Home 80, versie 2.0 van NicoleE


Verstandigste is er afblijven en als je niets zelf nu kan ontdekken dan hoor ja na de reparatie vast wel wat het euvel is geweest.
 
Ja ik moet van de kop af blijven. Hoe graag ik ook wil weten wat daar defect is, want daar moet iets mis zijn. Ik kan als ik het filter weg breng voor reparatie er een briefje in duwen met de vraag of ze me willen laten weten wat er nou defect was. Maar vermoed dat zo'n filter gewoon vervangen wordt. De prijs van zo'n filter is het arbeidsloon niet waard bij reparatie.


Wat een tegenslag zeg en wat een geluk dat je het tijdig ontdekte, ik zou inderdaad die kop niet openmaken dan vervalt de garantie
Ja Antje, beschermengeltje op mijn schouder gehad want de keren dat ik TV kijk in de woonkamer, voordat ik naar bed ga, dat komt echt maar zelden voor.
En dan dat plasje water onder de deur door waar ik in ging staan... zonder was ik heerlijk gaan slapen.
 
Ja ik moet van de kop af blijven. Hoe graag ik ook wil weten wat daar defect is, want daar moet iets mis zijn. Ik kan als ik het filter weg breng voor reparatie er een briefje in duwen met de vraag of ze me willen laten weten wat er nou defect was. Maar vermoed dat zo'n filter gewoon vervangen wordt. De prijs van zo'n filter is het arbeidsloon niet waard bij reparatie.



Ja Antje, beschermengeltje op mijn schouder gehad want de keren dat ik TV kijk in de woonkamer, voordat ik naar bed ga, dat komt echt maar zelden voor.
En dan dat plasje water onder de deur door waar ik in ging staan... zonder was ik heerlijk gaan slapen.
Ja op de 1 of andere manier hebben wij dat "geluk" ook altijd, dat bij een tegenslag we het tijdig ontdekken waardoor erger voorkomen word, misschien inderdaad een engeltje op je schouder, of een onderbuikgevoel
 
Ja de kans dat ze deze in de kliko mikken is erg groot en dan is en blijft het inderdaad een raadsel. Maar goed, als je maar weer een goed werkende retour krijgt.
 
Ja op de 1 of andere manier hebben wij dat "geluk" ook altijd, dat bij een tegenslag we het tijdig ontdekken waardoor erger voorkomen word, misschien inderdaad een engeltje op je schouder, of een onderbuikgevoel
Misschien stom, maar bij dit filter (stond erg in een hoekje gedrukt) keek ik wel vaker of de grond droog was, vraag me niet waarom.

Ja de kans dat ze deze in de kliko mikken is erg groot en dan is en blijft het inderdaad een raadsel. Maar goed, als je maar weer een goed werkende retour krijgt.

Het komt bij Hornbach vandaan. Online gekocht.

Dit staat op hun website: Het defecte artikel wordt vervangen en kunnen we via de Onlineshop helaas niet repareren.
En verder de gebruikelijke opmerking dat de kosten voor retour bij defect voor hen zijn.

De boel maar eens schoonmaken, de nota erbij halen en dan contact met ze opnemen. Is niet direct haast bij, garantie tot in juni of juli volgend jaar.
 
enigste wat zou kunnen zijn, 2 rubbertjes tussen kop en onderkant. beetje verkalkt. en daar op lekken.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
enigste wat zou kunnen zijn, 2 rubbertjes tussen kop en onderkant. beetje verkalkt. en daar op lekken.
Bedoel je kop en pot? Zie nergens kalk.
Water lijkt echt uit de naad te komen, tussen de onderkant en bovenkant van de kop. Toen ik het filter optilde en daarbij wat scheef hield gutste het eruit. Van alle kanten.
Zoveel water komt normaal niet uit de kop als je die van de pot afhaalt.

Had de hele nacht in de douchbak gelegen opdrogen, kwam weer een scheut water uit. Was ook alleen bij die naad nat. Zoveel water komt normaal niet uit de kop als je die van de pot afhaalt.

Maar goed, ik ga nergens aan sleutelen. Zij mogen het opknappen, garantie immers. Rubbers zien er perfect uit en geven ook nog mee. Zijn ook niet beschadigd.

Dit is wat ik zover kan zien.
 
Die rubbers van de slangpilaar kunnen ook lekken.. als die gesleten zijn. zir you tube.
 
