benvo
Well-known member
Dat tweede plaatje is mijn aqaurium computer. Hiermee wordt mijn verlichting, temperatuur en CO2 geregeld.
Weet niet of iemand hier al aan heeft gedacht maar bij deze
Bekijk bijlage 316119
Snelkoppelingen op schoonmaak spullen.
Ik werk zelf met een extern filtertje voor de bodem afzuigen en andere dingen afzuigen omdat dit anders niet te doen is met een losse slang in m’n bioloog.
Nu kan ik dus tijdens m’n onderhoud wisselen van opzet stuk, scheelt weer tijd en geklooi en wisselen
Ik doe meestal een afzuigkorfje op het afzuigdeel en zo hou je de meeste visje wel tegen op wat jong grut na misschien.Een kleine tip en misschien een die erg voor de hand ligt.
Als ik een waterverversing bij de Heterandria formosa doe zwemmen ze allemaal om de slang en tussen mijn hand door. Het is zo niet te voorkomen dat er visjes via de glijbaan in de emmer terecht komen.
Ik heb een klein stukje panty, zo ver mogelijk opgerekt, met een elastiekje om de slang gedaan. Zwemmen dan nog wel bij de hand en slang, maar door met de slang te wapperen blijf er eigenlijk geen voor het stukje panty hangen.
Andere hand aan het uiteinde bij de emmer, om de sterkte van de waterstroom te regelen (evt. even te stoppen) en zo wordt ook met deze kleine nieuwsgierige visjes een eitje.
Bodem af hevelen blijft een ellende met deze kleine nieuwsgierige rakkers.
Wat bedoel jij met een afzuigkorfje? Met de opgerekte pany stroomt het water net zo hard, in elk geval niet merkbaar langzamer.Ik doe meestal een afzuigkorfje op het afzuigdeel en zo hou je de meeste visje wel tegen op wat jong grut na misschien.
Een korfje die op de aanzuigbuis van je buitenfilter zit. Ik hang de slang met zo n korfje erop gewoon in de bak en laat het de tuin inlopen en hoef niet bang te zijn dat er vissen in kunnen komen.Wat bedoel jij met een afzuigkorfje?
Klopt en het is maar hoe je hem noemt al vindt ik mijn groene wel mooier
Ah die, ik denk dat de formosa door de zuigkracht van het water er gewoon doorheen vliegen.Klopt en het is maar hoe je hem noemt al vindt ik mijn groene wel mooier
Een stuk grove spons erin?Ah die, ik denk dat de formosa door de zuigkracht van het water er gewoon doorheen vliegen.
Oh dat zou kunnen maar dat stukje panty werkt perfect, tenzij je als man geen pakje panties durft te gaan kopenEen stuk grove spons erin?
Om de buis mooi rond te houden bij het warm maken kan je een dopsleutel moerdop in de buis drukken tijdens het warm maken. Door de vorm mooi rond te houden wordt de aansluiting beter.Nog een tip op de diy spraybar van @benvo
Wanneer je van de 16/22 JBL sprayset het U-vormige aansluitstuk, daar waar je het bijgevoegde bochtje zou plaatsen, het een beetje warm maakt bijvoorbeeld bij een gaspitje. Dan kun je er een 16 mm drukvast pvc buis(je) in plaatsen, niet te diep voor de vlotte doorstroming bij de bochten, gevolgd door 16 mm bochtje, 16 mm gaatjesbuis met einddop plaatsen. Dit alles in drukvast pvc geeft een rustig(er) beeld wanneer de verlichting werkt.
Hij heeft zijn vorm automagisch behouden benvo, slechts een beetje warm maken is al voldoende.Om de buis mooi rond te houden bij het warm maken kan je een dopsleutel moerdop in de buis drukken tijdens het warm maken. Door de vorm mooi rond te houden wordt de aansluiting beter.
Ook handig om de gaten voor je doorvoeren mee te centreren 😛Die hamer gebruikte ik trouwens bij een tip van @stefanC. 🙂
Slagpen/centerpons. Eerst deukjes maken in de buis waar je de gaatjes maar wilt hebben.
Bekijk bijlage 328562
Ook handig om de gaten voor je doorvoeren mee te centreren
Werkt prima of met wat licht diepvriesvoer kan ook. Ik voer witte mug en dan kun je mooi zien dat dit via de voorruit over de bodem weer omhoog gaat achterinWat ik ook een handige tip vindt van @benvo is de distributie controle met VFM.
Hier gaat het regelrecht de overloop in XDWerkt prima of met wat licht diepvriesvoer kan ook. Ik voer witte mug en dan kun je mooi zien dat dit via de voorruit over de bodem weer omhoog gaat achterin
Zou ik toch een spraybar gaan overwegen Wouter 😉Hier gaat het regelrecht de overloop in XD
Nou nee, kost me flink meer CO2 en met de RFGs is m’n aquarium 2x sneller melk als met Spraybars als ik VFM toevoegZou ik toch een spraybar gaan overwegen Wouter 😉
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.