Mascha&Ivo zei:
Dave078 zei:
Van een net uit bed gerolde Renate?!
😀
Haha, nou dat ziet er heel charmant uit hoor!!
Goed de vissen zwemmen!!
Heb er wel wat meer dan de planning zijn, het zijn nog hele kleine visjes en ze hadden bij de lfs al wat zitten knokken.... advies was dan ook om er wat meer te nemen. Aangezien ook nog niet echt goed zichtbaar is wat nu mannen en vrouwen zijn heb ik alles uit de bak meegenomen op aanraden van de verkoper. Ik dacht nou ja iets meer is wel goed misschien..... maar ze zwommen zo snel dus niet te tellen! Nu thuis tijdens het vrijlaten geteld en ik geloof dat er nu 32 of 33 vissen rondzwemmen.... oeps!
Maar zodra ze wat groter worden en er blijkt dat er teveel mannen zijn kan ik ze zo terug brengen naar de lfs.
De caeruleus white/blue is in mijn ogen gewoon geel.... en er zwemt een iets wittere tussen, weet ook niet of ze vanaf de geboorte al wittig horen te zijn?? Maar goed geel is ook leuk!
De bak is goed ingericht haha, want er is haast geen vis te zien, maar als je tussen de stenen kijkt zwemt er genoeg.
Natuurlijk nog wat bang en gestrest en bleek van kleur.
Maar hier alvast wat pics:
Het visbestand is niet helemaal duidelijk
😉
In ieder geval:
4 x pseudotropheus socolofi
4 x iodotropheus sprengerae
en de rest is saulosi en caeruleus.
Sommige visjes waren wat magertjes bij aankomst in de lfs en ook hadden er een paar gevochten. Mede door dat en doordat ik wat vissen naar de lfs had gebracht heb ik slecht 100 euro hoeven te betalen. Dat is wel echt een mega- koopje!!
Ik ben benieuwd hoe het gaat als de vissen wat gewend zijn en hou jullie natuurlijk op de hoogte!