Het Grote "Offtopic"-topic!


Goedendag,

Vraagje wat lijkt jullie beter.

1 eheim 2080 1700l/u met 2 ingangen en en uitstroom of

1 eheim 2071 950l/u met nog 1 eheim 2075 1250l/u. ( Totaal 2 ingangen en 2 uitstromen)

Aquarium is een 420 liter bak van 120cm.

Ik heb nu een aquael ultramaxx 1500 liter per uur maar kan de opvoerhoogte maar nauwelijk aan. Pomp krijgt bak niet schoon van zwerfvuil deeltjes.

Bedankt
Ik zou je eerder een zwerfvuil grijper aanbevelen. ;):)

Iets als deze... :juggle:
 
Met regelmaat een sleepnet over de bodem, vuil wat daar niet ligt kan niet kan zweven.
 
Als ik jou was dan zou ik mn berenvel weer aantrekken:DD
Tom Hanks Quote GIF by Top 100 Movie Quotes of All Time

:DD:DD
 
Helaas verdrietig nieuws. Cleo was niet sterk genoeg. Vanmiddag werd hij zo zwak dat ik heb besloten hem met kruidnagelolie in te laten slapen. Een moeilijke keus, maar waarschijnlijk het beste voor Cleo. Bedankt in ieder geval voor jullie hulp. Cleo zwemt weer samen met zn vriendinnetje in de vissenhemel! Daarover gesproken trouwens, even nog wel een vraagje, want ik probeer nog steeds te achterhalen hoe dit gelopen kan zijn. Hebben jullie ervaringen met ziekte door stress na het overlijden van een soortgenootje. Cleo had namelijk een vriendinnetje Abu waar hij de afgelopen 3 jaar mee samen was en ze hebben ook weleens eitjes gelegd samen. Echt een koppeltje was het. Ik merkte dat Cleo zich al wat slechter voelde toen Abu was overleden. Later leek het wel weer beter te gaan. Kan het zijn dat dit er mee te maken heeft of is dit heel raar gedacht? Ik merk gewoon dat het hele sociale beestjes zijn, dus ik dacht ik kan het altijd aan jullie vragen.

Maar naast dat in ieder geval dus bedankt voor de hulp!
Bij deze vraag van @GwenSwinkels denk ik vrijwel direct aan de film..

Eight below.

 
Maar het zijn levendbarenden dus zijn ze toch zwanger van een visje en bevallen ze daarvan ?

Eierleggers kunnen niet zwanger zijn denk ik dan ?

Ik vermoed dat Guppeman verwijst naar de Van Dale, waarin 'zwanger' voorbehouden is aan mensen. Vrouwtjesdieren die een jong (of meervoud) dragen, worden 'drachtig' genoemd.
Overigens kom ik voor een vrouwtjesdier dat eitjes in haar buik heeft, niet verder dan dat ze 'in productie' is.
 
Dat zijn dan weer eicellen, terwijl een (vogel- of vissen/reptielenei) dan toch weer bestaat uit veel meer dan één cel.
(Sorry, ik weet dat je het grappig bedoelt, maar ga er toch maar ff serieus op in.)
 
En daarom antwoord ik dus hier op de vraag over het verschil tussen dieren die eieren leggen en dieren die een placenta gebruiken.
Een ei in wording heeft geen bloedvatverbinding met de moeder, een dier in de baarmoeder wel.
Is het dan zo volkomen verschillend van elkaar? Ja en nee: de verschillen maken honden tot honden, mensen tot mensen, vissen tot vissen etc. Maar in de basis (hangt er maar net vanaf hoe ver je terugkijkt) verschillen we niet eens zo gek veel van bacteriën (om maar eens een gek voorbeeld te noemen).
 

Terug
Bovenaan