Het Grote "Offtopic"-topic!


Dan moet je wel een aquarium genie zijn als je na 3 a 4 maanden meer weet als mensen als mensen die dit al minimaal een aantal jaar doen.
Iemand als Christiaan b.v.die al een paar jaar bezig is en zich heel intens in de hobby verdiept heeft.
Hij zegt dat ze hardheid te laag is om in te draaien maar niet te laag is om de lading te hebben van ze vissen.
Hoef je geen genie voor te zijn, maar he wie weet misschien ben ik er wel één. ;)
 
Hij zegt dat ze hardheid te laag is om in te draaien maar niet te laag is om de lading te hebben van ze vissen.
Hoef je geen genie voor te zijn, maar he wie weet misschien ben ik er wel één. ;)
Ik heb nooit gezegd dat de hardheid te laag is om in te draaien, ik heb het in feite meerdere keren gedaan. Er stond op de post dat de KH minstens 5 moest zijn en daar ben ik op ingegaan.
 
De methode heeft het over een kh van 5.
ik heb een bak ingedraaid met een onmeetbare kh en een ec < 100.
Gewoon met wat voer.
Dit heeft wel bijna 8 weken geduurd.
 
De methode heeft het over een kh van 5.
ik heb een bak ingedraaid met een onmeetbare kh en een ec < 100.
Gewoon met wat voer.
Dit heeft wel bijna 8 weken geduurd.
Ja en dat is alles wat we zeggen, die 8 weken zouden maar 5 tot 8 dagen duren.
Dan ben je all klaar voor je kleine schooltje met vissen, of als je door gaat naar een maand alles wat je er maar in wil hebben.
Dan kan je niemand wijs maken dat een handje vissen voer hetzelfde gaat doen.
 
dat is wat ik al vanaf het begin zeg, jij blijft maar hameren op maar me GH is te laag!
Wat jij vanaf het begin zegt is "Als je geen schommelingen hebt is je hardheid niet laag".

Ga beginnen en test je PH, aan einde test je je PH weer, als je PH het zelfde is kan je niet een te lage hardheid hebben.
De éne test is de andere niet, en we zien dat met all die druppel testen.
Precies wat ik in de andere topic zij, had je PH schommelingen? zo nee, dan is je hardheid hoger dan je denkt.
Ga het niet weer zeggen, als je geen PH schomelingen hebt kan je hardheid niet te laag zijn.

Ik heb pas 29 jaar ervaring met deze testen.
Nooit gedacht dat ik in de vissen zou gaan, maar he hier zijn we.
Maar met deze (voer) methode heb je geen PH schomelingen dus je hardheid is hoog genoeg, dus wat was je probleem? nog maals?...

Je hebt het 4 keer gezegd zelfs.

Mijn GH is gewoon laag. Niet te laag om in te draaien, dat heb ik nooit gezegd.
 
Juist daarom wil ik hier niet aan beginnen.

Ten eerste wordt aangeraden een kh van minstens 5 te hebben, daar voldoe ik niet aan.
Dit is me laatste bericht hierover, jij zegt hij is te laag ik zeg van niet. (de redenen zijn all meerdere keren gegeven)
 
Dit is me laatste bericht hierover, jij zegt hij is te laag ik zeg van niet. (de redenen zijn all meerdere keren gegeven)
Te laag om te profiteren van de voorspelbaarheid van de salmiakmethode, en dus de reden voor mij om niet zo moeilijk te doen en met voer in te draaien. Dat was ook duidelijk uitgelegd in dezelfde post en ik heb zelfs een van mijn fouten gecorrigeerd maar dat heb je er natuurlijk uit geknipt om gelijk te krijgen.
 
Te laag om te profiteren van de voorspelbaarheid van de salmiakmethode, en dus de reden voor mij om niet zo moeilijk te doen en met voer in te draaien. Dat was ook duidelijk uitgelegd in dezelfde post en ik heb zelfs een van mijn fouten gecorrigeerd maar dat heb je er natuurlijk uit geknipt om gelijk te krijgen.
Waar heb ik wat weg gehaald? of ge edit?
Enige moment wanneer ik dat doe is om dingen toe te voegen zonder een nieuw bericht te maken.
En als dyslect is het best handig om spel fouten mee te nemen hier en daar.

Ik weet dat ik gelijk heb met dat er geen verschil is tussen vissen voer en salmiak, dus als het met vissen voer goed gaat MOET het met salmiak ook goed gaan.
Jou probleem is dat je niet weet hoeveel salmiak je precies nodig hebt en bent te lui om dat uit te zoeken.
Dan geef je mensen het advies om met vissen voer in te draaien en vertel je dat met geduld alles goed komt.

Dat liedje is oud...
 
Ik heb al door dat je een troll bent, maar goed.

Mijn hele uitleg was:

"Juist daarom wil ik hier niet aan beginnen.

Ten eerste wordt aangeraden een kh van minstens 5 te hebben, daar voldoe ik niet aan.

Ten tweede zou ik dus zelf moeten improviseren in een methode waar ik niet mee bekend ben. Het zou vast wel goedkomen maar ik weet niet of de resultaten overeenkomen met de gewenste resultaten.

Oftewel: Het doel van deze methode is een voorspelbaar resultaat. "Willekeurige" pH wissellingen gaan daar niet bepaald bij helpen. De eerste inwoners zullen twee visjes van hooguit 4cm zijn en ze komen in een systeem met een inhoud van 150 liter. De visvoer methode zal echt voldoen. "
 
Ik heb al door dat je een troll bent, maar goed.

Mijn hele uitleg was:

"Juist daarom wil ik hier niet aan beginnen.

Ten eerste wordt aangeraden een kh van minstens 5 te hebben, daar voldoe ik niet aan.

Ten tweede zou ik dus zelf moeten improviseren in een methode waar ik niet mee bekend ben. Het zou vast wel goedkomen maar ik weet niet of de resultaten overeenkomen met de gewenste resultaten.

Oftewel: Het doel van deze methode is een voorspelbaar resultaat. "Willekeurige" pH wissellingen gaan daar niet bepaald bij helpen. De eerste inwoners zullen twee visjes van hooguit 4cm zijn en ze komen in een systeem met een inhoud van 150 liter. De visvoer methode zal echt voldoen. "
Jij blijft maar door gaan over punten die all uitgesproken zijn en durft een ander een trol te noemen?

Als je geen trol bent leg me dan uit, hoe kan je geen willekeurige ph wisselingen krijgen als je vissen voer gebruikt maar wel met salmiak?
 
Jij blijft maar door gaan over punten die all uitgesproken zijn en durft een ander een trol te noemen?

Als je geen trol bent leg me dan uit, hoe kan je geen willekeurige ph wisselingen krijgen als je vissen voer gebruikt maar wel met salmiak?
Die krijg je ook met vissenvoer, maar je hoeft niet de hele methode aan te passen door die schommelingen. Je blijft gewoon wat visvoer in de bak gooien tot je op den duur gen nitriet meer meet. Dan kunnen de eerste vissen erin. Het is in essentie precies hetzelfde als de salmiak methode maar minder precies.
 
Die krijg je ook met vissenvoer, maar je hoeft niet de hele methode aan te passen door die schommelingen. Je blijft gewoon wat visvoer in de bak gooien tot je op den duur gen nitriet meer meet. Dan kunnen de eerste vissen erin. Het is in essentie precies hetzelfde als de salmiak methode maar minder precies.
Dus wat weerhoud je? :!
 
Dus wat weerhoud je? :!
Heb ik al uitgelegd:
Ten tweede zou ik dus zelf moeten improviseren in een methode waar ik niet mee bekend ben. Het zou vast wel goedkomen maar ik weet niet of de resultaten overeenkomen met de gewenste resultaten.

Oftewel: Het doel van deze methode is een voorspelbaar resultaat. "Willekeurige" pH wissellingen gaan daar niet bepaald bij helpen. De eerste inwoners zullen twee visjes van hooguit 4cm zijn en ze komen in een systeem met een inhoud van 150 liter. De visvoer methode zal echt voldoen.
 
Discussiëren is prima mensen maar laten we het gezellig houden en elkaar niet bestempelen met bepaalde namen die de sfeer er niet leuker op maken.
 
Waarom dit soort eindeloze, zinloze, nutteloze en zich herhalende discussies? Pfffffff

Als je een biotoop met een zeer lage geleidbaarheid met de voermethoede in ongeveer 8 weken kan indraaien, dan kan dit met de salmiak methode net zo (slecht) gedaan worden. Door het aantal variabelen is de uitkomst niet goed voorspelbaar, en de middelen om dit via meting inzichtelijk te maken, die ontbreken misschien, of kosten het nodige werk. Maar meer en/of minder is het toch niet........
 
Waarom dit soort eindeloze, zinloze, nutteloze en zich herhalende discussies? Pfffffff

Als je een biotoop met een zeer lage geleidbaarheid met de voermethode in ongeveer 8 weken kan indraaien, dan kan dit met de salmiak methode net zo (slecht) gedaan worden. Door het aantal variabelen is de uitkomst niet goed voorspelbaar, en de middelen om dit via meting inzichtelijk te maken, die ontbreken misschien, of kosten het nodige werk. Maar meer en/of minder is het toch niet........
Dat is dus precies mijn punt en dat heb ik gisteren al uitgelegd. Ik dacht dat het genoeg was maar blijkbaar niet.
 
I like the monkey lamp!! A lot!! :smitten:
I want it!!! :D

Is dat een staande lamp of hangt die tegen de muur?

Edit: Kan je misschien een fotootje plaatsen van de lamp in het OTT?

Edit 2: ik heb het al gevonden denk ik. Is het een lamp van Seletti?

ps: De bak is ook erg gaaf trouwens!! :engel: :thumbs:


Die van mij is een hangende aan het plafond uitvoering.
Er is ook een hangende aan de muur uitvoering en een staande.

Te krijgen in zwart wit en goud.

Ik heb hem gewoon via bol gekocht:



Er komt een gewone led lamp bij, die heb ik door een Philips Hue led vervangen zodat ik zelf de kleur kan regelen.

IMG_20200202_161225.jpg

IMG_20191022_204931.jpg
 
Die van mij is een hangende aan het plafond uitvoering.
Er is ook een hangende aan de muur uitvoering en een staande.

Te krijgen in zwart wit en goud.

Ik heb hem gewoon via bol gekocht:



Er komt een gewone led lamp bij, die heb ik door een Philips Hue led vervangen zodat ik zelf de kleur kan regelen.

Bekijk bijlage 288739
Bekijk bijlage 288741
Bedankt voor de toelichting!
Tof!
En hij hangt gewoon aan een touw als ik het goed zie?
 
Je moet niet raar opkijken als je garnalen je rasboras levend en wel opeten, heb hier hetzelfde probleem met mijn baby-algeneters, worden levend en wel opgegeten door de garnalen
Wacht even......regelmatig lees ik dat de vissen de garnalen levend verscheuren maar nu verslinden je garnalen de vissen ook al levend :eek:
Wat voor wraakzuchtige en dodelijke beesten kweek jij wel niet :br:;)
 
Wacht even......regelmatig lees ik dat de vissen de garnalen levend verscheuren maar nu verslinden je garnalen de vissen ook al levend :eek:
Wat voor wraakzuchtige en dodelijke beesten kweek jij wel niet :br:;)
Ik kwam erachter door een hangbakje van ziss die ik in een aquarium had hangen met baby-algeneters die net uit het ei waren, na drie dagen was er niks meer te vinden dan alleen wat garnalen, maar niet over nagedacht, dus paar weken erna weer een hangbakje met baby-algeneters net uit het ei, en na 1 dag waren het er al minder en na 2 dagen nog minder (en ook geen lijkjes) maar de garnalen namen wel toe, dus toen viel het kwartje. Die garnalen kwamen er via de pomp in (bakje hangt onder de uitstroom) dus nu hant er een schepnetje onder de uitstroom als ik een hangbakje gebruik en sindsdien hou ik alles in leven aan babyalgeneters
 

Terug
Bovenaan