Wat is er nieuw

Goeden Dag Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Avond Albert.
 
@jessicapilon hoeveel bitterballen heb je mijn kant op gerold? Onderweg kon ik er 3 oprapen en ik kwam ook nog een verdwaalde bamischijf tegen:DD
 
Goedemorgen.
 
Mogge deze, tot nu toe, grijze start vd zaterdag.
 
@jessicapilon hoeveel bitterballen heb je mijn kant op gerold? Onderweg kon ik er 3 oprapen en ik kwam ook nog een verdwaalde bamischijf tegen:DD
Ja die bamischijf schoot per ongeluk uit mn hand maar dan moet je nog 7 bitterballen zoeken JW.

Moge binnenkomers en ja het is grijs maar droog.
 
Moguh John. Kun je nog droog je verse vleeswaren bij Frits halen of regent het daar al? Hier lijkt het net alsof er een groot sneeuwdek in de lucht ligt:juggle:
 
Goedemorgen.

We gaan zo eens op de hoge venen kijken.
 
Ander boompie voorin gezet. De Eucalyptus groeide alle kanten op, behalve de goeie. Nu een Salix gehaald bij tuincentrum.

IMG_6159.jpeg
 
Moge Corne.
 
Avond allemaal. Grijs dagje maar droog.
 
Goedenavond

Avond allemaal. Grijs dagje maar droog.

Nou hier heb ik in een stortbui gezeten, met beide honden. En dat was niet de enige stortbui hier vandaag. De kleinste hond moest ongeveer zwemmen 😉. Nee zonder gekheid, ik was wel tot op mijn T-shirt nat ondanks de softshell jas. Dankbaar voor een afdakje waar ik onder kon schuilen. Voor mij was het wel te doen met de capuchon tot bijna over mijn bril, maar voor de honden was dit echt niet meer leuk. Zachtjes uitgedrukt.

Ik weer opgedroogd en warm achter de koffie en de honden liggen 'rozig' te slapen. Rust in de tent dus.
 
Goedenavond.

Grijs en nat. Dat kun je wel zeggen.
 
Avond Marcel en ja ik zag op de tv dat het Zuiden weer in de prijzen valt maar hier is het de hele dag droog.
 
Avond Marcel en ja ik zag op de tv dat het Zuiden weer in de prijzen valt maar hier is het de hele dag droog.
Ja, ik was bij die rare belgen. Daar snap je ook niks van.
Op de ene plek krijg je duits om je oren, en een stukje verder weer frans.
Hoe kun je nou 1 land zijn, en elkaar niet verstaan.

Maar goed. Het was daar dus echt grijs en nat. Echt mooi weer om 2 stuwmeren te bezoeken.

En een lekkere lunch met een salade avec croquettes de crevettes.

Daarna even de thuiskomer onder de auto geschroefd en de band in de kofferbak. Zit weer een schroef in.

Heb nu wel een idee waar die schroeven wegkomen. Want de vorige keren was het tijdens de verbouwing dus veel naar de Hornbach.
En de afgelopen tijd ben ik ook weer vaak bij de Hornbach geweest.

Daartussen echt heel lang niet. En geen lekke banden. Dus ik denk dat ik daar voorlopig niet meer heen ga.
 
Nou lekker die lekke banden en ik zou de dag voor je daarheen wil even met een bezem de weg bezemen😛😛

En dat de Belgen soms moeilijk te verstaan zijn dat wist ik al want ooit heb ik er een ontmoet:DD😉
 
Heel erg vervelend die lekke banden @biljoenblik.

Over elkaar niet verstaan in 1 land. Ik weet niet hoe het nu is maar vroeger maakte ik wel mee dat als je bijvoorbeeld in het Franstalige deel de weg vroeg in het Nederlands, eerst eens naar je kenteken gekeken werd voordat je antwoord kreeg in het Nederlands. Het was destijds ook elkaar niet willen verstaan, als je begrijpt hoe ik dat bedoel. Of die taalstrijd nu nog zo leeft weet ik niet.
 
Nou lekker die lekke banden en ik zou de dag voor je daarheen wil even met een bezem de weg bezemen😛😛

En dat de Belgen soms moeilijk te verstaan zijn dat wist ik al want ooit heb ik er een ontmoet:DD😉
Ik weet niet wat beter te verstaan is… een Belg die Vlaams spreekt, of een Fries die echt Fries praat.
Dan ga ik voor de Belg.


Avond. Koppie thee by the side.
 
Avond Albert en ik denk dat beide niet te verstaan zijn😉
 
Avond Albert en ik denk dat beide niet te verstaan zijn😉
Moet je het dialect van Tongeren horen 🙂
Ik versta Vlaams vrij goed maar dat komt denk ik ook doordat ons dialect er iets van weg heeft. Maar Tongers? Dan haak ik af :DD
Ik pik er alleen woorden uit maar niet genoeg om het echt te kunnen volgen.

Hieronder kun je horen hoe het Tongers klinkt.

Op het laatst gaat het over een mop vertellen, die bijna niet te vertalen is naar het Nederlands ABN omdat dan de mop niet zo overkomt. Voor de rest?????

 
En ik maar denken dat Gronings erg is:DD:DD
 
Af en toe een vleugje Duits erdoor. Maar beetje te volgen is t wel, mits je goed geconcentreerd luistert.
 
Tot morgen luitjes en slaap lekker.
 
Naar bed? Nee, Champions League finale kijken hier.
 
Zooo vanavond de tegels in het toilet geschilderd. Morgen in het licht bekijken of ik ook overal binnen de lijntjes ben gebleven. Slaap lekker!
 
Goedemorgen allemaal.
 
Moge Lissa. Eindelijk iemand wakker🙂
 
Goedemorgen.
 
Goedemorgen fijne zondag iedereen !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan