Is dit niet dezelfde foto als vorig jaar september😉 😀😀ja een foto van dit statisch bakje was ik jullie wel weer
Hahha, je zou het bijna zeggen he, maar het is enorm gegroeid, ik sta er zelf van te kijken.Is dit niet dezelfde foto als vorig jaar september😉 😀😀
Ja, de zogenaamde langzame groeiers 😉 gaan toch nog snel.Nu zie je wel goed dat het toch wel groeit.
Dankjewel... er mag van mij wel iets meer hout zichtbaar. Wat tussen de eerste en laatste foto.Vind beplant toxh mooier! Weet je al welk schooltje er gaan komen? Of wordt het enkel een betta
Vind ik echt niks aanWaarom geen cpo'tjes bijv?
Nou ja, totaal niks aan is wel wat stellig gezegd, maar een aquarium met alleen kreefjes lijkt me niet zo leuk. Bovendien wil ik de Oto's en Cory's niet kwijt.Waarom geen cpo'tjes bijv?
Hier zitten ze samen met garnalen en ancistrusjonkies, gaat prima samen, in het verleden zaten ze in ene gezeldschapsbak waar ook corydoras (albino's) inzaten en alles leefde in vrede en harmonie met elkaar.Nou ja, totaal niks aan is wel wat stellig gezegd, maar een aquarium met alleen kreefjes lijkt me niet zo leuk. Bovendien wil ik de Oto's en Cory's niet kwijt.
Goed om jouw ervaringen te horen. Zal er een wat over lezen maar tot nu toe lijkt het me niks. Misschien ook wel en gevalletje "onbekend maakt onbemind". Zal als ik weer eens bij de LFS ben de CPO'tjes een bezoekje brengen 🙂 om ze wat beter te bekijken. Haast heb ik toch niet.Hier zitten ze samen met garnalen en ancistrusjonkies, gaat prima samen, in het verleden zaten ze in ene gezeldschapsbak waar ook corydoras (albino's) inzaten en alles leefde in vrede en harmonie met elkaar.
Het is ook vooral veel nagepraat van wat men leest op internep over dat cpo's dieren pakken enzo, mijn ervaring in de loop der jaren is dat het hele vriendelijke diertjes zijn en ongetwijfeld weleens ene garnaaltje pakken maar dat is de natuur, corydorassen zijn stukken groter dan cpo's dus die laten ze gewoon met rust
Hier zitten ze op 24 graden, en de corry's en otto's ook (wel allemaal in een andere bak dat dan weer wel)Horen die niet koeler gehouden te worden dan de Corys en otto’s?
Het gaat hier om de Cory panda... daar wringt het al wat betreft temperatuur geloof ik. Bak staat hier ook op 24Horen die niet koeler gehouden te worden dan de Corys en otto’s?
Ja maar dat doen garnalen ook, maar alleen als de omstandigheden niet goed zijn (meestal) Ik heb het nu in 5 jaar 1x meegemaakt dat er een cpo de bak uit was gekropen (zat toen bij de douche waar ik hem perongeluk plat trapte omdat ik druk was een nieuwe douchestang te installeren en verder niet op mijn omgeving lette)@Nicolientje-W
Klopt het dat de CPO een goede klimmer is en de bak uit kan als deze niet hermetisch is afgesloten?
Dan valt hij sowieso af omdat de dekruit niet 100% afsluit en dat ook niet te realiseren is. Genoeg plekken (filter, hoge planten) die voor ontsnapping kunnen dienen.
OK 🙂Ja maar dat doen garnalen ook, maar alleen als de omstandigheden niet goed zijn (meestal) Ik heb het nu in 5 jaar 1x meegemaakt dat er een cpo de bak uit was gekropen (zat toen bij de douche waar ik hem perongeluk plat trapte omdat ik druk was een nieuwe douchestang te installeren en verder niet op mijn omgeving lette)
Ik heb inderdaad wel eens een adresje online gezien waar ik het op maat kon laten maken. Helemaal afsluiten vind ik niet echt fijn. Als de plaat op het glas ligt kruipt dat dan niet tussen de wand van het bakje en de afdekplaat zodat het langs de wand van de bak naar beneden loopt? Aan de buitenkant?Je kan vrij simpel een plaatje plexiglas laten maken Nicole die wel het hele bakje afdekt. Ik heb destijds geen last gehad van klimmende cpo s die de bak uitkropen maar wel die de vissen pakten dus hier geen cpo meer.
Als ik je goed begrijp blijven de leggers van je oude plaat op de rand van het bakje geklemd zitten? Hier klik/klem ik de leggers aan de glasplaat, dat zit stevig. Het deel dat op de rand van het bakje zit, is zo los dat het kan schuiven. Kan het niet aan de ruiten van de bak klikken, zou er meteen vanaf vallen. Wellicht begrijp ik je verkeerdIk gebruik bij de Cocoon gewoon die leggers van het oude afdekplaatje en daar leg ik de nieuwe plaat op en dan heb je rondom nog een paar millimeter over. Hier is nog nooit een garnaal uit de bakjes gekomen moet ik zeggen.
Als ik je goed begrijp blijven de leggers van je oude plaat op de rand van het bakje geklemd zitten?
Op dat been hink ik nu ook. Ik wil achteraf niet degene zijn met de pech dat een CPO wel de vissen te grazen neemt. Niet alleen vanwege de ellende die het geeft, ook omdat ik nogal gehecht ben aan de Oto's en Cory's.Ja dat is wel zo Antje maar je hoort het toch vrij vaak oer de cpo en ik zou dan het risico gewoonweg niet nemen. Hetzelfde heb je met een betta en garnalen. Bij de een gaat het goed en bij de ander gaat het fout.
Maar dat impliceert toch ook dat het wel degelijk negatief kan uitpakken?Ja op internet lees je maar zelden wat er goed gaat en staat het bol van wat er fout gaat, omdat mensen nou eenmaal snel geneigd zijn alle negativiteit te spuien terwijl d esuccesverhalen veel groter zijn maar die hoor je niet, juist omdat het gewoon goed gaat
Ja garantie kan ik je niet geven, kan alleen uit eigen ervaring spreken en hier is het altijd goed gegaan.Maar dat impliceert toch ook dat het wel degelijk negatief kan uitpakken?
Ik begin ze steeds leuker te vinden maar heb het idee dat ik ze liever in een speciaalbakje zou zien. Moet erbij zeggen dat ik iemand ben die graag op zeker speelt 😀
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.