Het Grote "Offtopic"-topic!


Nouja als beheerder mag je geen mensen uitschelden als ze weer eens te achterlijk voor woorden zijn (of zich met je persoonlijke leven gaan bemoeien), dus nee :deal:
world cup what GIF by WBRC FOX6 News
 
Oh hou op... Mijn dochters hebben in hun hoofd gehaald dat ze een hamster willen.
De jongste heeft al een naam bedacht: Lewis Hamsterton
Vertel ze dan maar mijn ervaring: Ik mocht in mijn jeugd een goudhamster, leuk in een kooitje, bleek dat beest zwanger te zijn en na de worp van een 8-tal jonkies heeft ze alles dood gebeten
 
Hahaha oeps! Nee dat controleer ik wel even voor aankoop ;) sowieso halen we ze bij een fokker

Leuk hoor. Wij hebben een poos op het punt gestaan een hamster te houden in ons aquarium, maar toch niet gedaan, te bewerkelijk. En best duur aan spullen als je ze wil houden volgens de huidige richtlijnen. Dan is een aquarium met vissen goedkoper in onderhoud, hier althans.

Maar schattige beestjes vind ik.
 
Ik had ook een hamster als kind, een goudhamster. Beestje heette heel origineel Hammie.
Elke avond liep hij terwijl we TV kijken over de tafel waar ik naast zat.

Ze hebben een vaste plek om te plassen en daar hadden we gebruik van gemaakt door een jampotje op zijn kant in de kooi te leggen, met zand erin. Dat potje werd dagelijks schoongemaakt en het zand natuurlijk vervangen.

Beestje was zo zindelijk dat we het potje na een tijdje met de opening omhoog neer hadden gezet en Hammie klom er dan in om te plassen ;). Zo kon hij dat zand er ook niet meer uit graven.

Hammie stond op mijn slaapkamer maar elke avond verhuisde hij naar de logeerkamer omdat hij ons wakker hield met zijn loopradje. Hij heeft me 1 keer gebeten. Toen het lichtje langzaam doofde bij hem. Ik wilde hem terug helpen naar zijn holletje en ik had hem plakken.

Mijn hemel, wat een herinneringen van laten we zeggen 45 jaar geleden.
 
Ik had ook een hamster als kind, een goudhamster. Beestje heette heel origineel Hammie.
Elke avond liep hij terwijl we TV kijken over de tafel waar ik naast zat.

Ze hebben een vaste plek om te plassen en daar hadden we gebruik van gemaakt door een jampotje op zijn kant in de kooi te leggen, met zand erin. Dat potje werd dagelijks schoongemaakt en het zand natuurlijk vervangen.

Beestje was zo zindelijk dat we het potje na een tijdje met de opening omhoog neer hadden gezet en Hammie klom er dan in om te plassen ;). Zo kon hij dat zand er ook niet meer uit graven.

Hammie stond op mijn slaapkamer maar elke avond verhuisde hij naar de logeerkamer omdat hij ons wakker hield met zijn loopradje. Hij heeft me 1 keer gebeten. Toen het lichtje langzaam doofde bij hem. Ik wilde hem terug helpen naar zijn holletje en ik had hem plakken.

Mijn hemel, wat een herinneringen van laten we zeggen 45 jaar geleden.
De andere dochter wil haar hamster ook Hammie noemen. Echt de minst originele naam voor een Hamster, maarja :p
Hier worden het Russische dwerghamsters, die zijn overdag ook wat actiever, en dat is natuurlijk wel leuk voor ze. Loopradjes kun je tegenwoordig van hout kopen, die zijn wat stiller.
Maar eens even zien wat het gaat worden :)

Leuk hoor. Wij hebben een poos op het punt gestaan een hamster te houden in ons aquarium, maar toch niet gedaan, te bewerkelijk. En best duur aan spullen als je ze wil houden volgens de huidige richtlijnen. Dan is een aquarium met vissen goedkoper in onderhoud, hier althans.

