Wat is er nieuw

Goldie83 haar Dubai 120 Malawi

• Onderwerp starter Onderwerp starter Goldie83
  • Startdatum Startdatum
Zolang je waterwaardes goed zijn hoef je niet te verversen.
Malawis zijn houdbaar op kraanwater dus ik zou gewoon water testen is het goed 50% wissel doen dan is het water ook lekker koel en zuurstofrijk.
Dan ga je in de eerste 4? tot 6? weken een nitriet piek krijgen wat ik zeker weet is dat je die piek ga krijgen.
Meet tot het voorbij is elke dag op nitriet.
Wissel tijdens de nitrietpiek minimaal elke dag 30% voor en na het verversen testen, uiteindelijk ga de nitriet weg en kan je elke week verversen en ik test alles ongeveer 1 keer in de maand. (alle waardes zijn eigenlijk altijd het zelfde bij mij en ik ververs 30% elke week)

mooi hoor, ben benieuwd hoe het lijkt met de vissen erin!

Gaaf om te zien dat je een bak met alleen stenen (niet lelijk bedoeld) ook ziet 'rijpen'. Dit aquarium zie je ook met iedere post mooier worden.

Wat gebruik je als drijfplantjes? Is dit eendekroos? Het lijkt me leuk om te zien als de eerste vissen in de bak zwemmen.

dat ziet er erg mooi uit
dat is ook een idee voor mij
krijg a.s vrijdag of zaterdag me rio 240 binnen
ik weet nog niet welke biotoop ik er van ga maken
ben ideeen aan het op doen

nogmaals het ziet er echt super mooi uit

bedankt voor de reacties!!

Robin: drijfplantjes is inderdaad kroos en breidt zich supersnel uit. Kan dus ook een ware plaag worden, maar als het goed is gaan mijn vissen er lekker van smullen!

Giegel: er zijn idd zoveel mogelijkheden, een plantenbak is ook erg mooi maar doet het bij mij een paar weken goed en dan wordt het allemaal lelijk. Heb ook een bak met veel hout gehad, ook erg mooi. Maar ook daar stonden een paar planten in en begon me er echt aan te irriteren. Ik stond op het punt om alles te verkopen! Maar gelukkig niet gedaan en nu een bak met zand, stenen en prachtige felgekleurde vissen (binnenkort)! Helemaal weer enthousiast! Succes met je keuze en bak!

Ziet er mooit uit goldie! Ook niet 1 grote plant ofzo?

Nee er komen geen planten in, dat is nou mijn droomaquarium 😛
Vind het wel een keer heerlijk om plantloos te zijn! 😀

Haha dan moet je dat zeker ook niet doen! Ben benieuwd naar de vissen straks!

Ik ben ook benieuwd, overmorgen is het zover 😀

Aftellen geblazen!! Enneh kroos heb ik ook ooit is gehad, werkelijk nooooooit meer haha. Werd zo'n plaag en is bijna niet helemaal weg te nemen. Dus ik hoop dat je vissen ervan eten anders zul je het ervaren haha.

ze schijnen het te eten, dus dat hoop ik dan maar, het breidt zich inderdaad heel snel uit..... Ik heb het uit mijn garnalenbak heb het daar niet bewust in gedaan... eigenlijk geen idee hoe het erin komt hahaha! Maar goed de garnaaltjes hangen er leuk onder. We zullen zien!!

Even de waardes getest;

Ph 8
No2 0
No3 0 of 5?? De kleur lijkt aardig op 0?? Misschien door al dat kroos?
Gh 8
Kh 5

Ik denk dat ik morgen een deel water ververs 30% ongeveer, donderdag de vissen erin en dan in het weekend weer 30% verversen. Ik zal de nitriet goed in de gaten houden ivm het complete visbestand in ��n keer in de bak...
In ieder geval zal ik wekelijks zo�n 30% verversen en bij evt. nitriet natuurlijk dagelijks tot de piek over is.

Kroos is vast zo op... Schijnt goed gegeten te worden 😛.

Goldie dat gaat helemaal goed komen dat hoor ik al.
Nog 1 dagje!!!

ja leuk! Nog 1 nachtje werken en dan is het zover hihi! Zal zo even een deel water verversen..... eerst nog even wakker worden....

haha jij bent op tijd! Ben net uit m'n bed gerold, en ga ze zo halen!! Ben zo benieuwd!

