Het Grote "Offtopic"-topic!


Maaar! ik zal ondertussen wel ff een eitje uitbroeden om je waardering ook echt te verdienen.
 
link naar referentie bericht

@don1262, ik ben even aan het meedenken.

Ik ben het eens met @Friesian. Je vervuilt topics met het associëren en zoeken naar het zoeken.
Het is niet erg dat je onderzoekt, maar ook ik probeer inmiddels door al jouw teksten in topics te vinden wat wel relevant is. Kun je nagaan dat als iemand een probleem hier post. Dat is echt niet goed. Zo krijgen mensen geen goed advies.

Mijn idee: wil je een topic openen waarin je jouw ideeën zet als je zo aan het onderzoeken bent?
Dat is leuk om mee te lezen voor anderen, maar zorgt er ook voor dat als er een topic is met een vraag niet zo wordt vervuild met niet relevante teksten.

Mocht je uiteraard kort en bondig en relevant advies hebben, dan zet je dat in het topic. En anders ga je los in je eigen topic. Is dat wat?

Wat ook leuk daarvan is, is dat je een verzameling theorieën krijgt, eigenlijk net zoiets als een fotoalbum, maar dan een theorieën album.
Is dit tegen mij? Ik weet niet waar je het over hebt? Welke theorien? En wat bedoel je met vervuiling? Dit is toch het off topic topic? Ik stuur alleen wat naar john wat niet gepast was op jet gdt
 
Ik ben natuurlijk vooral benieuwd of Don het wat vindt een theorieën topic.
Weetje wat het is als je last hebt van vervuiling op het forum dan is het misschien beter als je mensen op negeren zet. Ik weet niet zo goed wat ik hier mee moet? Als jij en andere graag theorieën in een topic willen verzamelen dan houd ik niemand tegen. Ik focus me liever op feiten
 
Ik denk niet dat je alles als vervuiling kan zien want sommigen posten door onwetendheid iets of omdat ze iets denken. Het is dan soms wel niet correct maar goed vervuiling vindt ik dan een groot woord.
Zoals overal op het web kloppen zaken soms niet en daar moet je rekening mee houden.
 
Het doel van een forum is toch om meningen uit te wisselen en daar kan een discussietopic ook aan bijdragen. ;)
De tijd zal leren hoe het zich ontwikkeld.
Daar heb je helemaal gelijk in Andre maar gelet op andere reacties in de topics is het vaak een welles/nietes denk ik maar goed het is een vermoeden.
Voordeel is zoals Nathalie al aangeeft dat het dan in 1 topic staat .
 
Weetje wat het is als je last hebt van vervuiling op het forum dan is het misschien beter als je mensen op negeren zet. Ik weet niet zo goed wat ik hier mee moet? Als jij en andere graag theorieën in een topic willen verzamelen dan houd ik niemand tegen. Ik focus me liever op feiten
Don, het is niet tegen maar voor jou. Je start in andermans topic zoals ik al aangaf een discussie waarmee de TS niet geholpen is. @NathaliePip doet je een suggestie.

Als jij denkt dat misschien iemand anders iemand op negeren moet zetten dan ontgaat je de kracht van waar een forum op draait.

Ik zal nooit en te nimmer iemand op negeren zetten. 💪💪
 
Ja ik ga me niet mengen in deze discussie ik weet niet zo goed wat hier aan de hand is en ik snap er geen zak van
 
Lekker weertje voor een vredesdemonstratie, vinden jullie ook niet?
Of een fikse salade wat intussen ook een achterhaald feit is geworden want ik heb nog snert staan.
Wisten jullie dat mijn katten ook heel graag snert eten.
 
Ja ik ga me niet mengen in deze discussie ik weet niet zo goed wat hier aan de hand is en ik snap er geen zak van
Er is niks aan de hand Don maar Nathalie was het dacht ik die een idee opperde maar jij moet je goed voelen bij wat je doet en wil en daar ben je vrij in.
Dus gewoon lekker doorgaan met ademen en genieten van je bakken zou ik zeggen;)
 
Ja ik ga me niet mengen in deze discussie ik weet niet zo goed wat hier aan de hand is en ik snap er geen zak van

Hi Don, dat snap ik. Ik las de reactie van @Friesian in het topic Ook ik heb baardalg. In mijn eerste post in dit topic heb ik dat als referentiebericht gezet. Daar zat ik over te denken en toen dacht ik: misschien is een topic aanmaken over theorieën iets.
Het gaat dus helemaal niet om jou of iemand anders hier te beledigen of zoiets, maar dat leek me een goed idee.
Ik weet niet of ik t nu beter heb uitgelegd, ik hoop in ieder geval dat je begrijpt dat t niet vervelend is bedoeld.
 
Lekker weertje voor een vredesdemonstratie, vinden jullie ook niet?
Of een fikse salade wat intussen ook een achterhaald feit is geworden want ik heb nog snert staan.
Wisten jullie dat mijn katten ook heel graag snert eten.
Wist je Edwin dat we hier in het zuiden elk jaar een snertrit hielden met de ponies en paarden? Was altijd reuze gezellig.
 
Alle struisvogels nog aan toe dat hebben sky, moortje, thor, oranje, mogenster en mortia dan wel met elkaar gemeen.
Nu we ouder worden jatten ze steeds vaker mijn voer vd aanrecht af, stelletje gespuis 16969433986281491623856.jpg 16969434678561298820931.jpg 16969435019401214720676.jpg
Regelrechte schurken zijn het, ik zal oranje de rode maar niet wakker maken anders komt hij weer met ze high vijfjes aan zelfs als ik op de pot zit die gekkie wacht gewoon totdat ik naar een velletje grijp
16969439955051164918661.jpg houden me vanuit elke hoek in de gaten 16969445625091098507925.jpg zie maar de duiveltje gaat wakker worden 16969446188841863790170.jpg voorgrond de dikste onvangbare, daar kwam ik nogal gehavend vandaan na het toedienen van wat antivlooiendruppels in de nek.
Achter de patriarch, hij slaapt naast mijn dromen😍
 

Bijlagen

  • 1696943428319481317224.jpg
    1696943428319481317224.jpg
    979.7 KB · Weergaven: 31
Hi Don, dat snap ik. Ik las de reactie van @Friesian in het topic Ook ik heb baardalg. In mijn eerste post in dit topic heb ik dat als referentiebericht gezet. Daar zat ik over te denken en toen dacht ik: misschien is een topic aanmaken over theorieën iets.
Het gaat dus helemaal niet om jou of iemand anders hier te beledigen of zoiets, maar dat leek me een goed idee.
Ik weet niet of ik t nu beter heb uitgelegd, ik hoop in ieder geval dat je begrijpt dat t niet vervelend is bedoeld.
Nouja volgens wikipedia is: "Een theorie is een geheel van denkbeelden, hypothesen en verklaringen die in onderlinge samenhang worden beschreven" met andere woorden: Alles wat omschreven word of dit nu een mening of stelling op een forum is of wetenschappelijk onderbouwd is in een artikel door erkende wetenschappers dat maakt geen verschil.
Dus als ik het goed begrijp vraag je of het een goed iedee is als ik mijn theorieën op een andere plek kan plaatsen, ipv in desbetreffende topics, omdat dan de theorieën van anderen minder bevuild raken.

Dit is gewoon een gemene opmerking, of dat nou zo bedoeld is of niet. Want wat is er aan mijn theorien bevuilend. Mijn theorieën zijn gebaseerd op wetenschappelijke onderzoeken. Als ik namelijk iets lees op internet wat ik interessant vind, dan doe ik daar onderzoek naar. Ik vraag mensen hun mening, ik sta open voor zienswijzen van andere mensen. Ik zoek contact met biologen, wetenschappers, bedrijven. Ik bel zelfs naar italie als het moet om achter dingen te komen die ik wil weten.

En soms spreekt de wetenschap elkaar tegen. Mensen doen onderzoeken en in eens komen dingen niet meer overeen. Dat is het leukste van allemaal. Want dan kan je onderzoeken wat er niet klopt. Want 1 van de theorieën zou minder waar kunnen zijn dan de andere. En soms is het zelfs zo dat bijde theorieën niet kloppen, of zelfs allebij kloppen. Daar kom je achter door middel van discussies, het delen van meningen.

En wat is daar nou een betere plek voor dan op het forum? Waar het voor bedoeld is. Dus je stelt eigenlijk dat ik maar mn eigen topic moet aanmaken en ik daar mn plek moet zoeken voor theorieën die ik als waarheid aanschouw en andere als onwaar bestempelen.

En ik vraag me af waarom? Waarom zou ik dat doen? En niet zoals john zegt gewoon een plek mag hebben in elk topic. Je noemt het bevuiling dus je zal je er aan storen neem ik aan? Ik ga me toch niet aanpassen terwijl jij me op negeren kan zetten? Vandaar ook mn opmerking, er bestaat een negeerknopje wat een geweldige uitkomst bied als je je stoord aan 1 van de leden.

Er zijn genoeg mensen die geen respect hebben voor iemand zijn op het forum. Internet haalt het slechte in mensen omhoog. Ik weet hm dan in iedergeval te vinden. Het zou fijn geweest zijn als die mensen zelf de knop opzochten ipv mij proberen van het forum af te jagen. Maargoed dat zegt meer over hun dan over mij. Dus ik meng met ook het liefste niet in zulke discussies hoop dat je dat kan begrijpen.
 
En niet zoals john zegt gewoon een plek mag hebben in elk topic.
Ik weet niet wat je hiermee precies bedoeld maar wat ik bedoelde is dat niet alle foute info als vervuiling moet worden gezien imo. Dat we elkaar hier kunnen corrigeren is heel mooi.
Maar het moet ook niet zo zijn dat er ellenlang wordt gekissebist over een post/inhoudt/mening van iemand en dat dit vervelend gaat worden voor anderen. As dat het geval is dan is dat onwenselijk denk ik persoonlijk en daar moeten we voor waken.
Als ik een topic open en zeg de aarde is plat dan weet ik de reacties al en daar kan ik dan op blijven ingaan en tegenspreken maar dan is het al snel niet leuk meer.
We moeten het toch met zn allen leuk houden;)
 
Ik weet niet wat je hiermee precies bedoeld maar wat ik bedoelde is dat niet alle foute info als vervuiling moet worden gezien imo. Dat we elkaar hier kunnen corrigeren is heel mooi.
Maar het moet ook niet zo zijn dat er ellenlang wordt gekissebist over een post/inhoudt/mening van iemand en dat dit vervelend gaat worden voor anderen. As dat het geval is dan is dat onwenselijk denk ik persoonlijk en daar moeten we voor waken.
Als ik een topic open en zeg de aarde is plat dan weet ik de reacties al en daar kan ik dan op blijven ingaan en tegenspreken maar dan is het al snel niet leuk meer.
We moeten het toch met zn allen leuk houden;)
Ja ik wil ook vooral niet elke keer een discussie moeten houden over mij, maar ik wil graag discussies houden over het topic zelf en desnoods over mijn zienswijze daarover. Ik geef graag verduidelijking over mijn woorden en ik wil ze ook altijd graag onderbouwen maar een welles nietes spelletje is niet nodig. Eens en oneens mogen we het allemaal zijn en dat is alleen maar goed om tot een kern van waarheid te komen.

En we mogen het best kenbaar maken waarom we het soms niet eens of oneens zijn met elkaar. Maar dan moet het ook prima zijn. Ik probeer dan mij ook meer te focussen op wat ik vind en niet wat een ander vindt. Want wat een ander vindt mag er van mij altijd zijn. (En dan heb ik het niet over wat mensen vinden van andere leden natuurlijk want soms kunnen mensen dat beter voor zich houden)
 
Wist je Edwin dat we hier in het zuiden elk jaar een snertrit hielden met de ponies en paarden? Was altijd reuze gezellig.
169694584091521496710.jpg
leuk nu zijn ze hier ook gekomen terwijl ik niets met paarden heb, nou me katten de worst en het gaat die paarden er waarschijnlijk om dat er ook wortel in zit.
Ik voel me geen partij voor die dieren wat mag ik nog, wat erwten en prei ofzo? in zo een leven moet ik wel genoeg wiet en wijn bij dat hebben ze hier nog niet uitgevonden het van me weg te verschalken behalve als het mensen zijn die kijken heel anders naar wat er op de tafel staat.
Het enige wat ik overhou
16969470728451143217419.jpg
was dit
 
maar ik wil graag discussies houden over het topic zelf en desnoods over mijn zienswijze daarover
En daar zit nu net het knelpunt. Ik denk dat bijna iedereen die hier op het forum komt met een vraag het liefst een zo duidelijk mogelijk antwoord wil. En geen ellenlange discussie over hoe iets misschien wel/niet/mogelijk zou kunnen zijn. Tuurlijk ontstaan er wel eens discussies (die soms ook verplaatst worden omdat ze niks bijdragen aan de orginele vraag van ts) maar om dit nu in bijna alle topics te doen vind ik niet wenselijk vooral niet omdat de ts er naar mijn idee niet mee geholpen wordt maar juist afhaakt.
 
