Het Grote "Offtopic"-topic!


Jij veel suuk 6 tijdens de wedstrijd sterkste man(nen) van Nederland.


:)
Dankjewel haha.. als ik nou een prijs ervoor kreeg hahah.. het is alleen helaas een hoop stress en hopen dat het allemaal goed gaat komen hahaha.. twijfel zelfs om een verhuisbedrijf in te huren alleen om hem naar beneden te sjouwen 😅🤣
 
Ah je bent sterk. Je kon het met 1 hand.

Doe eens ff een foto dan?
 
Dankjewel haha.. als ik nou een prijs ervoor kreeg hahah.. het is alleen helaas een hoop stress en hopen dat het allemaal goed gaat komen hahaha. .
Ach, gewoon even bij Linda aankloppen en vragen naar het koffertje met 5 miljoen. Linda is gelukkig de beroerdste niet.
:!;))
 
ik ga binnenkort verhuizen dus de bak moet weer naar beneden

O maar dat is veel makkelijker dan omhoog hoor want omhoog moet je echt tillen en als je naar beneden moet dan is die zo daar als je hem laat glijden of vallen :DD ;).
 
O maar dat is veel makkelijker dan omhoog hoor want omhoog moet je echt tillen en als je naar beneden moet dan is die zo daar als je hem laat glijden of vallen :DD ;).
Ja das wel makkelijker... maar ook veel spannender hahahaha want als die gaat.... dan gaat die ook echt 🤣🤣🤣
 
Altijd.
Alles in het leven draait toch om de 🌼pjes en de 🐝tjes.
 
Dan wel een vriendelijke ivm de garnalen.
De vraag was vissen, dus eigenlijk niets, iets verkleind krijg je vis en dan is een Betta een optie, over garnalen gaat de vraag niet anders was een uitgebreider antwoord van toepassing :DD
 
De vraag was vissen, dus eigenlijk niets, iets verkleind krijg je vis en dan is een Betta een optie, over garnalen gaat de vraag niet anders was een uitgebreider antwoord van toepassing :DD
Probeer je mee te denken en een garnalenslagveld te voorkomen krijg je dit :rolleyess:;))
 
Maar er zitten wel garnalen in.

Maar kookt dat water of zo?
Endlers die springen?
 
Dan val je dus zelf ook onder die doelgroep die je omschrijft. Dat je het niet zo bedoeld betekent niet dat het niet zo kan overkomen. Het woord "boertig" gebruik ik zelf nooit.
Het zegt niks over je visie op professionele boeren, maar je beledigt ze wel.

Dat je niet de enige bent, betekent niet dat je je er zelf dan maar schuldig aan kan maken. Dit is momenteel sowieso het grote probleem in dit land, zie corona.

Ik ben zelf ook niet roomser dan de paus, maar ik probeer er wel voor te zorgen dat ik geen mensen beledig, bewust dan wel onbewust.
En ik spreek mensen erop aan als ze dat wel doen.

Nu terug ontopic.

Wablief?
Dus ik ben nu een boer omdat ik het woord boer gebruik in één van de mogelijke betekenissen?

Je beseft niet goed hoe kinderachtig je nu aan het doen bent veronderstel ik.
Hoe jij (zonder zelf landbouwer te zijn) je ineens aangesproken voelt omdat ik een woord, met twee betekenissen, gebruik in een betekens die jij niet helemaal leuk vindt?
En dat ik bijgevolg ineens een onbeschofterik ben. Puur omdat ik een woord correct gebruik? En dat enkel omdat het nu eenmaal goed paste in combinatie met buur, het was dus eigenlijk gewoon als woordgrapje bedoeld en voor ik het weet ben ik schuldig aan weet ik veel wat...
En enkel daarom vind je het nodig om me te beledigen?

Kerel, hoe kortzichtig kan je zijn?
PC warrior, puur uit principe? Zelfs wanneer je taalkundig ongelijk hebt....

Hahahaha

Zo is het ganse zwarte piet verhaal vermoedelijk ook begonnen: omdat één of andere bange blanke man zich ineens aangesproken voelde...
LoL

Trouwens: ik ben Belg dus de "in dit land-problematiek" gaat helemaal aan mij voorbij. Hier is het woord boertig namelijk zeer courant dus waarover gaat dit eigenlijk. Je beledigt me (of je denkt dat tenminste) om totaal verkeerde redenen en je begaat intussen de fout die je anderen verwijt.
Tssss
Chill tf out
 
Laatst bewerkt:
Dit is hoe uitdrukkingen in onze taal werken, Jacob zegt het zelf al over de paus. Vergelijkingen maken met iets wat algemeen bekent staat als een feit of een normaal. Zo zijn boeren door hun beroep vaak sociaal geïsoleerd en hierdoor sociaal niet zo handig en komen dan onbeschoft over.

Maar goed, ik denk dat we nu 'voor de deur van de visser aan het vissen' zijn.
 
