Guppy's en Platy's + Ancistrussen en neon tetra's.


10% maanlicht (2).JPG
 
en dat ziet er dan zo uit...

>>>

10% maanlicht (1).JPG
 
het lijkt meer dan dat het is, op mijn hdr foto is het wel erg licht...
 
Het is vooral blauw. Smurfen blauw.
 
maar smurfen geven geen licht...
mijn juwel helialux gelukkig wel en mooi ook. Maar de vraag was: kunnen visjes het blauwe licht ook zien? of hebben ze er last van?
 
stond gewoon op de verpakking hoor.

0,02 tot 2 mm.
Dat is dus gewoon zand met grind vermengt:juggle::stars:;)k
Wordt ook zeker niet zo gezien :)k
Dit is ook meer bedoeld voor de grondelende soorten.
Ik zou het snappen dat als je een beginnende hobbyist bent en niet zo goed in de soort hebt verdiept dat je dan voor grof zand zou kiezen omdat je is aangeraden om zand te nemen.
Dit is Frits, niet beginnend, maar doet steeds rare dingen. Leest zich nooit in. Lees het topic maar eens door....
 
Ja vissen kunnen blauw licht zien. De meeste vissen hebben zelfs een uitgebreider kleurenzicht dan mensen. Er zit nogal een verschil tussen verschillende soorten vissen, dat dan weer wel. Sommige cichliden hebben zelfs 5 soorten kegels in het oog, tegenover 3 in mensen. Maar de meeste soorten zien dezelfde, of meer, kleuren dan dat wij kunnen zien.

Of ze er last van hebben. Tja, het verstoord voor een deel de nachtcyclus dus ik zou het zeker niet de hele nacht aanzetten. Maar bijvoorbeeld van 21:00 tot 23:00 savonds aanzetten omdat je het mooi vindt is geen probleem. Ik zou het dan niet heel fel zetten, maar gewoon een zacht blauw licht.
 
Dit is Frits, niet beginnend, maar doet steeds rare dingen.


klopt, ik ben helaas niet hoog opgeleid.
wie niet sterk is moet slim zijn zeggen ze dan?
ik ben meer praktisch en niet van de cijfertjes...
 
Ik zou je lamp snachts gewoon helemaal uit zetten. Dan kijk je er toch niet naar en hebben de vissen er ook geen last van.
Dan zet je bijvoorbeeld je lampen om 1 uur helemaal uit en begin je om 8 uur weer met zonsopgang.

Je vissen hebben ook een nachtcyclus en willen dus graag 'slapen' in de nacht. Het blauwe licht vinden wij mooi, maar is niet echt natuurlijk.
 
klopt, ik ben helaas niet hoog opgeleid.
wie niet sterk is moet slim zijn zeggen ze dan?
ik ben meer praktisch en niet van de cijfertjes...
Klopt, maar js kunt toch wel even een naam van een vis op internet opzoeken??

En je weet zelf toch wel dat een bakje van 10 liter, buiten in de zomer, in de volle zon, met vissen geen goed idee is??
 
klopt, ik ben helaas niet hoog opgeleid.
wie niet sterk is moet slim zijn zeggen ze dan?
ik ben meer praktisch en niet van de cijfertjes...

Maar wat ik wel vaak zie, is dat 5 mensen je een advies geven als je daarom vraagt. Maar dan alsnog doet wat je zelf het beste lijkt. Ik kan me zo voorstellen dat sommige daar wel een beetje geïrriteerd van raken.
 
Mensen,
Dit soort discussies hebben geen zin, als je over het onderwerp niets hebt of wil aanvullen kan je ook kiezen om niet te reageren.
 
klopt, ik ben helaas niet hoog opgeleid.
wie niet sterk is moet slim zijn zeggen ze dan?
ik ben meer praktisch en niet van de cijfertjes...

Is niks om voor te schamen hoor Frits,ik ben ook niet hoog opgeleid.... ben eigenlijk helemaal niet opgeleid! :Dk
En we hebben allemaal zo onze dingen maar was wel handig geweest als je als forumnaam had gekozen voor: ikbenFritsenikbenheeleigenwijs! ;)
 
ikbenFritsenikbenheeleigenwijs!

ikbenFrits = mijn internet naam.
onyxfly = ook een internet naar van mij.

maar ik maak geen verwijten, ik discussieer gewoon graag.
of filosoferen ....
ik weet daar het verschil dan weer wel tussen!!
maar dat doe ik graag en daar is een forum toch ook voor ! ?
 
het is wel lastig als je tekens wel reageert, maar het toch onzinnig vind, dan zou ik zeggen reageer dan niet.
 
het is wel lastig als je tekens wel reageert, maar het toch onzinnig vind, dan zou ik zeggen reageer dan niet.
Neem dan een keer iets van iemand aan. Maakt je hobby 10x leuker voor jou en je vissen. Want als je hier om advies vraagt om vervolgens het advies te negeren, krijg je dit soort dingen.
 
nix ten nadelen van jou maar als ik alles maar opvolg, ben ik honderden dan wel niet duizenden euro's kwijt.
 
en ik heb maar €100 per week voor alles
 
nix ten nadelen van jou maar als ik alles maar opvolg, ben ik honderden dan wel niet duizenden euro's kwijt.


Dat is echt volledige onzin! waren juist vissenlevens gered bv en een hoop onnodig heen en weer gesleep met vissen van de winkel naar je huis als je advies van hier had opgevolgd.
Had je nog geld bespaard zelfs! ;)
 
maar smurfen geven geen licht...
mijn juwel helialux gelukkig wel en mooi ook. Maar de vraag was: kunnen visjes het blauwe licht ook zien? of hebben ze er last van?

Dat weet je niet Frits!

Ik ken smurfen alleen van TV. En die smurfen zie ik dan dus. Maar dat zijn geen smurfen. Dat zijn fotonen die mijn netvlies bereiken en een smurf projecteren.

Fotonen zijn “deeltjes” licht. Dus smurfen geven licht.

Ik houd niet van blauw licht. Buiten is ook geen blauw licht. Ik heb zelf mijn licht het laatste half uur op 5% staan. Dat geeft een heel mooi effect.
 
en ik heb maar €100 per week voor alles
En dit arme kind dan! Die heeft ook geen fortuin hoor:Dk:pk
nix ten nadelen van jou maar als ik alles maar opvolg, ben ik honderden dan wel niet duizenden euro's kwijt.
Nee hoor, als je het in 1 keer goed doet, door onze hulp
 
Beste leden.

Wij verzoeken jullie om de vragen van Frits serieus te beantwoorden en met respect, en daarna zijn eigen besluiten te laten nemen, mocht je het daar niet mee eens zijn kan je hem met gepaste woorden daarop attenderen.
Alle andere opmerkingen zullen zonder mededeling worden verwijderd !

Mocht je je op welke manier ook aan iemand ergeren dan is er ook de mogelijkheid om de negeer knop te gebruiken.

Graag jullie medewerking,

Team Beheer.
 
Mocht je je op welke manier ook aan iemand ergeren dan is er ook de mogelijkheid om de negeer knop te gebruiken.

dat bedoel ik, het is geheel vrijblijvend op aan dit gesprek mee te doen...
 
Goedemorgen allen!
 
ohjeee, ik lees het net pas.
 

Terug
Bovenaan