Topic gaat inmiddels meer over randzaken die niet terzake doen. In elk geval andere zaken dan welke de TS bedoelt heeft met het starten van dit topic.
Elke maand bezorgt Ronalddiepvries voer en andere zaken in Nederland en België.maar is diepvriesvoer (gemakkelijk) online te kopen en te laten bezorgen?
Je argument is onzin. De bronnen van de verschillende coronaviruses zijn zoals bij vele andere virussen (hondsdolheid bijvoorbeeld) afkomstig van WILDE dieren. Dat heeft absoluut nul met de veehouderij te maken. Ongeacht de omstandigheden daar.
@PascalK en dit is dus weer niet waar. Ooit gehoord van groepshuisvesting? Ooit gehoord van dierdagdosering? Ooit gehoord van IKB varken? Ooit gehoord van een ubn nummer?@eVolution Ik zeg niet dat je per definitie ongelijk hebt over een relatie tussen veestallen en ziekteverspreiding, maar dat heeft vooral met de massale schaal en beperkte ruimte en het overmatige gebruik van antibiotica te maken.
Zullen we gewoon kalm blijven? Je bent me zeer aggressief van "leugens" aan het beschuldigen en haalt er allemaal zaken bij die geen betrekking hebben op waar de discussie over ging.@PascalK en dit is dus weer niet waar. Ooit gehoord van groepshuisvesting? Ooit gehoord van dierdagdosering? Ooit gehoord van IKB varken? Ooit gehoord van een ubn nummer?
Ooit gehoord van GVP of van GMP? Ooit een voerbon gezien? Ooit gehoord van de maandelijkse klinische inspectie?
Bij dierdagdosering is het streven zo min mogelijk medicijn t gebruiken en dan nog alleen uit de positieve lijst en wanneer nodig -alleen dan - met een attest van de dierenarts. Varkenshokken worden geïnspecteerd, opgemeten door medewerkers van het NVWA die onaangekondigd bezoek brengen., Ook zij nemen hygiëne zeer serieus.
Het is echt gemakkelijk om leugens te gebruiken als argument. Maar doe dat niet daarmee ben je niet geloofwaardig en zegt heel veel over jezelf. Wat echt telt is dat we gezamenlijk dit virus bestrijden en elkaar geen onzin wijsmaken of vinger wijzen. Daar is niemand mee geholpen bij een epidemie of pandemie.
Denk je ook wel eens na wat de maatregelen voor consequenties hebben? Als je er niet door geraakt wordt, heb je makkelijk praten. Ik ben zzp'er en heb door al dit gedoe geen enkele opdracht en dus ook totaal geen inkomen meer. Geen idee waar ik straks de vaste kosten van ga betalen. En dan hebben we ook nog een leuke minister die vindt dat we geen hulp nodig hebben, want we hebben er zelf voor gekozen om dit risico te lopen. Ik zou niet weten hoe ik als fotograaf anders zou moeten werken dan als Zzp 'er, voor ons is het niet eens een keuze. En als alle maatregelen voorbij zijn is de ellende nog lang niet over. De kans is groot dat dit zal leiden tot een nieuwe economische crisis, terwijl we net een beetje begonnen op te krabbelen van de vorige.
Ik hoop niet dat het uiteindelijk allemaal veel minder erg blijkt te zijn dan nu geschetst wordt, want dan hebben wij als ZZP'ers (net als veel ondernemers trouwens en bijvoorbeeld ook de mensen bij de luchtvaartmaatschappijen) wel een erg hoge prijs
Waarom spreek je dan van beperkte ruimte en overmatig medicijngebruik? Dit is pertinent niet waar. Ik kom zelf uit de praktijk. Ik kan je zelfs een praktijkvoorbeeld geven.Niet alleen bij mij zit een klimaat plafond in elke afdeling en dit werkt goed om te zorgen voor een goede luchtverdeling en dat zorgt ervoor dat APP minder gemakkelijk uitbreekt. Daarom haal ik er ook de dierdagdosering bij..zo min mogelijk, liefst geen medicijnen nodig te hebben.@eVolution Ik zeg niet dat je per definitie ongelijk hebt over een relatie tussen veestallen en ziekteverspreiding, maar dat heeft vooral met de massale schaal en beperkte ruimte en het overmatige gebruik van antibiotica te maken
Het was ook niet de bedoeling om de hele dag met een zak chips achter de computer te gaan zitten toch?"...ik merk nu ik thuis aan het werk ben (na 1 dag al) dat het voedsel ect harder gaat dan dat ik op het werk zou zitten."
Hier de TS. Maar het topic is gestart omdat ik mij voor kon stellen dat er behoefte is om hier over te praten. Als er behoefte is om te praten over de oorzaak, gevolgen, oplossingen etc. etc. dan is dat wat mij betreft helemaal prima. Het is een gezamenlijk topic, voor een ieder die er graag over praat of zijn verhaal even kwijt wil.Topic gaat inmiddels meer over randzaken die niet terzake doen. In elk geval andere zaken dan welke de TS bedoelt heeft met het starten van dit topic.
Bovenstaande was dus ook ongeveer mijn gedachte toen ik dit topic begon."Mensen moeten nu eenmaal hun verhalen kwijt. Zolang het respectvol blijft, moet dat ook kunnen. Het is iets wat men nog niet eerder heeft meegemaakt...."
Zeker. Mooi en goed gesproken door Rutte. Ik ben geen VVD'er, maar dit deed hij goed!Wat een super goede en informatieve toespraak van Rutte. Top!
O. Kijk, nu snap ik uit welke hoek je komt. Als je iets rustiger reageert in plaats van gelijk boos te worden dan kan iemand met je in gesprek gaan. Ga er niet altijd gelijk van uit dat iedereen het op z'n kwaadst bedoelt en totaal ongeinformeerd is.Waarom spreek je dan van beperkte ruimte en overmatig medicijngebruik? Dit is pertinent niet waar. Ik kom zelf uit de praktijk. Ik kan je zelfs een praktijkvoorbeeld geven.Niet alleen bij mij zit een klimaat plafond in elke afdeling en dit werkt goed om te zorgen voor een goede luchtverdeling en dat zorgt ervoor dat APP minder gemakkelijk uitbreekt. Daarom haal ik er ook de dierdagdosering bij..zo min mogelijk, liefst geen medicijnen nodig te hebben.
Elke boer streeft naar gezonde dieren en dat is de waarheid die je niet mag vergeten.
Zoals gezegd, we moeten het gezamenlijk aanpakken. Het is ook - hier - te zien hoe hard het nodig is.
Zo kort door de bocht gaat ze niet hoor,Ik denk dat je iets te kort door de bocht bent.
Ook onze regering heeft hier nog nooit mee te maken gehad.
Ook zij bedenken op het moment dat het nodig is het nodige.
Het wiel moet nog uitgevonden worden.
En mijns inziens doen ze dat tot nu toe best goed.
De grote bedrijven zijn bekend bij de regering.
De kleine zelfstandige niet.
Wel als groep, uiteraard, maar niet per individu.
Dus hoe stel je iemand schadeloos waar je niet van weet waar die zich bevindt?
Al het geld maar aan het MKB geven waar men zich dan maar moet melden?
Ook op dit probleem moet (en naar mijn stellige overtuiging zal) iets verzonnen moeten worden.
En dat kost tijd.
En dat heeft mijns inziens niets met de VVD te maken, want de regering bestaat uit meer partijen dan de VVD.
Ze zijn geen alleenheerser.
Waar weet jij dat van ? of praat je ook andere media maar na ?Of China daadwerkelijk eerder heeft gereageerd is maar de vraag. Zoals vrij recent bekend is geworden wist men al van het probleem in november 2019! Angst voor fouten t.o.v. hoger geplaatsen in het regeersysteem droeg er zorg voor dat er pas laat is ingegrepen. Latere effectiviteit kon alleen maar plaatsvinden omdat er toen van bovenaf gereageerd werd. In Hongkong en Singapore heeft men snel en adequaat gereageerd wijs geworden door ervaringen onder meer met het Sars virus. Uit Rusland komen nu ook getallen naar buiten die wijzen op een lage besmettingsgraad. Of die getallen juist zijn blijft de vraag ook weer gezien de regeringsvorm.
Helemaal juist, ik spreek hier met de kennis die ik opdoe via allerlei kanalen. Jij hebt kennelijk, gezien je uitspraak hier, een veel betere kennis van het land China? Je bent er waarschijnlijk al vaak geweest en hebt kontakten met de leiders daar? Of moet je je ook baseren op de bronnen die ik ook gebruik?Waar weet jij dat van ? of praat je ook andere media maar na ?
Ik denk wel gezien je opmerking mbt Hong Kong en Singapore.
Jow beeld van angst voor hoge regeringsfunctionarisen is van 50 jaar geleden, China is weliswaar communistisch en heeft een strakke organisatie maar in dit geval was het dat men wel wist van besmetting maar dat men eerst duidelijk in kaart moets brengeen WAT het is voordat men alarmbellen laat rinkelen.
Toen die echter gingen rinkelen kwam een top georganiseerde organisatie op gang, en dat terwijl er het hoogseizoen voor vakantie was...chinees nieuwjaar.
Ja ze hadden wel geleerd van SARS, dit in tegenstelling met de EU landen. Hier is men destijds nooit meer verder gegaan, anders was er nu minimaal wel een pandemie protocol.
Nee hier gaan we eerst wat elleboogjes stoten, dan toch maar oproepen tot voorzichtigheid en nu nog steeds niet hebben ze inde gaten waar dit naar toe kan gaan als de pleurris dan toch gaat uitbreken.
Mensen laten we het leuk houden wees respectvol naar elkaar
De discussie over veestapels en hoe en waar het virus vandaan komt is niet relevant en totaal zinloos (dat weten we al)
Daar in tegen hoe we er mee omgaan wel.
Laten we met zijn allen ons gezonde verstand gebruiken en het niet erger maken voor elkaar.
Dus bij het boodschappen doen gewoon mee nemen wat je nodig hebt die week en geen onnodige voorraden aanleggen (straks verdwijnt er weer heel veel in de kliko) zonde van het voedsel en je geld kan je beter aan de hobby besteden.
nee en ja ik heb de bronnen rechtstreeks....heb er drie jaar gewoond en gewerkt, en vlieg er frequent heen.Helemaal juist, ik spreek hier met de kennis die ik opdoe via allerlei kanalen. Jij hebt kennelijk, gezien je uitspraak hier, een veel betere kennis van het land China? Je bent er waarschijnlijk al vaak geweest en hebt kontakten met de leiders daar? Of moet je je ook baseren op de bronnen die ik ook gebruik?
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.