Nu het eerste stevige balen achter de rug is krijg ik er inderdaad weer meer zin in. Afbreken is zo definitief. Ik zou de Home dan proberen te verkopen maar je krijgt er toch geen drol voor. Dan staat hij hier en start ik hem toch weer op.
Ben wel een beetje uitgekeken op de traag groeiende planten maar zonder extra licht en/of CO2 is dit denk ik zo ongeveer wat het zonder problemen doet in dit bakje.
Vanwege de trage groeiers heb ik ook nog een groot deel van het licht afgeplakt, dus het licht is echt minimaal. Gedaan toen ik last had van een beetje algen en het bevalt op zich goed. Algen zijn weg. Wil alleen niet elke dag met de hand dimmen (er kan volgens mij geen TC420/21 op of enkel door veel fratsen uit te halen) en LED's afdekken werkt op zich goed.
Zal er een foto van maken als ik het totaaltje maak.
Ik denk maar even hardop hè? Niet om in de tegenaanval te gaan, maar het klinkt me gewoon niet logisch in de oren.
Met alleen het huidige bestand wordt het bakje afgebroken, dat is me veel te doods. Ik zou er geen plezier uit halen. Eigenlijk zijn dan alleen de espei altijd zichtbaar en dat is iets waar ik niet alleen tegen aan wil kijken. Oer saai
. Ik ben net eens voor de aardigheid naar het bakje gelopen, en het enige wat ik zag waren de espei en na goed zoeken twee panda's die onder de planten liggen the chillen.
Geen idee of het iets is waar alleen Betta's vatbaar voor zijn maar ik durf dat zelf zo goed als zeker uit te sluiten omdat er totaal geen overeenkomsten zijn hoe ze gegaan zijn.
Welke waterwaardes doel je op Ben? Is me even niet duidelijk. Waterwaardes is zo breed. Als het bv pH, kH en GH zijn, dan kan toch 'niemand' in de regio een Betta houden? Als ik even af ga op Seriously Fish zit het goed met de pH. Maar
Hardness:
18 – 268 ppm; is dit GH? Hoe vertaal ik dit naar onze druppeltesten? Ik heb helaas geen idee.
Tocht lijkt me stug, zit een afdekplaat op het bakje, moest ook want mevrouw was een springer, openingen zijn minimaal. Tocht veroorzaakt ook geen vinrot. Elke bak/kap heeft wat ventilatie, dan zou dat in meer bakken in oorzaak moeten worden? Of het draaien van ventilators tijdens de hitte, ondanks dat ze niet gericht waren op het bakje, heeft een luchtbeweging veroorzaakt die tot onder de afdekplaat kwam?