Home 80, versie 2.0 van NicoleE


Mmm, en in die zuignapjes van de filterbuizen dan?

Ook daar zitten weekmakers in, dat die eruit lekken op termijn is ook merkbaar omdat de nappen op termijn hard worden, dat is met al het flexibele materiaal wat onder water zit, daar lekt langzaam alle weekmakers uit. Er is zover mij bekend nooit wetenschappelijk onderzoek gedaan naar de effecten op het onderwaterleven van weekmakers maar meerdere bronnen van kwekers die ik spreek bevestigen dat vissen er steriel van worden
 
Ja precies, en dan ook nog alle snoeren die onder water zitten natuurlijk, dan maakt dat kleine tyrapje ook niet meer uit:D

Dat is een redenatie die geen steek houdt, alles wat je uit het water kan houden is beter voor de vissen. Ik denk ook niet dat jij bijv. aan gescheiden afval verzamelen doet, want ja de buren doen het tenslotte ook niet dus wat maakt 1 zo'n onbenullig Patrickje dan aan verschil aan de vervuiling van het oppervlaktewtaer en de oceanen. Overigens is dit niet als aanval bedoeld maar meer om je te categoriseren om voor mijzelf helder te hebben in welke categorie ik jou moet plaatsen
 
Dat is een redenatie die geen steek houdt, alles wat je uit het water kan houden is beter voor de vissen. Ik denk ook niet dat jij bijv. aan gescheiden afval verzamelen doet, want ja de buren doen het tenslotte ook niet dus wat maakt 1 zo'n onbenullig Patrickje dan aan verschil aan de vervuiling van het oppervlaktewtaer en de oceanen. Overigens is dit niet als aanval bedoeld maar meer om je te categoriseren om voor mijzelf helder te hebben in welke categorie ik jou moet plaatsen
Antje, je hebt een goed punt met de weekmakers. Ken jij alternatieven voor bv de zuignappen. Voor inlaat en uitstroom zou ik het zo gauw niet weten, alleen hoe harder het plastic hoe beter in dit opzicht.
 
Dat is een redenatie die geen steek houdt, alles wat je uit het water kan houden is beter voor de vissen
Daar heb je gelijk in, ben ook maar een beetje aan het dollen.
Overigens is dit niet als aanval bedoeld maar meer om je te categoriseren om voor mijzelf helder te hebben in welke categorie ik jou moet plaatsen
Ik ben behoorlijk begaan met het milieu hoor, absoluut.
 
Antje, je hebt een goed punt met de weekmakers. Ken jij alternatieven voor bv de zuignappen. Voor inlaat en uitstroom zou ik het zo gauw niet weten, alleen hoe harder het plastic hoe beter in dit opzicht.

Ja ik gebruik zelf bij de in en uitstroom geen zuignappen, ik stoor me er niet zo aan als ze wat scheef hangen (op 1 uitstroom na maar die spoot tegen de verlichting dus dat was niet acceptabel) en hoe harder het materiaal hoe beter inderdaad want dan zitten er minder weekmakers in, ik denk ook dat je bijv. kan kijken naar alternatieven, dat je bijv. de inzuig klemt tussen een stuk hout en de achterwand, dan zitie ook niet zo in het zicht en is het minder storend datie scheef hangt, en in een klein aquarium is het effect van weekmakers ook groter als in een stelling zoals die van ons. En wat je kan doen is de buizen aan de buitenkant van je bak fixeren met een zuignap
 
En wat je kan doen is de buizen aan de buitenkant van je bak fixeren met een zuignap
Fixeren geeft mij zelf meer rust :D
Ik heb bij de Home ook zuignappen aan de buitenkant, maar dat gaf onvoldoende stevigheid naar mijn gevoel, dus ook zuignappen aan de binnenkant.

Spraybar zonder zuignappen zou ik niet durven. Veel te bang dat hij wat omhoog komt en zo over de rand sproeit.
Toch interessant om nog eens allemaal na te lopen. Een zuignap eruit scheelt al en heleboel.
 
Hahaha, ik vind wel dat je erg gave vissen hebt.
Geen techniek in de bak neem ik aan? Ik kan je van harte een ADA lily pipe aanbevelen :D

Alleen een stuk druk pvc maar verder helemaal niks! nouja een thermometertje maar verbaast me echt dat deze nog heel is.... ligt op het moment weer half ingegraven in het zand :D
maar aan Ada Lily pipe van pak beet 60euro? nou neehoor dankje :juggle: :rolleyes:
 
Dat is een redenatie die geen steek houdt, alles wat je uit het water kan houden is beter voor de vissen.
Helemaal mee eens hoor.

Ik denk ook niet dat jij bijv. aan gescheiden afval verzamelen doet...
Allemaal aannames weer. Je zou het hem ook kunnen vragen. Maar in plaats daarvan vul je zelf het antwoord maar vast in?

want ja de buren doen het tenslotte ook niet dus wat maakt 1 zo'n onbenullig Patrickje dan aan verschil aan de vervuiling van het oppervlaktewtaer en de oceanen.
En tot slot plaats je jezelf hoger dan Patrick door hem Patrickje te noemen? :thumbs:

...meer om je te categoriseren om voor mijzelf helder te hebben in welke categorie ik jou moet plaatsen
Iedereen maar in hokjes willen plaatsen. Leven en laten leven, maak je niet druk joh. :engel:
 
Een videootje van de nog steeds naamloze Betta.
Zoals jullie kunnen zien zwemt ze hoofdzakelijk voor de ruit, doet ze steeds als ik bij de bak sta. Daarom krijg ik haar ook niet scherp op de foto.

Misschien niet moeders mooiste, maar wel een hele leuke. Steek ik bv mijn vinger in het water komt ze kijken en gaat dan ook niet opzij, kan haar gewoon aanraken.



Oja, haar rugvin lijkt gescheurd maar is het niet, zit transparent "vel" tussen.
 
Misschien inderdaad niet de mooiste, maar wel een heel enthousiast karakter! Telt wat mij betreft ook zeker mee en daarin is ze echt geslaagd!
 
Potverdrie de video was al voorbij voordat ik goed en wel iets had gezien. Dus maar twee keer afgespeeld :D :D
Wel mooi van kleur Nicole.
 
Het gaat hard me de Salvinia natans. Heeft zich in 3 weken royaal verdubbeld. Nadat ik Salvinia eruit had gehaald verschillende andere drijvers geprobeerd. Niets wilde het doen dus maar weer Salvina erin. Ik was benieuwd of die deze keer weer zou aanslaan. Als onkruid!
De kleinere lichtgroene blaadjes zijn de nieuwe.

Morgen onderhoud en dan schep ik er toch maar 1/3 uit.

IMG-0081.JPG


IMG-0080.JPG
 
Daar kunnen heel wat koeien van grazen, uitscheppen kan je blijven doen denk ik, anders verstikt het je bak.
 
Daar kunnen heel wat koeien van grazen, uitscheppen kan je blijven doen denk ik, anders verstikt het je bak.
Ja dat idee heb ik ook Ton, ik denk dat het een wekelijks taakje gaat worden. En misschien moet ik er wel meer dan 1/3 uithalen. Zal het morgen nog eens bekijken. Achter de spraybar (dit zit onder de klep en zie je niet) ligt ook nog Salvina te zonnen.
 

Terug
Bovenaan