Jammer van de vis maar je hebt in ieder geval je uiterste best gedaan.
Hahaha zo leuk dit! Ik heb vorig jaar een aquarium gekocht sweetpets.nl en tot op de dag van vandaag nog geen spijt gehad! Mijn visjes zijn heerlijk aan het zwemmen en het gaat super goed met ze.
"Kleine" update:
Wow, wat een fijne update! Ik wilde eigenlijk al een paar weken vragen hoe het met ze gaat, maar was ergens een beetje bang dat er misschien weer iets gebeurd was met 1 van de koetjes,
dus hikte daar een beetje tegenaan, dus zooo fijn om te zien dat het goed met ze gaat! Gnoompje ziet er inderdaad prachtig uit zeg. Wel heel verdrietig nog steeds dat de ranchu het niet gehaald heeft,
die had deze gezellige boel waarschijnlijk ook helemaal het einde gevonden! Wat een leuke verzameling onderwater koetjes zijn het! 😍 Ik vind de bak met dat hoge aantal niet eens echt super overbevolkt
overkomen, hoewel het qua belasting op het water inderdaad niet mals zal zijn, maar het ziet er heerlijk gezellig uit!
Dat is dus nog heel recent… Hopelijk blijft alles nu goed draaien volgens plan! Succes met je prachtige sluierverzameling, ik blijf je volgen!
Hele leuke video hoor.
Mooi zeg!😍 als je zo’n filtering hebt op de bak en je kunt meer sluiers kwijt is het voor de vissen ook heel fijn denk ik. Dat heb ik in mijn vijver gemerkt, daar ving ik sluiers uit kommen op en die genoten van elkaar. Vooral in de lente en zomer vroeg in de ochtend veel paargedrag. Heb jij dat ook?
Geniet van je bak!
Ik wilde eigenlijk al een paar weken vragen hoe het met ze gaat, maar was ergens een beetje bang dat er misschien weer iets gebeurd was met 1 van de koetjes,
dus hikte daar een beetje tegenaan, dus zooo fijn om te zien dat het goed met ze gaat!
Je hebt echt je best gedaan zo te horen. Ik weet zeker dat ze vis dat gevoelt heeft. Sterkte met het verlies!Tja er is ondertussen toch nog één van de topvissen uitgevallen, de hele grote mooie witte calico oranda is, nadat ik hem, bijna drie maanden in quarantaine had, na zwemblaasproblemen dan toch maar geëuthanaseerd, heeft bijna een volle maand op erwten gestaan, een maand op Kenta gas release, maar niks hielp, Heb hem echt bijna uit de hand gevoerd onder water, maar hij bleef gekanteld, dan heb ik maar ingegrepen...
Geloof me, in 't echt ziet het er echt fantastisch uit. Voordeel is ook dat de vissen elkaar constant bezig houden-ze zijn veel alerter dan vroeger. Waarschijnlijk omdat ze meer getriggerd worden door hun soortgenoten. En ja , Gnoom(pje), is, denk ik, zelfs nog wat bijgekomen, zwemt nu ook meer rond, vroeger hing ie 85% van de tijd in z'n hoek, nu nog 65%, denk dat ie de rest van z'n leven zo zal doorbrengen. Als er eten in het aquarium gaat, tik ik in z'n hoek op het glas, dan begint ie rond te draaien en wanneer ie de eerste korrels op de bodem vindt, gaat ie als een bulldozer door de rest van de vissen. 😆
Tja er is ondertussen toch nog één van de topvissen uitgevallen, de hele grote mooie witte calico oranda is, nadat ik hem, bijna drie maanden in quarantaine had, na zwemblaasproblemen dan toch maar geëuthanaseerd, heeft bijna een volle maand op erwten gestaan, een maand op Kenta gas release, maar niks hielp, Heb hem echt bijna uit de hand gevoerd onder water, maar hij bleef gekanteld, dan heb ik maar ingegrepen...
Bedoel je gnoompje de bubble-eye..? Die ziet er toch wel levendig uit in je video, of is dat momentopname?
Oops neen, had het op de grote zwarte oranda. Ik en vissen met namen...😳
Tja Roberto, je kent de situatie, je hebt er ook ingezeten...
Al maanden over aan 't dubben, maar besluit staat nu vast. Daar kan zelfs Dino niets tegen in brengen.
Hij stuurde me onmiddelijk een bericht, maar ik zei dat m'n besluit vast stond en dat zelfs hij er niks meer kon aan veranderen.😉
Ik denk aan midden-amerika, maar eerst maar al es een keer een goeie thuis vinden voor de sluiers, das nu de eerste prio.
Je nieuwe bak heeft me wss wel een tikje getriggerd-ziet er knap uit-gefeliciteerd ermee.
Huh, waar staat dat dan te lezen?Hoe lang heb je ze gehad?
Als ik het lees vanaf oktober vorig jaar
Tja reden is tweeledig, ten eerste omdat de héle goeie vissen hééél erg moeilijk te houden zijn, grotendeels omdat ze heel diep zijn doorgekweekt, maar ook omdat de omstandigheden waarin wij ze houden toch nog stevig verschillen van die waarin ze in Azië gehouden worden. Ook deels een gevolg van de 'mentaliteit', de manier van omgaan met dieren ginder. Die verschilt toch een stuk met de onze, hier in het westen.Ik weet niet waarom je gaat stoppen, maar ik heb ook een hele tijd, jaren geleden, fancy goldfish gehad van Dino. Prachtige vissen, maar ik heb op een gegeven moment ook besloten om te stoppen. Met pijn in mijn hart, want elke fancy goldfish is een karakter op zichzelf.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.