Nicolientje-W
Well-known member
Zouden dan guppen heel zen worden? ik word juist zen van koffieDe slome vissen worden ineens heel hyper 😀 😀
Zouden dan guppen heel zen worden? ik word juist zen van koffieDe slome vissen worden ineens heel hyper 😀 😀
Op beide vragen heb ik geen antwoordIk vraag me soms af hoe het dan zit met de cafeïne in die thee.
Heeft het rondzwemmen in water met (weliswaar vrij lage concentratie) cafeïne enige impact op de vissen of wordt er "cafeïne-vrije" thee gebruikt?
Zouden dan guppen heel zen worden? ik word juist zen van koffie
Ik vraag me soms af hoe het dan zit met de cafeïne in die thee.
Heeft het rondzwemmen in water met (weliswaar vrij lage concentratie) cafeïne enige impact op de vissen of wordt er "cafeïne-vrije" thee gebruikt?
Het is eigenlijk ook geen theeIn Rooibos thee zit geen cafeïne. Dit als informatie.
Binnenkort koop ik voor mijzelf ook drie vrouwen die nog erg jong zijn..
Sommige uitspraken die hier heel normaal zijn zouden toch echt ongehoord zijn op een ander forum 😀😀
Het is eigenlijk ook geen thee
Heet dat geen theïne?Ik vraag me soms af hoe het dan zit met de cafeïne in die thee.
In Rooibos thee zit geen cafeïne. Dit als informatie.
In rooibos zit geen cafeine en geen tannine, wel calcium.
bron wikipedia
Rooibosthee is geen thee
Omdat kruidenthee zoals rooibos- en kamillethee in feite geen thee is, maar een aftreksel van kruiden of planten, mist het deze gezonde flavonoïden. Voordeel is wel dat in kruidenthee geen cafeïne zit, wat in normale thee wel het geval is. Per dag kun je daar ongeveer 400 milligram van hebben, wat gelijk staat aan tien koppen zwarte thee (of vijf koppen filterkoffie). Naar de gezondheidseffecten van kruidenthee is verder geen onderzoek gedaan, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het niet gezond is.
Heet dat geen theïne?
Maar dat er calcium in zit vind je niet erg?
1 zakkie op 200 liter ga je niet meten, maar ze hebben het allemaal over een zwart water bak, daarvoor heb je een hele pak thee nodig.LoL
😀 😀
Voor de duidelijkheid: ik heb sowieso geen ambitie om mijn water te kleuren, hoor. Ik vroeg het eigenlijk uit interesse. Ik lees vaak dat mensen thee in de bak gooien dus ik stelde mezelf al een aantal keer de vraag hoe dat dan zit met de cafeïne in het water. Ik dacht dat er verschillende soorten thee werden gebruikt maar las bvb nog niet dat er geadviseerd wordt om cafeïne-vrije thee te gebruiken.Dus mijn vraag was eerder uit interesse/nieuwsgierigheid.
Maar dat ik het erg vind dat er calcium in zit?
Bwa, niet echt... 😀
En aangezien velen Rooibos lijken te gebruiken ga ik er van uit dat de hoeveelheid calcium nu ook niet van die aard is dat dit de waterwaardes beïnvloedt?
Of zie jij dat anders?
1 zakkie op 200 liter ga je niet meten, maar ze hebben het allemaal over een zwart water bak, daarvoor heb je een hele pak thee nodig.
En dat gaat je KH echt wel met 1 punt doen stijgen.
Daarnaast streven we voor dat soort bakken een lage geleiding na, alles wat je toevoegd zorgt ervoor dat juist die geleiding omhoog gaat.
Dus ja voor het oog is het een Zuid Amerika bak maar ga je meten tja.
Denk niet dat het slim is om de totale verkoopprijs erbij te zetten. Gaat een hoop mensen afschrikken... 🤣
Ben ik toch benieuwd naar je (ruwe) schatting.minimalisme heeft zijn prijs!
Ben ik toch benieuwd naar je (ruwe) schatting.
*Boink*Laat ons stellen dat dit voor een goeie €50 per bruto liter in ieders woonkamer kan staan blinken...
Laat ons stellen dat dit voor een goeie €50 per bruto liter in ieders woonkamer kan staan blinken...
Dit is alleen het aquarium, meubel, licht en filter. Dus zonder CO2, lilypipes en dergelijken.Ben ik toch benieuwd naar je (ruwe) schatting.
En de enige reden om een glazen kast te kopen is om het mooie shiny filter en de Co2 fles te zien. Iets anders kun je er niet in kwijt want dan wordt het een nogal zichtbaar rommeltjedat ‘kastje‘ is wat duurder ... €450,-
Die schaar deed het hem zekerhad een keer een ADA verlanglijstje opgesteld. Maar heb er toch maar van afgezien... 🤔
had een keer een ADA verlanglijstje opgesteld. Maar heb er toch maar van afgezien... 🤔
Bekijk bijlage 292731
En de enige reden om een glazen kast te kopen is om het mooie shiny filter en de Co2 fles te zien. Iets anders kun je er niet in kwijt want dan wordt het een nogal zichtbaar rommeltje
*Boink*
Viel hier even van de bank........
Het is een hele mooie maat inderdaad, ik ben een grote fan van lage bakjes.Maar zoals al gezegd valt het aquarium zelf eigenlijk best mee. (Relatief gesproken natuurlijk)
De 60P stond eigenlijk op mijn verlanglijstje maar ik ben toch zwaar aan het twijfelen om (eerst ) dit bakje te kopen.
60P is €154, de 60F kost €134 bij mijn LFS.
In vergelijking met de 60P is het natuurlijk vrij duur maar ik ben toch iets meer fan van de lage versie...
Echt een schitterend bakje vind ik, super formaat en perfecte afwerking.
Aangezien hij bij jouw lfs staat wil je hem vast wel even kopen en langsbrengenIn dat geval heb je alvast een alternatieve keuze voor de vervangbak...
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.