten soppen daarna.

Destijds kwamen ze uit een zak hondenkoekjes. Had het spinsel in de zak niet gezien, schud die zak leeg in een blik en toen ontdekte ik het pas. Had hem "plakken".


Eerder ook van die mottenvallen (deze werken goed). En elk mot die ik zag vlieg of zag zitten het leven ontnomen hehehe. Ze haalden mij in bij wijze van spreken.
Ja ik heb ze ook al 3 jaar vliegen. Heb de grootste voedselbronnen afgenomen naar af en toe vind ik sporen terug in een zakje spagettie die niet goed dicht was ofzo. Ze vinden altijd wel wat. Maar de rupsen vallen niet meer van het plavond op mn hoofd dat scheelt al een hoop wat was wel storend. Weet niet waarom ze mn hoofd elke keer zochten. Ag ze ruimen wel de kruimels op en mn katten vermaken zich wel als ze er 1 zien vliegen. Moet me eten gewoon goed verpakken
 
Wat leuk dat je zo met je tuin bezig bent!
Nou.....andermans tuin hè, in die van mij staat gewoon onkruid en er staan nog steeds wat planten te wachten om de tuin in de gaan ;)):DD

Heb jij je vogels ook nog steeds? Hoe is het met de jongen afgelopen?
 
Moet me eten gewoon goed verpakken
Jazeker.
En eten invriezen helpt ook, 48 uur, daar kunen de eitjes niet tegen.
Ik doe dat tegenwoordig standaard met het vogelvoer want dat is toch wel een bron.

Hondenvoer goed verpakt en daarna in een emmer met rubberen sluitring. Geen probleem, doe 6-7 weken met een zakje.

De pest is dat als je een larve in voeding hebt zitten (ook uit de supermarkt!), die vreten zich echt overal doorheen. Ook door plastic verpakkingen.

Heel vervelend die motten. Alles goed afsluiten en niks laten slingeren. Maar dat weet je zelf ook wel.

Overigens kunnen ze gewoon naar binnen vliegen en dan de ellende veroorzaken.
Heb jij je vogels ook nog steeds? Hoe is het met de jongen afgelopen?
Ja ik heb de Mozambiquesijzen nog steeds.

De jongen zijn groot geworden en werden bejaagd door papa. De jongen dus uitgevangen en samen gezet in een aparte kooi. Nog geen 20 minuten later hadden die ook flinke mot. Dus nog een kooi aangerukt via buren. De jongen ook apart.
Zo februari werd ik helemaal gestoord van het tegen elkaar op zingen van de "mannen". Door het zingen en opjagen vermoedde ik dat de jongen beiden mannen waren.

Ik heb niet afgewacht tot de rui maar de jongen in maart verkocht tegen een iets lagere prijs dan gebruikelijk omdat ze beiden nog in jeugdkleed zaten en ik dus niet met 100% zekerheid kon zeggen dat het mannen waren.

En toen rust in de tent!

Het was leuk voor een keer maar ik kweek met deze vogels niet meer. Teveel ruimte nodig om alles apart te zetten. En nu waren het maar 2 jongen, stel je voor het zijn er 5.

Ik ga dus echt geen 5 kooien (+1 voliëre) voor de ouders in mijn kamer zetten. En ik heb niet de ruimte om een kamer met kweekkooien voor de jongen neer te zetten.
Ja natuurlijk, waar een wil is, is een weg... maar het gaat mij te ver.
 
Avond luitjes.
 
Dag buurman.
 
Das toch heel mooi!
Maar snap dat je geen zin hebt in een groter nest. maar zeg nooit nooit 😉
Misschien na mijn verhuizing, waar ik nog zo'n 4 (?) jaar de tijd voor heb. Maar niet meer hier. Er was geen gesprek meer te voeren met die rakkers.

Nee, als ik dat zou willen, dan zou ik 2 3-vaks kweekkooien moeten hebben.

Ik hink nog op 2 benen. Of het popje gaat weg, of als ze weer een ronde willen kweken en ik kan het niet meer tegenhouden, maar 1 eitje bevrucht laten liggen. De andere ruilen voor nep. Dat is te doen.
 
waar ik nog zo'n 4 (?) jaar de tijd voor heb.
Moet je zelf op zoek naar iets anders of krijg je (tijdelijk) een andere woning? Of wacht je af want blijkbaar is er nog weinig bekend.
 
Avond, ff een rondje gewandeld nog. Had een jasje aan, maar die had wel thuis kunnen blijven. Klapte hier net voor we bij huis waren een jongen van een jaar of 5 of 6 tegen een auto toen hij met zn broers aan het racen was….krasje op de auto van een buurjongen en het slachtoffertje lag op straat met een pijnlijke kin en was flink geschrokken. Zn ouders kwamen achter hun aan fietsen dus die moeten het maar afhandelen met de buurjongen.
 
Moet je zelf op zoek naar iets anders of krijg je (tijdelijk) een andere woning? Of wacht je af want blijkbaar is er nog weinig bekend.
Hier tegenover is het ze aangezegd en die hebben nog 2 jaar. Veel mensen zijn al druk aan het verhuizen.
Wij hebben een schrijven gekregen, vorige zomer, dat er met een jaar of 6 plannen zijn met deze appartementjes. Sloop of renovatie.
Nou... iedereen hier zegt "reken maar op sloopt".

