Nicolientje-W
Well-known member
Dat is nieuw voor mij (dat het een hybridevis zou zijn) maar verklaart inderdaad wel waarom de groottes soms zo verschillen, of agressie gelinkt kan worden aan hybride weet ik niet eerlijk gezegd, als ik kijk naar mijn longfins (wat dus feitelijk ook een hybride is) zijn het maar doetjes maar had ik 1 agressieve vrouw die geen andere vrouwen om haar heen dulde en de man tot wanhoop dreef (letterlijk) waarbij de man het ternauwernood overleeft heeft door hem apart te zettenO wow. Ja in elke bak heb ik meerdere holletjes liggen. Daar kijkt hij amper naar om, hij parkeert zich liever tussen stukken hout. 🙂 Ze schijnen met die holen vrij specifiek te kunnen zijn inderdaad. Hebben bijv het liefst bepaalde verhoudingen, en de ingang haaks op de waterstroming of zo.... daar doe ik eerlijk gezegd niet aan...
Ik las nog ergens dat de cf. cirrhosus misschien wel een hybride is van meerdere onbekende soorten. Kan misschien verklaren waarom er soms een verschil is in agressie? En waarom sommige vrij groot worden terwijl andere (zoals die van mij) de 10 cm niet halen...