Wat is er nieuw

Goeden Dag Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Avond. Bijna vakantie. Morgen om half 3 ben ik er klaar mee voor 3 weken.
 
Moge Andre en Marcel en hier is het droog en zit de zon ertegenaan. Zijn ook blauwe stukken lucht en de rest wat ik zie vertel ik maar niet:regen:
 
Als ze dit hier zouden doen dan stond 90% van de kids op zn kop want de meesten zitten het grootste deel van de dag op internet. Volgens mij gaan ze in China niet echt met de tijd mee.

 
Goedemorgen.
Ik vind het geen gek idee hoor want er is meer in de wereld dan het internet en zeker voor de kids.
 
Moge Tom en ik denk dat het ook afhangt van waar je woont. Wij zitten in een buurt met amper kinderen dus ja de kids hebben weinig om te spelen dan.
Daarbij zijn ze 14 en bijna 16 en dan is buiten spelen eigenlijk voorbij tegenwoordig dus dan moeten ze wat.
Verder is er weinig tot niks in de buurt te doen want het is een buurt met veel oudere bewoners.
Daarbij is het een digitale tijd en dat is een andere tijd dan wat wij vroeger hadden. Ik was de hele dag buiten met een bal maar ja internet was er niet en de tv was ook niet veel zo n 50 jaar geleden dus wij moesten wel.
 
Boeken lezen, worden ze niet dommer van, figuurzagen en knutselen worden ze handiger van, puzzels maken goed voor het brein, sporten en ga zo maar door.
Paar jaar geleden zaten onze 3 kleindkinderen naast elkaar op de bank op hun telefoon te koekeloeren.
Vond ik in de schuur een stuk elektriciteit buis, 3 stukken gezaagd en van krantenpapier pijltjes gerold.
De hele dag zijn ze er mee bezig geweest, kost niets en super leuk.
Beetje creatief denken en wat buiten de lijntjes kleuren.
 
Ja boeken lezen doen ze hier ook maar dan vaak wel weer e books:DD. Knutselen hoef ik niet mee aan te komen want ze hebben net als papa 2 linkerhanden en totaal geen interesse in knutselen. Nu hoor ik overal (via school en het forum) dat de kids erg veel op internet zitten dus ja het schijnt toch gewoon te zijn.

Middag allemaal.
 
Ik had ook een keer een pijl en boogje gemaakt met me kleine uit niks anders dan 2 bamboestokjes 100cm en en een touwtje en een keukensponsje erop met elastiek voor de zachtheid, nou nou 10 min. Later kwam pruillip me vertellen ,,, televisie kapot papa, ay mis ik haar toch ay ay😗
 
Tja, de oplossing ligt altijd bij jezelf.
Knutselen is geen kwestie van kunnen maar van doen.
Jaren geleden 4 weken een uurtje creativiteitles gegeven op school van onze kleinzoon.
Groep 7 dacht ik.
Figuurzagen, ik alles voorbewerkt.
Plaatjes triplex met figuurtje er op om uit te zagen, vertelde dat het niet precies langs de lijntjes hoefde.
Er werd druk gezaagd en na 10 minuten waren ze allemaal klaar terwijl er in die 10 minuten menig zaagje was gebroken.
Vragend keken ze me aan wat ze dan verder moesten doen.
Verven, ook een goed idee, weer 10 minuten later zat alles onder de verf en kreeg ik weer die vragende blik.
Vervolgens van wat afvalstukjes een houdertje laten tekenen en uitzagen.
Daar moest een gleuf in gezaagd worden om het figuur in te passen zodat het bleef staan.
4 weken later stonden er karikaturen van het toenderijdse Nederlands elftal (was WK of EK) op een plaat die groen was geverfd en wat waren ze trots allemaal.
Op een ouderavond stond het kunstwerk te pronken op school.
Kijk zo doe je dat, niks mis mee en niet denken dat kunnen wij niet.
Je hebt 2 handen een linker en een rechter en geen 2 linker handen want dat bestaat niet.

Alvast een goedemiddag.
 
