Home 80, versie 2.0 van NicoleE

Hoe gaat het met de dame?
Goed gelukkig. De bolletjes zijn afgevallen, dus nu de kuur volhouden.

Ik ben gisteren nog op zoek geweest naar meer informatie. De middelen specifiek tegen Stip bevatten ook formaldehyde; het schijnt opgeloste zuurstof in het water te verlagen en kieuwen te (kunnen?) beschadigen.
Vooralsnog ben ik blij dat ik Omnipur een kans geef. Zie ik plotseling meer stipjes of op andere vissen, dan zal ik snel naar iets anders over moeten gaan.

Die bolletjes vallen sowieso af, heeft niks met de medicatie te maken heb ik begrepen. Blijven een dag of twee zitten en vallen dan af.


Zowel het lichaam als de vinnen hebben een onregelmatig patroon van meerdere kleuren. Dit kan zelfs per week of per dag verschillen (!).
Klopt! Vandaag heeft de dame meer zwart en is een deel van het blauw zwart geworden.
Ik ga nog eens foto's proberen te maken. Anders een 'still' uit een filmpje.
 
Maak het je makkelijk en plaats het filmpje, stil zetten kunnen we zelf wel ;)
Net geprobeerd, teveel reflectie. Beloofd dat ik het vanavond ga proberen, want iedere keer als ik scherp heb gesteld op de Betta zwemt ze weer een stukje verder :juggle:
Als jullie tenminste kunnen leven met groen water heheh.
 
Fijn dat de kuur helpt, benieuwd naar beeldmateriaal van de Betta.

Ooh, dat laatste wordt lastig lees ik...
 
Ik dacht dat je een Marble had gekocht en geen Hulk:eek:
Ja dat groen maakt het lastig de kleuren goed in te schatten, maar het wordt tijd dat ze op beeld gaat omdat ik haar nu al zie veranderen.
 
Ooh, dat laatste wordt lastig lees ik...
Ja in dat groen water komen de kleuren niet echt tot hun recht, beetje flauwtjes allemaal.
 
Het belangrijkste is dat ze eerst weer goed gezond wordt en de rest komt dan wel.
 
Het belangrijkste is dat ze eerst weer goed gezond wordt en de rest komt dan wel.
Ja dat is ook zo.

Ik houd als een havik de vissen in de gaten. Tot nu toe geen problemen,
 
Wat denken jullie trouwens, vanuit de winkel meegenomen? Dit omdat die paar stipjes duidelijk waren op de tweede dag (na 48 uur ongeveer) en ik de dag er voor al ven getwijfeld heb?

Ik wil het de winkel niet verwijten hoor, shit happens, maar ben eigenlijk heel benieuwd. Dat bakje draait namelijk al dik twee jaar zonder zichtbare stip.
 
Daar al wezen kijken of er in de bak waar de vis zat witte stip is? Ander mogelijk idd van de overgang en de mogelijke stress
 
Daar al wezen kijken of er in de bak waar de vis zat witte stip is? Ander mogelijk idd van de overgang en de mogelijke stress
Nee ik ben zaterdag niet meer terug gegaan. Op mijn fietsje door die storm en regen vond ik niet echt een goed idee :) Ben ik ook nadat ik het ontdekte nog naar de audicien die zich niet liet zien ;) moeten gaan om de koopovereenkomst ongedaan te krijgen.

Van stress krijg je geen stip, net zoals je niet verkouden wordt van op de tocht zitten. Daar is toch een parasietje of respectievelijk virusje (bacterie) voor nodig. Stress is natuurlijk wel een uitlokkende factor.

Anyway, we zullen er nooit achter komen of de stip in mijn bak lag te slapen of dat ik het uit de winkel mee heb genomen. Ik dacht alleen omdat het zich zo snel liet zien, maar stip is een rappe las ik hier en daar.

In al die jaren met Aquaria nog nooit mee gemaakt. Eens moet de eerste keer zijn. Zal een jaar of 11 zijn, weet het niet meer precies.
Ik ga wel wat meer noodmedicatie in huis halen, middelen die wat specifieker zijn dan Omnipur.

Met Omnipur schiet je met een olifant op een mug.

De vinrot van Sjorske ontdekte ik op de avond voor Pasen, ook een lang weekend zoals nu.
 
Van wat ik er ooit over gelezen heb is stip latent aanwezig in elke bak en zolang je vissen gezond zijn zijn ze er niet vatbaar voor
 
Van wat ik er ooit over gelezen heb is stip latent aanwezig in elke bak en zolang je vissen gezond zijn zijn ze er niet vatbaar voor
Ja dat heb ik inderdaad ook ooit gelezen.
 
Het is groen door de Omnipur, toch maar even laten zien. Staghorn is weg. Vallisneria is nog maar stukjes van 10 cm maar toen ik zaterdag ze eruit wilde halen bleken ze geworteld en iets wat op een uitloper leek. Toch maar even laten gaan dus (links achter).

Die Crypto parva groeit echt langzaam! Zag ik wel al een uitlopertje van.

Over een dag of 10 kan ik weer een goede foto maken of wat details fotograferen. En dan hopelijk met vissies want ik zie dat ze zich nasaal verstopt hebben door het licht weer aan te doen.

Ik heb twee filmpjes met de Betta, moet nog kijken of het wat is.

60D867F3-6CCE-4A22-995B-A131BFE976A4.jpeg


Morgen komt nog Salvinia natans en een stekje HN. Hoop dat ik nog thuis ben als de postbode komt.
 