Die rubbers van de slangpilaar kunnen ook lekken.. als die gesleten zijn. zir you tube.
Het kwam van de zijkant . Niet van tussen de slangpilaar en de bovenkant van de kop.
 
Als de slangilaar rubbers niet goed aandrukken, loopt het zo die bak in, dan als hij vol is loopt hij over,
 
heb r zelf 1 staan. de 600
Heb zelf een doos met rubbers gekocht in alle maten, voor 2,20.
kan zo pakken.
en ze staan in een teiltje.
 
Maar goed met een flinke lekkage gedurende een hele nacht zal een teil soms ook geen uitkomst meer bieden Bertus.
 
Nee, maar ik zie het wel sneller, als er wat is.
 
Als de slangilaar rubbers niet goed aandrukken, loopt het zo die bak in, dan als hij vol is loopt hij over,
Goed meegedacht! Net gekeken, ik zie en voel op zich niks aan de rubbers maar snap wel dat dat een oorzaak kan zijn ondanks dat ik niks vreemds opmerk.

Ik vertrouw het filter niet meer Bertus, dus hij gaat sowieso terug (al contact gehad, mailen me retourbon).
Het kwam me te hard eruit om er op te gokken dat het deze rubbers zijn.


Bertus kijkt hem ook gratis na Nicole;)
Mocht de garantie verlopen zijn en Bertus dichtbij wonen, had ik alle vertrouwen erin dat de oorzaak opgespoord kon worden. Bertus is toch onze filterman op het forum :daisy:

heb r zelf 1 staan. de 600
Heb zelf een doos met rubbers gekocht in alle maten, voor 2,20.
kan zo pakken.
en ze staan in een teiltje.
Dat teiltje was ik nog steeds aan het kopen :( vind ik een heel goed idee... maar met teiltje had ik nou denk ik niks in de gaten gehad :)oops: ) omdat het filter ver in een hoek stond waar ik maar zelden kijk. Uit het zicht zo te zeggen. Dankzij het water op de vloer waar ik stond had ik het in de gaten. Heb mijn lesje geleerd, vaker controleren.
Nieuwsgierig, controleer jij dagelijks de filters? Ik niet (en nogmaals :oops:)

Ik heb daar gistermiddag nog met de swiffer geveegd en toen was alles droog :(

Maar goed met een flinke lekkage gedurende een hele nacht zal een teil soms ook geen uitkomst meer bieden Bertus.
Ja ik heb nog even overwogen te kijken of mijn afwasteiltje groot genoeg zou zijn, maar zo hard als het eruit kwam toen ik de pot scheef hield...Had toch geen oog meer dicht gedaan.



Digitale nota uitgeprint, filter ligt te drogen... doos staat klaar... als het allemaal droog is, inpakken maar.
 
15 minuten geleden




Bertus zei:


Als de slangilaar rubbers niet goed aandrukken, loopt het zo die bak in, dan als hij vol is loopt hij over,
Goed meegedacht! Net gekeken, ik zie en voel op zich niks aan de rubbers maar snap wel dat dat een oorzaak kan zijn ondanks dat ik niks vreemds opmerk.

Ik vertrouw het filter niet meer Bertus, dus hij gaat sowieso terug (al contact gehad, mailen me retourbon).
Het kwam me te hard eruit om er op te gokken dat het deze rubbers zijn.


jessicapilon zei:


Bertus kijkt hem ook gratis na Nicole;)
Mocht de garantie verlopen zijn en Bertus dichtbij wonen, had ik alle vertrouwen erin dat de oorzaak opgespoord kon worden. Bertus is toch onze filterman op het forum :daisy:

Bertus zei:


heb r zelf 1 staan. de 600
Heb zelf een doos met rubbers gekocht in alle maten, voor 2,20.
kan zo pakken.
en ze staan in een teiltje.
Dat teiltje was ik nog steeds aan het kopen :( vind ik een heel goed idee... maar met teiltje had ik nou denk ik niks in de gaten gehad :)oops: ) omdat het filter ver in een hoek stond waar ik maar zelden kijk. Uit het zicht zo te zeggen. Dankzij het water op de vloer waar ik stond had ik het in de gaten. Heb mijn lesje geleerd, vaker controleren.
Nieuwsgierig, controleer jij dagelijks de filters? Ik niet (en nogmaals????

Ja, en kijk alle bakken na, deel komkommer uit.

