Wat is er nieuw

Goeden Dag Topic

Net een ultrakort rondje met een van de honden gelopen.
Het is echt spekglad buiten, zowel op de stoep als op de weg. Dooiwater wat gesmolten is en dan die half ontdooide sneeuw (pratsj) die weer opgevroren is. Ik ben voor de veiligheid op het gras gaan lopen, waar nog een laagje sneeuw ligt, want zelfs met een fatsoenlijke wandelschoen had ik onvoldoende grip.
En dan loop ik met een hondje dat niet trekt en zo goed luistert dat ze heel makkelijk met de stem bij te sturen is. Moet er niet aan denken een grote onstuimige puber op vier poten nu uit te moeten laten.
Ja, die aanvriezende dooiresten maakt het spekglad. Verse sneeuw is goed begaanbaar.

Goedenavond
Net een ultrakort rondje met een van de honden gelopen.
Het is echt spekglad buiten, zowel op de stoep als op de weg. Dooiwater wat gesmolten is en dan die half ontdooide sneeuw (pratsj) die weer opgevroren is. Ik ben voor de veiligheid op het gras gaan lopen, waar nog een laagje sneeuw ligt, want zelfs met een fatsoenlijke wandelschoen had ik onvoldoende grip.
En dan loop ik met een hondje dat niet trekt en zo goed luistert dat ze heel makkelijk met de stem bij te sturen is. Moet er niet aan denken een grote onstuimige puber op vier poten nu uit te moeten laten.
Ow bah, pas maar op voor die spontane onaangekondigde stoeptegelinspecties😳

Hier net beetje opgewarmd onder zeer hete douche en nu lekker bakje thee met een paar kruidnoten:DD

Ja, die aanvriezende dooiresten maakt het spekglad. Verse sneeuw is goed begaanbaar.

Goedenavond

Ow bah, pas maar op voor die spontane onaangekondigde stoeptegelinspecties😳
Als ik naar de temperatuur kijk voor de komende dagen dan blijft het ook nog even glad. Gelukkig veel grote stukken gras in de buurt.

Morgen allemaal.

Behalve opletten onderweg kreeg ik gisteren ook nog ongevraagd een kaartje voor bijbel lessen.

Of all the people in the world, me......!

😱:help::DD:DD

Mogge, frisse ochtend hier. En weer bijgelezen hier en daar over Goudvissen in een klein bakje en andere interessante zaken. :br:
Zo de autoruiten ontdoen van een laagje ijs, wel met een krabber, en niet zoals menig persoon doet door de motor een half uur stationair te laten draaien. Niet goed voor de motor, en zeker niet voor de omgeving.

IMG_3112.jpeg

Moge binnenkomers. Plaatselijk wat glad hier maar met zon en een blauwe lucht.
Maar ja na dinsdag gaan we richting de 8-9 graden dus het voorjaar komt eraan :DD :DD

Moge binnenkomers. Plaatselijk wat glad hier maar met zon en een blauwe lucht.
Maar ja na dinsdag gaan we richting de 8-9 graden dus het voorjaar komt eraan :DD :DD
Ja, en pasen en pinksteren en de kerst komen er ook aan. Zo kan je wel ff doorgaan…
Hoorde gisteren op de radio al dat de paaseitjes alweer in de schappen liggen. Mafklappers

Hoorde gisteren op de radio al dat de paaseitjes alweer in de schappen liggen. Mafklappers
Dat is nog niks want gister zag ik alweer een zwarte Piet hier lopen om te kijken wat de kortste route is voor 2025 op 5 december :DD :DD :pp

Mogge, frisse ochtend hier. En weer bijgelezen hier en daar over Goudvissen in een klein bakje en andere interessante zaken. :br:
Zo de autoruiten ontdoen van een laagje ijs, wel met een krabber, en niet zoals menig persoon doet door de motor een half uur stationair te laten draaien. Niet goed voor de motor, en zeker niet voor de omgeving.

Bekijk bijlage 383621

Ik ben het met je eens dat het voor het milieu niet zo goed is.
Maar voor de motor is het juist veel beter. Die kan rustig op bedrijfstemperatuur komen. De olie wordt weer lekker vloeibaar.

Daarnaast zat ik laatst te kijken naar een youtube docu over het leven in Jakoetsk. Daar wordt het in de winter ruim -50 graden celsius.
Om daar auto te kunnen rijden moeten deze in een verwarmde garage staan. Maar omdat veel mensen die luxe niet hebben. Wordt er een soort iosolatiedeken over de auto getrokken. Als een tent. En de auto is uitgerust met een functie, dat als het te koud wordt in de auto, dan gaat deze stationair draaien totdat de temperatuur weer in orde is. Dus je ziet daar in het straatbeeld overal ingepakte auto’s die stationair lopen. Zodat ze gebruiksklaar blijven.

Dus verwacht niet dat het stationair draaien zo slecht is.

