Het Grote "Offtopic"-topic!


DItPNbqXkAA7shl.jpg
 
Zandhoentjes, formerly known as zijdehoentjes

20200426_140748.jpg
20200426_140755.jpg
 

Bijlagen

  • 20200426_140755.jpg
    20200426_140755.jpg
    164.7 KB · Weergaven: 109
  • 20200426_140748.jpg
    20200426_140748.jpg
    159.8 KB · Weergaven: 94
breakdance.jpg
 
Ze zijn veel te goed bij die bank om dat kosteloos te doen tot 10 juni :DD :DD. Tja, er zullen wel weer genoeg zijn die in dit soort ellende trappen.
 
Wie wil er nu zo'n bak?
Ik zie alleen maar sprietjes (toch @sschot?).

Als ik mijn HN zo laat zien zal iedereen beginnen over EI.
En kijk hoe troebel.


Bekijk bijlage 300265

Een bak met algen bloei, geen juiste verhouding tussen licht en voedingstoffen en met van die "vreemde sprieten" zie zich ook nog door het water voortbewegen, ik ben het helemaal met je eens, planten sprietjes en vissen sprietjes, daar wordt je toch gewoon stekelig van...... :oopss: :pp
 
Ik zou zo n bak ook niet in de kamer willen hebben maar ja we zien dat smaken nogal verschillen :DD
 
Thea toch.
Ik had genoeg geld.
Maar dat is op nu.
 
Nee hoor, is al jaren gaande :))

Nou dan hebben we toch een overeenkomst want ik loop al jaren met een boodschappenbriefje en dan nog presteer ik het om er iets van te vergeten:stom:. Kun je wel begrijpen denk ik hoe blij ik ben dat AH aan de overkant zit:DD
 
wat resulteert in appelgehakt.

Hoewel ongepast kon ik mijn lach toch amper bedwingen door je originele woordkeuze!
:br: :sorry:

Mooie prestatie hoor:
Dergelijke "horror-smoothie" beschrijven als was het een smakelijk vruchtenpureetje! :pp

Toch lijkt het me beter om geen fotografisch bewijsmateriaal op te vragen van deze unieke proteine-shake... :eek:
"Appelslak met vruchtvlees, in eigen nat"... brrrr, dat kan niet mooi zijn om zien...

Blijft zeer jammer voor de slakken om zo aan hun eind te komen en het is natuurlijk balen voor jou. Maar deze samenloop van omstandigheden was effectief zeer moeilijk te voorspellen dus jou treft geen schuld.

Bekijk het positief zou ik zeggen:
Door je ingreep kunnen de appels voortaan zorgeloos eender waar aan "safe sex" doen en als gevolg van deze "shituation" weet jij 100% zeker dat je noodoverloop op punt staat!
;))
 
Zou wel leuk zijn. Eindelijk weer iets te lachen na het vele negatieve nieuws van afgelopen tijd ;)):DD

Om te lachen wordt het in het beste geval.
Wie weet eindigt het uitpakken dramatisch in een tranendal...
:DD
 
@DanielHoogland

***Stroming is niet relevant. GCJ had het artikel van aquainfo al gelinked en daar wordt in uitgelegd waarom. In het kort komt het er op neer dat de biofilm zelf de stroming vertraagd en het aangeboden debiet van het filter 'don't care' is. De nitrificerende bacterien gebruiken de zuurstof en in een dikke biofilm komen daarna de denitrificerende bacterien aan bod. Daarom kan dit bijvoorbeeld ook prima werken in een bioloog wat natuurlijk nog zuurstofrijker water heeft dan een potfilter.***

In datzelfde stuk vind je ook dat, omdat de heterotrofe bacteriën hoger in de biofilm zitten dan de nitrificerende bacteriën, bij een hoge organische belasting (lees veel organisch vuil in oa filter) zo snel zo veel heterotrofe bacteriën groeien dat ter hoogte van de nitrificerende bacteriën geen zuurstof meer zit.
Conclusie, bij een groot aanbod van organisch afval worden nitrificerende bacteriën weggeconcurreerd door de heterotrofe bacteriën. Ook wordt een goed klimaat geschapen voor denitrificerende bacteriën, ongeacht de hoeveelheid zuurstof in het langsvloeiende water.

Voedsel geven met met een lagere c:n-ratio (verhoudingsgewijs hoger aandeel stikstof ten opzichte van koolstof) helpt hier tegen omdat daardoor de organische belasting daalt. Maar ook het verwijderen van organisch vuil, oftewel het schoonmaken van het filter, helpt hier in. Oa deze 2 zorgen er voor dat er een lagere organische belasting komt, waardoor er minder heterotrofe bacteriën zullen groeien om dat vuil af te breken, waardoor er een grotere kans is dat de biofilm dun genoeg blijft dat nitrificerende bacteriën in de laag blijven waar nog zuurstofrijk water komt.

Nogmaals, deze situatie hoeft geen probleem te zijn, het is alleen handig je er van bewust te zijn dat het kan gebeuren.

En dat geregeld je filter en bodem schoonhouden dus niet slechter is, alleen anders.

Bij deze conclusie baseer ik me op de eerder door mij gelinkte pagina's. Mocht deze informatie achterhaald zijn of onjuist, dan lees ik dat graag. Niet graag maar ik lees het.
Maar daarvoor is voor mij meer nodig dan, ik denk dat het anders zit.

Ik quote hier het stuk van Daniel Hoogland, maar het is meer in het algemeen bedoeld voor mensen die in het betreffende draadje van alles roepen met als enige onderbouwing dat het in hun aquarium of volgens hen niet zo werkt.
 
In datzelfde stuk vind je ook dat, omdat de heterotrofe bacteriën hoger in de biofilm zitten dan de nitrificerende bacteriën, bij een hoge organische belasting (lees veel organisch vuil in oa filter) zo snel zo veel heterotrofe bacteriën groeien dat ter hoogte van de nitrificerende bacteriën geen zuurstof meer zit.
Conclusie, bij een groot aanbod van organisch afval worden nitrificerende bacteriën weggeconcurreerd door de heterotrofe bacteriën. Ook wordt een goed klimaat geschapen voor denitrificerende bacteriën, ongeacht de hoeveelheid zuurstof in het langsvloeiende water.
Daar heb je helemaal een punt en realiseer ik mij. Ik vond het, misschien onterecht, niet nodig om daar dieper op in te gaan. Om die reden die jij net schets is het ook zo belangrijk dat er een goede mechanische filtrage voor je biologische media zit. Dat daar de heterotrofe bacterien de overhand nemen vind ik niet erg, prima zelfs. Laat die maar de eerste linie zijn. Daarna is het belangrijk om een goede bacteriencultuur te kweken in de biologische media die vrij is van organisch afval.
Nogmaals, het is dus wel belangrijk om een goede mechanische filtrage te hebben maar ook daar hoef je alleen maar schoon te maken als de doorstroming een stuk verminderd is. Op dat moment knijp je die heterotrofe bacterien zo de gootsteen in.
 
Er bestaat een worminfectie (ik kan even niet op de naam komen)

Bij interesse heb ik anders wel een ezelsbruggetje voor je waardoor het woord alvast in mijn hoofd gegrift zit.
Hier gaan we:

Camellanus

Splits dit op in twee delen en je hebt je bruggetje:

Camel Anus

Nu nog een beetje beelddenken....
Et voila!
We zijn er!
Je zal het nooit meer vergeten nu!

Graag gedaan!
:petjeaf:
:DD
 
Nice!!

Clear all data!
All data? Really seriously serious?
"All data" like in everything??
Echt self destruction of wat?? Cool!

Hopelijk bedoelt hij gewoon cookies en dergelijke data!?

Ik ga eens zoeken naar deze functie in mijn browser! I want!

Laat me raden? Je hebt op cancel geklikt waarschijnlijk? Jammer, ben wel benieuwd wat er precies bedoeld wordt met "all data"!
Is de duckduckgo browser, ze staan voor annonimiteit. Erg handig als je weer is naar een andere soort visjes heb gekeken.
 

Terug
Bovenaan