Wat is er nieuw

Het Grote "Offtopic"-topic!

@Josje schreef : Nu is vooral Billy de hele dag kroos aan het vreten en Poepen dus ook.
Billy, mijn Kooikerhondje is zich van geen kwaad bewust.
I Dont Think So French GIF by Rosanna Pansino


:'(:juggle::DD
 
Ach de arme drommel.
Zeg jij dit nu echt over een dode spin.....de man die bij het zien van een spin heel hard om Jes roept en als motto heeft "de enige goede spin is een dode spin" 🤔;)):DD
 
Zeg jij dit nu echt over een dode spin.....de man die bij het zien van een spin heel hard om Jes roept en als motto heeft "de enige goede spin is een dode spin" 🤔;)):DD
Ja raar he en toch vindt ik het vaak zielig voor die beestjes maar ja ondanks dat zuig ik ze wel op. Iets van dat gun je je ergste vijand nog niet denk ik :DD :DD 😉.
 
Als ze stevig waren hadden ze deze wel bij de Politie gebruikt 😜
Hoe weet jij dan zo goed welke de politie gebruikt. Nog even en je gaat ons vertellen dat je met beide al ervaring hebt :DD :DD 😉
 
Hoe weet jij dan zo goed welke de politie gebruikt. Nog even en je gaat ons vertellen dat je met beide al ervaring hebt :DD :DD 😉
Omdat ik wel mensen ken die bij de Politie werken. En ik heb ze nooit met pluche roze handboeien zien rondlopen 🤣
 
Omdat ik wel mensen ken die bij de Politie werken. En ik heb ze nooit met pluche roze handboeien zien rondlopen 🤣
Nou ik zal er eens op letten als ik de buurtagent tegenkom. Wanneer die wel roze draagt dan is er dus niet in de haak begrijp ik 😆 😆
 
Misschien tegenwoordig geen zwarte sokken meer maar roze. Als ik er nog eens een tegenkom, toch eens vragen of die sokken mag zien 😉
Zachtroze vloekt wel bij dat neongeel hè?
 
Misschien tegenwoordig geen zwarte sokken meer maar roze. Als ik er nog eens een tegenkom, toch eens vragen of die sokken mag zien 😉
Zachtroze vloekt wel bij dat neongeel hè?
Zolang het maar niet de sokken zijn van Al Bundy...:DD:DD:DD
married with children ed oneill GIF
 
Om andermans topic met troep in water @Sarahvz te voorkomen.
Ik had 2 spiderwood in de bak. Vandaag zag ik na de waterwissel, onderhoud een kluwen van hoornblad tegen de voorruit. Oorzaak was dat het tweede hout was omgekieperd. Dat 2e heb ik verwijderd om nog meer gedoe te voorkomen. Water is dan ff troebel.

Owhja, dur schijnt ook gevoetbald te worden. 😱:thumbs:
 
hoe gaat het aquaponic gebeuren ? hedde nog wel een filter nodig
Goed onthouden. :DD Gaat lekker. Het hele gebied waar ik planten heb (80% van het "dak") is nu wel volgegroeid met o.a. munt en Epipremnum aureum. De muntplanten snoei ik af en toe flink terug, zodat ze met het groeien weer lekker veel stofjes kunnen opnemen.

Soms heb ik het idee dat het iets té goed gaat, aangezien de waterplanten in de bak zelf steeds verder afsterven. Zelfs de javavarens redden het niet meer omdat veel licht en voeding weggenomen wordt. De anubias is het enige wat het nog een beetje doet.

Maar ik laat de filters lekker draaien hoor! Heb er niet zo'n vertrouwen in dat de plantjes alles kunnen overnemen.

Jij was ook bezig met landplanten op/in je bak toch? Update? 😀
 
Goed onthouden. :DD Gaat lekker. Het hele gebied waar ik planten heb (80% van het "dak") is nu wel volgegroeid met o.a. munt en Epipremnum aureum. De muntplanten snoei ik af en toe flink terug, zodat ze met het groeien weer lekker veel stofjes kunnen opnemen.

Soms heb ik het idee dat het iets té goed gaat, aangezien de waterplanten in de bak zelf steeds verder afsterven. Zelfs de javavarens redden het niet meer omdat veel licht en voeding weggenomen wordt. De anubias is het enige wat het nog een beetje doet.

Maar ik laat de filters lekker draaien hoor! Heb er niet zo'n vertrouwen in dat de plantjes alles kunnen overnemen.

Jij was ook bezig met landplanten op/in je bak toch? Update? 😀
ja precies je kan je bak dus helemaal leeg trekken aan nutriens daarom heb ik maar 1 plantje per bak zodat de anderen planten onder water nog eens kan hebben en dat lijkt te werken
me spons filters zijn eigelijk ook niet zo vies meer als voor heen
 
ja precies je kan je bak dus helemaal leeg trekken aan nutriens daarom heb ik maar 1 plantje per bak zodat de anderen planten onder water nog eens kan hebben en dat lijkt te werken
me spons filters zijn eigelijk ook niet zo vies meer als voor heen

Als je het bij één plant wilt houden..... how about this:





Is maar één boom. :deal:

Ik vind het voor mijn bak eigenlijk wel prima dat de waterplanten naar hun grootje gaan. Mijn focus is wat verschoven van "moet mooi zijn om te zien" naar "de vissen op #1". Dan is fris water en schaduw in een bak goed. En die planten boeit ze nauwelijks, dus dan geeft het weer extra zwemruimte als de boel afsterft. 😛
 
wil dat nog keer in de toekomst gaan doen als ik show bakje krijg in de hoek van de kamer en dan gewoon flink boom in de hoek van de bak lijkt me wel wa
 
Als je het bij één plant wilt houden..... how about this:





Is maar één boom. :deal:

Ik vind het voor mijn bak eigenlijk wel prima dat de waterplanten naar hun grootje gaan. Mijn focus is wat verschoven van "moet mooi zijn om te zien" naar "de vissen op #1". Dan is fris water en schaduw in een bak goed. En die planten boeit ze nauwelijks, dus dan geeft het weer extra zwemruimte als de boel afsterft. 😛

Van moet mooi zijn om te zien naar vissen op #1? Denkelijk willen velen wel voldoen aan beide items.
 
Van moet mooi zijn om te zien naar vissen op #1? Denkelijk willen velen wel voldoen aan beide items.
Natuurlijk, natuurlijk. Haha. Het is niet het één of het ander, ik ben soms niet zo goed met woorden. 😛

Nee maar wat ik bedoelde te zeggen: ik zou bijvoorbeeld nooit zulke sterke verlichting nemen dat ik veeleisende planten in de onderlaag van het aquarium goed kan laten groeien. De meeste vissen hebben liever minder fel licht. Als je veel rekening houdt met je planten, sluit je m.i. een compromis. En hoe ver wil je daarin gaan... 😉
 
Natuurlijk, natuurlijk. Haha. Het is niet het één of het ander, ik ben soms niet zo goed met woorden. 😛

Nee maar wat ik bedoelde te zeggen: ik zou bijvoorbeeld nooit zulke sterke verlichting nemen dat ik veeleisende planten in de onderlaag van het aquarium goed kan laten groeien. De meeste vissen hebben liever minder fel licht. Als je veel rekening houdt met je planten, sluit je m.i. een compromis. En hoe ver wil je daarin gaan... 😉
In mijn bak heb ik een intense verlichting met veel planten. Deze hebben, zelfs de rode, behoorlijk blad ook aan de onderzijde. Maar het een lost het andere toch weer op. Zo heb ik geen drijvers maar mijn vissen zitten/schuilen graag tussen de dus ruim bebladerde planten. Vanaf 18:00 uur, mijn verlichting brand vanaf 8:30 uur tot 23:00 uur, begint het licht te dimmen zie je de vissen veel meer voorin zwemmen. Eigenlijk, zoals ook in natuur, zoeken ze dit dus zelf wel uit.
 