Maar schattige beestjes vind ik.
Ja, het is even een uitgave. We hebben gezegd dat ze zelf moeten sparen voor het hok en de eerste benodigdheden, en dat wij dan de hamster zelf betalen.
Maar eens zien of het daadwerkelijk iets gaat worden, de oudste lukt dat sparen nog wel, maar bij de jongste brand haar zakgeld in haar spaarpot, het moet er weer uit ;)
 
Tja de kids kregen jaren gelden ook zo n Russisch dwergding maar die zag je echt niet overdag en hij werd pas s avonds laat actief. Maar ja zoals vaak keken ze er snel niet meer naar om en moesten wij de verzorging doen.
Maar goed een half jaar geleden lag hij dood in het zaagsel en was ik denk bijna 2 jaar dus best een mooie leeftijd nog maar we hebben gelijk gezegd hier geen hamsters meer.
 
In antwoordt op je vraag blijkt dat ik niet alles weet van zowel hamsters als ook konijnen. Hun eetlust is mij geheel en al onbekend maar er zijn andere lusten die bij beide diersoorten gekend zijn. Zeker wanneer bij de soorten exemplaren van beider kunne aanwezig zijn. De mogelijkheden van toename van de soorten is dan niet alleen waarschijnlijk maar zelfs aan zekerheid grenzend.
 
In antwoordt op je vraag blijkt dat ik niet alles weet van zowel hamsters als ook konijnen. Hun eetlust is mij geheel en al onbekend maar er zijn andere lusten die bij beide diersoorten gekend zijn. Zeker wanneer bij de soorten exemplaren van beider kunne aanwezig zijn. De mogelijkheden van toename van de soorten is dan niet alleen waarschijnlijk maar zelfs aan zekerheid grenzend.
Ik zou bijna om een toelichting vragen hoe dit alles zomaar kan, maar ik ga denk ik even googlen:DD

bunny yawn GIF
 
Voor de mensen die een hamster overwegen (voor hun kinderen), Cavia's zijn zoveel leuker!
Stuk makker en aaibaar dan hamsterdingen :deal:
 
  • Leuk
Waarderingen: Drup
Nadeel van al dat kleine knaagdierenspul is dat ze niet oud worden en als ze doodgaan zijn de rapen gaar als je kids hebt. Ze kijken er vaak niet naar om maar als het diertje overlijdt dan zijn ze helemaal van hun stuk dus daarom hier geen knaagdieren meer.
Wij hebben gezegd als je een eigen huisdier wil dan neem je maar een olifant want die gaan minder snel dood:DD
 
Nadeel van al dat kleine knaagdierenspul is dat ze niet oud worden en als ze doodgaan zijn de rapen gaar als je kids hebt. Ze kijken er vaak niet naar om maar als het diertje overlijdt dan zijn ze helemaal van hun stuk dus daarom hier geen knaagdieren meer.
Wij hebben gezegd als je een eigen huisdier wil dan neem je maar een olifant want die gaan minder snel dood:DD
Totdat het moment komt dat de jongeling het eens met je wordt en vervolgens de olifant op hem/haar verlanglijstje zet. Als gevorderde opvoedkundige kan je dan uiteraard niet meer terug en moet je huis, we hebben het immers over een huisdier, verbouwd, lees vergroot, worden. Dus nu wordt ons veel duidelijk over die bouwvakkers over jullie vloer...
 
Totdat het moment komt dat de jongeling het eens met je wordt en vervolgens de olifant op hem/haar verlanglijstje zet. Als gevorderde opvoedkundige kan je dan uiteraard niet meer terug en moet je huis, we hebben het immers over een huisdier, verbouwd, lees vergroot, worden. Dus nu wordt ons veel duidelijk over die bouwvakkers over jullie vloer...
Nou ja een ruime tuin is altijd wel handig Ben:DD
 
En dat vind ik dus echt zo'n belangrijke....ik snap nog altijd niet waarom niet iedere aquariaan er één gebruikt
Omdat redelijk wat aquarianen maar 1 keer per dag voeren en meeste mensen vinden het leuk om naar de vissen te kijken tijdens het voeren. Omdat (sommige) vissen beter zichtbaar zijn tijdens het voeren is het ook een goed observatiemoment.
Maar misschien had je het hier alleen over goudvissen.
 
Tja, natuurlijk gaat het hier enkel over mensen die minstens 2 keer voeren per dag....en je kan je vissen ook observeren wanneer ze via de autofeeder krijgen hé. Ik kijk vaak even hoe laat het is en ga dan even voor de bak zitten. ;)
En ja, de fgf bezitters waren vooral m'n doelgroep. Ik voer nu zes à acht keer per dag en dat gaat gewoon niet als je dat met de hand wil doen.
 
Cavia's zijn een stukje groter en ruiken niet zo lekker ;)
Ik ben zelf van de konijnen, en die komen er volgend jaar ook weer.

Worden zeker een stukje groter! en eigenlijk ook altijd met minimaal 2.
En dat ruiken.. toch echt een kwestie van schoonhouden :deal: als dat teveel moeite is dan kan je (net als aquaria) er beter maar helemaal niet aan beginnen :juggle:
 
laats keer water berekening gemaakt hoeveel heid kilo vlees dat we per persoon in nederland eten hebben we genoeg land bouw grond voor als we de dieren gras gevoed zouden voeren dus groten deels op het land heel jaar door mob grasen en carbon in de soil verwerken de grond verijken met maar heel weinig input kwa benzine etc zijn al mensen die dit doen op groten schaal. dan kom je nog wel op een te kort van 500000 hectera mis minder maar we hebben ook 100000 mensen extra elk jaar die in dit land komen wonen van buiten af dus overbevolking hier.
Klik

Het eerste het beste Google-resultaat. Massale vleesconsumptie is simpelweg niet duurzaam. En in Nederland is er nog maar weinig natuur, dus onze huidige productiecapaciteit zou ik niet willen tellen als 100% maar eerder als (ik zeg maar wat) 200% van wat de bedoeling zou moeten zijn. Tenminste, als je enige waarde hecht aan natuur. ;) Daar kan je natuurlijk over mening van verschillen.

Overbevolking is geen absoluut begrip. De mensheid is niet al te snugger waar het aankomt op efficiënt gebruikmaken van ruimte en grondstoffen. Maak je er wat dat betreft een zooitje van (en NL valt daarin nog relatief mee!) dan... tja, dan ga je elkaar en elkaars plannen in de weg zitten. "Wat is het hier druk" duidt eerder op slechte planning van een land dan op een werkelijk gebrek aan mogelijkheden.

Als een side note: ik las eens het boek "buitenaardse beschaving", daarin komt o.a. dit onderwerp aan bod. Inmiddels 50 jaar oud, maar nog steeds maatschappelijk en politiek gezien actueel en een aanrader. Behandelt ook meer "filosofische" vraagstukken, gegoten in een jasje van science-fiction.
 
Klik

Het eerste het beste Google-resultaat. Massale vleesconsumptie is simpelweg niet duurzaam. En in Nederland is er nog maar weinig natuur, dus onze huidige productiecapaciteit zou ik niet willen tellen als 100% maar eerder als (ik zeg maar wat) 200% van wat de bedoeling zou moeten zijn. Tenminste, als je enige waarde hecht aan natuur. ;) Daar kan je natuurlijk over mening van verschillen.

Overbevolking is geen absoluut begrip. De mensheid is niet al te snugger waar het aankomt op efficiënt gebruikmaken van ruimte en grondstoffen. Maak je er wat dat betreft een zooitje van (en NL valt daarin nog relatief mee!) dan... tja, dan ga je elkaar en elkaars plannen in de weg zitten. "Wat is het hier druk" duidt eerder op slechte planning van een land dan op een werkelijk gebrek aan mogelijkheden.

Als een side note: ik las eens het boek "buitenaardse beschaving", daarin komt o.a. dit onderwerp aan bod. Inmiddels 50 jaar oud, maar nog steeds maatschappelijk en politiek gezien actueel en een aanrader. Behandelt ook meer "filosofische" vraagstukken, gegoten in een jasje van science-fiction.
ja is ook zo anders gewoon een dam om het ijselmeer hebben we genoeg grond:D
zal is kijke naar dat boek ik kijke laatste tijd 40k lore dat gaat dan tot 400000 jaar in de tijd bedacht op een enig sins logiese manier :p
 
Wat is dat 40k lore precies? Als ik het even snel Google, kom ik uit op iets wat op een game lijkt. :p Weet niet of dat de bedoeling is.

Ja dat boek zou ik echt aanraden. Het is voor mij persoonlijk denk ik (door het effect ervan) het belangrijkste boek dat ik heb gelezen. Als alle wereldleiders het "overnamen", zouden we zo wereldvrede hebben. ;) Maar helaas, lang niet iedereen is ontvankelijk voor de onderliggende boodschap.
 