Hoe dan ook zullen we er (tijdelijk?) uit moeten. En als het gaat zoals hier aan de overkant, krijgen wij over 2 jaar aangezegd dat we eruit moeten. Dan hebben we nog 3 jaar. Maar die 3 jaar is dacht ik wettelijk, en omdat wij al een schrijven gehad hebben, houd ik er rekening mee dat het ook wel eens sneller kan zijn.

Maar zoals ik het nu aan de overkant zie. en hoor... horror wat ze er anti-kraak in duwen. Dat is niet echt leefbaar meer. Mensen van dik 80 die nog zelfstandig wonen en toch uit hun woning moeten omdat ze door de overlast er geen 2 jaar meer kunnen blijven zitten.
Voor iedereen vervelend natuurlijk maar ik vind het vooral voor deze mensen (meerdere appartementen) heel erg.


Ik blijf in elk geval voorlopig zitten. Ergens hoop ik dat ik als ze aan de overkant nieuwbouw zetten, dat ik zeg maar gewoon kan oversteken. Dan kan ik in de eigen wijk blijven. Want uit de eigen wijk moeten vind ik het ergste. En de mensen van de overkant die komen echt verspreid over de stad en daaromheen terecht.

Dus ben me mentaal aan het voorbereiden dat ik uit de omgeving moet waar ik al vanaf mijn studietijd woon. En dan hebben we het over bijna 40 jaar.
 
Ik heb ze ooit gehad en ik ben bang dat je ze hiermee niet weg gaat krijgen. Ik heb uiteindelijk alles gespoten met vlooienspray (langwerkende, 5-6 maanden). Alle kieren, naden, overgang plafond-muur, achter de sifon van de wasmachine etc. Ook (juist) in de keuken waar je dat spul eigenlijk niet mag gebruiken.
Veel werk, alles moeten soppen daarna.

Destijds kwamen ze uit een zak hondenkoekjes. Had het spinsel in de zak niet gezien, schud die zak leeg in een blik en toen ontdekte ik het pas. Had hem "plakken".


Eerder ook van die mottenvallen (deze werken goed). En elk mot die ik zag vlieg of zag zitten het leven ontnomen hehehe. Ze haalden mij in bij wijze van spreken.
Die plakstrips heb ik ook.
Die werken goed.

De motten zie ik nu alleen nog in het boilerhok (washok). Ik denk dat de vorige bewoners daar ook vooraad hadden staan.
Er is daar ook een schacht richting keuken.
Ik denk dat de poppen daarin zitten.
De motten vlogen eerst nog door het hele huis. Omdat ik de deur van het washok open liet staan.
Moest nog drogen van de lekkage.
Nu houd ik dat hok dicht. En heb daar die plakvallen.
De mannen plakken vast. De vrouwen vang ik iedere ochtend.
Gelukkig steeds minder.

Maar goed, in het begin wist ik niet wat het was, dus ja. Laat maar vliegen. Vliegt wel een keer naar buiten.
Dat was dus fout……….dom dom dom.
 
Die plakstrips heb ik ook.
Die werken goed.

De motten zie ik nu alleen nog in het boilerhok (washok). Ik denk dat de vorige bewoners daar ook vooraad hadden staan.
Er is daar ook een schacht richting keuken.
Ik denk dat de poppen daarin zitten.
De motten vlogen eerst nog door het hele huis. Omdat ik de deur van het washok open liet staan.
Moest nog drogen van de lekkage.
Nu houd ik dat hok dicht. En heb daar die plakvallen.
De mannen plakken vast. De vrouwen vang ik iedere ochtend.
Gelukkig steeds minder.

Maar goed, in het begin wist ik niet wat het was, dus ja. Laat maar vliegen. Vliegt wel een keer naar buiten.
Dat was dus fout……….dom dom dom.
Ik hoop dat je het zo onder controle krijgt.

Wij hebben een schacht van de 1ste woonlaag naar de 3de. En die komt uit in de keuken en in de badkamer. Dat is onze ventilatie. Dus eigenlijk een soort van schoorsteen. Hang je er wat voor, een fijnmazig netje bijvoorbeeld. Dan zie je dat dat knaal zuigt maar ook blaast.

Onderbuurvrouw had extreme besmetting in haar muurkast in haar keuken, daar kwam echt een zwerm uit toen ze het mij liet zien. Zat in de muesli kwam ze achter.

Ik vond ze na een tijdje in de keuken en badkamer. Onder andere via die schacht aka ventilatiekanaal.

Fijn kanaal want via dat kanaal heb ik ook een zomer heel wat wespen binnen gehad.. Waar de verhuurder mij voor wilde laten opdraaien. Niet dus.

Sloop zullen we maar zeggen ;-)

En jij succes met elimineren van dit gespuis. Je kunt niet alles weten. Ben benieuwd, laat ons wat weten.
 
Hier nog poosje in de tuin bezig geweest, groene container is weer zo goed als vol.
 
Hier nog poosje in de tuin bezig geweest, groene container is weer zo goed als vol.
Goed bezig geweest dus.
Ik weet niet hoe het bij jullie was maar hier staat nog steeds een flinke wind. In een shirtje de honden uitgelaten en genoten van de koelte van de avond.
Beetje lopen slenteren.

ps voor de slimmeriken, ik had natuurlijk meer aan dan een shirtje 🙂.
 
Goedemorgen.
 
Goedemorgen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
AquaCafe
Help Users
      BlupGup: begrijp van die stromingspomp geen ene hout... heb hem 6x stekker eruit en erin dat die stil...
      Terug
      Bovenaan