Wat is er nieuw

Goeden Dag Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goedemiddag, ik vond het koud vanmorgen. Grijze dag tot nu toe, al lijkt het wel iets op te helderen in de grijze massa boven ons.
 
Goedemiddag

Avond John, ik zal de glassex tevoorschijn toveren. Hoe staat het met de ijsberenpopulatie daar in het hooge noorden?
Hoe het in het Groningse is met de de ijsberen weet ik niet maar naar verluid voelen ze zich aardig thuis in het Amersfoortse.

Knipsel.JPG
 
Middag Albert en hier al uren de zon en ja het is fris maar voor de tijd van het jaar hebben we niet te klagen denk ik.
Ik laat de schaatsen maar in het vet voor alsnog.
 
Middag John en Nic. Middagje zien wat ik ga doen. De vrouw heeft een teambuilding met afsluitend etentje. De zoon is op school en vanavond in het studentencafé en om 0.00uur gaat hij daar zn stem uitbrengen op iemand. Elk jaar mogen ze daar om middernacht los. Vaak is de burgemeester er dan ook.
 
Middag John en Nic. Middagje zien wat ik ga doen. De vrouw heeft een teambuilding met afsluitend etentje. De zoon is op school en vanavond in het studentencafé en om 0.00uur gaat hij daar zn stem uitbrengen op iemand. Elk jaar mogen ze daar om middernacht los. Vaak is de burgemeester er dan ook.
Ben jij al vrij of heb je pauze?
 
Ik werk dinsdags tot 12uur. en per week totaal 30uur. Ben klaar met hele werkweken. Bijna geen tijd om het salaris op te maken anders. 😉
Lekker zo op de dinsdag op tijd thuis. Geniet van je vrije middag zou ik zeggen.
 
Vorig jaar 2 rookmelders gekregen met de renovatie en elke maand moet je die testen dus ik heb nu voor het eerst een brandende krant eronder gehouden en ja ze werkten🤣🤣🤣
 
Vorig jaar 2 rookmelders gekregen met de renovatie en elke maand moet je die testen dus ik heb nu voor het eerst een brandende krant eronder gehouden en ja ze werkten🤣🤣🤣
Als wij ze testen gaan er 9 tegelijk af. Worden buren blij van dus een vals alarm is onze test. Alleen lullig dat je achteraf pas weet dat er toch niks aan de hand was. Dat iemand bv een sigaretje te dicht bij de melder gerookt had.
 
Ja ik moet op een knopje drukken en dan piept ie even.
 
Ze zijn hier extreem gevoelig. Als een vriendin de douchedeur niet dicht houdt tijdens het douchen, gaat bij haar op de overloop het alarm af.

Mijn buurman was buiten aan het BBQen. Nogal wat rook. Door de wind sloeg die naar binnen de keuken in. Ging de melder bij de voordeur af.
 
Hoe die dingen werken weet ik niet maar als je douched is dat toch waterdamp? Onze hangt ook vlakbij de douchedeur maar reageert niet op damp volgens mij.
 
Rookmelders. Ik vind het pokkedingen.
Ben er veels te vaak door gewekt. Vals alarm of batterijen.
Zelfs rookmelders op lichtnet gaan piepen als de backup batterij op is.
Hier in huis hangt er nog een boven op de overloop.
En beneden een in de hal.
Ik denk dat als ze gaan piepen ze een enkele reis kliko krijgen.

Hier is geen gas meer. En de CV is ook de deur uit.
 
Goedenavond.

Nu even aan een glaasje rum. De wederhelft heeft een wagonR gekocht. Want de corolla had kuren. En 2 garages konden het probleem niet oplossen.
Dus maar wat anders gekocht. Iets waar je ook wat grote spullen mee kunt vervoeren.

We hebben nog chinees eten over, dus dat gaan we zo even opwarmen.
 
Rookmelders. Ik vind het pokkedingen.
Ben er veels te vaak door gewekt. Vals alarm of batterijen.
Zelfs rookmelders op lichtnet gaan piepen als de backup batterij op is.
Hier in huis hangt er nog een boven op de overloop.
En beneden een in de hal.
Ik denk dat als ze gaan piepen ze een enkele reis kliko krijgen.

Hier is geen gas meer. En de CV is ook de deur uit.
Ik zou de rookmelders toch laten hangen. Er is veel wat brand kan veroorzaken en als jij dan boven in je bed ligt te slapen heb je het veel te laat in de gaten.

@jessicapilon meeste rookmelders zijn optisch. Damp, rook etc dat maken die geen onderscheid tussen.
 
Goedenavond.

Nu even aan een glaasje rum. De wederhelft heeft een wagonR gekocht. Want de corolla had kuren. En 2 garages konden het probleem niet oplossen.
Dus maar wat anders gekocht. Iets waar je ook wat grote spullen mee kunt vervoeren.

We hebben nog chinees eten over, dus dat gaan we zo even opwarmen.
Smakelijk
 
Wettelijk ben je zelfs verplicht die dingen in huis te hebben en daarom heeft de woningbouw ze geplaatst.
 
Avond Kleine maaltijd gedaan, net lekker gedoucht en nu een lekkere warme trui erbij aan.
 
Ik zou de rookmelders toch laten hangen. Er is veel wat brand kan veroorzaken en als jij dan boven in je bed ligt te slapen heb je het veel te laat in de gaten.

@jessicapilon meeste rookmelders zijn optisch. Damp, rook etc dat maken die geen onderscheid tussen.
Wettelijk ben je zelfs verplicht die dingen in huis te hebben en daarom heeft de woningbouw ze geplaatst.

Ja jullie hebben gelijk.

Ik heb maar gebruik gemaakt van de black friday deal. En een setje melders gekocht.
Die gaan 10 jaar mee. Zijn gekoppeld. En voor de keuken een hitte melder. Die gaat dus niet af, als je wat aan laat branden.
Zit nog een afstandbediening bij. Dan kun je ze uitzetten zonder trapje.
 
Ja jullie hebben gelijk.

Ik heb maar gebruik gemaakt van de black friday deal. En een setje melders gekocht.
Die gaan 10 jaar mee. Zijn gekoppeld. En voor de keuken een hitte melder. Die gaat dus niet af, als je wat aan laat branden.
Zit nog een afstandbediening bij. Dan kun je ze uitzetten zonder trapje.
Gaap slaap, wat een avond! Afschakelen door even hier te neuzen.

Goed gedaan Marcel. Klinkt als een mooi setje.

Wij hebben hier 1 keer terecht alarm gehad. Halverwege naar beneden / buiten rook ik smeul. Dat had ik anders nooit in de gaten gehad. Met een sisser afgelopen
Zonder de geschakelde melder had ik dat laat ontdekt en boven als een rat in de val zitten. Dus ondanks de valse alarmeringen toch blij met de melders.

Ik heb een melder in de gang hangen en naast de verwarming staat een houten stok. Dan hoef ik niet eerst iets te zoeken om het alarm uit te zetten. En als je het niet uitgezet krijgt is het je boeltje pakken en hollen.
 
Moge JW en je mag straks het ijs van je zadel krabben denk ik🤣
 
Goedemorgen allemaal,
Lekker koeltjes weer hierbuiten .

Succes met stemmen vandaag:DD
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan