Het Grote "Offtopic"-topic!


Dat zie je spijtig genoeg erg vaak Ton net als de bakjes bij de tuincentra die zijn ingericht vol nepplanten en visjes die te groot worden.
 
Ik heb gemerkt dat ditzelfde geldt voor veel Superfish bakjes, zoals de Superfish Start 20 met meerdere sluierstaarten erin wordt afgebeeld op de verpakking. Veel mensen realiseren zich absoluut niet dat het om reclame gaat. Wat aangepakt moet worden zijn de fabrikanten. Hun bakjes hebben best leuke mogelijkheden, maar zij zelf zijn nooit op het idee gekomen om het anders te presenteren. Of misschien hebben ze er zelf ook niet echt verstand van. Misschien een online actie bedenken met z'n allen? Een bestand dat je aan fabrikanten, winkels en potentiele kopers kunt toesturen?
 
Misschien een online actie bedenken met z'n allen? Een bestand dat je aan fabrikanten, winkels en potentiele kopers kunt toesturen?
Zoiets hebben Christian en Ruben al eens gedaan met hun actie van ban de kom, maar daar kwam weinig resultaat uit.
 
Echte viskommen zijn er toch steeds minder te vinden, dus men is toch misschien wel wat bewuster. Of misschien heeft de huisdierbijsluiter van het LICG er mee te maken?
 
Ik denk dat de nieuw verplichte opleiding daar ook aan kan hebben bijgedragen.
Voor dierenwinkels wel, ja. En daar heeft het LICG denk ik ook wel invloed op. Ik heb ook ergens gelezen dat er inmiddels richtlijnen zijn voor de minimum bakgrootte bij goudvissen. Maar dan nog wordt er nog weinig onderscheid gemaakt tussen sluierstaarten en goudvissen. En op de online verkoop heeft dit alles helaas geen invloed:confused:

 
Beginnen met slecht commentaar schrijven bij hun YouTube video’s en natuurlijk een duimpje naar beneden.
Voorheen kon dit, zelf al eens gedaan.
 
Beginnen met slecht commentaar schrijven bij hun YouTube video’s en natuurlijk een duimpje naar beneden.
Voorheen kon dit, zelf al eens gedaan.

Ik wou hetzelfde opmerken en gelukkig zijn de comments op Youtube ook effectief vooral veroordelend. Maar veel indruk maakt het blijkbaar niet op degene die de video heeft geplaatst... :((

Maar je hebt sowieso gelijk en eigenlijk is dergelijke aanpak ook wel haalbaar volgens mij:
Er zou massaal negatief moeten gereageerd worden in de comments en tegelijkertijd zou de video om de haverklap bij youtube moeten gerapporteerd worden als zijnde "ongepast/onwettig" wegens "het adverteren van en het aanzetten tot dierenmishandeling"!
Niet één keer maar dagelijks! Tot er reactie komt.

Als er zo'n groepje wordt opgestart ben ik sowieso kandidaat. ;))
Power to the people!!! :deal::DD
 
Je zou het kunnen doen, oproep topic op het AF om misbruik op YouTube aqua gebied massaal te rapporteren.
Maarja waar trek je dan weer de grens hè :))
 
Maarja waar trek je dan weer de grens hè :))
Dat is zeker waar!
Maar aan de andere kant: er zou de eerste maanden sowieso heel veel bagger kunnen gerapporteerd worden waar iedereen het op slag en volmondig eens is wat betreft misbruik of niet! :DD ;))
 
Ik vraag het me af hoe de NBAT daarin staat.:juggle:
Dat vind ik inderdaad een zeer goed punt!

Zij zouden effectief wel een "waakhond"-functie kunnen én moeten opnemen. Zeker wanneer het filmpjes zijn van fabrikanten die een totaal verkeerd voorbeeld geven.
Want uiteindelijk vormt dit de basis van veel problemen...
Ahja, als zelfs de fabrikant aangeeft dat het kan is het logisch dat dit veel dierenleed uitlokt...

En mensen met een bakje dierenmishandeling in huis zijn niet zo goed voor het "imago" van de hobby en voor het beeld dat men heeft van de gemiddelde aquariaan... Ook zijn dit veelal mensen die het wel goed bedoelen maar de verkeerde voorbeelden volgen met teleurstelling en ongelukkige dieren tot gevolg...
 
gemiddelde van 6666 kelvin

Nooooooooooooooooooooo
:oops::oops:

Wat zeg jij ineens? En dan ook nog eens zomaar, langs je neus weg, alsof het totaal onbelangrijk is...
Nee toch...
Zo'n gemiste kans!!!
Hoe tragisch...
Had ik dit maar beseft tijdens het kiezen van de modules....:'(

Just my kind of number!
Now i want to devil my Kelvin...
tyvm
;))
 
Schermafbeelding 2020-07-10 om 13.12.17.png

Those eyes tho

Schermafbeelding 2020-07-10 om 13.16.16.png


:oops:
 
Beheer is bij jouw altijd voorbereid op het ergste

En dat terwijl ik de onschuld zelve ben?
Hoe kom je er bij, Théa? Gelukkig is het weekend en kan je wat bijslapen...

In geval van jouw muzieksmaak ook wel terecht

Ook al niet goed?
Toch een funky dude, nee?
Hij krijgt volgens mij iedereen in the mood!
Je moet het wel een kans geven ook hé, ik doe nu eens mijn best....
Heb je ook geluisterd? En hoeveel seconden?
 
Het dilemma tussen eerlijk zijn en diplomatiek antwoorden

Op termijn kan diplomatie enkel slagen door eerlijkheid.
Diplomatisch zijn in het communiceren heeft geen meerwaarde, het vertraagt louter het proces ( wat eigenlijk het doel is van "diplomatie" op politiek vlak)... ;))
 
Het dilemma tussen eerlijk zijn en diplomatiek antwoorden
:juggle:
Een goedgeplaatste rechtse hoek is soms de snelste, doeltreffendste en enige juiste keuze.
Dus:

"Give it your best shot, gurl!
But whatever you do...
make sure you don't miss!" :DD:DD

Was je oordeel klaar na 0 seconden?
Na 10 seconden?
Je hebt het toch geen volle minuut de kans gegeven zeker ?? :oo
 

Terug
Bovenaan