Het Grote "Offtopic"-topic!


Dat van de platte aarde is maar een voorbeeld Don en nu zeg je doei hoor net alsof ik dat echt ergens heb gepost. Als je dit al niet begrijpt als zijnde een voorbeeld dan begrijp ik wel waarom jij je niet kan voorstellen waarom sommige leden soms moeite hebben met je posten.
Ik begrijp wat je bedoeld met het voorbeeld dat is juist het hele probleem. Als je nou had gezegd, de ene vind het een goude witte jurk en de andere blauw zwart had ik nog gedacht ja we hebben allemaal onze eigen kijk en perceptie over dingen maar je noemt me nu een kwakzalver.

Ook in raak geïrriteerd van verschillende leden het komt niet van 1 kant. Ik raak er geirriteerd van dat als ik een andere kijk perceptie of zienswijze heb, mensen kortzichtig mij als persoon aanvallen door te zeggen dat ik bijvoorbeeld alleen maar onzin spreek. Dat mensen het niet eens zijn dat mag. Dan zeg je: ik ben het er niet mee eens. Dan zeg je niet oh komt Don weer aan met zn platte aarde theorieën.

Dan ga ik namelijk vervolgens in discussie over waarom ik mijn zogenaamde platte aard theorieen als waarheid beschouw. Maar je snapt toch hopelijk wel dat er een groot verschil zit tussen mijn theoriën en die van de platte aarde? Ik zuig namelijk niet alles uit me duim. Ik fact check. Mensen die in een platte aarde geloven zijn kortzichtig. Die zijn namelijk blind voor bepaalde wetenschap die wij hebben.
Ik ben niet blind van informatie. Als iemand iets vreemds of iets nieuws zegt dan ga ik niet roepen nee dat is niet waar ik geloof je niet.

Nee dan pak ik mijn informatie, en pak ik hun informatie en die neem ik mee in een onderzoek en dan zoek ik net zolang door tot dat ik voor mij zelf het plaatje duidelijk heb. Dat ik duidelijk heb voor mezelf wat logisch klinkt. En vervolgens kan ik daar de discussie over aan gaan als het moment dat kan bieden.

Je kan je toch hopelijk wel voorstellen dat ik mij net zo goed irriteer aan leden die ook koppig nee roepen terwijl ik denk maar ja klinkt logisch. Ik zit ze ook niet continu te wijzen op dat ze onwaarheden spreken in mijn optiek. Ik heb respect voor hun zienswijze. Zo spreek ik ook vaak in mijn berichten van 2 kanten die bestaan. En ik spreek niet alleen van mijn kant. Ik wil juist dat bijde kanten naast elkaar kunnen bestaan en er ook begrepen word van bijde kanten waarom bijde kanten bestaan.

En dat mag irritatie op wekken. We willen het tenslotte allemaal snappen, we willen gelijk hebben en de ander brengt je vervolgens aan het twijfelen. Dat brengt eenmaal irritatie op. Dat is niet mijn verantwoordelijkheid. Het is niet mijn verantwoordelijkheid hoe iemand zich voelt na mijn woorden. Waar ik verantwoordelijk voor ben zijn mijn woorden. Ik dwing niemand geïrriteerd te raken. Dat zijn hun eigen emoties waar ze zelf geen controle over weten te houden en vervolgens aan ze gaat knagen.

Opmerkingen zoals waarom niet een topic beginnen waar jij speciaal jou theorieën kan delen zodat de rest van het forum schoon blijft dat zijn gewoon borderline uitspraken van mensen die niet weten hoe ze met hun eigen emoties om kunnen gaan als ze niet altijd gelijk krijgen. En je probeert er nu mijn probleem van te maken door te zeggen: "let op wat je zegt want je zegt niets verkeerds en het mag er zijn maar het triggert mensen"

Misschien moeten mensen is leren dat dit het internet is, en dat er mensen zijn die het niet altijd met elkaar eens hoeven zijn. En dat dat er bij hoort. Ipv mij aan te zetten tot ik op me tenen loop. Of me onwelkom voel. Waardeloos voel. Als iets offtopic is mag het tenslotte gerapporteerd worden. Zoals je ook schrijft dingen worden zeker verwijderd daar heb je gelijk in. Ipv dat mensen irritatie naar me richten zouden ze daar dan meer gebruikt van maken

Maar ook het beheer die een discussie mag eindigen als het het doel voorbij gaat. Want ik zeg niet dat mijn discussies soms de hulpvraag in het topic voorbij schieten. Ik zeg niet dat het perse offtopic hoeft te zijn. Maar na een discussie, en ondervinden dat er meerdere kanten zijn kan er minstens een conclussie getrokken worden dat er meerdere kanten zijn die er moeten mogen zijn. En dan moet het ook klaar zijn.

Als mijn berichten daarna toch het topic "bevuilen" omdat ik uit enthousiaste door blijf discussieren terwijl jij of ander beheer aangegeven heeft een specifieke discussie te eindigen kan ik het goed begrijpen als er berichten worden verwijderd.
Zo eindig ik dan ook een discussie als aangegeven word door jullie dat dit nodig is. Althans daar probeer ik naar te streven.

Ik ben niet de enige die continu in discussie blijft gaan. Sterker nog ik geef zelfs regelmatig aan niet in discussie te willen gaan maar alleen mijn zienswijze wil delen omdat al lang duidelijk is dat discussies geen zin heeft als iedereen het anders ziet. Ik heb ook niet het iedee dat mijn berichten tekort schieten in onderbouwingen, aantoningen en communicatie maar als iemand echt iets niet snapt moeten ze me het maar vragen. Het is nooit mn plan geweest een welles nietes spelletje te spelen in andermans topic. En zover als ik het gezien heb is er vooral een groepje leden die topics van andere kapen. Niet ik. Het zijn namelijk steeds de zelfde mensen die doelgericht continu commentaar op mij richten. Als of ze het opzoeken.

Dan zou je toch zeggen dat als iemand zich irriteert, iemand juist niét met me de discussie aan gaat over uitspraken waar ze het niet mee eens zijn. Dat doen ze echter wel. Omdat het niet gaat om mijn uitspraken. Het gaat over heel mijn aanwezigheid en aandeel op het forum waar ze zich aan storen. Terwijl het zo simpel is een negeerknopje in te drukken. Pest gedrag is het. Totaal niet nodig. En dan vraag je mij om me maar aan te passen aan hun. Voor de zoveelste keer moet ik me maar aanpassen. Wie had ook al weer last van wie.

Ik moet maar mensen negeren en rapporteren omdat ik er last van heb door hun wangedrag, maar als mensen last van mij hebben omdat ik discussies probeer te voeren in vrede en respect moet ik op me tenen lopen?
 
Dat mensen het niet eens zijn dat mag. Dan zeg je: ik ben het er niet mee eens
Dat is denk ik voor velen het punt want als ze dat zeggen dan ga jij daar vaak telkens weer op door en dat ervaart men denk ik niet altijd als prettig en dit kan een topic verstoren.

maar je noemt me nu een kwakzalver
Nou ik zie nergens dat ik het woord kwakzalver heb genoemd hoor dus dit is uit de lucht gegrepen.

Ik begrijp dat jij dingen opzoekt en dat dan als waar aanneemt omdat je dit leest maar andere leden hebben andere ervaringen en kennis. Je riep bijvoorbeeld dat als je meer co2 geeft de verlichtingsvraag ook groter wordt.
Ik denk dat de meeste aquarianen wel weten dat de info van jou niet correct is en corrigeren je dan. Jij stelt dan dat je dit ergens hebt gelezen en houdt dan vast aan je inbreng en dat is dan denk ik precies het punt wat irritatie kan opwekken. Iedereen kan het weleens verkeerd hebben en dat mag. Maar als diverse leden je op iets wijzen dan zou je je moeten afvragen of jou informatie die je ergens hebt opgedaan wel klopt.
Je weet vast wel dat niet alles op internet op waarheid berust. Maar goed ik wilde het hier bij laten Don.
 


We hebben het inderdaad over dezelfde John, bij Conrad zijn ze nu iets over de 80 euro, ook makkelijk te Calibreren met een mini schroevendraaiertje aan de zijkant Ph4 + Ph7 mits ik mij dat goed herinnerd.
Wat een verschil kan er zijn in hoe je iets benadert, hoe je kunt denken.

Voor mij zijn die pH meters al behoorlijk prijzig, we spreken immers over middelen voor de hobby. Druppeltesten zijn dan goedkoper.

Daar tegenover staat dat ik weer meer investeer in goede schoenen (lees: de betere wandelschoenen) voor tijdens mijn werk.
 
Helemaal met je eens Friesian, op schoenen loop je zo'n 8-12 uur per dag, dus zeker belangrijk, net als een goed bed daar lig je ook een derde van je leven op.
 