Mijn mening hierin is dat deze achterkomertjes gewoon geen plaats hebben op de markt en een slechte zaak zijn voor de ganse hobby, zeker op langere termijn.
Hierbij vind ik het wel een interessante vraag in hoeverre achterblijvers (achterkomers) per se iets mankeren. 🙃 Soms is zoiets duidelijk: dan gedijt één vis minder goed dan de rest, te zien aan lichaamsgrootte, gedrag etc... Tegelijk lijkt de natuur bij nestjes van vissen een soort mechanisme te hebben (bij bepaalde soorten in elk geval) dat rekening lijkt te houden met de mogelijkheid van slechte of wisselende omstandigheden. Dan krijg je bijvoorbeeld vissen ertussen die een langzamere stofwisseling hebben en misschien maar half zo groot worden als het gemiddelde. En ook vissen met reuzenpotentie. Heb van goudvissen eens een onderzoek gelezen waarin er inderdaad zulke verschillen aan werden getroffen toen ze werden bekeken op hormonaal niveau. Dat werd dan ook bevestigd in het percentage voedsel dat werd omgezet in groei etc etc..

Ik zou dan zeggen... ziekelijke vissen uit de hobby weren: zeker. En kleine vissen die verder in principe gezond zijn...? Misschien zijn die dan weer leuk voor de hobbyisten met kleinere bakken. 💁‍♂️
Het zou wellicht oorlogen schelen op dit forum wanneer dit onderscheid gemaakt kon worden. Maar wat jij al zei: vissen worden in de handel veelal op grootte aangeboden. Het lijkt me niet dat de markt daarin gaat veranderen.

Dus het is heel leuk om het erover te hebben, maar verder.... :DD
 
dat is folgens mij iets dat je bij maanvissen discus vissen op ouderen leeftijd gaat zien maar goud vis een anderen verhaal die kunnen ook voordplanten als ze klein zijn bijvoorbeeld
 
Hierbij vind ik het wel een interessante vraag in hoeverre achterblijvers (achterkomers) per se iets mankeren. 🙃 Soms is zoiets duidelijk: dan gedijt één vis minder goed dan de rest, te zien aan lichaamsgrootte, gedrag etc... Tegelijk lijkt de natuur bij nestjes van vissen een soort mechanisme te hebben (bij bepaalde soorten in elk geval) dat rekening lijkt te houden met de mogelijkheid van slechte of wisselende omstandigheden. Dan krijg je bijvoorbeeld vissen ertussen die een langzamere stofwisseling hebben en misschien maar half zo groot worden als het gemiddelde. En ook vissen met reuzenpotentie. Heb van goudvissen eens een onderzoek gelezen waarin er inderdaad zulke verschillen aan werden getroffen toen ze werden bekeken op hormonaal niveau. Dat werd dan ook bevestigd in het percentage voedsel dat werd omgezet in groei etc etc..

Ik zou dan zeggen... ziekelijke vissen uit de hobby weren: zeker. En kleine vissen die verder in principe gezond zijn...? Misschien zijn die dan weer leuk voor de hobbyisten met kleinere bakken. 💁‍♂️
Het zou wellicht oorlogen schelen op dit forum wanneer dit onderscheid gemaakt kon worden. Maar wat jij al zei: vissen worden in de handel veelal op grootte aangeboden. Het lijkt me niet dat de markt daarin gaat veranderen.

Dus het is heel leuk om het erover te hebben, maar verder.... :DD
Mijn visie hierover is het volgende.
De natuur heeft deze verschillen gemaakt om net het overlevingspercentage van de grote te verhogen. Vissen die langer klein blijven lijken me een veel grotere kans te hebben om opgegeten te worden.
Dit lijkt me gewoon op een geval survival of the fittest.
Het is, in mijn ogen, dan ook de taak van de kweker om deze selectie, bij gebrek aan natuur, uit te voeren.
 
In een, voor mij, ideale wereld lost het goudvissen probleem zichzelf op.
Kwekers verkopen enkel hun perfecte dieren.
Gevolg... de prijs per stuk gaat gigantisch omhoog. Een goudvis kost 100€ per stuk.
Gevolg... niemand koopt zomaar nog een goudvis om in een bokaaltje te laten wegkwijnen.
 
En een goudvis wordt weer duur alsof 'ie goud is. 🙂 Het was fijn geweest als de dingen zo hadden gewerkt. Jammer toch dat de aard van de vrije markt momenteel geen noemenswaardige prijsverhogingen toelaat. Voor álle vissen...
 
En dat terwijl andere vissen, die gelijkaardig in pottentieele grootte zijn, wel stukken duurder zijn.
 
AquaCafe
Help Users
  • No one is chatting at the moment.
      Chat Bot: Ice78 has left the room.
      Terug
      Bovenaan