Moge Marcel. Als ik op de fiets weg ga met vorst dan trap ik de fiets ook eerst 20 min hoor zodat alles lekker soepel loopt :DD ;))

Mogge, lekker weertje wel. Verradelijke zon met autorijden zo laag en schittering op het asfalt.
Maar goed, weer thuis met plantjes en wat bodemdiertjes.

@biljoenblik het is in sommige landen zelfs verboden om de auto stationair te laten draaien op straffe van boete.

En het is wel degelijk slechter voor de motor. Want wat denk je van de viscositeit vd olie bij koud weer? De olie en motor warmt sneller op tijdens het rijden. Als ik zie dat hier auto’s bijna 10 minuten staan te draaien voor je ziet dat de ramen ontdooien. Ik ging vanmorgen weg. Ff 2 minuten krabben en dan wegrijden, niet gelijk de kachel op de ramen zetten want dan bevriezen ze alsnog weer aan de binnenkant, ook geen ruitensproeier gebruiken want dan heb je eerst matglas. En na een kilometertje rustig wegrijden wordt mijn auto al warm.

Zo en nu weer genoeg tips gegeven. Over tot de orde vd dag.

Middag allemaal. Hier ook zonnig maar op sommige stukken wel nog glad. Nou ja ik had dus mn schaatsen onder en Sky trok me mooi voort :DD :DD
Maar goed met de wetenschap dat dit de winter was heb ik er vrede mee;))

We gaan lekker languit op de bank schaatsen kijken.

Moi John, ach schaatsen is leuk, maar er is zo weinig tegenstand momenteel voor de NLers. En dat eeuwige gezeur tussendoor tijdens dweilpauzes enzo. Dus ik kijk er niet altijd meer naar daarom.

Moi John, ach schaatsen is leuk, maar er is zo weinig tegenstand momenteel voor de NLers. En dat eeuwige gezeur tussendoor tijdens dweilpauzes enzo. Dus ik kijk er niet altijd meer naar daarom.
Ja bij de sprint is het geen probleem maar bij all round is het nog wel afwachten denk ik. Maar ja verder niks te doen dus je moet wat he.

Mogge, lekker weertje wel. Verradelijke zon met autorijden zo laag en schittering op het asfalt.
Maar goed, weer thuis met plantjes en wat bodemdiertjes.

@biljoenblik het is in sommige landen zelfs verboden om de auto stationair te laten draaien op straffe van boete.

En het is wel degelijk slechter voor de motor. Want wat denk je van de viscositeit vd olie bij koud weer? De olie en motor warmt sneller op tijdens het rijden. Als ik zie dat hier auto’s bijna 10 minuten staan te draaien voor je ziet dat de ramen ontdooien. Ik ging vanmorgen weg. Ff 2 minuten krabben en dan wegrijden, niet gelijk de kachel op de ramen zetten want dan bevriezen ze alsnog weer aan de binnenkant, ook geen ruitensproeier gebruiken want dan heb je eerst matglas. En na een kilometertje rustig wegrijden wordt mijn auto al warm.

Zo en nu weer genoeg tips gegeven. Over tot de orde vd dag.
Middag iedereen ,

Albert ik ben het volkomen eens met Marcel en in het debielenland waar ik woon is het verboden en toch doe ik het . Geen enkel van de beleidsmensen heeft enige kennis of ze vragen het toch het advies niet aan mensen met kennis . Het is veel beter voor de motor dat die langzaam op temperatuur komt zoals door stationair draaien dan met een koude motor direct te vertrekken . De grootste oorzaak van defecte turbo's is namelijk met veel te koude motor te grote inspanning vragen , maar dat is een andere verhaal . . Wat betreft het milieu daar gaan we over zwijgen denk ik best want om met groene elektrische wagen te rijden en deze met de nederlandse groene stroom op te laden staat gelijk met een co2 uitstoot van meer 330 gram . Zelf de oude diesel van jullie vader in de tijd haalt die norm niet eens .....

in het debielenland waar ik woon is het verboden
Serieus? Wist ik niet.
Weet wel dat er staten/steden zijn waar je je was niet buiten mag drogen, zo raar.

Nou Huizinga out dus ze staan er niet best voor en het is maar afwachten of ze op het grote podium komen na de ritten.

. De grootste oorzaak van defecte turbo's is namelijk met veel te koude motor te grote inspanning vragen , maar dat is een andere verhaal . .
Laat me raden, de kapotte Turbos zijn merendeels van jonge mensen in Golfjes GTI..
😝

Zo de gladheid is weg en het is aangenaam en zonnig.

Middag.

Even een toertje gemaakt door het heuvelland. En ook nog een klein wandelingetje gemaakt langs de Gulp.
Daarna in Slenaken wat lekker broodbeleg gehaald en een halve vlaai meegenomen.

Nu lekker aan de koffie met vlaai. En straks even een aquarium verversen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan