Nicktrix
Well-known member
- Lid geworden
- 1 december 2022
- Leeftijd
- 37
Het kan zijn dat de "planten" dominant zijn over de algen? Oftewel dat de planten voorrang hebben op voedingsstoffen. Aangezien planten voedingsstoffen opslaan voor mindere tijden kan het zijn dat als je planten goed groeien dat de voedingsstoffen al opgenomen zijn voordat de alg zich ontwikkeld.Alleen licht hoeft geen tekort te worden (zolang het binnen de bandbreedte zit waar @benvo het over had denk ik) zolang je maar de driehoek in balans hebt. Planten kunnen zich ook aanpassen aan verschillende omstandigheden en dat heeft wat tijd nodig maar ik denk dat zn bak met planten meer weerbaar is dan sommige denken. Wat ik alleen nogsteeds niet begrijp is.. waarom blijven de algen in eens weg als de planten het goed hebben? Het is niet dat ze het licht co2 en voeding voor de neus van de alg weg kaapt. En als de alg zo makkelijke plant is, zou ik juist denken dan moeten we toch juist veel alg hebben. Ik vraag me af of planten sterker maken dan algen wel zo grote rol speelt. Zijn we stiekem niet vooral iets aan het doen waar de alg niet tegen kan. Waarom blijft hij weg met gezonde planten?
Dit is zomaar een brainstorm..