Wat is er nieuw

Goeden Dag Topic

Bakske thee met een flink stuk gevulde speculaas. Kwam bezoek langs vd week en die nam wat mee.
En dat gaat er wel in hier.
 
Goedemiddag

Voor de Limburgers onder ons, hebben jullie de zwembandjes nodig gehad?
Ik zie dat er 50mm is gevallen de afgelopen drie dagen.
Het is gelukkig over een lange tijd gevallen, dus hier niets aan de hand.
Water zakt gelijk weg.

Gisteren wel het verzoek vanuit iazi om geen grote hoeveelheden afvalwater te lozen.
 
Middag John.

Ik snap het niet meer, jij wel? Ene keer worden teststrips afgeraden en koffers aangeprezen en nu in een topic maakt het ineens niets meer uit.. 🙄
Denk dat het ook meer situatie afhankelijk is.
En welke parameter je wilt testen.

Ammonia en Nitriet moeten eigenlijk altijd 0 zijn. Dus ff snel een strip erin. Geen verkleuring dan is het oke.
Geen actie nodig.
Krijg je wel positieve waarde, dan kun je dat nameten met druppels. Voor een nauwkeurige waarde.
Echter de conclusie zal in beide gevallen gelijk zijn. Water wissel doen en oorzaak achterhalen.

Voor de echt serieuze onder ons, kun je met de gemeten waarde van druppels nog een afweging maken.
Want het is niet altijd nodig om gelijk een water wissel te doen.
In verhouding tot de pH mag ammonia en nitriet best wel aardig oplopen voordat het gevaarlijk is.
Dat geeft je bacterien ook weer een mogelijkheid om de kolonie te vergroten.

Wil je waardes meten om toevoegingen te doen, dan zou ik wel met druppels werken.
 
Ik heb een koffer maar vaak zijn de druppels al over tijd voordat ik ze heb gebruikt. Ik test zeer zelden.
 
Mogguh. Ga zo maar eens waterverversen. Krijg straks bezoek tot Zondagmiddag, dus dan komt er niets meer van. En daarna op verzoek weer een taart bakken. Liefst met appel. Natuurlijk, men vraagt en wij draaien.🤣
 
Moge Henny en ik heb ook nog een verzoek voor een aardbeientaart. Ik kan via de pb mn adres wel geven hoor :DD 😉
 
Middag, weekend. En over een 3 kwartier ff mn herhaalprik Covid laten zetten. Daarna de Lido verversen.
 
Goedemiddag


Bij mijn weten zijn er geen strips die NH3/4 meten?
Deze is daar wel fijn voor
IMG_4435.jpeg
 
Ja, leuk zo’n ding in je bak hangen…


Koffietijd, onderhoud alweer klaar.
Ideaal als je vissen in quarantaine doet. Bij een ingedraaid aquarium test ik die waardes zelden tot nooit maar blijkbaar sommige dus wel.
 
Ja, leuk zo’n ding in je bak hangen…


Koffietijd, onderhoud alweer klaar.
Ging er ook meer om om een alternatief te laten zien. Welke strip jij bedoeld voor nh/3 is mij een raadsel maar ben ook niet echt thuis in de strips.
Om een strip als indicatie te gebruiken om dan vervolgens zekerheid te krijgen met een druppeltest vind ik dan net weer beetje te omslachtig.
 
Dat zijn specifieke en die zijn er inderdaad maar de veel gebruikte meten verschillende waarden en daar zit de nh3/4 volgens mij niet bij. Wel nitriet en nitraat en daar had Gino het ook over in het andere topic. Dat zou redelijk betrouwbaar moeten zijn.
 
Middag :koffie: kijken of het weer smaakt nog steeds snipverkouden hier:'(
 
Deze is daar wel fijn voor
Bekijk bijlage 380844
Ik ken deze, ooit in een bak gehad, maar fraai ziet het niet uit, tenzij je het ergens uit het zicht hangt. Maar in de praktijk ga je dan niet een paar keer per dag deze verklikker checken. IMHO


Om een strip als indicatie te gebruiken om dan vervolgens zekerheid te krijgen met een druppeltest vind ik dan net weer beetje te omslachtig.
Behalve dan als je twijfelt over de betrouwbaarheid van strips. Ik heb ze later ook nooit meer gebruikt omdat ik vooral nitraat en fosfaat wilde testen. Die laatste staat bij mijn weten niet op standaard strips. En de indicatie is heeft zo'n brede marge dat ik er weinig mee kon.
 
ken deze, ooit in een bak gehad, maar fraai ziet het niet uit, tenzij je het ergens uit het zicht hangt. Maar in de praktijk ga je dan niet een paar keer per dag deze verklikker checken. IMHO
Tja dat het er niet uit ziet ….. gelukkig is het maar klein. Een thermostaat die in een aquarium zit is vaak vele malen lelijker maar daar hoor je de meeste dan weer niet over.
Zelf heb ik ze wel eens gebruikt voor qt tanks en dan zijn ze ideaal.
 
avond iedereen .
weekend is begonnen voor mij
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan