Het grote Coronavirus (COVID-19) topic


Topic gaat inmiddels meer over randzaken die niet terzake doen. In elk geval andere zaken dan welke de TS bedoelt heeft met het starten van dit topic.
 
daar zijn we al 4 pagina's mee bezig... kon je van te voren verwachten m.i.
 
Mensen moeten nu eenmaal hun verhalen kwijt. Zolang het respectvol blijft, moet dat ook kunnen. Het is iets wat men nog niet eerder heeft meegemaakt.

Gekke vraag, maar is diepvriesvoer (gemakkelijk) online te kopen en te laten bezorgen? LFS is hier op maandag dicht, heb ik net.
 
Laatst bewerkt:
Je argument is onzin. De bronnen van de verschillende coronaviruses zijn zoals bij vele andere virussen (hondsdolheid bijvoorbeeld) afkomstig van WILDE dieren. Dat heeft absoluut nul met de veehouderij te maken. Ongeacht de omstandigheden daar.

Je hebt gelijk, ik heb het (niet bewust, maar achteraf gezien) overdreven. Het verband tussen de voedselindustrie en het veroorzaken van virussen gaat enkel op voor de voedselindustrie in China.
 
@eVolution Ik zeg niet dat je per definitie ongelijk hebt over een relatie tussen veestallen en ziekteverspreiding, maar dat heeft vooral met de massale schaal en beperkte ruimte en het overmatige gebruik van antibiotica te maken.
@PascalK en dit is dus weer niet waar. Ooit gehoord van groepshuisvesting? Ooit gehoord van dierdagdosering? Ooit gehoord van IKB varken? Ooit gehoord van een ubn nummer?

Ooit gehoord van GVP of van GMP? Ooit een voerbon gezien? Ooit gehoord van de maandelijkse klinische inspectie?

Bij dierdagdosering is het streven zo min mogelijk medicijn t gebruiken en dan nog alleen uit de positieve lijst en wanneer nodig -alleen dan - met een attest van de dierenarts. Varkenshokken worden geïnspecteerd, opgemeten door medewerkers van het NVWA die onaangekondigd bezoek brengen., Ook zij nemen hygiëne zeer serieus.

Het is echt gemakkelijk om leugens te gebruiken als argument. Maar doe dat niet daarmee ben je niet geloofwaardig en zegt heel veel over jezelf. Wat echt telt is dat we gezamenlijk dit virus bestrijden en elkaar geen onzin wijsmaken of vinger wijzen. Daar is niemand mee geholpen bij een epidemie of pandemie.
 
Laatst bewerkt:
Beste,ik en mijn vrouw zijn beide boven de 60,wij krijgen elk Jaar een oproep voor de griepinjectie.Niet dat dit 100 % garantie geeft voor geen griep, houden we ons daar wel aan vast.Wat ik mij nu afvraag is of de griep welke Jaarlijks vele Europese landen,en wereldwijd treft voorheen en altijd dezelfde symptomen gaf of geeft.

Simpeler gezegd,krijgt iemand in Nederland Duitsland of Iran vooraf dezelfde antistoffen of gaan de landen om ons heen zelf een anti-stofje zoeken om de griepverschijnselen te onderdrukken.

Anderzijds zijn er teveel mensen op deze Aarde en dit kan niet ongelimiteerd doorgroeien,de bevolkingsgroei,maar dit is mijn gedachte,en denk daarvan wat je denkt.
Wel heb ik inmiddels al lang geleden gelezen dat de bevolkingsgroei in Italie en Japan een groot probleem is voor deze landen,er is geen algemeen gemiddelde leeftijd meer,of deze is te hoog,neem ook mee in dit feit dat Japan geen "simpel gezegd"andere culturen toestaat.

Het lijkt een klein beetje op iets waar de overbevolking op deze aarde mee te maken heeft en er zelf een oplossing voor heeft gevonden.
 
Volgens mij heeft dit niks te maken met het virus waar het hier om gaat maar **HIER** heb je wat leesvoer. @treb .
Ik krijg ook al langer een griepprik en daar is ook een goede reden voor.
 
Laatst bewerkt:
Wat mij gewoon opvalt is wel dat we hebben zitten suffen.
Een vriendin van ons woont en in Hong Kong en in Nederland. Met chinees nieuwjaar ging ze naar haar kinderen in Hong Kong.
De maatregelen waren daar al streng, de straten waren uitgestorven, de mensen bleven binnen of hadden mondkapjes op.
Ze ging daar amper de deur uit, toen ze 9 febr hier terugkwam was ze al voorbereid om hier in quarantaine te gaan. Ze had extra koffertje met kleding mee etc.
Echter, op Schiphol kon ze gewoon doorlopen en met haar mede chinezen die al hoestend door de poortjes gingen?
Hier in Tilburg sloot ze zich 2 weken in haar appartementje op, ze kwam alleen met een mondkapje om naar buiten.
Ze ging ook niet bij ons op bezoek en tot nu draagt ze nog steeds mondkapjes.

Nu vraag ik me af...dachten wij dat ons dit niet kon gebeuren?
Daarnaast hebben die landen al veel ervaring met de sars virus opgedaan, ca 18 jaar geleden? En eerlijk gezegd heeft China het al aardig onder de controle, en nog meer in Hong Kong Singapore etc etc.

Maar de virus waait nog rond. Ondertussen wordt wel een vaccin ontwikkeld maar dat duurt nog wel even.
Dus of die lock down efficient is? We hebben tijd nodig voor dat vaccin die dan met ieder griepprik meegegeven wordt (waarschijnlijk dan in 2021)
Vergeet niet dat ze nu in China al 2 maanden intensief bezig zijn. Dus tot juni zijn we er ook mee bezig en misschien nog wel langer.

Ik zie nu dat Rutte net klaar is met zijn rede, de realiteit!
 
Klopt Albert al was er weinig echt nieuw voor de meesten denk ik maar goed dat kon je verwachten. We moeten het de komende weken/maanden maar op ons af laten komen denk ik.
 
Nog even over zzpers.
Er zit heel veel verschil in.
Bij mijn vorige werkgever heb ik ook zien gebeuren dat fotografen van een vast dienst verband naar zzp gingen. En dat was niet hun keus. En wat je dan krijgt voor een foto niet veel. En je meot wel zelf voor je apparatuur zorgen.

Ook ken ik situaties waar je als zzper flink meer verdiend als in loondienst. En dat is dan wel weer eigen keus. En ja dan moet je je voor van ales zelf verzekeren maar of dit soort situaties ook door die verzekering gedekt wordt is denk ook nog maar de vraag.
 
Helemaal mee eens, een kalme, goed onderbouwde toespraak. Fijn.


@PascalK en dit is dus weer niet waar. Ooit gehoord van groepshuisvesting? Ooit gehoord van dierdagdosering? Ooit gehoord van IKB varken? Ooit gehoord van een ubn nummer?

Ooit gehoord van GVP of van GMP? Ooit een voerbon gezien? Ooit gehoord van de maandelijkse klinische inspectie?

Bij dierdagdosering is het streven zo min mogelijk medicijn t gebruiken en dan nog alleen uit de positieve lijst en wanneer nodig -alleen dan - met een attest van de dierenarts. Varkenshokken worden geïnspecteerd, opgemeten door medewerkers van het NVWA die onaangekondigd bezoek brengen., Ook zij nemen hygiëne zeer serieus.

Het is echt gemakkelijk om leugens te gebruiken als argument. Maar doe dat niet daarmee ben je niet geloofwaardig en zegt heel veel over jezelf. Wat echt telt is dat we gezamenlijk dit virus bestrijden en elkaar geen onzin wijsmaken of vinger wijzen. Daar is niemand mee geholpen bij een epidemie of pandemie.
Zullen we gewoon kalm blijven? Je bent me zeer aggressief van "leugens" aan het beschuldigen en haalt er allemaal zaken bij die geen betrekking hebben op waar de discussie over ging.

Het oorspronkelijke argument is dat SARS en MERS zijn verspreid door de veehouderij
Dat is pertinent en aantoonbaar onwaar. Beiden zijn verspreid door vleermuizen die via wilde dieren en lastdieren (civet kat en dromedaris) op mensen zijn overgesprogen. Punt.
Je zult mij nooit horen beweren dat er geen verband is tussen ziekteverspreiding en veehouderij. Maar het heeft geen betrekking op Coronavirussen, voor zover wij weten. Dat is alles wat ik wou zeggen. Dank U.
 
Denk je ook wel eens na wat de maatregelen voor consequenties hebben? Als je er niet door geraakt wordt, heb je makkelijk praten. Ik ben zzp'er en heb door al dit gedoe geen enkele opdracht en dus ook totaal geen inkomen meer. Geen idee waar ik straks de vaste kosten van ga betalen. En dan hebben we ook nog een leuke minister die vindt dat we geen hulp nodig hebben, want we hebben er zelf voor gekozen om dit risico te lopen. Ik zou niet weten hoe ik als fotograaf anders zou moeten werken dan als Zzp 'er, voor ons is het niet eens een keuze. En als alle maatregelen voorbij zijn is de ellende nog lang niet over. De kans is groot dat dit zal leiden tot een nieuwe economische crisis, terwijl we net een beetje begonnen op te krabbelen van de vorige.

Ik hoop niet dat het uiteindelijk allemaal veel minder erg blijkt te zijn dan nu geschetst wordt, want dan hebben wij als ZZP'ers (net als veel ondernemers trouwens en bijvoorbeeld ook de mensen bij de luchtvaartmaatschappijen) wel een erg hoge prijs

Iets met kiezen om zzp-er te worden en functionele en overbodige beroepen waardoor opdrachten nu uitblijven...
 
@eVolution Ik zeg niet dat je per definitie ongelijk hebt over een relatie tussen veestallen en ziekteverspreiding, maar dat heeft vooral met de massale schaal en beperkte ruimte en het overmatige gebruik van antibiotica te maken
Waarom spreek je dan van beperkte ruimte en overmatig medicijngebruik? Dit is pertinent niet waar. Ik kom zelf uit de praktijk. Ik kan je zelfs een praktijkvoorbeeld geven.Niet alleen bij mij zit een klimaat plafond in elke afdeling en dit werkt goed om te zorgen voor een goede luchtverdeling en dat zorgt ervoor dat APP minder gemakkelijk uitbreekt. Daarom haal ik er ook de dierdagdosering bij..zo min mogelijk, liefst geen medicijnen nodig te hebben.

Elke boer streeft naar gezonde dieren en dat is de waarheid die je niet mag vergeten.

Zoals gezegd, we moeten het gezamenlijk aanpakken. Het is ook - hier - te zien hoe hard het nodig is.
 
Laatst bewerkt:
"...ik merk nu ik thuis aan het werk ben (na 1 dag al) dat het voedsel ect harder gaat dan dat ik op het werk zou zitten."
Het was ook niet de bedoeling om de hele dag met een zak chips achter de computer te gaan zitten toch? :DD :juggle:

Topic gaat inmiddels meer over randzaken die niet terzake doen. In elk geval andere zaken dan welke de TS bedoelt heeft met het starten van dit topic.
Hier de TS. Maar het topic is gestart omdat ik mij voor kon stellen dat er behoefte is om hier over te praten. Als er behoefte is om te praten over de oorzaak, gevolgen, oplossingen etc. etc. dan is dat wat mij betreft helemaal prima. Het is een gezamenlijk topic, voor een ieder die er graag over praat of zijn verhaal even kwijt wil.

"Mensen moeten nu eenmaal hun verhalen kwijt. Zolang het respectvol blijft, moet dat ook kunnen. Het is iets wat men nog niet eerder heeft meegemaakt...."
Bovenstaande was dus ook ongeveer mijn gedachte toen ik dit topic begon. :petjeaf:

Wat een super goede en informatieve toespraak van Rutte. Top!
Zeker. Mooi en goed gesproken door Rutte. Ik ben geen VVD'er, maar dit deed hij goed! :thumbs:



Dan wil ik nu graag zelf even mijn verhaal kwijt. Wij (mijn vrouw en ik) zijn mentor van een verstandelijk gehandicapte man die ik heb leren kennen tijdens mijn opleiding in de zorg. Wij zouden morgen met hem een dagje op pad gaan. Na lang wikken en wegen hebben we besloten om niet gezellig bij ons thuis thee te gaan drinken, naar de kringloopwinkel te gaan en ergens een koffie'tje te drinken. Als alternatief gaan we nu afvalprikken langs de straat! :DD :juggle:
 
Waarom spreek je dan van beperkte ruimte en overmatig medicijngebruik? Dit is pertinent niet waar. Ik kom zelf uit de praktijk. Ik kan je zelfs een praktijkvoorbeeld geven.Niet alleen bij mij zit een klimaat plafond in elke afdeling en dit werkt goed om te zorgen voor een goede luchtverdeling en dat zorgt ervoor dat APP minder gemakkelijk uitbreekt. Daarom haal ik er ook de dierdagdosering bij..zo min mogelijk, liefst geen medicijnen nodig te hebben.

Elke boer streeft naar gezonde dieren en dat is de waarheid die je niet mag vergeten.

Zoals gezegd, we moeten het gezamenlijk aanpakken. Het is ook - hier - te zien hoe hard het nodig is.
O. Kijk, nu snap ik uit welke hoek je komt. Als je iets rustiger reageert in plaats van gelijk boos te worden dan kan iemand met je in gesprek gaan. Ga er niet altijd gelijk van uit dat iedereen het op z'n kwaadst bedoelt en totaal ongeinformeerd is.

Wat ik bedoelde met die uitspraak is niet wat jij er van maakt. Ten eerste is het gewoon een biologisch feit dat een grotere bevolkingsdichtheid en massalere aantallen van individuen in een populatie het risico op ziekteverspreiding vergroten. Of we het nu over mensen hebben die in steden hutje mutje wonen in plaats van ruraal gespreid, of varkens die in een megastal versus zwijnen die in een bos wonen - dat is een feit. Wil niet zeggen dat daar niets tegen te doen valt maar dat maakt het feit dat dit gewoon waar is niet minder ... waar.

En over het overmatige gebruik van antibiotica... dat is een kwestie van mening, maar ik bedoel niet wat jij denkt dat ik bedoel. Ik suggereer niet dat boeren zich wel of niet aan het limiet houden. Ik heb het gewoon over de praktijk van stelselmatig antibiotica gebruik, of dat nu onder dieren of onder mensen is (zoals over de toonbank in de VS), overal ter wereld. Dat grootschalig gebruik van antibiotica antiresistente bacteria tot gevolg heeft is ook een biologisch feit.

Dat was alles wat ik bedoelde. Er zat helemaal geen oordeel over boeren achter, ik doelde op de biologische feiten van die manier van dierhouderij. Niet of dat nu in de praktijk wenselijk is of niet, want daar zitten nog veel meer haken en ogen aan (wild kan nu eenmaal niet in de wereldvoedselvraag voorzien bijvoorbeeld, en we hebben inderdaad een slechter beeld van de ziekteverspreiding zelf als die in zo'n populatie plaatsvindt).

Ik hoop dat dit je een beetje gerust stelt. Ik heb helemaal niks tegen boeren en ook zeker niet tegen hun beroep.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Beste PascalK, het is echt niet zo dat ik boos reageerde maar het is al te vaak dat het negatieve beeld overheerst wat niet alleen de overheid heeft gecreëerd.
 
Laten we inderdaad, juist in deze tijden, inderdaad vriendelijk blijven naar elkaar. :engel:
 
Hier trouwens nog een linkje naar een website van de overheid met meer informatie: https://www.rijksoverheid.nl/coronavirus

En hier de toespraak van Premier Rutte van gisteravond:
 
FB_IMG_1584424995064.jpg
 
Goedemorgen Hoogheid. Sorry ik wilde echt niet je topic bevuilen. Maar als oud-varkenshouder moest ik wel reageren. Was ook echt niet boos eerder teleurgesteld. Een lege stal na in '85 te zijn begonnen is ook ...... niks...

Ik hoop dat ook jij begrip zult hebben voor de context waarin ik bepaalde berichten las.

Mocht ik fel, te fel zijn overgekomen bied ik daarvoor mijn excuses aan.

Ik denk dat er meer mantelzorgers, zoals ik dat ook ben, zich toch wel zorgen maken..

I.i.g. verdient iedereen in de zorg onze waardering. Zij zullen zich ook bepaalde gedachten maken en extra moeten werken.
 
Alle begrip, geen zorgen hoor!
Het was ook niet specifiek naar iemand bedoeld hoor. Meer als een algemene boodschap. Laten we niet vergeten vriendelijk te blijven. Een discussie is natuurlijk hartstikke interessant en al helemaal als er vanuit verschillende invalshoeken geventileerd wordt hoe mensen er over denken. Samen zijn wij rijk aan kennis, laten we dat vooral blijven delen met elkaar. :petjeaf:
 
Ik denk dat je iets te kort door de bocht bent.
Ook onze regering heeft hier nog nooit mee te maken gehad.
Ook zij bedenken op het moment dat het nodig is het nodige.
Het wiel moet nog uitgevonden worden.
En mijns inziens doen ze dat tot nu toe best goed.

De grote bedrijven zijn bekend bij de regering.
De kleine zelfstandige niet.
Wel als groep, uiteraard, maar niet per individu.
Dus hoe stel je iemand schadeloos waar je niet van weet waar die zich bevindt?
Al het geld maar aan het MKB geven waar men zich dan maar moet melden?

Ook op dit probleem moet (en naar mijn stellige overtuiging zal) iets verzonnen moeten worden.
En dat kost tijd.
En dat heeft mijns inziens niets met de VVD te maken, want de regering bestaat uit meer partijen dan de VVD.
Ze zijn geen alleenheerser.
Zo kort door de bocht gaat ze niet hoor,
zoals ik al eerder schreef, ik volg het coronavirus al vanaf januari. De chinese regering liet duidelijk zien wat te doen en hoe.
En als ik dat kan volgen dan kunnen anderen dat ook.
Toch is de besluitvorming in NL, en ook in andere EU landen laks, langzaam en volsterkt onvoldoende.

Ze kunnen ook leren van anderen, en zeker van het verleden maar nadat SARS uit de wereld was ging ider EU lidstaat gewoon weer verder met zijn eigen ding.

En de regering....please ga nu niet zeggen dat de anderen meeregeren. Ze mogen af en toe ook iets doordrukken in ruil voor hun sympathie en stemmensteun aan de VVD.
 
Of China daadwerkelijk eerder heeft gereageerd is maar de vraag. Zoals vrij recent bekend is geworden wist men al van het probleem in november 2019! Angst voor fouten t.o.v. hoger geplaatsen in het regeersysteem droeg er zorg voor dat er pas laat is ingegrepen. Latere effectiviteit kon alleen maar plaatsvinden omdat er toen van bovenaf gereageerd werd. In Hongkong en Singapore heeft men snel en adequaat gereageerd wijs geworden door ervaringen onder meer met het Sars virus. Uit Rusland komen nu ook getallen naar buiten die wijzen op een lage besmettingsgraad. Of die getallen juist zijn blijft de vraag ook weer gezien de regeringsvorm.
Waar weet jij dat van ? of praat je ook andere media maar na ?
Ik denk wel gezien je opmerking mbt Hong Kong en Singapore.
Jow beeld van angst voor hoge regeringsfunctionarisen is van 50 jaar geleden, China is weliswaar communistisch en heeft een strakke organisatie maar in dit geval was het dat men wel wist van besmetting maar dat men eerst duidelijk in kaart moets brengeen WAT het is voordat men alarmbellen laat rinkelen.
Toen die echter gingen rinkelen kwam een top georganiseerde organisatie op gang, en dat terwijl er het hoogseizoen voor vakantie was...chinees nieuwjaar.
Ja ze hadden wel geleerd van SARS, dit in tegenstelling met de EU landen. Hier is men destijds nooit meer verder gegaan, anders was er nu minimaal wel een pandemie protocol.
Nee hier gaan we eerst wat elleboogjes stoten, dan toch maar oproepen tot voorzichtigheid en nu nog steeds niet hebben ze inde gaten waar dit naar toe kan gaan als de pleurris dan toch gaat uitbreken.
 
