aquabelg
Well-known member
- Lid geworden
- 12 september 2020
- Leeftijd
- 60
Hey Aquabelg, hoe is het ermee? Heb je je vissen inmiddels ergens kunnen plaatsen? En heb je al stappen gemaakt naar je nieuwe avontuur? 🙂
Ja hoor, ze zwemmen allemaal in een mooie, nieuw aangelegde sluiers-only-vijver(tje) in België. Filtering/volume was top(bead filter op 10 kuub-1.5m diep) en dat heeft me toch over de streep getrokken. Een aquarium is het niet geworden vanwege de hoge eisen die ik stelde ivm. huisvesting.
Nieuwe avontuur is een maand geleden ongeveer gestart:
- 2 Cincelichthys Pearsei rio lacajah
- 5 Cincelichthys Bocourti lago izabal
- 1 vieja bifaciata rio chacamax f1
- 2 herotilapia multispinosa
- 2 herichthys carpintis
- 1 thorichtys Meeki
- L236 sw new queen arabesque
- L264 leporacanthicus joselimai
- 'wabenmuster' ancistrus
- L076 orange seam
Heb zelfs al stevige 'onrust' gezien, de beide parelmoeren hebben al kleintjes gehad. Ik denk dat alles op is, want ik zie toch niks meer sinds gisteren. Mama zwemt terug met de rest mee.
Wel indrukwekkend hoor, zoals ze mekaar te lijf gaan...
Inrichting is nog niet naar m'n zin, er is nog steeds hout wat nog onder gehouden moet, heb vorige week m'n sk-5000 eruit gegooid en vervangen door japanse matten-heb nog 3 andere ppi's in betelling omdat het volledige vak nog moet gevuld worden. Zweefvuil hoop ik in het laatste vak met witte filtermatten op te vangen. Bodem geraakt nog steeds niet mooi schoongeblazen ondanks een wavemaker van 9 kuub....dus ja, nog wat kopzorgen.
Maar goed, 't is eens wat anders na 4 jaar bare-bottom.