Wat is dat 40k lore precies? Als ik het even snel Google, kom ik uit op iets wat op een game lijkt. :p Weet niet of dat de bedoeling is.

Ja dat boek zou ik echt aanraden. Het is voor mij persoonlijk denk ik (door het effect ervan) het belangrijkste boek dat ik heb gelezen. Als alle wereldleiders het "overnamen", zouden we zo wereldvrede hebben. ;) Maar helaas, lang niet iedereen is ontvankelijk voor de onderliggende boodschap.
warhammer 40k het heb je een hoop boeken van en dergelijke en op youtube lore dus mensen die al die boeken lezen en dan zelf verhalen maken das het leuke er van je kan je eigen fanatasie hebben ook moeilijk uit te leggen hoor.

dus als de wereld leiders het overnamen zou iedereen gelijk zijn (slave)? of hoe zie je dat voor je wat is de boodschap?
 
Op die manier! Waarschijnlijk zijn die boeken dan net niet helemaal van dezelfde categorie. :DD

Haha nee, ik bedoel niet dat de wereld dan een gelijkgeschakelde slavenbende wordt. Er zijn momenteel gewoon heel veel dingen die voor verdeeldheid zorgen onder mensen. Verdeeldheid op grote schaal zoals tussen landen, rassen, stammen en religies (oftewel: groepen mensen maken het elkaar moeilijk met zelfbedachte constructies)... maar ook op meer persoonlijk niveau tussen mensen. Een groot probleem daarbij is onze aanzienlijke gerichtheid op het eigene, dus het ego en alles wat daarmee samenhangt zoals macht, een zucht naar status en geld, conflicten, etc etc. We zijn gefocust op materiële dingen en op de korte termijn. We zijn als soort nogal instabiel te noemen. Het kan hier ieder moment misgaan door wereldmachten die elkaar naar het leven staan.

Dat boek is een stukje maatschappijkritiek maar geeft ook aan, met een filosofische/levensbeschouwelijke insteek, waar onze werkelijke doelen en mogelijkheden liggen, als individuen en als soort. En op welke toekomst we afstevenen.

Als dat allemaal saai klinkt of raar of overbodig: vooral niet aan beginnen. xD Maar anders heb ik nog de intro voor je in de bijlage.
 

Bijlagen

  • 20211129_004834.jpg
    20211129_004834.jpg
    727.6 KB · Weergaven: 59
Laatst bewerkt:
Op die manier! Waarschijnlijk zijn die boeken dan net niet helemaal van dezelfde categorie. :DD

Haha nee, ik bedoel niet dat de wereld dan een gelijkgeschakelde slavenbende wordt. Er zijn momenteel gewoon heel veel dingen die voor verdeeldheid zorgen onder mensen. Verdeeldheid op grote schaal zoals tussen landen, rassen, stammen en religies (oftewel: groepen mensen maken het elkaar moeilijk met zelfbedachte constructies)... maar ook op meer persoonlijk niveau tussen mensen. Een groot probleem daarbij is onze aanzienlijke gerichtheid op het eigene, dus het ego en alles wat daarmee samenhangt zoals macht, een zucht naar status en geld, conflicten, etc etc. We zijn gefocust op materiële dingen en op de korte termijn. We zijn als soort nogal instabiel te noemen. Het kan hier ieder moment misgaan door wereldmachten die elkaar naar het leven staan.

Dat boek is een stukje maatschappijkritiek maar geeft ook aan, met een filosofische/levensbeschouwelijke insteek, waar onze werkelijke doelen en mogelijkheden liggen, als individuen en als soort. En op welke toekomst we afstevenen.

Als dat allemaal saai klinkt of raar of overbodig: vooral niet aan beginnen. xD Maar anders heb ik nog de intro voor je in de bijlage.

Wat een mooie post! Volledig mee eens!
De media doet er ook aan mee, zorgen voor verdeeldheid, social media ook...

Mocht iedereen nu eens P.L.U.R kennen...
Peace,Love,Unity,Respect kennen...
Ik heb PLUR leren kennen door een groep moderne hippies... (omdat ook zo ene ben)

Dan zou er een ideale wereld zijn.

Maarja, leren leven met corruptie, hoort er bij zeker
 

Terug
Bovenaan