Tja mensen, waaorm het ene land minder snel stijgt met besmettingen zal ook met de populatie dichtheid te maken hebben.
Kijk bijvoorbeel naar de V.S je ziet duidelijk dat op plekken waar de populatie dichter is ook meer besmettingen zijn.. dit zien we eigenlijk ook al in Nederland terug zoals zuid of Noord Nederland en de kleineren dorpen tussen de grote steden in.
Nederland heeft het ook geen zin in een totale lockdown omdat er geen echte cure is die het virus aanpakt en uitroeid, stel we gaan in total lockdown gaat het tijdelijk weg maar zodra alles weer gewoon op gang komt keert het virus weer terug om opnieuw te besmetten want het blijft sluimeren bij mensen die niet eens ziek zijn.
Zolang er geen vaccine is of een geneesmiddel die het virus dood of beschadigd dat het niet meer kan vermedigvuldigen gaan we heel 2020 hier van last houden, ook zijn er al gevallen van dat je 2x besmet kan raken dus het inmuume system van de mens geeft ook geen echte garantie dat na het krijgen van het virus je geen 2x besmet kan raken.
Sorry maar we gaan er vanuit dat het een natuurlijk virus is dat is onstaan zoals er vele andere soorten virussen de afgelopen decennia's zijn onstaan zal dit ook niet stoppen in de toekomst.
Hoe hard en ook hoe rot het is wat ik nu zeg, Mensen denken boven aan de lijst te staan boven de dieren en natuur maar dat staan wij helemaal niet ! wij zijn erg kwetsbaar voor virussen net als alle andere zoogdieren dus krijg je met een nieuw virus de natuurlijke selectie van de sterken en de zwakken.
Dit is dus nu ook het geval wat dit virus aanricht bij chronische zieke mensen (risico doelgroep) of mensen op leeftijd met al iets onder de leden zijn het slachtoffer als een virus die complicaties mee brengt zoals longonsteking bij patienten met COPD of Astma maar ook mensen met hartfalen kunnen al bij een gewone sterke griep overlijden aan de gevolgen van complicaties.
Dit Corona virus is nieuw dus er is geen wapen tegen en al zeker niet als mensen reizen en nog gewoon op vakantie gingen naar Italie terwijl data besmetting in volle gang waren is het vragen om problemen als het virus besmettelijk is en kan worden overgdragen via niezen en kan overleven op oppervlakte zodat een ander op die manier ook besmet kan raken.

Dus paniek ? ja er is zeker wel paniek het gaat een hoop mensen leven kosten maar dat niet alleen ook paniek op de werldmarkten en economie ! denk erom als de hele bende inelkaar gaat storten wereldwijd dat katten in het nauw rare sprongen gaan maken..
Ik sta er echt niet van te kijken als strak de voedsel productie stagneerd en winkels toch dreigen leeg te raken dat er rellen en plunderingen gaan uit breken in grote steden op medicijnen en voedsel.
Doom gedachten ? geen idee maar logische gevolg is het wel als de gehele wereld economie instort of enkel al van een land kan grote gevolgen hebben !
En wij gaan hier allemaal aan mee betalen en voelen ook al krijg je dit virus niet.
Dus hou je hoofd koel en denk na mocht het verder helemaal uit de hand lopen en heel Europa plat ligt op economische vlak, persoonlijk kies ik wees voorbreid en koop geen WC papier maar koop houdbaar voedsel in blik .. het kan echt wel eens dit keer uit de klauwen gaan lopen omdat geen 1 land grip op dit virus heft zoland er geen vaccinatie is of een geneesmiddel dat gaat werken om het te stoppen.
Wie intresse heeft wat een Pandemie kan aanrichten zou ik de documataire over de Spaanse griep een raadplegen..het zij dat we nu veel betere verzorging en medicijnen en technieken hebben maar het geeft aan hoe kwetsbaar wij zijn als mens.. bovendien de 1e besmettingen gaven nog niet eens de meeste doden tijdens de spaansegriep het was de 2e golf van zieken Nadat het virus muteerde en 17% van de wereld bevolking uitdunde.
Dus de kans dat dit coronavirus kan gaan muteren is ook groot omdat het zoveel mensen heeft besmet en dan krijg je een 2 golf besmettingen, we hebben nu al 2 varianten Chineese en Italaanse .. Europa gaat gebukt onder het Italiaanse.. dus dat het kan muteren is al bewezen !.
Sterkte allemaal en hou je goed..
 
Waar weet jij dat van ? of praat je ook andere media maar na ?
Ik denk wel gezien je opmerking mbt Hong Kong en Singapore.
Jow beeld van angst voor hoge regeringsfunctionarisen is van 50 jaar geleden, China is weliswaar communistisch en heeft een strakke organisatie maar in dit geval was het dat men wel wist van besmetting maar dat men eerst duidelijk in kaart moets brengeen WAT het is voordat men alarmbellen laat rinkelen.
Toen die echter gingen rinkelen kwam een top georganiseerde organisatie op gang, en dat terwijl er het hoogseizoen voor vakantie was...chinees nieuwjaar.
Ja ze hadden wel geleerd van SARS, dit in tegenstelling met de EU landen. Hier is men destijds nooit meer verder gegaan, anders was er nu minimaal wel een pandemie protocol.
Nee hier gaan we eerst wat elleboogjes stoten, dan toch maar oproepen tot voorzichtigheid en nu nog steeds niet hebben ze inde gaten waar dit naar toe kan gaan als de pleurris dan toch gaat uitbreken.
Helemaal juist, ik spreek hier met de kennis die ik opdoe via allerlei kanalen. Jij hebt kennelijk, gezien je uitspraak hier, een veel betere kennis van het land China? Je bent er waarschijnlijk al vaak geweest en hebt kontakten met de leiders daar? Of moet je je ook baseren op de bronnen die ik ook gebruik?
 
