NicoleE
Well-known member
- Lid geworden
- 27 juli 2013
- Leeftijd
- 56
Ken jij Miss Marple nog of was dat van voor jou tijd? Voor mij is het gevoelsmatig al erg lang geleden.Leuk naam Nicole! 🙂
Ken jij Miss Marple nog of was dat van voor jou tijd? Voor mij is het gevoelsmatig al erg lang geleden.Leuk naam Nicole! 🙂
Ik doelde op Miss Marple, niet zo zeer op het marble gen bij de Betta 😉Het zegt mij wel wat. Ik ben hier ondertussen ook al wel 4 jaar lid he.
Pfff. nog een maand wachten 😱 Haha, als het de moeite dan maar waard is!Mijn oma zei altijd: met St. Rosa kermis is het om 8 uur donker. Nu is dat 9 uur door het verzetten van de klok.
Dat is al over een maand, laatste weekend van augustus.
Nog even een weekendje er over slapen.Neig naar botte pech. Voordat ik de planten van het hout ruk en iets onomkeerbaars doe toch maar even pas op de plaats.
Het is jammer Nicole, maar soms is er niets van te zeggen en heb je gewoon pech.
Ja moet ik ook doen... en het bakje misschien nog 1 kans geven. Eens kijken ook wat we hier bij elkaar weten te schrijven en welke kennis er boven komt drijven.Nog even een weekendje er over slapen.
Dat wil juist zeggen dat je dus pech hebt gehad met individuele bewoners niet de "groep"of de bak.Afbreken is wel erg definitief - en het feit dat de andere vissen het prima doen is natuurlijk ook veel zeggend.
Ja schreef ik net ook iemand in een PM. Grote waterwissels voor de zekerheid.Elke dag wat water verversen. dat dat stabiliseert.
Ja het bakje draait perfect voor de rest. Onderhoud is af en toe een geel blaadje weg plukken en een waterwissel, ruiten al in geen eeuwigheid meer schoongemaakt (hoeft ook niet en de biofilm is fijn voor de Oto's) en het filter draait ook rustig. Is trouwens al weer ongeveer 3 maanden geleden dat ik daar aan heb gezeten dus dat kan het ook niet zijn. En aan de bodem ben ik eigenlijk nooit meer geweest sinds de nieuwe inrichting. Bodemrot kan ik niet spotten etc.Getverderrie wat vervelend weer, maar gezien de gezondheid van de medebewoners is het gewoon vette pech hebben.
Het bakje zelf draait toch prima verder? ik zou het afbreken nog even uitstellen.
3 maanden omdat de ervaring heeft geleerd dat ik er bij dit bakje niet eerder dan na 4-5 hoef aan te komen - en dan is het nog niet vuil.et filter draait ook rustig. Is trouwens al weer ongeveer 3 maanden?
Waarom zo lang? kan ook vrvuild zijn, he?
Laatste keer dat ik het filter open maakte vroeg ik me echt af waarom. Zelfs de watten waren niet echt vuil en de sponzen tja, eigenlijk het uitknijpen niet waard.
Ik zeg niet schoon, ik zei 'niet echt vuil'. Onder 'echt vuil' na zo'n periode versta ik smerig zwart. Heb er nu niet eens watten in zitten en geen last van zweefvuil. Blijkbaar niet nodig.Dan werkt hij niet goed, als de watten schoon zijn.
WElke had je trouwens?
Daarom, ik zou de keuze niet te overhaast gaan maken, ik snap dat je er even van baalt op het moment, maar wellicht krijg je later spijt van je actie.Ja het bakje draait perfect voor de rest. Onderhoud is af en toe een geel blaadje weg plukken en een waterwissel, ruiten al in geen eeuwigheid meer schoongemaakt (hoeft ook niet en de biofilm is fijn voor de Oto's) en het filter draait ook rustig. Is trouwens al weer ongeveer 3 maanden geleden dat ik daar aan heb gezeten dus dat kan het ook niet zijn. En aan de bodem ben ik eigenlijk nooit meer geweest sinds de nieuwe inrichting. Bodemrot kan ik niet spotten etc.
Ik laat het bakje nog maar even ongemoeid. Het ergste balen is voorbij. Komt tijd komt raad... en aangezien het bloed toch kruipt waar het niet gaan kan?Daarom, ik zou de keuze niet te overhaast gaan maken, ik snap dat je er even van baalt op het moment, maar wellicht krijg je later spijt van je actie.
Mijn filter (e902) heb ik ook pas twee keer open gehad in 6 maanden (waarvan één keer om schoon te maken) en jouw bak is veel minder vervuilend, dus dat filter kan met gemak zo lang ongemoeid blijven.
Als het bakje überhaupt blijft staan.Soms heb je dat gewoon bij ene bepaalde soort dat je die niet in leven houdt, ik heb dat met lichtoogjes, leven hier max 3 maanden en dan is alles dood, anderen hebben dat met garnalen, weer anderen zelfs met guppen, en ga zo maar door. Een oorzaak is niet te vinden dan, dus kan je beter je focus op een ander soortje leggen en je bettadroom overboord zetten
Als de uitstroom goed is. is de aanzuig ook goed.Dankjewel allemaal voor de bemoedigende woorden 🙂
Ik laat het bakje nog maar even ongemoeid. Het ergste balen is voorbij. Komt tijd komt raad... en aangezien het bloed toch kruipt waar het niet gaan kan?
Zoals het bakje nu is en draait krijg ik het nooit weer. Goed evenwicht gevonden.
Ik vraag me af of daar wel een ringetje zat, ben niet zeker.Als de uitstroom goed is. is de aanzuig ook goed.
Bij mijn tetratec, kreeg ik hem net aan de praat, bij die MAN !!!! Dus die vrouw zei, weg met alles.
Dus 8 cm bak, met filtr. bleek in de schuifbuis een rubber ringetje weg te zijn. dus valse lucht.
Poeh wat onderkomen. Was het nou een 80?Ja, dan zuigt hij vals lucht. zitten 2 ringetjes in. 1 was weg. siliconen, was slim van je.
Bak stond al maanden leeg, veel vissen graatje in de bak, en 3 slangetjes.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.