JBL inline diffuser al heel lang ingedraaid en toch grote CO2 bellen


zou ik gewoon te weinig druk hebben door dat Dennerle Ei?
Beste @glennosh vertel even welk type co2 regelaar je hebt van Dennerle.
Ik weet van mijn dennerle regelaar dat op de klokjes (1) de flesdruk en de (2) aantal bellen zichtbaar waren via een kleurindicatie.
 
Hoeveel druk heb je?
Flesdruk is altijd gewoon goed rond de 60 bar. De werkdruk weet ik niet maar ik begreep hier eerder in het topic dat die voor de dennerle quantum die ik volgens mij heb (jaren geleden gekocht) dat die 1 bar geeft. Dat zou te weinig kunnen zijn.
 
Beste @glennosh vertel even welk type co2 regelaar je hebt van Dennerle.
Ik weet van mijn dennerle regelaar dat op de klokjes (1) de flesdruk en de (2) aantal bellen zichtbaar waren via een kleurindicatie.
Dennerle quantum dus waarschijnlijk met een bellen teller en de flesdruk. Met flipper en zo’n witte co2 fles erbij.
 
Niet onbelangrijk. Laatste schoonmaak extern filter was op 20 februari. Dat zou ik dus sowieso eerst nog kunnen doen. Of is dat dan te vaak?
 
Na 4 maanden kan dat wel maar maak hem niet te grondig schoon want je verliest dan bacterien.
 
Flesdruk is altijd gewoon goed rond de 60 bar. De werkdruk weet ik niet maar ik begreep hier eerder in het topic dat die voor de dennerle quantum die ik volgens mij heb (jaren geleden gekocht) dat die 1 bar geeft. Dat zou te weinig kunnen zijn.
Hier werk ik altijd met een werkdruk, dan wel door een reactor, van rond de 2 á 2,5 bar. Overigens bij een reactor, in mijn geval eigenbouw, zie je helemaal geen bellen. De CO2 oplossing in water is dus aanzienlijk beter.
 
1 ding snap ik niet. Als de Qan Vee keramisch beter is dan de JBL, hoe kan het dan zo zijn dat ik nu met dezelfde instellingen blauwe indicatie heb. Er klopt iets niet. Ik ga zowel de externe filter als de slang waar de diffuser op zit nog eens onder de loep nemen.
 
Hoi @glennosh even voor de zekerheid, met blauwe indicatie bedoel je de vloeistof in de dropchecker(?). Een vraag, zat er bij de Dennerle regelaar een schroevendraaier? Wat voor merk, type buitenfilter heb je?
 
Hoi @glennosh even voor de zekerheid, met blauwe indicatie bedoel je de vloeistof in de dropchecker(?). Een vraag, zat er bij de Dennerle regelaar een schroevendraaier? Wat voor merk, type buitenfilter heb je?
Ja dat klopt ja. De vloeistof in de dropchecker. Er zat geen schroevendraaier bij. Maar ik heb er zelf 1 die erop past. Eheim professional 4+ 600.
 
Laatst was mijn indicator ook niet groen meer en toen zat de co2 slang niet goed op de diffuser waardoor het meeste dus de lucht inging.
 

Terug
Bovenaan