Al 2 dagen lees je hier dat gedoe met die don1262,
welles nietes,welles nietes,die dit,die dat,enz....
Als niemand er nog op in gaat dan stopt het vanzelf vermoed ik.
Door een x aantal leden word hetzelfde gezegd maar het gaat er niet in bij don1262,
Zoals ik het nu lees zijn wij maar wat dwazen die nergens verstand van hebben.
En don is de pro die zich ergert omdat de rest het niet wil snappen,een eindeloze discussie.
Ik had liever wat mooie bakken zien voorbij komen,
dan telkens die lappen tekst zonder inhoud.
Ik erger mij daar ook al lange tijd aan,
en ben ergens wel blij dat ik zo te zien niet de enige ben en dat het eens word aangehaald.
Ik heb al zo vaak mijn gedacht willen posten,maar ik heb het nooit gedaan,
om het netjes te houden op het forum.
 
Achzo,er moet wel ook nog wat gewerkt worden op je werk he Friesian,
jij bent dus meer een wandelaar :rolleyes::):D:LOL:;):oopss:
Ik ben sinds een paar jaar postbezorger met een postbike. En ja, in de loopwijk, de route heb je een straat, straten waar je sneller bent met links en rechts postbezorgen als je dat te voet doet. Wandelen is dan aan de orde. Dat werk vindt ik trouwens ook nog eens erg leuk om te doen.

Goede wandelschoenen, de betere merken heb je echt nodig, in de zomer maar ook tijdens als het flink regent. Droge voeten maken ook dan verschil. Nog maar te zwijgen over hielspoor waar ik rekening mee houdt, dus extra hakjes in de schoenen.
 
.
Ik had liever wat mooie bakken zien voorbij komen,
dan telkens die lappen tekst zonder inhoud.
Ik erger mij daar ook al lange tijd aan,
en ben ergens wel blij dat ik zo te zien niet de enige ben en dat het eens word aangehaald.
Ik heb al zo vaak mijn gedacht willen posten,maar ik heb het nooit gedaan,
om het netjes te houden op het forum.
Vooral dat ja, die lange lappen tekst in sommige topics, dat gaat irriteren. Hou het kort en bondig, zonder allerlei quotes of uitgebreide analyses. Dat komt eerder binnen dan een hele lap tekst.
 
Ik ben sinds een paar jaar postbezorger met een postbike. En ja, in de loopwijk, de route heb je een straat, straten waar je sneller bent met links en rechts postbezorgen als je dat te voet doet. Wandelen is dan aan de orde. Dat werk vindt ik trouwens ook nog eens erg leuk om te doen.

Goede wandelschoenen, de betere merken heb je echt nodig, in de zomer maar ook tijdens als het flink regent. Droge voeten maken ook dan verschil. Nog maar te zwijgen over hielspoor waar ik rekening mee houdt, dus extra hakjes in de schoenen.
Dan heb je idd wel degelijke schoenen nodig,
als je met natte voeten moet rond lopen dat kan idd heel irritant zijn.
 
Ik ben sinds een paar jaar postbezorger met een postbike. En ja, in de loopwijk, de route heb je een straat, straten waar je sneller bent met links en rechts postbezorgen als je dat te voet doet. Wandelen is dan aan de orde. Dat werk vindt ik trouwens ook nog eens erg leuk om te doen.

Goede wandelschoenen, de betere merken heb je echt nodig, in de zomer maar ook tijdens als het flink regent. Droge voeten maken ook dan verschil. Nog maar te zwijgen over hielspoor waar ik rekening mee houdt, dus extra hakjes in de schoenen.
Kijk eens hoe alles veranderd. Vroeger had je een postbode, eerst in in donkerblauw pak met bijpassende pet waar PTT opstond later in een grijs tenue. Ze kwamen door weer en wind op de fiets met een grote leren tas. Die postbodes kenden, althans in onze omgeving, iedereen bij naam en wisten welke honden hun hakken uitkozen om in te bijten. Nu zijn het postbezorgers en een fiets hebben ze niet meer, wel een postbike, inderdaad. Ik geloof dat ik oud wordt...
 
Kijk eens hoe alles veranderd. Vroeger had je een postbode, eerst in in donkerblauw pak met bijpassende pet waar PTT opstond later in een grijs tenue. Ze kwamen door weer en wind op de fiets met een grote leren tas. Die postbodes kenden, althans in onze omgeving, iedereen bij naam en wisten welke honden hun hakken uitkozen om in te bijten. Nu zijn het postbezorgers en een fiets hebben ze niet meer, wel een postbike, inderdaad. Ik geloof dat ik oud wordt...
Ben, het heeft niet perse met leeftijd te maken. We hebben als postbezorger 3 tassen op de fiets. Eentje voor, twee achter.

De postbike pro, de fiets heeft een stalen frame. Is speciaal ontwikkeld voor de postbezorgers. De Ursus standaard heeft een draagvermogen van 50 kg. Er zijn meerdere uitvoeringen, ook voor bijvoorbeeld stadsverkeer.