Knutselen is geen kwestie van kunnen maar van doen.
Ben ik niet met je eens want als mens en al zeker als kind moet je wel iets doen wat je leuk vindt. Knutselen wordt door mij en de kids verre van leuk ervaren maar dan kun je wel zeggen dat moet je doen maar je gaat toch niet voor de ontspanning iets doen waar je niets aan vindt?
Mn vader had toen ik jong was een hele grote kist met mecano uit zn eigen jeugd nog waar hij dan kranen en van alles mee had gebouwd. Ja allemaal leuk en aardig maar ik had een hekel aan knutselen dus ik heb daar niks mee gedaan. Ik ging liever voetballen wat ik dan wel heel leuk vond.
De kids hier hebben van opa dan ook dozen vol met technisch lego gekregen. Nou hij weet dat ze dit niet leuk vinden dus die dozen lagen bijna onaangeroerd in de kast.
Op school knutselen dan wel wat met handenarbeid maar ja dat moet van school uit en liever doen ze het niet. Dus ja af en toe komt er nog een kunstwerkje mee naar huis met gelijk de mededeling gooi dat maar in de kliko🤣
Smaken verschillen en de kids die knutselen wel leuk vinden mogen zich dan gelukkig prijzen.

Mn vader en mn opa zijn/waren erg technisch en konden alles zelf maken en doen maar die genen heb ik niet meegekregen en de kids hier ook niet. Mn vader restuareerde auto s met mn opa vroeger en bouwden van alles en ik snapte toen al niet wat ze daar leuk aan vonden.
 
Ik had ook een keer een pijl en boogje gemaakt met me kleine uit niks anders dan 2 bamboestokjes 100cm en en een touwtje en een keukensponsje erop met elastiek voor de zachtheid, nou nou 10 min. Later kwam pruillip me vertellen ,,, televisie kapot papa, ay mis ik haar toch ay ay😗
Haha, wij maakten vroeger nog wel van een oude handfietspomp een proppenschieter waar we dan eikels in deden. Ik heb nooit begrepen waarom de buren dat niet leuk vonden want wij gingen uit ons dak als we een van de buren hadden geraakt🤣
 
Haha, wij maakten vroeger nog wel van een oude handfietspomp een proppenschieter waar we dan eikels in deden. Ik heb nooit begrepen waarom de buren dat niet leuk vonden want wij gingen uit ons dak als we een van de buren hadden geraakt🤣
en dus ligt er altijd een oplossing bij jezelf :DD
Ik heb het knutselen van mijn Opa geleerd.
Mijn vader kon ook niets en dat heb ik vaak genoeg moeten horen.
Toch lag er op mjn 8e verjaardag een elektrische trein en een 8baan van rails op zij bureau.
Later zag ik hem spijkers uit hout trekken met een klauwhamer.
Toen voorgedaan hoe wel moest en daarna nooit meer de spijkers uit het hout getrokken maar op de enige juiste manier.
Handiger s hij nooit geworden maar kreeg wel meer waardering voor mensen die dat wel waren en er van genoten.
 
Middag. Nog een kleine 2u mn collega’s pesten met mijn aanwezigheid.

Vakantiemodus staat al aan bij mij.
 
Middag Albert en de zon schijnt hier al voor je. Na jou, na een flinke bui:regen:
 
Enorme plensbui vanmorgen. Nu valt het mee want mn vakantie is begonnen en dus mooi weer
 
Goedemiddag

Hier heeft het vooral afgelopen nacht goed gespookt.

@Fozzy, wanneer vertrek je?
Fijn dat je een oppas hebt voor de woning.
 
Goedemiddag

Hier heeft het vooral afgelopen nacht goed gespookt.

@Fozzy, wanneer vertrek je?
Fijn dat je een oppas hebt voor de woning.
Volgende week vrijdagochtend gaan we Op pad. Overnachting in Obermieming (Tirol) en dan zaterdags door naar Italië.
Eerst nog eem weekje thuis dus. Thnx for asking.

hier vanmorgen rond 107 een enorme plensbui, en zostraks een paar spetters. Verder valt het vandaag 100% mee.
 
