quistero
Well-known member
- Lid geworden
- 28 september 2016
Mooi beplant aquarium probleem😀Het bakje is simpelweg te groen hiervoor.
Mooi beplant aquarium probleem😀Het bakje is simpelweg te groen hiervoor.
Ik heb het 2 jaar terug tijdens de opstart meegemaakt en het was toen duidelijk aanwezig.Voor mij een nieuwe fenomeen, schuim op het water.
Maar als de waardes goed zijn wellicht niet iets om zorgen over te maken, verversen en dan even aanzien?
Het is zo weinig dat ik het niet eens zo weg ga krijgen. Maar vind het eigenlijk ook symptoom bestrijding. Na wat speurwerk kom ik inderdaad op veel plekken tegen dat het door teveel eiwitten in het water komt. Vergelijkbaar met het schuim bij zeewaterbakken, die daarvoor een eiwitskimmer hebben.Als het alleen aan de oppervlakte drijft blijkbaar? kan je het beste even met een bekertje die je net onder water duwt af hevelen
Dankjewel Michelle, ik had denk ik een Engeltje op mijn schouder.Jeetje jij heb ook telkens pech met filters Goed dat je er op tijd achter kwam.
Ja dat is waar, maar het zal er toch uit moeten, maar als het zo weinig is zal het best weer goed komen.Maar vind het eigenlijk ook symptoom bestrijding
Ja, je moet je er geen 'Betta schuimnest' bij voorstellen (maar dat kan wel). Als ik me goed herinner ziet het er dan ook meer uit als zeepbellen.Ja dat is waar, maar het zal er toch uit moeten, maar als het zo weinig is zal het best weer goed komen.
Nee niets meer, is iets van 2 dagen geweest en toen was het weg.Je bellen al wat minder? Of nog steeds aanwezig?
Ja, vind dit wel heel bijzonder. Zitten nu in de derde week.Gaat goed dus
Ingedraaid filtermedium scheelt een hoop natuurlijk, en je bodem werkt ook mee.heel bijzonder
Ze zijn wel nog steeds aan het hongerlijden. Ik voer 3 dagen niet en dan een dag wel (normale portie)Ingedraaid filtermedium scheelt een hoop natuurlijk, en je bodem werkt ook mee.
Maar je ging wel van een extern filter met een paar liter filtermedia, terug naar amper een koffiebekertje vol filtermedia, en dat zonder enig probleem is wel een beetje bijzonder ja.
Handig die tip van de trechter. Ik pak het eigenlijk altijd tussen duim en wijsviger om het bijna bij de bodem weer langzaam los te laten.Ik doe het voer (voor de Cory's en garnalen) vaak in een klein trechtertje, dan giet ik er een beetje water achteraan en dan vliegt het zo naar de bodem.
Met een spuitje gaat het ook wel, alleen wordt het voer dan erg fijntjes omdat het door dat kleine gaatje moet.
Dan hebben de espei gelijk geluk 🙂Giet er niet teveel water in want dan dwarrelt het zo weer via de bodem terug de hoogte in, maar dat ondervind je vanzelf wel.
Wauw, wat een mooie visjes zeg.Trichopsis pumila of schalleri
Ja inderdaad pech na pech.Jeetje wat een pech heb je met dit bakje.
Ik ben sowieso geen fan van buitenfilters om deze reden. Bij defect is het altijd gelijk drama. Ik houd m'n water lekker in de bak.
Als optie voor een blikvanger in de bak, zou een harem Trichopsis pumila of schalleri ook leuk kunnen zijn.
Ja je hebt ook nog eens erg mooie exemplaren!Betta is erg leuk ja, ik ben er ook nog steeds blij mee, lijkt allemaal goed te gaan zo met zijn viertjes.
Een mogelijk verband zie ik ook niet, pech is de enige.
Ik wist niet dat ze zo enorm klein zijn. Streep ik dus van mijn lijstje.Gewoon even rustig bedenken wat je wilt idd, beide vissen zijn mooi, alleen zijn de Trichopsis net iets te klein denk ik, zelfde formaat als de Espei, waardoor ze wat minder gaan opvallen.
Ooh. de Espei gaat eruit lees ik😀
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.