 
Laatst bewerkt:
[Knip]
Maargoed ja ik zou ooit graag wel wat groters willen idd en kneed dat nu vast een beetje voor bij t ministerie van financien.. (lees: mn partner😁)
Zou je aub namens ons allemaal het voorstel bij het ministerie van financiën in kunnen dienen dat ze geen belasting meer heft en de belastingdienst opheft?

Bedankt namens velen. ;):D
 
Zou je aub namens ons allemaal het voorstel bij het ministerie van financiën in kunnen dienen dat ze geen belasting meer heft en de belastingdienst opheft?

Bedankt namens velen. ;):D
Geen belasting meer heffen? Ik denk dat ze het heffen anders moeten verdelen maar ja om alles te bekostigen zal het rijk toch inkomsten moeten hebben;)
Zolang ze mij ontzien kan ik ermee leven dus:DD
 
Geen belasting meer heffen? Ik denk dat ze het heffen anders moeten verdelen maar ja om alles te bekostigen zal het rijk toch inkomsten moeten hebben;)
Zolang ze mij ontzien kan ik ermee leven dus:DD
Ik vind mijn vraag aan Romeo beter.
Toch wel fijn dat we iemand op het forum hebben die rechtstreeks met het ministerie kan overleggen.
:DD
 
@NicoleE Hoe gaat het met alle plantjes?
Goed, geen uitval gehad. Klinkt misschien gek als ik het zeg maar ik leer ze langzaam kennen. De een doet het wat beter dan de ander maar niets doet het slecht.
Nog geen bloei op de Haraella odorata na (nu 4 bloem stengeltjes) maar dat verwacht ik komende 4-6 maanden ook niet omdat deze op 2 na allemaal een behoorlijke koele periode nodig hebben om te gaan bloeien. En dan moeten ze ook nog bv droger gehouden worden.

Maar hoeveel droger. Ik heb geen idee dus het is trial and error. Dus ik ben wel benieuwd wat in het voorjaar wil bloeien. Ik hoop op de Coelogyne cristata maar die schijnt nogal nukkig te kunnen doen.
 
Goed, geen uitval gehad
Nou, dat vind ik al heel knap met sommige van die moeilijke planten.

Dus ik ben wel benieuwd wat in het voorjaar wil bloeien
Dus we moeten nog wat meer geduld hebben. Hoop op wat mooie bloemetjes in het voorjaar:daisy:

En was gisteravond niet helemaal wakker volgens mij gezien de plek waar ik de vraag plaatste, jij gelukkig nog wel :DD
 
Ja klopt geel is teveel van het goede, maar ik dacht baardalg te weinig co2 dus gaan we op de limit zitten.
Op de limit geeft altijd kans op een risico.

Vergelijk het maar met een Android telefoon.
Je kunt de maandelijkse waarschuwing en de limiet internet instellen maar een veilige marge is beter.
 
@jessicapilon , je schreef in een topic:
Zelf heb ik op de 60cm bakjes altijd met een Aquaflow 100 gewerkt.
Nu ben ik een 20 liter dennerle cub aan het starten met een superfish aquaflow 50 filtertje. En heb ik 2 vragen: wat voor spons heb je daarin? Doe je nog iets speciaals om je bacteriën in het filter te houden? Het zijn maar kleine filters, raak je niet al je baccies kwijt als je het sponsje uitspoelt?
 
@jessicapilon , je schreef in een topic:

Nu ben ik een 20 liter dennerle cub aan het starten met een superfish aquaflow 50 filtertje. En heb ik 2 vragen: wat voor spons heb je daarin? Doe je nog iets speciaals om je bacteriën in het filter te houden? Het zijn maar kleine filters, raak je niet al je baccies kwijt als je het sponsje uitspoelt?
Ik ken de 50 niet persoonlijk maar een sponsje van de 100 kun je in tweeën knippen en dan de 2 delen om en om uitknijpen.
 
Juwel200 Bekijk bijlage 368235in feite groeien hier nog 4 planten, crypto crispulata linksachter ,zwaardplant rechtsachter linksvoor groene tijgerlotus en van dat dikke gras in het midden de rest is vulling.
Bekijk bijlage 368236dikke bodemBekijk bijlage 3682371 aquaflow200 die geeft wel veel debiet vd opgegeven 400 hier 350 gemeten.
Edwin een kleine tip/ klein verzoek.
Plaats a.u.b. een spatie wanneer je een tekst plaatst bij een foto. Dat houdt het wat meer overzichtelijk.
 

Terug
Bovenaan