En daar zit nu net het knelpunt. Ik denk dat bijna iedereen die hier op het forum komt met een vraag het liefst een zo duidelijk mogelijk antwoord wil. En geen ellenlange discussie over hoe iets misschien wel/niet/mogelijk zou kunnen zijn. Tuurlijk ontstaan er wel eens discussies (die soms ook verplaatst worden omdat ze niks bijdragen aan de orginele vraag van ts) maar om dit nu in bijna alle topics te doen vind ik niet wenselijk vooral niet omdat de ts er naar mijn idee niet mee geholpen wordt maar juist afhaakt.
Helemaal mee eens en daarom gaf ik ook al aan dat het niet moet aanhouden en het wel constructief moet zijn. Een discussie is ok en je mening geven ook maar het moet voor alle leden leuk en zinvol blijven.
 
Wat @quistero zegt klopt. Mensen willen gewoon een antwoord.
Wat jij doet is andermans topics kapen en die jouw topic maken. Als je zo graag informatie deelt en je zienswijze belangrijk vindt, open je een eigen topic. Dat doet hier iedereen en dat houdt het leuk.

Daarom mijn advies van vandaag. Als je het daar niet mee eens bent, kun je in ieder geval andermans topics niet overnemen. Dat is een beleefdheidsregel op een forum.

Er is plek zag op het forum, je kunt zoveel topics openen als je wilt. Maar stop gewoon andermans topics over te nemen.
 
Wat @quistero zegt klopt. Mensen willen gewoon een antwoord.
Wat jij doet is andermans topics kapen en die jouw topic maken. Als je zo graag informatie deelt en je zienswijze belangrijk vindt, open je een eigen topic. Dat doet hier iedereen en dat houdt het leuk.

Daarom mijn advies van vandaag. Als je het daar niet mee eens bent, kun je in ieder geval andermans topics niet overnemen. Dat is een beleefdheidsregel op een forum.

Er is plek zag op het forum, je kunt zoveel topics openen als je wilt. Maar stop gewoon andermans topics over te nemen.
Wat bedoel je met topic overnemen? En wat bedoel je met: "Als je zo graag informatie deelt en je zienswijze belangrijk vindt, open je een eigen topic. Dat doet hier iedereen en dat houdt het leuk." We hebben hier namelijk allemaal ons eigen zienwijze die we allemaal omstebeurt met elkaar delen, in alle topics is dit zo. Probeer je nou duidelijk te maken dat ik alleen nog op mn eigen topics mag antwoorden omdat je last van me hebt?

Nogmaals ik heb niets temaken met andere mensen alleen met mezelf. Dan kan je wel mensen taggen die niets met mij of jou temaken hebben. Ik praat met jou hierover niet met andere. Jij spreekt mij hier over op aan.
Ik denk niet dat het de bedoeling kan zijn dat leden elkaar hier de mond proberen te snoeren alleen maar omdat we verschillende zienswijzen hebben. Zoals john als beheerder al zegt
moet je goed voelen bij wat je doet en wil en daar ben je vrij in.
Zo is het namelijk op het forum.

Vind je het niet een beetje respectloos dat je zegt dat mijn mening en informatie er niet toe doet, het forum bevuild en dat ik maar beter mn eigen topics moet aan maken als ik iets wil delen? Gaat het nog goed met je man. Dit is toch niet hoe een normaal mens zich gedraagt tegen over andere mensen? Wees maar vooral trots op je opmerkingen, welkom bij de club 👏

Nogmaals mensen in het algemeen. Negeerknop kan je vinden als je links boven dit bericht mn profielnaam aandrukt. Zo simpel is het. De enige die alles om mij laat draaien zijn jullie steeds. Ik probeer ontopic te blijven, ik vraag er niet om om elke keer commentaar op mijn mening en informatie te geven die ik deel. Je kan het ook gewoon bij jezelf houden en je eigen aandeel geven in plaats van mensen af te zeiken.
 