Mensen laten we het leuk houden wees respectvol naar elkaar
De discussie over veestapels en hoe en waar het virus vandaan komt is niet relevant en totaal zinloos (dat weten we al)
Daar in tegen hoe we er mee omgaan wel.
Laten we met zijn allen ons gezonde verstand gebruiken en het niet erger maken voor elkaar.
Dus bij het boodschappen doen gewoon mee nemen wat je nodig hebt die week en geen onnodige voorraden aanleggen (straks verdwijnt er weer heel veel in de kliko) zonde van het voedsel en je geld kan je beter aan de hobby besteden.
 
Mensen laten we het leuk houden wees respectvol naar elkaar
De discussie over veestapels en hoe en waar het virus vandaan komt is niet relevant en totaal zinloos (dat weten we al)
Daar in tegen hoe we er mee omgaan wel.
Laten we met zijn allen ons gezonde verstand gebruiken en het niet erger maken voor elkaar.
Dus bij het boodschappen doen gewoon mee nemen wat je nodig hebt die week en geen onnodige voorraden aanleggen (straks verdwijnt er weer heel veel in de kliko) zonde van het voedsel en je geld kan je beter aan de hobby besteden.

De Nuchtere Hollander..
Erger maken heeeft ook geen zin.. maar je voorbereiden heeft wel zin !
Paniek hamsteren heeft geen zin... Maar extra houdbaar voedsel op voorraad heeft wel zin.
Maar goed echt weer een Nederlander.. het is onnuttig dus geef liever je geld uit aan de hobby in tijd van een crisis :koffie:
Moest stiekem wel lachen… :LOL::pp
 
Helemaal juist, ik spreek hier met de kennis die ik opdoe via allerlei kanalen. Jij hebt kennelijk, gezien je uitspraak hier, een veel betere kennis van het land China? Je bent er waarschijnlijk al vaak geweest en hebt kontakten met de leiders daar? Of moet je je ook baseren op de bronnen die ik ook gebruik?
nee en ja ik heb de bronnen rechtstreeks....heb er drie jaar gewoond en gewerkt, en vlieg er frequent heen.
Als je echte info wilt hebben sta ik je graag te woord.
 
Vanaf morgen vanuit thuis werken voor mij. Dat moest vandaag eigenlijk ook, toch maar naar werk gegaan, want het was voor mij erg lastig om thuis schoolwerk voor de kinderen in elkaar te zetten zonder dat ik wist waarover er allemaal gediscussieerd werd.

Gelukkig hebben we wel iets op poten kunnen zetten. Kinderen werken digitaal en kinderen waarvoor er geen/onvoldoende ICT thuis is, kunnen een werkmapje op komen halen. Wij hebben te maken met een doelgroep waarbij niet iedereen het goed voor elkaar heeft thuis.

Ook zijn sommige kinderen thuis niet te houden voor ouders, dus zijn er opvangklassen opgezet voor deze ouders. Ook kinderen van ouders met vitale beroepen kunnen hun kinderen in deze klassen kwijt.

Nu goed contact houden met ouders of ze alles aan de praat krijgen.

Duurt even, maar dan heb je ook wat neergezet.
 
Pff. Zojuist mijn lessen ingesproken met uitleg voor alle eerste en derdejaars leerlingen. Wat een karwei, en zo stom om jezelf terug te horen :ROFLMAO:
De kids kunnen in ieder geval weer aan het werk.

Valt me overigens op dat sinds de scholen dicht zijn ik meer kinderen buiten zie spelen. Of dat slim is weet ik niet, maar het is wel fijn om te zien.
 

Terug
Bovenaan