Dan val je dus zelf ook onder die doelgroep die je omschrijft. Dat je het niet zo bedoeld betekent niet dat het niet zo kan overkomen. Het woord "boertig" gebruik ik zelf nooit.
Het zegt niks over je visie op professionele boeren, maar je beledigt ze wel.

Dat je niet de enige bent, betekent niet dat je je er zelf dan maar schuldig aan kan maken. Dit is momenteel sowieso het grote probleem in dit land, zie corona.

Ik ben zelf ook niet roomser dan de paus, maar ik probeer er wel voor te zorgen dat ik geen mensen beledig, bewust dan wel onbewust.
En ik spreek mensen erop aan als ze dat wel doen.

Nu terug ontopic.

SoRRy hoor

Maar er is hier op één persoon na lijkt het niemand die de omschrijving boer in de gebruike vorm niet begrijpt

Mahjah Nederland hè, er moet altijd wel iemand op een kistje gaan staan en roepen wat fout, krom of slecht is...
 
Mijn punt is: ik beledigde niemand.
Tot iemand zei dat ik iemand kon beledigen.
Toen zei ik dat ik niemand beledig, dat het woord nu eenmaal meerdere betekenissen heeft.

Case closed zou ik denken.

Maar dan doet Jacob dus waar hij mij ten onrechte van betichtte: hij beledigt mij door me te omschrijven als zijnde een onbeschofterik terwijl ik al duidelijk maakte dat dat hier niet het geval was.
Maar hij doet het dus wel, fijntjes blijft hij tegen beter weten in mij betichten van iets dat niet is noch was.
Alsof hij daar reden toe heeft.
Eigenlijk is hij de enige die hier iemand verwijten maakt.

(Behalve mijn sneer richting de boer-buur)
Daarom nogmaals:
ROFL

Hoe Jacob zelf het probleem vorm geeft en in leven houdt. Misschien een postje op Facebook?
"Je suis BOER"...
Trendje starten
 
Lompe boer ...

Iets wat gewoon in de stad wordt gebruikt voor iemand die een dergelijke stomme actie heeft gedaan waar dit helemaal om is begonnen.
 
Lompe boer ...

Iets wat gewoon in de stad wordt gebruikt voor iemand die een dergelijke stomme actie heeft gedaan waar dit helemaal om is begonnen.

Ach Groningers worden vaak allemaal als boeren bestempeld :DD
 
Politiek correct is de doodsteek voor tolerantie
in plaats van te lachen ontstaat er een hele discussie over wat wel of niet gepast is..
 
Wablief?
Dus ik ben nu een boer omdat ik het woord boer gebruik in één van de mogelijke betekenissen?

Je beseft niet goed hoe kinderachtig je nu aan het doen bent veronderstel ik.
Hoe jij (zonder zelf landbouwer te zijn) je ineens aangesproken voelt omdat ik een woord, met twee betekenissen, gebruik in een betekens die jij niet helemaal leuk vindt?
En dat ik bijgevolg ineens een onbeschofterik ben. Puur omdat ik een woord correct gebruik? En dat enkel omdat het nu eenmaal goed paste in combinatie met buur, het was dus eigenlijk gewoon als woordgrapje bedoeld en voor ik het weet ben ik schuldig aan weet ik veel wat...
En enkel daarom vind je het nodig om me te beledigen?

Kerel, hoe kortzichtig kan je zijn?
PC warrior, puur uit principe? Zelfs wanneer je taalkundig ongelijk hebt....

Hahahaha

Zo is het ganse zwarte piet verhaal vermoedelijk ook begonnen: omdat één of andere bange blanke man zich ineens aangesproken voelde...
LoL

Trouwens: ik ben Belg dus de "in dit land-problematiek" gaat helemaal aan mij voorbij. Hier is het woord boertig namelijk zeer courant dus waarover gaat dit eigenlijk. Je beledigt me (of je denkt dat tenminste) om totaal verkeerde redenen en je begaat intussen de fout die je anderen verwijt.
Tssss
Chill tf out
Laatste keer dat ik op je in ga want je hebt zelf blijkbaar niet het vermogen om zelf in de spiegel te kijken. De manier waarop jij nu reageert is niet voor het eerst.
Dat ik zelf geen boer ben, betekent niet dat ik er niet genoeg ken, en dat een groot gedeelte zich beledigt voelen door de manier waarop dit woord regelmatig gebruikt wordt.

Ik begrijp ook wel dat je hier op dit punt niemand mee bewust wilde beledigen, ik geef alleen aan dat je dat onbewust wel doet.

Dat je een Belg bent, daar was ik niet van op de hoogte.
En ja, naar mijn mening ben je onbeschoft wanneer je een woord zo gebruikt, ook al staat dat zo in een woordenboek.

En overigens ben ik geen PC Warrior, ik ben helaas een van de weinigen die ook nog gewoon op straat/in de winkel nog iemand ergens op aanspreekt.
 