Hup hup....foto's van die mooie dieren!

Hahaha ja mijn wekkertje gaat elke dag om 5 uur.
Pics!!! 😛

Mascha&Ivo zei:
Dave078 zei:
Van een net uit bed gerolde Renate?! 😀 :sorry:

Haha, nou dat ziet er heel charmant uit hoor!!

Goed de vissen zwemmen!!
Heb er wel wat meer dan de planning zijn, het zijn nog hele kleine visjes en ze hadden bij de lfs al wat zitten knokken.... advies was dan ook om er wat meer te nemen. Aangezien ook nog niet echt goed zichtbaar is wat nu mannen en vrouwen zijn heb ik alles uit de bak meegenomen op aanraden van de verkoper. Ik dacht nou ja iets meer is wel goed misschien..... maar ze zwommen zo snel dus niet te tellen! Nu thuis tijdens het vrijlaten geteld en ik geloof dat er nu 32 of 33 vissen rondzwemmen.... oeps!
Maar zodra ze wat groter worden en er blijkt dat er teveel mannen zijn kan ik ze zo terug brengen naar de lfs.
De caeruleus white/blue is in mijn ogen gewoon geel.... en er zwemt een iets wittere tussen, weet ook niet of ze vanaf de geboorte al wittig horen te zijn?? Maar goed geel is ook leuk!
De bak is goed ingericht haha, want er is haast geen vis te zien, maar als je tussen de stenen kijkt zwemt er genoeg.
Natuurlijk nog wat bang en gestrest en bleek van kleur.
Maar hier alvast wat pics:
158497_0_82_p.jpg

793263_0_82_p1.jpg

171399_0_82_p2.jpg

357211_0_82_p3.jpg

968478_0_82_p4.jpg

995455_0_82_p5.jpg

246425_0_82_p6.jpg

674665_0_82_p7.jpg

994754_0_82_p8.jpg

339852_0_82_p9.jpg

713982_0_82_p10.jpg

411612_0_82_p11.jpg

Het visbestand is niet helemaal duidelijk 😉
In ieder geval:
4 x pseudotropheus socolofi
4 x iodotropheus sprengerae
en de rest is saulosi en caeruleus.

Sommige visjes waren wat magertjes bij aankomst in de lfs en ook hadden er een paar gevochten. Mede door dat en doordat ik wat vissen naar de lfs had gebracht heb ik slecht 100 euro hoeven te betalen. Dat is wel echt een mega- koopje!!

Ik ben benieuwd hoe het gaat als de vissen wat gewend zijn en hou jullie natuurlijk op de hoogte!

Mooi hoor, gefeliciteerd met je aankopen? Mooie blikvanger.
Even geduld tot ze op kleur zijn en wat eustiger en dan heb je een hele mooie bak met Malawi's.

Ben er ook erg blij mee!! En zodra ze wat meer gewend zijn zal het een prachtig gezicht zijn! Ik zie nu heel veel steen en 1 vis whahahaha!

Tja heb ik ook.
Komt er visite, Zoef alles weg.
Met etenstijd, de halve voorruit bezet.
OOk ong . een 25 -30.

Gelukkig geen jongen meer.
Vreten de ancistrus de eitjes op.

Ik wens je veel plezier van deze vissen,Renate.

dankje Alex!!

529431_0_82_y.jpg

552593_0_82_y1.jpg

424792_0_82_y2.jpg

949472_0_82_y3.jpg

673596_0_82_y4.jpg

926131_0_82_y5.jpg

437259_0_82_y6.jpg

849935_0_82_y7.jpg

468538_0_82_y8.jpg

Hmm de gele expeditie lijkt nu toch te beginnen 😉

Ja, mooi,hoor.

Strooi er wat droog voer in.
Gaan ze zoeken.

En,komkommer lusten ze ook,hoor.
Heb je er geen zuurstof op?

Mooie vissen Goldie! Hoop dat je er veel plezier van gaat beleven 🙂

Nee Bertus heb geen zuurstofpompje.... maar mijn filterpomp kan ik wat harder zetten om wat bubbels te cree�ren.... zuurstofpomp is niet noodzakelijk heb ik begrepen.

Bedankt Sjeff!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan