Dit moet je juist niet doen, zo is de impact van je verversing veel lager.
Bak half leeg en half vol, dan voer je stoffen echt af, in jouw situatie minder
Ik heb popcorn....Goed zo, jij weet het dus niet. Met zweefalg ververs je Niet. Met Bacterie bloei kan het wel . Probeer ik te over schreeuwen?
Filter laat ik altijd sowieso draaien tijdens het verversen... Ik zet ook altijd een grote bak met "vers" water langs mijn bak die ik meteen in mijn bak laat lopen terwijl ik "vies" water uit mijn bak hevel... Zo blijft het water niveau steeds gelijk zodat ik alle techniek gewoon aan kan laten staan.
Dat schiet juist niet op dan gooi je er ook steeds weer vers water uit.
ik zie dat groene zweefalg ook het gevolg kan zijn van een aanwezigheid van ammoniak
Klopt... Maar mij was verteld dat ik juist niet mocht verversen... En op deze manier kon ik toch de bodem hevelen zonder al te veel water weg te doen. Eerst deed ik zelfs de bodem hevelen en dan 't vieze water via een stuk filterwatten opvangen en dat nogmaals via een schoon stuk filterwatten zo terug 't aquarium in...Die methode snap ik ook niet want effectief ververs je dan minder dan je wil of denkt volgens mij.
Mij is 't ook niet meer helemaal duidelijk... Behalve dat een uv filter moet werken, maar verder of er nu juist wel of juist niet water ververst moet worden??!Ik ben blij dat ik geen last van groen water heb want ik zou t ook even nie weten na t lezen van deze draad.
Ja, ik had al zitten denken om ze in een (doorzichtige) buis (of lege frisdrankfles waarvan de bodem en hals verwijdert zijn) te doen en deze dan in een (dichtgeknoopte) panty... Ik denk NL dat de zweefalg wel door de panty kan en de watervlooien niet... Zo'n kweekbakje die je voor vissen kunt kopen daar gaan ze toch doorheen neem ik aan? En ik kon geen kweekbakje ofzo vinden voor watervlooien (alleen een zeefje om ze op te scheppen)Wat Bertus bedoelt is dat je waterluizen in je aquarium doet in een kweekbakje zo dat de vissen ze niet opvreten.
Er zit een jbl solar led lamp boven. Deze kan in 3 standen: 2700K 4000K en 6700K en je kunt per stand dan ook nog de brightness aanpassen. Dus ja, ik kan het licht dimmen... Maar welke stand (2700, 4000 of 6700) zou dan het slimste zijn?Kan je het licht dimmen voorlopig?
Bij tl evt. met ductape of pijpjes?
Komt er daglicht/zonlicht in de bak?
Succes in ieder geval
Er zit een jbl solar led lamp boven. Deze kan in 3 standen: 2700K 4000K en 6700K en je kunt per stand dan ook nog de brightness aanpassen. Dus ja, ik kan het licht dimmen... Maar welke stand (2700, 4000 of 6700) zou dan het slimste zijn?
Ik heb popcorn....
Ik geef Antje gelijk in deze..
Voor de rest houd ik mijn mening voor mij. Anders krijg ik weer een pb van je. 😀
Weet je, oordeel nou eens als je het zelf mee gemaakt heb. groen water en wit water,
Waar heb ik die uv filters voor gekocht.
ik stuur geen PB meer. Als ik je wilt benoemen, doe ik het wel openbaar.
Loop eens niet met een ander mee, maar zoek het op. wat de oplossing is.
Dus 2700 en die in de laagste stand dan...even de laagste denk ik
denk ik van wel als ik sschot begrijp.Dus 2700 en die in de laagste stand dan...
Mij is 't ook niet meer helemaal duidelijk... Behalve dat een uv filter moet werken, maar verder of er nu juist wel of juist niet water ververst moet worden??!
Als je nu een klein opvoerpompje hebt, en je neemt die petfles, steek je met mesje sleufjes aan de zijkant. . doe er een hand grintjes in.
stop hem half vol met watten.
dan op ht pompje een buisje , met bochtje wat in de fles uit komt.
Zet de fles in de bak, hang pompje er aan, en laat dan pompen.
Ja Bertus. als ik zei dat ik het met jou eens was. dan had jij dit niet geschreven. Maar ik ga geen discussie meer met jou. want jij ziet maar 1 kant en neemt niks aan van een ander.
Graag dit nu niet bespreken en dit is ook niet de juiste topic ervoor.
Laat het gaan and let it go/
O daar lig ik echt niet wakker van Bertus. al haat je mij, dat zal mij echt niet boeien. maar iig ik denk het zelfde over jou. dus daar hebben we eindelijk ergens een raakvlak.😀
😳 en voor de rest, weet je hoe ik over jou denk. Doeslief.
Weet je, oordeel nou eens als je het zelf mee gemaakt heb. groen water en wit water,
Waar heb ik die uv filters voor gekocht.
ik stuur geen PB meer. Als ik je wilt benoemen, doe ik het wel openbaar.
Loop eens niet met een ander mee, maar zoek het op. wat de oplossing is.
Ja Bertus. als ik zei dat ik het met jou eens was. dan had jij dit niet geschreven. Maar ik ga geen discussie meer met jou. want jij ziet maar 1 kant en neemt niks aan van een ander.
Graag dit nu niet bespreken en dit is ook niet de juiste topic ervoor.
Laat het gaan and let it go/
Heren laten we constructief blijven en elkaar respecteren, evenals elkaars mening. We kunnen van elkaar leren al kunnen en mogen meningen soms best verschillen. Heen en weer kibbelen draagt weinig bij in dit geval denk ik dus laten ontopic blijven.
Dat zeg ik al 2x dat dit niet de juiste topic is om dit te discussiëren. maar goed
Mij is 't ook niet meer helemaal duidelijk... Behalve dat een uv filter moet werken, maar verder of er nu juist wel of juist niet water ververst moet worden??!
Precies... Van discussie onderling word ik (en niemand) iets wijzer...Heren laten we constructief blijven en elkaar respecteren, evenals elkaars mening. We kunnen van elkaar leren al kunnen en mogen meningen soms best verschillen. Heen en weer kibbelen draagt weinig bij in dit geval denk ik dus laten ontopic blijven.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.