Laatste keer dat ik op je in ga want je hebt zelf blijkbaar niet het vermogen om zelf in de spiegel te kijken. De manier waarop jij nu reageert is niet voor het eerst.
Dat ik zelf geen boer ben, betekent niet dat ik er niet genoeg ken, en dat een groot gedeelte zich beledigt voelen door de manier waarop dit woord regelmatig gebruikt wordt.

Ik begrijp ook wel dat je hier op dit punt niemand mee bewust wilde beledigen, ik geef alleen aan dat je dat onbewust wel doet.

Dat je een Belg bent, daar was ik niet van op de hoogte.
En ja, naar mijn mening ben je onbeschoft wanneer je een woord zo gebruikt, ook al staat dat zo in een woordenboek.

En overigens ben ik geen PC Warrior, ik ben helaas een van de weinigen die ook nog gewoon op straat/in de winkel nog iemand ergens op aanspreekt.


OMG.. ik wist dat je ergens van kon,, Hoi buurvrouw !!
 
De manier waarop jij nu reageert is niet voor het eerst.
Ah? Is dat het probleem? Eerdere uitspraken van mij die je tegen de borst stuitten?

Dat is naast de kwestie, moet je me daar in het bewuste topic maar op aanspreken, hé...
Zoals je dan misschien al gemerkt heb zeg ik gewoon mijn gedacht. Zonder elk woord te analyseren op eventuele mogelijke dubbele bodems.

Nog één keer: schrijf naar de gelijke kansen commissie of maak er een pc-schandaaltje van maar ik doe niet mee met zulk gezever.
Thanks but no thanks.
Ik heb wel betere dingen te doen.

Enjoy your struggle,
for it will be hard and it will be long...
And pointless
LOL
 
Ik vind het overdreven. Ik woon in de polder en ken ook genoeg boeren en enige frustratie over dit soort spreekwoorden is nog nooit ter sprake gekomen. Zelfs als de boer weer eens iets niet lust en ik lachend roep "Wat een boer niet kent vreet hij niet he?"

Spreek je op straat ook mensen aan met "Dat mag u wel terugnemen meneer"? Want dat zullen leuke gesprekken zijn. Iemand ergens op wijzen is prima, iemand op deze manier dwingend corrigeren niet. C'est le ton qui fait la musique.
 
ik ben helaas een van de weinigen die ook nog gewoon op straat/in de winkel nog iemand ergens op aanspreekt.

Ik deed laatst een vrouw stoppen zodat ze haar net gedumpte mondmasker terug kon oprapen dus ook live ben ik vrij direct hoor.
Maar over banaliteiten als "beledigende taal" (terwijl het duidelijk niet zo bedoeld is)... Of achtergestelde bevolkingsgroepen of white shaming....
Nee, dat is echt mijn ding niet. Contra productief zelfs
Je kan je beter richten op belangrijke zaken imo.
 
Ah? Is dat het probleem? Eerdere uitspraken van mij die je tegen de borst stuitten?

Dat is naast de kwestie, moet je me daar maar op aanspreken, hé...
Zoals je dan misschien al gemerkt heb zeg ik gewoon mijn gedacht. Zonder elk woord te analyseren op eventuele mogelijke dubbele bodems.

Nog één keer: schrijf naar de gelijke kansen commissie of maak er een pc-schandaaltje van maar ik doe niet mee met zulk gezever.
Thanks but no thanks.
Ik heb wel betere dingen te doen.

Enjoy your struggle,
for it will be hard and it will be long...
And pointless
LOL

Nee, dat is helemaal niet mijn punt. In die eerdere punten (iets met een varaan) vond ik dat jij inhoudelijk helemaal gelijk had zover mijn kennis daarover ging. De manier waarop jij jouw mening uitte vond ik daarentegen compleet niet oke en je doel ook voorbij streven.
Mijn punt was puur dat je een doelgroep beledigde met die zin, of dat nou bewust of onbewust ging. Als je gewoon had gezegd, fair point dan was je al klaar.
 
Als je gewoon had gezegd, fair point dan was je al klaar.

Maar in deze heb je gewoon geen fair point vandaar dat ik dat ook niet zal zeggen.

De manier waarop jij jouw mening uitte vond ik daarentegen compleet niet oke en je doel ook voorbij streven.

Tja, ik hield me dan nog in. Als het dierenmisbruik zo duidelijk is en zo staalhard wordt ontkend.... Mja, dan heb ik geen medelijden met de veroorzaker van dergelijk lijden. Als hij morgen terug komt met hetzelfde horrorverhaal dan ga ik verder van waar ik gestopt ben. ;))
 
Mijn punt was puur dat je een doelgroep beledigde met die zin,

In dat geval moet die doelgroep daar zelf maar ruchtbaarheid aan geven. En duidelijk maken dat dat een groot probleem is voor hen. Dat ze zich elke keer persoonlijk aangesproken en beledigd voelen.
Maar het is niet aan jou om de belediging uit te roepen (of te verzinnen) vind ik in alle bescheidenheid.
 

Terug
Bovenaan