Volgende week vrijdagochtend gaan we Op pad. Overnachting in Obermieming (Tirol) en dan zaterdags door naar Italië.
Heb je nog een week voor een spoedcursus Italiaans😉
 
Heb je nog een week voor een spoedcursus Italiaans😉
Oh ik herinner me nog 1 zinnetje wat iemand op de markt tegen mij zei, een verkoopster.

'Guardare e non toccare è una cosa da imparare' Een kleine terechtwijzing dat ik met mijn vingertjes van de koopwaar af moest blijven en er alleen naar mocht kijken, vrij vertaald dan. Blijkbaar heeft het zoveel indruk gemaakt als tiener dat ik het me nog herinner 🙄
 
Alvast goedenavond.

Ik heb niets gemerkt van spokende nachten, of nachtende spoken…
Ik heb heerlijk geslapen. Moet ook eerlijk zeggen, dat ik hier uitstekend slaap.
Het is hier veel rustiger. En geen scooter om 5 uur die een krant komt brengen. Of dat geouwehoer op straat als ze de zoveelste hond aan het uitlaten zijn.

Regen heb ik vandaag in overvloed zien vallen (Geleen) en ook nu blijven de buien vallen.

Voor de knutselsmurfen onder ons.

Ik ben blij dat mijn vader mij vroeger mee liet helpen met klusjes in en rond het huis.
Ik vind dat toch best wel nuttig.
En je merkt de laatste tijd heel erg, dat veel jongeren totaal geen technisch inzicht hebben.
En daar lopen we nu als maatschappij ook tegen aan.
Een overvloed aan managers, maar in de techniek staan de vacatures volop open.

Vandaag kreeg ik ineens allemaal felicitaties van collega’s. Bleek mijn manager een mail rondgestuurd te hebben over mijn vaste aanstelling.
Altijd leuk.
 
'Guardare e non toccare è una cosa da imparare

Dit uitspreken lukt me al amper laat staan het onthouden:DD
Met een Nederlands accent zou het klinken als... met de klemtoon onderstreept.
Volgend Vivarium waar jij en ik bij aanwezig zijn overhoor ik je.

Kwardaare ee non tòkkaare eh oenaa kòsaa daa iempaaraare :DD




Of dat geouwehoer op straat als ze de zoveelste hond aan het uitlaten zij
Dat is niet erg aardig hoor :DD LMAO

Maar ik herken het wel. Niet zo zeer tegen bedtijd maar om een uur of 19 of 21. Dan is het toch af en toe een treffen met hondeneigenaren omdat je elkaar dan tegenkomt. Vaak wordt samen verder geslenterd.


Regen heb ik vandaag in overvloed zien vallen (Geleen) en ook nu blijven de buien vallen.
Ja maar minder van die stortbuien, je wil niet weten hoeveel ik er op mijn kop heb gehad de afgelopen dagen. Of hoevaak ik mij realiseerde dat ik (maar weer eens) snel naar binnen moest om mijn kop droog te houden.


Ik ben blij dat mijn vader mij vroeger mee liet helpen met klusjes in en rond het huis.
Ja zeker weten!


Vandaag kreeg ik ineens allemaal felicitaties van collega’s. Bleek mijn manager een mail rondgestuurd te hebben over mijn vaste aanstelling.
Ik weet niet of ik je al met het vast contract gefeliciteerd had maar bij deze dan alsnog.
 
Volgend Vivarium waar jij en ik bij aanwezig zijn overhoor ik je.
In dat geval mag je alvast 2039 wel in je agenda zetten en ik ben dan die man achter een rollator met een roos op zn hoed:pp
 
In dat geval mag je alvast 2039 wel in je agenda zetten en ik ben dan die man achter een rollator met een roos op zn hoed:pp
Dat is jammer dan want ik vrees dat ik tegen die tijd hele slechte ogen heb en die roos niet kan zien 😉 dus oefen maar niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
AquaCafe
Help Users
      Dragonstyle85: Ik weet nog niet of ik ga, vorig jaar bewust niet gegaan, en daarvoor flinke taxikosten gemaakt...
      Terug
      Bovenaan