Blijf de sfeer in de bak mooi vinden Nicole.
 
Blijf de sfeer in de bak mooi vinden Nicole.
Maar allemaal hard gegroeid. Dat mooie hout is helemaal verdwenen, vind ik echt jammer.
Snoeien wil ik (nog) niet. Voor de vissen is dit wel fijn. Genoeg open plek en schuil mogelijkheid.
 
Ziet er goed uit, planten staan/hangen er ook goed bij :thumbs: en ik zie toch stiekem een visje

Mooie grote Anubias ook, is dat een Barteri?
 
Het is groen door de Omnipur, toch maar even laten zien. Staghorn is weg. Vallisneria is nog maar stukjes van 10 cm maar toen ik zaterdag ze eruit wilde halen bleken ze geworteld en iets wat op een uitloper leek. Toch maar even laten gaan dus (links achter).

Die Crypto parva groeit echt langzaam! Zag ik wel al een uitlopertje van.

Over een dag of 10 kan ik weer een goede foto maken of wat details fotograferen. En dan hopelijk met vissies want ik zie dat ze zich nasaal verstopt hebben door het licht weer aan te doen.

Ik heb twee filmpjes met de Betta, moet nog kijken of het wat is.

Bekijk bijlage 274502

Morgen komt nog Salvinia natans en een stekje HN. Hoop dat ik nog thuis ben als de postbode komt.
Vakvrouw!!:petjeaf:
 
Ziet er goed uit hoor en lekker vol beplant.

En ik kom er maar niet over uit hoe snel die trage groeiers groeien :D

Vandaag is er nog HN bij gekomen, ook halve bak vol met Salvinia natans. Zoals altijd superkwaliteit van APO.
 
Het is groen door de Omnipur, toch maar even laten zien. Staghorn is weg. Vallisneria is nog maar stukjes van 10 cm maar toen ik zaterdag ze eruit wilde halen bleken ze geworteld en iets wat op een uitloper leek. Toch maar even laten gaan dus (links achter).

Die Crypto parva groeit echt langzaam! Zag ik wel al een uitlopertje van.

Over een dag of 10 kan ik weer een goede foto maken of wat details fotograferen. En dan hopelijk met vissies want ik zie dat ze zich nasaal verstopt hebben door het licht weer aan te doen.

Ik heb twee filmpjes met de Betta, moet nog kijken of het wat is.

Bekijk bijlage 274502

Morgen komt nog Salvinia natans en een stekje HN. Hoop dat ik nog thuis ben als de postbode komt.
Ziet er prachtig uit Nicole! Lekker fris groen van kleur :engel:
 
Ziet er prachtig uit Nicole! Lekker fris groen van kleur :engel:
Dankjewel Peter, groen is het zeker op het moment ;)
Maar inderdaad de plantjes staan er mooi bij. Is wel eens anders geweest hè?
 
Zoals jullie waarschijnlijk weten heb ik langere tijd een skimmer laten draaien in dit bakje, vanwege een hardnekkige kaamlaag. Die kaamlaag is toch echt voorbij zo te zien, maar de skimmer hangt nog steeds in het bakje.
Het gaat om de Eheim skim350, een geweldige skimmer maar niet Betta en Salvinia natans proof. Daarvoor zijn de openingen te groot en een Betta kan zich ook over de rand laten glijden.

Daar moest een oplossing voor komen. Eerste gedacht was bovenin een heel dun laagje filterwatten maar dan wordt de vlotter te zwaar en zinkt naar beneden. Ik heb een netje gebruikt, soort van sinaasappel-netje maar dan dikker. Volgens mij kochten we vroeger knikkers die in zo'n netje verpakt waren.

Vastgezet met een haar elastiekje en de skimmer kan voorlopig blijven hangen en als het nodig is gebruikt worden. Werkt fantastisch op deze manier.

skim4.JPG


skim5.JPG
 
Soms kan een goede oplossing een simpel iets zijn :thumbs:
 
Zou dat elastiekje vervangen voor een touwtje, in elastiek zit heel veel weekmakers, wordne je vissen steriel van
 
Zou dat elastiekje vervangen voor een touwtje, in elastiek zit heel veel weekmakers, wordne je vissen steriel van
Goed dat je het zegt, ik zat me al af te vragen of ik dat ongestraft kon gebruiken. Morgen maar eens frunniken. Ik kan het door het raster weven, aantrekken en er diverse keren omheen draaien. Dan zit het ook goed vast.
Sinds lange tijd maar eens met naald en draad aan de slag ;)
 
De Betta zal blij zijn met de drijvertjes :thumbs:
 
Innovatief vrouwtje :deal:
Met die joekels van jou hoef je daar niet over na te denken ;-)
Vermoed dat zo'n skimmertje in jouw bak niet eens blijft hangen heheheh.

De Betta zal blij zijn met de drijvertjes :thumbs:
Jazeker, dat merk ik nu al. Ook erg leuk met voeren wat het voer gaat tussen de Salvinia drijven en dan is ze echt het oppervlak aan het af zoeken.
 
Met die joekels van jou hoef je daar niet over na te denken ;-)
Vermoed dat zo'n skimmertje in jouw bak niet eens blijft hangen heheheh.

Vermoed dat die niet eens heel blijft :juggle:
 
Vermoed dat die niet eens heel blijft :juggle:
Hahaha, ik vind wel dat je erg gave vissen hebt.
Geen techniek in de bak neem ik aan? Ik kan je van harte een ADA lily pipe aanbevelen :D
 
Terug
Bovenaan