IK loop er aan voorbij. kijk gelijk of ze doorlopen.. kleur van water. wit worden, fiter faalt.
 
Ja, en kijk alle bakken na, deel komkommer uit.

IK loop er aan voorbij. kijk gelijk of ze doorlopen.. kleur van water. wit worden, fiter faalt.
Ja daar was ik wat "laks" in. Niet in doorstroming controleren of de kleur van het water (dat gaat automatisch bij mij) maar naar het filter zelf bekijken deed ik eigenlijk maar eens in de week tijdens onderhoud van de bak.
 
ook kans dat de drukknop lekt.
Ik zou heel graag willen weten wat er mis is met het filter, maar helaas moet ik de kop toch dicht laten ivm garantie. Zou ook wat gemoedsrust geven te weten wat er mee aan de hand is.

Ga hem kijken!
 
Loopt hij over.
Raar dat hij hem niet open maakt.
 
Na 36 uur zonder voeren. Zal de komende weken zeer matig voeren.
NH3/4 en NO2 beiden geel, zonder zweem van groen resp. oranje.

Meten scheelt toch veel werk, niet onnodig verversen.

IMG-0222.JPG
 
Filtertje doet zijn werk dus :thumbs:
 
Oei das balen van je filter. Hier gelukkig met de 3 die ik heb nog niet meegemaakt
 
Oei das balen van je filter. Hier gelukkig met de 3 die ik heb nog niet meegemaakt
Ook Tetratec toevallig? Nieuwsgierig.
Ik had hem gekocht omdat iemand die ik ken er zo tevreden over was, de grootste versie.

Ja dit is stevig balen en ik ben eerlijk, voor de nieuwe is al een order uitgezet dus die ontvang ik als het goed is waarschijnlijk voordat ik de oude op kan sturen (moet drogen). Tot zover alle lof over de service van Hornbach (ook erg goed bereikbaar!) Maar vertrouwen doe ik dit type niet meer. Dit was teveel water en te plotseling.

Met deze lage bezetting blijf ik wel bij een interne. Home zal nog even blijven staan, maar wordt mogelijk in de toekomst vervangen door een nano. Denk aan maanden minimaal.
 
Ja, al jaren de tetratec 600, maar ook eerder de 400 gehad. Eigenlijk nooit problemen mee gehad en zeer tevreden mee. Enkel een keertje het kraantje afgebroken, maar dat was mn eigen fout omdat ik de verkeerde kant op draaide. Iets te veel kracht omdat ik dacht dat ik het goed deed :stom: Verder nooit wat mee.
 
Zo jammer dat ik hem niet uit elkaar kan draaien. Als ik zou zien wat er mis was zou ik wel weer een durven te gebruiken maar de schrik zit er goed in. De vervanger die ze me sturen gaat dus als 'nieuw in doos' direct op Marktplaats. Heb genoeg spullen hier staan voor het aquarium die erg veel plaats vreten.
 
Ja, al jaren de tetratec 600, maar ook eerder de 400 gehad. Eigenlijk nooit problemen mee gehad en zeer tevreden mee. Enkel een keertje het kraantje afgebroken, maar dat was mn eigen fout omdat ik de verkeerde kant op draaide. Iets te veel kracht omdat ik dacht dat ik het goed deed :stom: Verder nooit wat mee.
Ja die kraantjes zijn niet de beste, en ook dat groene staafje dat je om moet draaien om de pilaar er uit te halen vind ik fragiel, maar ik liet de pilaar toch meestal zitten.
 
Same here, haal altijd de hele kop eraf. Ook voor omdat dat makkelijker is
 
Kop moet er toch af, of je moet de stekker eruit trekken om het hele filter mee te nemen om te reinigen. Ik trek gewoon de hoofdstekker uit, is de stroom er voor onze veiligheid ook af.
 
De trafo voor de Home is besteld. Ding kost, met de nodige korting op de adviesprijs, nog steeds 22 euro. Maar tja, gemoedsrust wil ook wat.
Als het goed is komt die donderdag al binnen. En dan kan de spot boven het bakje weer weg.

We gaan weer "opbouwen" in plaats van afbreken. Bakje blijft staan heb ik besloten maar als er nog een keer iets goed fout gaat...:help:
 
Het moet een keer over zijn met de pech Nicole en ik hoop dat dat moment voor jou dan nu daar is:)
 

Terug
Bovenaan