Wat @quistero zegt klopt. Mensen willen gewoon een antwoord.
Wat jij doet is andermans topics kapen en die jouw topic maken. Als je zo graag informatie deelt en je zienswijze belangrijk vindt, open je een eigen topic. Dat doet hier iedereen en dat houdt het leuk.

Daarom mijn advies van vandaag. Als je het daar niet mee eens bent, kun je in ieder geval andermans topics niet overnemen. Dat is een beleefdheidsregel op een forum.

Er is plek zag op het forum, je kunt zoveel topics openen als je wilt. Maar stop gewoon andermans topics over te nemen.

Hier heb je een link naar het regelement op het forum, hier kan je alle antwoorden vinden die je zoekt. Ik zou echt aan bevelen het een keer door te lezen. Volgens mij heb je regel 1 namelijk al over het hoofd gezien toen je je aangemeld voor het forum hebt. Of je tikt boxjes af die je niet naar waarheid invult dat kan ook. Zou me niet verbazen nu ik je zo een beetje leer kennen. Niet verkeerd bedoeld he! Daar heb je je medeleden voor 👍
 

Hier heb je een link naar het regelement op het forum, hier kan je alle antwoorden vinden die je zoekt. Ik zou echt aan bevelen het een keer door te lezen. Volgens mij heb je regel 1 namelijk al over het hoofd gezien toen je je aangemeld voor het forum hebt. Of je tikt boxjes af die je niet naar waarheid invult dat kan ook. Zou me niet verbazen nu ik je zo een beetje leer kennen. Niet verkeerd bedoeld he! Daar heb je je medeleden voor 👍
Don... Hou nou toch eens op!
Het lijkt wel of je mijn reactie, niet alleen mijn verzoek niet hebt gelezen in het topic van Erik Blom. Je gedraagt je vervelend voor de topicstarter(s) maar ook voor verschillende leden van het forum. De helpende handen zoals ik de mensen noem met een grote passie voor de hobby. Die hun ervaringen delen om anderen met vragen ook te kunnen helpen.


Lijkt erop dat je alleen selectief iets wilt lezen. Erik Blom heeft een duidelijk topic opgesteld, duidelijk om advies gevraagd in een eigen topic.

Misschien kun jij beter eens het huisreglement lezen.

Eigenlijk te triest voor woorden dat jij terug denkt te moeten grijpen naar huisregels. Normen en waarden zou je zelf ook moeten kennen zonder die regels. Je wilt, zo lijkt het, niet weten van kritiek op je gedrag.
@NathaliePip en @quistero geven het erg duidelijk aan in hun reactie.

Ook te triest voor woorden dat dit verteld moet worden. Stop met het gijzelen van andermans topic(s).
 
Laatst bewerkt:
Even mijn persoonlijke mening nog een keer. Het is normaal dat je in een topic je mening mag posten of wetenschap die je hebt. Niks mis mee maar het moet niet tot vervelends aan doorgaan en dat gebeurt soms wel en hiermee doel ik dan in het algemeen.
Je kan wel over iets door blijven zagen en telkens de mening van anderen tegenspreken of weerleggen maar een keer moet dat ook in een gewoon topic stoppen want dan heeft dat geen meerwaarde meer en andere leden kunnen zich hieraan storen.
Als ik dus roep de aarde is plat dan zal dat worden tegengesproken en als ik dit maar blijf herhalen en bij mn standpunt blijf dan moet ik stoppen want dan wordt het voor anderen vervelend. Soms is het lastig om te bepalen wanneer het genoeg is en dat begrijp ik best maar ik denk dat we hier doorgaans weldenkende leden zijn en dat we dat best goed moeten kunnen inschatten.
 
In het topic nitraat testen geeft verschillende waardes, heeft omschrevene ook weer een fout doen insluipen , nl dat ph per punt x14 etc. Pertinent onwaar.
Jammer want het is wel interessante materie, maar dmv zoveel nonsens eromheen zullen mensen gaan vinden dat het te moeilijk is om te begrijpen.
Een best te begrijpen basiskennis van chemie is altijd nuttig wanneer het gaat over de in het aquarium opgeloste moleculen in betrekking vh welzijn van de bewoners.
 
