Het wel&wee van de kweekbakken van Nicolientje-W


Onze nieuwste aanwinst, een groepje nakweek L264 beter bekend als sultan pleco
aankoop-januari_0001_01.JPG
 
Hen ze nog niet gespot tegen de ramen aan oid alles zit tussen de holen verstopt maar het eten was vanmorgen op, dus denk ik dat het goed gaat met ze en dat ze de verhuisstress achter zich hebben gelaten
 
Even een Raoultje gedaan :LOL: de bak moest leeg omdat er een deel van het hmf opnieuw gekit moest worden, de L264 leven allemaal nog (das het goede nieuws) en zwemmen nu in de uitzwemkamer in een eigen bak en in deze bak komt er een ander elletje
 

Bijlagen

  • raoultje_0001.JPG
    raoultje_0001.JPG
    89.6 KB · Weergaven: 92
Even een Raoultje gedaan :LOL: de bak moest leeg omdat er een deel van het hmf opnieuw gekit moest worden, de L264 leven allemaal nog (das het goede nieuws) en zwemmen nu in de uitzwemkamer in een eigen bak en in deze bak komt er een ander elletje

Oh... L264...dat zijn toch de Sultan's ?

Handel jij daar in Nicolientje ? Ben mogelijk wel geïnterresseerd. Jij woont ook niet heel erg ver van mij vandaan, ik kan alleen geen net geborenen hebben, dan ben ik bang dat die snel als voer gezien worden. Maar als je grotere hebt die in de verkoop staan dan hoor ik dat graag.

gr

Mark


1645963711306.png
 
Handel jij daar in Nicolientje ? Ben mogelijk wel geïnterresseerd. Jij woont ook niet heel erg ver van mij vandaan, ik kan alleen geen net geborenen hebben, dan ben ik bang dat die snel als voer gezien worden. Maar als je grotere hebt die in de verkoop staan dan hoor ik dat graag.

gr
Misschien dit even via de pb afhandelen;)
 
Komt er nog een nieuw soortje bij of een interne verhuizing?

Fijn dat ze allemaal nog leven maar zijn ze zo schuw dat je ze nooit zie dan?
 
Ja ze zijn pas 4 cm die L264 en in een nieuwe omgeving dus totaal niet zichtbaar, dat duurt nog wel ff voordat ze zich gaan laten zien.

Er komt inderdaad een nieuw soortje, een volwassen groep L470
 
Zo dat zijn al forse dames/heren zeg :smitten::)
Dan toch maar meer op de fiets hier boodschappen doen om brandstof te sparen voor de rit in de toekomst die kant op:engel:;).
 
Zo dat zijn al forse dames/heren zeg :smitten::)
Dan toch maar meer op de fiets hier boodschappen doen om brandstof te sparen voor de rit in de toekomst die kant op:engel:;).
Ja zijn volwassen kweekdieren, ging een hobbykweker stoppen en zag marktplaats niet zitten dus voor een leuke prijs deze twee groepen over kunnen nemen
 
Mooi hoor vind die onderste het mooiste met dat printje.

Bij de bovenste foto zit 1 met veel diepere zwarte? kleur of is dit net hoe het licht erop valt

Leuk dat je al wat groter heb kunnen krijgen ben benieuwd wanneer je uitbreiding krijg
 
Mooi hoor vind die onderste het mooiste met dat printje.

Bij de bovenste foto zit 1 met veel diepere zwarte? kleur of is dit net hoe het licht erop valt

Leuk dat je al wat groter heb kunnen krijgen ben benieuwd wanneer je uitbreiding krijg
Is de lichtinval en de andere groep was wat bleekjes van de verhuisstress.

Ja mij benieuwen wanneer we ze aan het kweken krijgen, eerst binnenkort een nieuwe temperatuurcontroler installeren door manlief want deze die w enu hebben gaat niet hoger dan 28 graden en de bakken moeten naar 29 graden gaan
 
Nou kwam vanmorgen beneden was de temperatuur van de kweekstelling nog maar 24 graden (moet 27 zijn) blijkt de temperatuurcontroler het te hebben begeven, dus manlief mag weer klussen, nu tijdelijk de thermostaten zonder controler aangesloten zodat de bakken weer op temperatuur kunnen komen en dan vanmiddag de reserve temperatuurcontroler aansluiten
 
Ja soms werkt de techniek niet mee Antje maar goed dat zal manlief vast wel oplossen en anders mag je mij ook vragen hoor:juggle:
 
Hoeveel soorten heb je nu zwemmen dan? Paar prachtige nieuwe aanwinsten in ieder geval!
Zal flink wat verschillende soorten voer doorgaan ook, of valt t mee en zijn het enkel herbivoren?
 
Ik heb nu 6 soortjes zitten qua L-nummers, en dan 2 soorten corydoras en cpo's en crystalblackgarnalen dus qua voer is dat heel gevarieerd inderdaad, goed opletten ook want in de woonkamerstelling zit een groep alg/houteters en 4 groepen vleeseters en 1 groep die een mengelmoes eet, dat ik dan niet het voer in de verkeerde bak gooi, in de vissenkwamer zitten alleen ancistrussen nakweek en 1 groep longfins en de cpo's dus dat is makkelijk voeren
 
Tja... je moet wat met zoveel soorten. Ook in afwisseling met levend of diepvries dan? Als ik zie hoe gek ze er hier op zijn en als wat voor een bezetenen ze op levende rode mug duiken
 
Levend voer ik niet te angstig met ongewenste parasieten/ziektekiemen en diepvries is iets wat ik recentelijk pas ben gaan voeren voorheen enkel droogvoer, ben nogal angstig dat er ziektekiemen in het diepvriesvoer zit omdat dat ingevroren word in het water waarin ze gevangen worden en veel soorten diepvries komen uit Roemenië en Polen zo direct uit de zwaar vervuilde sloten, nu hebben we een nieuwe voerleverancier gevonden (aquariumshopper) die voer van Parels visvoer verkoopt en dat bevat vooral veel mossel en vis en garnalen
 
Nooit zo mee bezig geweest eigenlijk 😅 slechte ervaring gehad ofzo dan? Of een risico dat je niet wilt lopen met ik neem aan geen hele goedkope vissen 😶
 
Geen slechte ervaringen mee gehad wel over gehoord van andere kwekers dus wil het risico niet lopen de prijskaartjes liegen er niet om wat we hebben zitten
 

Terug
Bovenaan