Het Grote "Offtopic"-topic!


Wij hebben een tijd een gezeldschapsbak gehad en daar hadden we een koppel kwikwi's in en vooral met etenstijd hoorden we soms een harde tonk, na enig onderzoek bleek dat de kwikwi's letterlijk de overige bewoners dood sloegen met hun staart tegen het glas van het aquarium, dus die kwikwi's zijn maakten hun eigen ruimte

Dat zou je niet verwachten van een op het eerste gezicht redelijk vredelievende soort :)
 
Tja, niet alle vissen en aquariums zijn hetzelfde. Ze hebben toch ook allemaal hun eigen karakter......toch eentje gevonden die zich als serial killer gedraagt :6
 
Tja, niet alle vissen en aquariums zijn hetzelfde. Ze hebben toch ook allemaal hun eigen karakter......toch eentje gevonden die zich als serial killer gedraagt :6
Ja ik heb datsoort dingen best vaak (dat aquariumdieren bij mij andere dingen doen dan bij andere aquarianen) verbaas me er al niet meer over
 
Ik denk omdat ze het koud hebben

Nee gekheid, ze zijn keihard aan het werk met eten en verteren, dus ik denk dat het daardoor komt, maar weet het ook niet helemaal oepsie
 
Ik denk omdat ze het koud hebben

Nee gekheid, ze zijn keihard aan het werk met eten en verteren, dus ik denk dat het daardoor komt, maar weet het ook niet helemaal oepsie
Ik zou juist denken dat dit vele bewegen veel energie kost en ze ook nog eens meer opvallen voor predatoren. Ik vroeg het me gewoon af.
 
Het is trouwens bij iedere Jong net uit het ei, ongeacht de soort vis, dus er zal ook wel een wetenschappelijke verklaring voor zijn
 
Overigens zal ik niet verder gaan op dit topic en ik biedt mijn verontschuldigingen aan Ts voor de onbedoelde vervuiling.

Desgewenst kan eenieder hier terecht voor dergelijke offtopic discussies. :thumbs: Zonder enig risico op topicvervuiling..
That's the whole idea! :!
Dus wees welgekomen...
:D ;)
 
liefde.jpg
 
Ja er zijn veel mensen aan de poeders :deal:

Onze buurman blijkbaar ook :br:
Hij verkocht hele lekkere broodjes, maar je kon er ook wel iets meer kopen dan alleen broodjes.
En wij ons maar afvragen waarom al die lui van de Rabo hun broodjes daar kwamen kopen :D:sorry:
 
Alleen de onderste delen hebben nog lange internodiën, dat is nog van toen ze in mijn grote bak stonden.
Ja gek hè, die planten hebben geleerd dat als ze lekker snel groeien jij continue hun hoofd eraf snoeit. Dus nu doen ze moeite om niet hoog te worden. Daarom zijn ze compacter :deal:;):D
 
Ik denk ook een kwestie van wennen aan de bak en het eten en als ze honger krijgen zullen ze vast wel toehappen.
Toch werkt dit volgens mij niet altijd. Soms sterven ze een hongersdood. Hier ook al een keer meegemaakt. (Is natuurlijk altijd mogelijk dat er een andere reden was dat deze oto niet ging eten)
 
.
Bekent ''probleem'' ik kocht een tijdje terug ook drie vrouwen, twee daarvan bleken een man te zijn, als ze nog erg jong zijn is het moeilijk te zien ben ik achter.
Sommige uitspraken die hier heel normaal zijn zouden toch echt ongehoord zijn op een ander forum :D:sorry::D
 
Hahaha, idd. als je de context van deze zin niet weet.......
 
Of zwarte thee. Is maar net welke kleur je mooier vindt.
Heb je hier nog gebruik van gemaakt? Of toch rooibos? En hoe maak je hier je water mee bruiner? Wil het hier ook in de bak doen, maar kan ik dan een theezakje gewoon in de bak hangen? Of hang je die in gekookt water en laat je dat afkoelen?
 
Heb je hier nog gebruik van gemaakt? Of toch rooibos? En hoe maak je hier je water mee bruiner? Wil het hier ook in de bak doen, maar kan ik dan een theezakje gewoon in de bak hangen? Of hang je die in gekookt water en laat je dat afkoelen?
Ik heb dit zelf nog nooit gedaan. Leden als @MaestroCygni @Ruben01 @Dirk Bazuin en @Fozzy wel dacht ik. Zetten volgens mij (zeer) sterke thee en laten dit afkoelen. Dan kan het daarna in je bak. Sterkte van de thee is maar net wat je zelf mooi vindt.
 
Ik heb dit zelf nog nooit gedaan. Leden als @MaestroCygni @Ruben01 @Dirk Bazuin en @Fozzy wel dacht ik. Zetten volgens mij (zeer) sterke thee en laten dit afkoelen. Dan kan het daarna in je bak. Sterkte van de thee is maar net wat je zelf mooi vindt.
Lees het her en der wel eens ja. Maar dan gewoon normale thee? Dat maakt dan niet uit. Ik ga er eens induiken
 
Ik heb hiervoor Jacob Hooij Biologische Rooibos voor gekocht.
Zetten volgens mij (zeer) sterke thee

Ik vraag me soms af hoe het dan zit met de cafeïne in die thee.
Heeft het rondzwemmen in water met (weliswaar vrij lage concentratie) cafeïne enige impact op de vissen of wordt er "cafeïne-vrije" thee gebruikt?
 
Ik vraag me soms af hoe het dan zit met de cafeïne in die thee.
Heeft het rondzwemmen in water met (weliswaar vrij lage concentratie) cafeïne enige impact op de vissen of wordt er "cafeïne-vrije" thee gebruikt?

De slome vissen worden ineens heel hyper :D :D
 

Terug
Bovenaan