Even mijn persoonlijke mening nog een keer. Het is normaal dat je in een topic je mening mag posten of wetenschap die je hebt. Niks mis mee maar het moet niet tot vervelends aan doorgaan en dat gebeurt soms wel en hiermee doel ik dan in het algemeen.
Je kan wel over iets door blijven zagen en telkens de mening van anderen tegenspreken of weerleggen maar een keer moet dat ook in een gewoon topic stoppen want dan heeft dat geen meerwaarde meer en andere leden kunnen zich hieraan storen.
Als ik dus roep de aarde is plat dan zal dat worden tegengesproken en als ik dit maar blijf herhalen en bij mn standpunt blijf dan moet ik stoppen want dan wordt het voor anderen vervelend. Soms is het lastig om te bepalen wanneer het genoeg is en dat begrijp ik best maar ik denk dat we hier doorgaans weldenkende leden zijn en dat we dat best goed moeten kunnen inschatten.
Helemaal mee eens daarom vind ik juist dat mensen moeten stoppen te roepen van onwaarheden op het forum en continu de discussie aan gaan met mij over wetenschappelijke feiten. Of je moet het andersom bedoelen? Ik bedoel uitspraken zoals de gouden driehoek niet om kunnen draaien, of dat temperatuur de groeisnelheid niet bepaald. Dat zijn geen feiten. Dat zijn nou complottheorieën in mijn ogen. Nergens op het internet vind je deze uitspraken behalve op het forum. Het is niet onderbouwd en ik word er echt beuh van dat dit het standaard niveau is waar ik tegen discussieer omdat het zo kortzichtig is. Ik vind dat zo vervelend om dat soort onwaarheden terug te lezen. Dan krijg ik de neiging om maar mijn aandeel te delen zodat de topicstarter zelf zn eigen waarheid kan kiezen. Iets wat onderbouwd is met wetenschap of iets wat alleen op het topic geroepen word en iedereen is gaan naroepen.
Maargoed als mensen zo ondankbaar zijn met mn aandeel waarom zou ik nog iets zeggen? Ik ben hier weer de kwaaie boeman zeker.

Dit is echt kinderachtig gedoe. Als mensen zich irriteren dan moeten ze me maar op negeren zetten john?! Dat moet ik toch ook? Ik dacht dat je beheer deed. Hoeveel mensen heb ik op negeren moeten zetten omdat ze de regels van het forum breken. En bij hoeveel van deze mensen grijp je in zoals in het regelement staat omschreven? Geen. Ik moest ze maar op negeren zetten. En dan commentaar durven geven op mijn aandeel. Kijk is naar jezelf. Met je platte aarde. Mij een beetje commentaar geven terwijl je zelf geen haar beter bent. Doei hoor
 
Je spreekt over negeren en ja die mogelijkheid is er. Maar als iemand, ongeacht of jij dat bent of een ander, door gedrag irritatie opwekt dan is dat toch niet goed.
Soms worden leden aangesproken door Beheer op hun gedrag of wijze van posten maar dan zeggen we niet tegen alle andere leden dat doen we niet en zet het bepaalde lid maar op negeren.
Het is wel de bedoeling dat een discussie zinvol is en iets bijdraagt aan het forum.

Dat van de platte aarde is maar een voorbeeld Don en nu zeg je doei hoor net alsof ik dat echt ergens heb gepost. Als je dit al niet begrijpt als zijnde een voorbeeld dan begrijp ik wel waarom jij je niet kan voorstellen waarom sommige leden soms moeite hebben met je posten.
Mijn advies is dan ook ga niet ergens te lang over door zodat dit irritatie opwekt. Natuurlijk mag je een mening of gedachte kenbaar maken maar er moet ook een punt zijn dat je denkt dit was genoeg. Anderen moeten dan maar zelf bepalen of ze al dan niet iets doen met jouw input.

Hoeveel mensen heb ik op negeren moeten zetten omdat ze de regels van het forum breken. En bij hoeveel van deze mensen grijp je in zoals in het regelement staat omschreven?
Dan heb je niet goed opgelet want wij hebben diverse posten verwijderd waarvan wij vonden dat die niet konden.
 

Terug
Bovenaan